Stran 1 od 3
olje
Objavljeno: Po dec 25, 2006 6:00 pm
Napisal/-a viola
zanima me če kdo ve katero olje je gostejše. 5w40 ali 10w40 ali 15w 40. v čem je razlika , mogoče v gostoti?
Objavljeno: Po dec 25, 2006 6:09 pm
Napisal/-a SAVINJCAN
saj to se ne meri v gostoti olja ampak o viskoznosti/temperaturo
Objavljeno: Po dec 25, 2006 8:13 pm
Napisal/-a sonček
0w40 je olje za bolj nove avte olje recimo 15w40 je pa za stare motorje bolj gosto. lp
re
Objavljeno: Po dec 25, 2006 8:27 pm
Napisal/-a aygo
pa tudi 0w40 je v mrazu redkejši kot 15w40;
Objavljeno: To dec 26, 2006 12:14 am
Napisal/-a viola
kaj pa če slini olje iz motorja ko je zunaj mrzlo. a bi pomagalo tisto gostejše 10w 40 ali 10w 50? sedaj mam not 5w 40. avto je star pa mi se ne ljubi popravljat tesnil. spušča pa res čist mal pri nizki temperaturi. ko je pa več kot 10 stopinj potem niti slinice ne gre ven.
Objavljeno: Sr dec 27, 2006 12:52 pm
Napisal/-a napi
Kakšen avto te mas da vlivaš takšno olje notri 5-40 (polsintetika)
Dobi se olje pač za izrabljene motorje, mislim pa da je komercialna oznaka 15W - 40, v trgovini se vse dobi, samo povedati moras kaksne želje imaš.
Višji sta ti dve številki gostejše je olje, posledično temu pa se zviša viskoznost.
Drugače pa se dobi tudi dodatek za olje, proti spuščanju
Objavljeno: Sr dec 27, 2006 1:01 pm
Napisal/-a MacTron
napi je napisal/-a:Kakšen avto te mas da vlivaš takšno olje notri 5-40 (polsintetika)
5W 40 (0W 40) ni polsintetika ampak je cista
sintetika
delna sintetika je 10W 40 (15W 40) in prav 15W 40 ni tako zelo
priporocljivo uporabljat v zimskem casu
Objavljeno: Sr dec 27, 2006 2:01 pm
Napisal/-a napi
Olje je tema kjer gre v nedogled!
5W-40 ni nikoli cista sintetika, tisto kar pise pač na itiketi je pač nalepka na kantici!
Pa glede intervalov menjave olja v avtomobilih z računalniki, pač po določenih km ti začne utripat lučka za servis.
Olje je kri avtomobila in se zavedajte tega, z intervali menjave olja večji od 25 t km, samo skodujete motorju!
Noveši računalniki pač imajo vgrajen modul, kateri preračuna hladne zagone itd..., nima pa senzorja - tipala da bi preverjo dejansko stanje olja! Tako da se ne ve v kakšnem stanju je olje!
Objavljeno: Sr dec 27, 2006 2:17 pm
Napisal/-a zupi13
MacTron je napisal/-a:napi je napisal/-a:Kakšen avto te mas da vlivaš takšno olje notri 5-40 (polsintetika)
5W 40 (0W 40) ni polsintetika ampak je cista
sintetikadelna sintetika je 10W 40 (15W 40) in prav 15W 40 ni tako zelo
priporocljivo uporabljat v zimskem casu
katerga? sintetike?
Objavljeno: Sr dec 27, 2006 2:20 pm
Napisal/-a nebivedu
Prva cifra 0 , 5 , 10 , 15 , 20 pomeni gostoto olja za mrzel vžig, druga cifra 30 , 40 , 50 , 60 pa gostoto, ko je mašina ogreta na delovno temperaturo.
Glede tega, kaj bi dajali v stare mašine je pomoje najbolj priporočljivo dajat 20W-50 za poleti(dovolj gosto, da maže in da ne "pobegne" iz znucane mašine, pozimi pa 0W-30 ali 5W-40, ker bolje maže pri nizkih temoperaturah.
0W-30 lahko tudi uporabljaš, če delaš redne servise na daljše intervale.
Kar se pa tiče sintetike, je je pa resnično zelo malo in večinoma so to trgovske nategancije. Naparine sintetike proizvaja samo ena ali 2 firmi na svetu, ker je to zelo zelo drag proces in to olje je tudi zelo drago - recimo Motul ali Esso, ki je liter za okoli 6 do 7 tisočakov. Večinoma pa se dobi kako HPX ali selenia sintetično olje za ugodno ceno - samo tisto je pa bolj za traktorje kot pa za osebna vozila, ker še vedno ni to tista prava sintetika. Nikoli pa ni odvisno od gradacije ali je to olje sintetično ali ne.
