Stran 1 od 3
ŠE VEDNO ISTI PROBLEM (ROSENJE STEKEL)
Objavljeno: So sep 09, 2006 10:47 pm
Napisal/-a Mr_Jingles
L.P
To vprašanje sem že enkrat zastavil na tem furumu, (ni dug nazej). Kot še vedno imam problemček z rosenjem stekel, ko jaz izključm klimo (avtomatska) se mi stekla zarosijo, priporočali ste mi da nej zamejam mikro filter to sem tudi storil, in lej problemček je še vedno tu še vedno se mi rosijo stekla. Je še kje kakšna druga možnost, ali je kakšna varjanta da bi js klimatsko napravo dodobra očistil (servis), al priporočate kej drugega.
HVALA!!!
Objavljeno: So sep 09, 2006 11:33 pm
Napisal/-a g.Kromfelna
Meni tudi rosi, ko pa je klima, pa ne. Rosi tudi v primeru, da klima predhodno ni bila prižgana, tako da vlaga na prezračevalnih delih ne more biti vzrok. Na servisih pa tako ali tako vedno omenjajo zamenjavo protiprašnega filtra. Sem že razmišljal, da bi mogoče lahko bil vzrok v tem, da pride v ventilacijo zunanji zrak samo takrat, ko je prižgana klima, v drugem primeru pa je vedno narejeno kroženje notranjega zraka, ker ne rosi nič bol, če je to kroženje notranjega vklopljeno. Težko rečt.
Objavljeno: Ne sep 10, 2006 12:09 am
Napisal/-a Mr_Jingles
lenivec je napisal/-a:če nimaš ščiščenega sistema daj še prepucat.
drugače je pa do neke mere nrmalno da se zarosi, ker je uparjalnik in vse notri vlažno, pa ko izklopiš klimo ne hladi zraka več in se tista vlaga potegne skos.
Men se tko zarosi, da moram za nekaj časa kar obstati kje ob cesti, da potem naštimam ventilacijo na full, da vsej tok odrosi da skozi vetrobransko steklo vidim, vendar stranska ostanejo zarošena..
Objavljeno: Ne sep 10, 2006 12:11 am
Napisal/-a Mr_Jingles
kromfelna je napisal/-a:Meni tudi rosi, ko pa je klima, pa ne. Rosi tudi v primeru, da klima predhodno ni bila prižgana, tako da vlaga na prezračevalnih delih ne more biti vzrok. Na servisih pa tako ali tako vedno omenjajo zamenjavo protiprašnega filtra. Sem že razmišljal, da bi mogoče lahko bil vzrok v tem, da pride v ventilacijo zunanji zrak samo takrat, ko je prižgana klima, v drugem primeru pa je vedno narejeno kroženje notranjega zraka, ker ne rosi nič bol, če je to kroženje notranjega vklopljeno. Težko rečt.
In kako se ti spopadeš s tem problemom, sej poleti ni tolk strahu, samo pozimi ko se pa ne da vklopt klime , je pa hudo..!!!
Objavljeno: Ne sep 10, 2006 12:23 am
Napisal/-a g.Kromfelna
Spopadam se s tem tako, da imam malo odprta stranska stekla, pomaga. Drugače pa moram v kratkem to odpraviti. To ni normalno, da bi rosilo. Šipe se rosijo samo v primeru, da ne pride v kabino dovolj svežega zraka od zunaj. In če ni kriv filter protiprašnih, potem je napaka nekje drugje. Možno da tudi pri tem preklapljanju zraka od zunaj in kroženju notranjega zraka. Da ne odpre vredu. Trenutno ne vem.
Objavljeno: Ne sep 10, 2006 11:36 pm
Napisal/-a tony1
O problemu rošenja stekel smo že na veliko pisali, uporabi iskanje
Je pa osnoven problem, da se avtom s klimo bolj rosijo stekla kot brez klime, ker je pač klima bolj zaprt sistem, na avtu brez klime pa tudi brez prižganega ventilatorja tudi pozimi dovolj piha na šipo (ob odprtem zračniku), da se le-te ne rosijo.
Treba se je sprijazniti z dejstvom, da je pri avtu s klimo treba pozimi ves čas imeti prižgan ventilator vsaj na 1. stopnji pihanja, drugače pač ne ne bo šlo brez rosenja

. Avto zato ne bo skuril opazno več bencina, če ti ventilator ropota in gre na živce, ga pač daj zamenjat
Najprej: v 99% je kriv mikrofilter (na nekaterih avtih ga je, da se da normalno pozimi voziti z njim, menjati skoraj vsako leto). To je zadeva, ki je 95% mehanikov ne menja oz. celo ne zna zamenjati, ker je v nekaterih avtih na blazno zaj****** mestih (moraš razstavit pol armaturke). Nekateri ljudje mikrofilter klime zamenjujejo celo z zračnim filtrom motorja oz. "filtrom klime" (=sušilec plina klime, čisto druga stvar). Možno je tudi, da je zdaj filter narobe obrnjen...
Mene je recimo bivši lastnik mojega avta nategoval, da je bil filter zamenjan tik pred prodajo, noter je bil pa filter z letnico 1999

