Stran 1 od 1

menjava sklopkine lamele

Objavljeno: Po dec 11, 2006 4:02 pm
Napisal/-a zacetnik
enga rabim da mi točn napiše kako se sklopkina lamela menja rabim pa zato k morm nardit dnevnik za solo sm pa 2 letnik

hvala usem

Objavljeno: Po dec 11, 2006 4:35 pm
Napisal/-a joztom
Obesiš motor na ustrezen nosilec z vrha; Izpustiš olje iz menjalnika; odviješ matice polosi in razklopiš spodnje končnike na prvi premi, sprostiš ležaje daljše polosi za izvlek in jih izvlečeš; Odklopiš zajlo sklopke ali z obratom v levo iztakneš hidravlični cilinder; Odklopiš zajlo ali odviješ polž števca; Odviješ nosilce na menjalniku; pripraviš pnevmatično stojalo ali obesiš menjalnik na flašencug; Odviješ vijake menjalnika na motor, podložiš in nastaviš stojalo in odmakneš menjalnik; Pazljivo posesaš področje sklopke (azbest-strupeno); Oceniš stanje gredi menjalnika in preveriš da semering ne pušča, preveriš delovanje odmičnih vilic; Navzkrižno in postopno odviješ košaro sklopke, oceniš stanje košare, lamele in potisnega ležaja in primerjaš z novim materialom; Priporočljivo je označiti in sneti vztrajnik ter preveriti semerig na glavni gredi motorja; Vgradiš vztrajnik nazaj in ga ustrezno na mero križno zategneš (kiloključ in Loctite 243); Namastiš pušo v sredini vztrajnika z malo masti (Molykote); Vložiš lamelo (pravilno obrnjeno, fedri navzven, glej shemo) in z dvemi vijaki provizorično čez lamelo natakneš košaro; S centrirnim čepom (plastično ali kovinsko specialno orodje za vsak tip motorja) nastaviš lamelo sklopke v center; Priviješ vse vijake navzkrižno in postopno, na koncu zategneš na predpisano mero (cca 2kg za M6, odvisno od firme); pripraviš potisni ali vlečni ležaj, ker sta dva tipa sklopk. Hidravlične so večinoma vlečne. Namažeš konus na košari, kamor sede vlečni ležaj z varovalko, ki se v košari po sestavi zaskoči; Na menjalniku mažeš vse kovinske puše vilic in os menjalnika z grafitno mastjo, na tenko; Približaš menjalnik motorju in ga nasadiš na centrirne puše, če je lamela v sredini, gre zlahka skupaj; zategneš menjalnik na motor na mero; če je vlečna sklopka s posebnim orodjem, z izvlakačem potegneš vilice proti navzven, da se ležaj z varovalko zapelje v košaro in zaskoči varovalka, ostalo gre po obratnem vrstnem redu. Ne pozabi naliti sveže olje v menjalnik. Po sestavi se nastavi pedal sklopke. Pri hidravlični ni kaj dosti modrovati, pri tisti na zajlo pa je treba popustiti avtomat v kabini in nastaviti, da sklopka začne prijemati ko je pedal 3,5cm oddaljen od poda avta. Sigurno sem kaj pozabil, pa bodo še drugi bolje razložili.

Objavljeno: Po dec 11, 2006 4:36 pm
Napisal/-a joztom
Vsaka firma po svoje določa momente zategovanja, vrstni red in specialna orodja.

Objavljeno: Ne dec 17, 2006 2:11 pm
Napisal/-a xbox360
Joztom

Tole si pa super napisal. Veliko sem že iskal na to temo in nisem našel kaj pametnega, tole tvoje pa je jasno in slikovito napisano.

Imam pa vprašanje, kje dobiš ta centrirni ključ, ko nacentriraš lamelo z košaro? Je to tisti plastični del (kot ena puša), ki jo dobiš v kompletu z lamelo, košaro in potisnim ležajem?

Če imaš mogoče še kakšnega take dokumente jih prosim kar objavi tukaj.

Hvala

Objavljeno: Ne dec 17, 2006 7:49 pm
Napisal/-a joztom
Ja, res zdaj ene firme dajejo v komplete raznobarvne centrirne čepe za sestavo sklopke. Menjava sklopke je zahtevna operacija, sicer izgleda enostavno, pa je treba veliko pazljivosti. Zelo pomembno je ob snemanju vztrajnika paziti in označiti pozicijo, če ni štiftan, ker je centrirana glavna gred skupaj z vztrajnikom. Vijaki so običaajno lepljeni z Loctite 243. Ker imam večinoma starejše avte, še nisem delal takega dvomasnega vztrajnika, kjer je del funkcije lamele sklopke prenesen na vztrajnik. Tisti fedri, ki blažijo tresenje ob speljevanju so v vztrajniku. To je nekaj novejšega, neposrečeno, nepotrebno drago in večinoma nagaja. Naačrtov za montažo je na internetu na milijone. Jaz imam večinoma za PSA.

Objavljeno: Po dec 18, 2006 1:30 am
Napisal/-a xyxyxy