Najbolj mi je pa smešno, ko ljudje sprašujejo za castrola - to je itak eno od cenenih zanič olj in jih vse delajo na dveh različnih linijah, potem pa jih mešajo da dobijo različne gradacije. Pa še veliko teh olj je proizvedenih na enak način.
Večinoma pa olje zdrži tam od 8 do 10k kilometrov, potem je pa zadeva za menjat, ker nima več enakih performans in ne maže več toliko kot bi moralo. Vendar pa se danes(oziroma že nekaj časa) firme lepo poslužujejo taktike "Manj rednih servisov, pa bomo več zaslužili na tem, ko vam avto crkne.". In podaljšujejo servise tudi že na 50.000km. Sicer dajo v mašine olja, ki naj bi zdržala več (0W-30), vendar to ni čisto res - večinoma ta olja zdržijo dlje zaradi debelejših teflonskih oblog v motorju, ki pa tudi niso večne.
Vendar si lahko zamišljate, če smo imeli pred 10imi leti servise na 7500km, danes pa na 50.000, mašine so pa še vedno na skoraj istem nivoju kot pred 10 leti, le elektronika je bolj optimizirana, kaj se bo zgodilo z vašim avtomobilom po treh ali štirih servisih(200.000km) - Motor bo za stran, sploh če radi pohodite gas in avto torirate v višje obrate.
Pa še resnična anekdota - ene 5 do 6 let nazaj je človek pripeljal avto na servis s 64.000km, ker se mu je prižgala lučka za olje. Ko smo hoteli olje odtočit, ga je bilo notri v mašini par deci. Tipček pa se je drl, kok je to slab avto, da ga je potrebno na servis vozit in podobno. A na servisu ta avto od nakupa še ni bil - tipček je mislil, da mu ni treba do 100.000km prit na servis in se je tako tudi obnašal.
Na srečo je bil to takrat novi megan, ki je vse to zdržal - kak cenejši avto s slabšo mašino bi zaribal - pa najbrž bi tudi ta, če bi ga tip žgal v obrate, tko da je imel srečo, da bolj počasi vozi.
Objavljeno: Sr dec 27, 2006 6:24 pm
Napisal/-a MacTron
napi:

to... ti se vedno trdis da 5W 40 in 5W 30 ni sintetika... (fully synt)
ok. primer
ARAL High tronic 5W40,
Castrol TXT 5W 40,
Mobil SYNT S 5W 40,
Valvoline SYNPOWER 5W40, Elf EXCELLIUM 5W40 LDX
daj komu na kaksnemu servisu to povej...
pa naj bodo se taksne trgovinske nategancije... pol pa zardi mene vlivaj notr olje za bagra...
sicer pa kje in pri kateri firmi se pa danes ne goljufa?... pa btw ce proizvajalec
predpise kaksno olje naj bi se uporabljalo se pac drzis tega... ce pa experimetiras
potem pa imas...
pa mal si tole stran preglej..
http://www.bobistheoilguy.com/oildefinitions.html
Objavljeno: Če dec 28, 2006 9:33 am
Napisal/-a viola
nebivedu je napisal/-a:Prva cifra 0 , 5 , 10 , 15 , 20 pomeni gostoto olja za mrzel vžig, druga cifra 30 , 40 , 50 , 60 pa gostoto, ko je mašina ogreta na delovno temperaturo.
Glede tega, kaj bi dajali v stare mašine je pomoje najbolj priporočljivo dajat 20W-50 za poleti(dovolj gosto, da maže in da ne "pobegne" iz znucane mašine, pozimi pa 0W-30 ali 5W-40, ker bolje maže pri nizkih temoperaturah.
0W-30 lahko tudi uporabljaš, če delaš redne servise na daljše intervale.
Kar se pa tiče sintetike, je je pa resnično zelo malo in večinoma so to trgovske nategancije. Naparine sintetike proizvaja samo ena ali 2 firmi na svetu, ker je to zelo zelo drag proces in to olje je tudi zelo drago - recimo Motul ali Esso, ki je liter za okoli 6 do 7 tisočakov. Večinoma pa se dobi kako HPX ali selenia sintetično olje za ugodno ceno - samo tisto je pa bolj za traktorje kot pa za osebna vozila, ker še vedno ni to tista prava sintetika. Nikoli pa ni odvisno od gradacije ali je to olje sintetično ali ne.