Ni druge, filter še enkrat vzet ven in pogledat, kaj je na stvari...
Obstaja še 1% možnosti, da je krivo kaj drugega (recimo, da ti pečka gretja spušča antifriz, ta pa nato hlapi v kabino in se na šipah dela film antifriza in se rosijo šipe) - se da pogledat amapak rabiš razstavit aramturo. Poleg tega bi ti morala izginjati hladilna tekočina.
Pogost razlog je tudi slabo znanje uporabe ventilacije (problem se vidi pozimi, ko kompresor klime noče delati) - preberi navodila za uporabo od avta oz. poišči moje stare poste o tej temi, ker se mi ne da še enkrat na dolgo nakladat

Objavljeno: Po sep 11, 2006 7:57 am
Napisal/-a svadreb
Ja se ti šipa pač malo zarosi. Sej se zarosi tud ko se zunaj uščije dež, pa pozimi se tud kdaj pa kdaj zarosi. Pa če se pet prešvicanih usede pozimi v hladen avto se bo tud takoj vse zarosilo pa še zmrzvat bo začelo. Vlaga je pač v zraku in v našem izdihanem zraku tud. Klima zrak izsušuje, ta vlaga pa odteka nekje pod avtom (zato se pod avtom dela lužica). Ko klimo ugasneš ta neha kondenzirat vlago, zato se vlaga nabere na sprednji šipi, ki je najbolj izpostavljena zraku iz ventilacije. Ta vlaga je pač problem, ki ga ne moreš čisto izničit. Enostavno počakaš, da se nekako posuši. Če se pozimi nabira vlaga, lahko tudi za kratek čas vklopiš klimo, da se bo hitreje posušilo. Če boš imel gretje na ful, efekta klime ne boš tako opazil.
Objavljeno: Po sep 11, 2006 9:48 am
Napisal/-a Templar
Šipa se rosi ker je očitno na njej dosti kondezacijskih jeder da se obesi na njih:
1. Očisti šipo na notranji strani
2. Ko klimo izklopiš IZKLOPI TUDI NOTRANJE KROŽENJE ZRAKA.
3. Naj ti v dežju skoz piha na steklo vsaj na 1
Objavljeno: Po sep 11, 2006 12:22 pm
Napisal/-a bass
Tudi, če kadite v avtu, se vam bo dosti prej zarosila šipa.
Objavljeno: Po sep 11, 2006 1:55 pm
Napisal/-a tony1
Še tole glede kondenza...
1. Očisti šipe od znotraj s čistilom za okna (Mercatorjevo čistilo v šprici bo OK). Prste seveda stran od čistih šip!
2. Zamenjaj mikrofilter, če ga avto ima (3k sit).
3. Ko se vsedeš v avto z mokrimi/zasneženimi čevlji, jih probaj prej malo spucati. Drugače hitro v avto prineseš liter ali dva vode, pol pa ni čudno, da se rosijo šipe. Če pogosto hodiš ven in noter v avto, se seveda vse skupaj ponovi.
4. Če se avto ne segreje normalno (ali pa po daljšem času pade kazalec temperature hladilne tekočine), po potrebi menjaj termostat (kopija stane max 3k sit).
5. Fajn je, da ti pečka gretja (in zračenje/klima) delajo in ti npr. antifriz ne kaplja v kabino...
Ko se zarosi šipa:
Zapreš vse reže za pihanje v noge/obraz, in usmeriš pihanje zraka v šipo.
a) Če avto še ni čisto ogret, poskušaj najprej vlago s šipe odstraniti s čisto mrzlim zrakom (ventilator do konca). Obvezno izključi kroženje notranjega zraka, ker ima zrak od zunaj tudi v dežju manj vlage v sebi kot tisti v avtu (ker je v avtu zelo majhna prostornina zraka!).
Če imaš klimo, jo prižgi, ker le-ta suši zrak (torej odstranjuje vlago iz njega).
Mrzel zrak pa je sposoben vase sprejeti (torej spraviti iz šipe dol) le določeno mero vlage (nasiči se hitreje kot topel). Lahko poskusiš povečati dotok svežega (z vlago nenasičenega zraka v kabino) tako, da za centimeter odpreš šipo.
Do neke mere tak sistem deluje čisto dobro.
b) Ko je avto do konca ogret, daš gretje na max (rdeče), in ventilator na največjo hitrost. Če imaš klimo, jo prav tako prižgi, saj le-ta suši zrak (s klimo se šipa odrosi v nekaj sekundah). Prav tako pusti odprt dotok svežega zraka od zunaj.
Zelo topel zrak je najboljši za odstranjevanje vlage, saj lahko 's sabo' odnese največ vlage (ko je nasičen z vlago, jo vsebuje precej več, kot mrzel zrak).
Ko je enkrat šipa odrosena, daš gumb gretja na sredino med mrzlo in vroče, ventilator na 1 (da ti ne bo vroče v avtu). Šipa se potem ne bo več rosila. Klimo lahko pustiš celo leto prižgano.
Objavljeno: Po sep 11, 2006 2:04 pm
Napisal/-a nelkosmile
Jest pa predlagam, da namažeš in obrišeš notranje šipe, ko so suhe, s šamponom za lase