Najbolj mi je pa smešno, ko ljudje sprašujejo za castrola - to je itak eno od cenenih zanič olj in jih vse delajo na dveh različnih linijah, potem pa jih mešajo da dobijo različne gradacije. Pa še veliko teh olj je proizvedenih na enak način.
Večinoma pa olje zdrži tam od 8 do 10k kilometrov, potem je pa zadeva za menjat, ker nima več enakih performans in ne maže več toliko kot bi moralo. Vendar pa se danes(oziroma že nekaj časa) firme lepo poslužujejo taktike "Manj rednih servisov, pa bomo več zaslužili na tem, ko vam avto crkne.". In podaljšujejo servise tudi že na 50.000km. Sicer dajo v mašine olja, ki naj bi zdržala več (0W-30), vendar to ni čisto res - večinoma ta olja zdržijo dlje zaradi debelejših teflonskih oblog v motorju, ki pa tudi niso večne.
Vendar si lahko zamišljate, če smo imeli pred 10imi leti servise na 7500km, danes pa na 50.000, mašine so pa še vedno na skoraj istem nivoju kot pred 10 leti, le elektronika je bolj optimizirana, kaj se bo zgodilo z vašim avtomobilom po treh ali štirih servisih(200.000km) - Motor bo za stran, sploh če radi pohodite gas in avto torirate v višje obrate.
Pa še resnična anekdota - ene 5 do 6 let nazaj je človek pripeljal avto na servis s 64.000km, ker se mu je prižgala lučka za olje. Ko smo hoteli olje odtočit, ga je bilo notri v mašini par deci. Tipček pa se je drl, kok je to slab avto, da ga je potrebno na servis vozit in podobno. A na servisu ta avto od nakupa še ni bil - tipček je mislil, da mu ni treba do 100.000km prit na servis in se je tako tudi obnašal.
Na srečo je bil to takrat novi megan, ki je vse to zdržal - kak cenejši avto s slabšo mašino bi zaribal - pa najbrž bi tudi ta, če bi ga tip žgal v obrate, tko da je imel srečo, da bolj počasi vozi.
hm
Objavljeno: Če dec 28, 2006 9:39 am
Napisal/-a viola
napi je napisal/-a:Kakšen avto te mas da vlivaš takšno olje notri 5-40 (polsintetika)
Dobi se olje pač za izrabljene motorje, mislim pa da je komercialna oznaka 15W - 40, v trgovini se vse dobi, samo povedati moras kaksne želje imaš.
Višji sta ti dve številki gostejše je olje, posledično temu pa se zviša viskoznost.
Drugače pa se dobi tudi dodatek za olje, proti spuščanju
mam tipota 2.0 16v. motor je kot nov. nič ni izrabljen in olja sploh ne rabim niti dolivati ker ga ne žre tko da bi blo opazno .vse je idealno na njem sam en semering mi nagaja pozimi a mi se ne ljubi razdirat cel kup jermenov zaradi tega. mogoče pa pomaga kakšno sredstvo za dihtanje motorja. ker puščanje je minimalno.sam kaj pa če škoduje takšno sredstvo proti spuščanju olja?
Objavljeno: Če dec 28, 2006 12:12 pm
Napisal/-a joztom
Ne poznam sredstva proti kapljanju olja, brez da bi škodilo kvaliteti olja. To mislite tisto kakor mleta paprika v hladilno tekočino? Obstojajo dodatki, ki izboljšujejo mazanje (STP, Bardahl...), ki pa ne služijo namenu za tesnenje. Druge vrste dodatkov se natalijo na najbolj vroče točke v motrju in naj bi služile kot glajenje teh tornih površin (bolj znani kot teflonski dodatki). To bi še verjel, ampak ali pozneje morebitni drugi pogoji, ko nastane še bolj vroče le-tega ne spreminjajo, to ne vem. Verjetno so najboljša predvidena originalna tesnila in redna menjava olja. Jaz vsa leta uporabe vseh tipov avtov uporabljam ustrezno olje, trenutno je to sintetično 5w50, firma niti ni tako pomembna in dodatek STP, pol predvidene doze na menjavo. To pripomore k zmanjšanju trenja pri zagonu, kjer je v bistvu glavni vir obrabe. Ko črpalka olje pošlje povsod po mazalnih mestih ni več težav. Vsa supermaziva so bila razvita v vojaške namene, kjer so pogoji ekstremni, redno vzdrževanje onemogočeno in pa v primeru poškodbe (prestrelitve) karterja in izteka olja omogoča, da se posadka izvleče iz takih situacij.
Objavljeno: Če dec 28, 2006 9:28 pm
Napisal/-a ahiM
viola je napisal/-a:napi je napisal/-a:Kakšen avto te mas da vlivaš takšno olje notri 5-40 (polsintetika)
Dobi se olje pač za izrabljene motorje, mislim pa da je komercialna oznaka 15W - 40, v trgovini se vse dobi, samo povedati moras kaksne želje imaš.
Višji sta ti dve številki gostejše je olje, posledično temu pa se zviša viskoznost.
Drugače pa se dobi tudi dodatek za olje, proti spuščanju
mam tipota 2.0 16v. motor je kot nov. nič ni izrabljen in olja sploh ne rabim niti dolivati ker ga ne žre tko da bi blo opazno .vse je idealno na njem sam en semering mi nagaja pozimi a mi se ne ljubi razdirat cel kup jermenov zaradi tega. mogoče pa pomaga kakšno sredstvo za dihtanje motorja. ker puščanje je minimalno.sam kaj pa če škoduje takšno sredstvo proti spuščanju olja?
Tipo Sedicivalvole ima že v knjigici napisano, da je potrebno dolivat olje, tako da nekaj malega ti po defaultu "mora" spit. Kar pa seveda ni nič slabega. Seveda pazi, da bo vedno sveže olje oz. redna menjava. Semering menjan magari ob glavnem servisu (ko bodo na vrsti jermena in boš mel tako ali tako vse podrto).
Sicer pa dokler je mašina malo mastna ni razloga za paniko. Ponavadi je potrebno zamenjat kako tesnilo ali kaj podobnega. Drugo je seveda, če "ščije" od vsepovsod. Tista sredstva, ki si jih omenil se meni zdijo brezveze.
Sicer pa je tako, da za vsak avto uporabljajte olje, ki ga priporoča proizvajalec in ne morete zgrešiti, vsaj v 99%. Če točite not kaj drugega pa se vam ravno tako obnese, ne vidim razloga, zakaj ga ne bi uporabljali. Vglavnem je važno, da je olje "sveže" (redna menjava) in da ga je dovolj (če vam pušča, ga kontrolirajte in po potrebi dolijte). Ne vem, zakaj nekateri tako znanost zganjajo okoli tega.
Objavljeno: Če dec 28, 2006 11:47 pm
Napisal/-a viola
ahiM je napisal/-a:viola je napisal/-a:napi je napisal/-a:Kakšen avto te mas da vlivaš takšno olje notri 5-40 (polsintetika)
Dobi se olje pač za izrabljene motorje, mislim pa da je komercialna oznaka 15W - 40, v trgovini se vse dobi, samo povedati moras kaksne želje imaš.
Višji sta ti dve številki gostejše je olje, posledično temu pa se zviša viskoznost.
Drugače pa se dobi tudi dodatek za olje, proti spuščanju
mam tipota 2.0 16v. motor je kot nov. nič ni izrabljen in olja sploh ne rabim niti dolivati ker ga ne žre tko da bi blo opazno .vse je idealno na njem sam en semering mi nagaja pozimi a mi se ne ljubi razdirat cel kup jermenov zaradi tega. mogoče pa pomaga kakšno sredstvo za dihtanje motorja. ker puščanje je minimalno.sam kaj pa če škoduje takšno sredstvo proti spuščanju olja?
Tipo Sedicivalvole ima že v knjigici napisano, da je potrebno dolivat olje, tako da nekaj malega ti po defaultu "mora" spit. Kar pa seveda ni nič slabega. Seveda pazi, da bo vedno sveže olje oz. redna menjava. Semering menjan magari ob glavnem servisu (ko bodo na vrsti jermena in boš mel tako ali tako vse podrto).
Sicer pa dokler je mašina malo mastna ni razloga za paniko. Ponavadi je potrebno zamenjat kako tesnilo ali kaj podobnega. Drugo je seveda, če "ščije" od vsepovsod. Tista sredstva, ki si jih omenil se meni zdijo brezveze.