je mogoče smešno ampak probaj pa povej če se še rosijo! (PREVERJENO)
Objavljeno: Po sep 11, 2006 3:08 pm
Napisal/-a joztom
Ampak to je pa res več kot čudno, da ne najdeš vzroka rosenja.V zadnji haubi so gumijaste lopute, ki so za to, da lahko vstopa zrak ventilatorja spredaj, je tam kaj zabito in zrak ne more v kabino? Mogoče je loputa od vstopnega zraka kaj zaštekana ali narobe nastavljena. Saj v takem avtu ni za živet. Jaz sicer imam avtomatsko klimo, pa jo redko vklapljam, le ko je nujno, se tudi pozna pri moči in porabi in ni zdravju prijazna, vodi v vnete oči (presuh zrak). Še slabše je pozimi, ko je relativna vlaga npr. normalna, pa se ob segrevanju v grelcu že sama zelo zniža, klima pa še dodatno izsušuje in pripomore k slabšemu počutju. Če kadiš v avtu se stokrat močneje rosijo stekla. Eden od namazov Rain-X je namenjen proti rosenju šip.
Objavljeno: Po sep 11, 2006 8:32 pm
Napisal/-a sevnican
Da se kupit neko sredstvo proti rosenju stekel, zasnovano pa je kot tisto proti rosenju v maskah za potapljanje. Samo zvohat še morm, kje se ga da kupit.

Objavljeno: Po sep 11, 2006 9:05 pm
Napisal/-a joztom
Rain-x v črni flaši. Nisem še probal, ker mi nič ne rosi, ampak če je tako dober kot zunanji, ki ga že več let uporabljam, je super. Zdi se mi, da ga imajo tudi na Petrolu.
Objavljeno: Po sep 11, 2006 9:07 pm
Napisal/-a tony1
Joztom: če te moti suh zrak s prižgano klimo, za prst odpri šibedah/okno
Sam pa sem načeloma proti vsej svinjariji za mazanje po šipah (tako znotraj - ko bo enkrat dovolj vlage se bo še 5x bolj rosilo) kot zunaj - probajte enkrat voziti z rainXom na sprednji šipi 40km/h v dežju v jutranjem mraku (ko se ravno počasi dani), nasproti pa ti vozi kolona avtov s prižganimi lučmi

Človeka prime, da bi raje hodil peš

Objavljeno: Po sep 11, 2006 9:39 pm
Napisal/-a tony1
Hja, po avtocestah se brez rainXa tudi v hudem dežju vozim že leta... Za avtom, ki je prišel povoskan iz avtopralnice (tudi šipe, jasno

) sem se pa samo par dni, in sem samo preklinjal... Eno popoldne sem porabil, da sem tistega hudiča spravil dol...
Sicer pa, ko neko izvoli

Objavljeno: To sep 12, 2006 7:29 am
Napisal/-a joztom
RainX rumeni za zunaj je zelo koristen pri hitrih vožnjah po avtocestah, tudi v mestnih vožnjah se obnese. Problem je, ker ga nobeden pravilno ne namaže. Mazanje šipe "kar tako" poslabša vidljivost. Postopek je sledeč. Najprej je treba odtsraniti stare voske s šipe, od pralnic, olja z avtoceste ipd. Namažeš izključno samo površino šipe s čistilom "Odstranjevalec loščil za tla" in to raje res nikjer po laku. Po parih minutah opereš s cevjo in čisto vodo, jaz grem na pumpo. Nato dobro osušiš šipo in jo namažeš z vlažno krpo od dobro pretresenega Rain-Xa. Osušiš sloj. Nato še enkrat namažeš šipo z Rain-Xom. Dobro osušiš in zglancaš s čisto mehko cunjo. Po pol ure nalahko opereš šipo s čisto vodo. Potem traja delovanje do pol leta v veliko zadovoljstvo. Če pa to na Karavnkah na pumpi ob šestih zjutraj pacaš, si seveda nezadovoljen z rezultati. Treba je dati sredstvu čas, da dobro polimerizira inpaziti, da ne zavoskaš stare svinjarije, ki se pojavi v obliki megle. Vplivni so tudi dobri brisalci, ki jih potem itak zelo redko uporabljaš. Jaz imam silikonske rdeče gumice iz Špara na Boschevih metlicah. V potrebo po klimi v jeseni in pozimi me ne bo nobeden prepričal, prižgem jo vsake 14 dni, da se semeringi in tesnila namažejo, deset minut je dovolj.