Sicer pa je tako, da za vsak avto uporabljajte olje, ki ga priporoča proizvajalec in ne morete zgrešiti, vsaj v 99%. Če točite not kaj drugega pa se vam ravno tako obnese, ne vidim razloga, zakaj ga ne bi uporabljali. Vglavnem je važno, da je olje "sveže" (redna menjava) in da ga je dovolj (če vam pušča, ga kontrolirajte in po potrebi dolijte). Ne vem, zakaj nekateri tako znanost zganjajo okoli tega.
saj troši olje sam to je tko na nekaj tisoč km ni vredno omembe. vsaj kolikor ga jaz kontroliram in vozim. je pa res da je motor kot nov zato verjetno noma velike porabe olja. ko se od kod pripeljem kapne ena čist majhna kapljica. mislim da res ni panike. bom spremljal zadevo in pri glavnem servisu probal zamenjat. obstajajo pa qmi sredstva za tesnenje motorjev. sam jaz sem zelo skeptičen do takšnih zadev. lahko zapaca kakšne kanalčke a olje bo vseen kapalo. potem smo pa tam. dajal sem v menjalnik od enga druzga avta aditive da bi bil mal tišji ampak to je blo dobr edino takoj ko sem ga nalil in se šel vozit tistih 50 km obveznih da se razdela. potem je pa spet mel zvok enak kot pred tem.tako da je res vprašanje kako je s tem. jaz bi res enkrat probal tekoče tesnilo ampak ne bi rad na sediciju. da ne bo pol začnu kaj trokirat al kaj. hu to bi mi blo pa žal. bolj da mal kaplje.
Objavljeno: Pe dec 29, 2006 7:36 am
Napisal/-a nebivedu
Tipo 2.0 16V ima napisano v navodilih, da je poraba olja lahko tudi 9 decilitrov na 1000km prevoženih.
Objavljeno: Pe dec 29, 2006 7:40 am
Napisal/-a nebivedu
MacTron je napisal/-a:napi:

to... ti se vedno trdis da 5W 40 in 5W 30 ni sintetika... (fully synt)
ok. primer
ARAL High tronic 5W40,
Castrol TXT 5W 40,
Mobil SYNT S 5W 40,
Valvoline SYNPOWER 5W40, Elf EXCELLIUM 5W40 LDX
Jst si upam trditi, da od vseh naštetih je sintetičen samo MOBIL. Vsi ostali pa so marketinška poteza.
ESSO izdeluje naparine, ki se uporabljajo za sintetična olja, nekaj proda MOTULU(zato imajo vsi rally avtomobili motula v mašini, pa tut če imajo 1000 nalepk castrol), nekaj pa jih porabi sam za svoje znamke. Kolikor pa vem castrol ne prizvaja teh naparin in še nikoli niso imeli sintetičnega olja - vse je bilo samo napis in tržna niša - kvaliteta pa zelo boga. Aral je pa itak zanič olje - je že boljša selenia, pa je tut bolj ko ne zanič.
Objavljeno: Pe dec 29, 2006 8:16 am
Napisal/-a MacTron
nebivedu je napisal/-a:Jst si upam trditi, da od vseh naštetih je sintetičen samo MOBIL. Vsi ostali pa so marketinška poteza.
ESSO izdeluje naparine, ki se uporabljajo za sintetična olja, nekaj proda MOTULU(zato imajo vsi rally avtomobili motula v mašini, pa tut če imajo 1000 nalepk castrol), nekaj pa jih porabi sam za svoje znamke. Kolikor pa vem castrol ne prizvaja teh naparin in še nikoli niso imeli sintetičnega olja - vse je bilo samo napis in tržna niša - kvaliteta pa zelo boga. Aral je pa itak zanič olje - je že boljša selenia, pa je tut bolj ko ne zanič.
sej nekako se strinjam s teboj... ampak jaz hocem cloveku dopovedat
da ce bo on... zamesal 5W 40 z 15W 40 in pomoznosti rekel da to ni sintetika
kot tudi pravi da ni... (potem se lahko ta dva olja za salo skupaj mesata -
pa se
ne smeta)
to hocem dopovedat... np
Objavljeno: Pe dec 29, 2006 8:18 am
Napisal/-a nebivedu
Olja naj se nebi mešala, vendar smo to vseeno mnogokrat naredili, pa ni bilo nobenih problemov - sploh na starih mašinah - v 20 let star subaru sem samo dolival različna olja celih 50.000 kilometrov(petdesettisoč) - tisto sem dolil kar sem dobil, pa če je bil 20W-50 al pa 0W-30 je šlo vse notri.