Stran 1 od 2
Semeringi & zobati jermen
Objavljeno: Če dec 28, 2006 11:25 am
Napisal/-a Jackal81
Zadeva je takšna, da mi moj Pony "porabi" preveč olja. "Porabi" sem napisal zato, ker sem opazil, da je masten del v okolici semeringa na pogonski gredi, pa tudi na parkirišču večkrat opazim kakšno kapljico (ali dve).
Bil sem pri mehaniku, da je zadevo ocenil in povedal, da je treba poleg menjave semeringa menjat še zobati jermen, ker je verjetno tudi jermen precej prepojen z oljem.
Nabavil sem ustrezne semeringe (za pogonsko gred, odmično gred), zobati jermen, šponar za zobati jermen. Problem je le v mehaniku, ki me "nateguje" že kar nekaj časa v stilu... ta teden nimam časa, pridi naslednji teden... in to se vleče že več kot 1 mesec. Zato sem se odločil, da bom stvari zamenjal sam.
Menjavo zobatega jermena sem na tem avtu enkrat že videl (ok, je že nekaj časa od tega). Za menjavo zobatega jermena (kolikor vem) je najprej treba odšponat alternator in odstranit jermenice po katerih teče jermen alternatorja. Nato pa samo še plastiko s katero je pokrit zobati jermen.
Na jermenicah za zobati jermen vem, da so oznake v kašnem položaju mora jo biti, ko je jermen našponan. Avto ima 8 ventilov tako da je odmična gred samo ena in mislim da s tem ne bi smelo bit problemov.
Kaj pa glede semeringov?
Semeringi pa predvidevam da so pod obema jermenicama za zobati jermen.
Trenutno si predstavljam to tako, da starega potegnem ven (s kakšno žičko) in v ležišče potisnem novega. Je pri tem mogoše če kakšna finta na katero je treba pazit?
Avto je drugače Hyundai Pony 1,5 LS '92 letnik s prevoženimi 150.000km. Prvič pa je bil zobati jermen menjan pri 90.000 km.
Objavljeno: Če dec 28, 2006 12:08 pm
Napisal/-a sonček
Takih popravil prepusti mehaniku. Pa poročaj ko si vžgal avto če je delalo vse ali je naredl samo crash.Kok ti porab olja na 10.000 km ker so lahko tefloni zanič
Pa velik sreče. lp
Objavljeno: Če dec 28, 2006 12:42 pm
Napisal/-a joztom
Na videz enostavni postopek, ki ima normiran čas manj kot dve uri. Problem je postavljanje v fazo, katero moraš vedeti kje je in pa napenjava jermena, ki se sme podati le eno četrtino vijaka na vzdolžni stranici jermena, zategovanje šponarjev na 20-26Nm in štirih vijakov jermenice na 12Nm. To so podatki za enega od motorjev od Ponylsa, katerega imaš ti ne vem. Semeringi se včasih demontirajo s knipping vijaki, da se ne rani tekalna površina na gredi. Če je tekalna površina že zažrta, je potrebno še več znanja za sanacijo. Vsak je enkrat začel s šraufanjem, ne bi te rad ob korajžo spravil. Je pa bolje začeti s čem manj občutljivim kot je zobati jermen.
Objavljeno: Če dec 28, 2006 1:47 pm
Napisal/-a Jackal81
Če je tekalna površina že zažrta, je potrebno še več znanja za sanacijo.
Recimo da pridem do tega in ugotovim, da je na gredi že jama oz. rob. Kaj lahko sploh naredim v tem primeru? Oz. kaj mi lahko naredi mehanik v tem primeru. Ne bi rad podiral celega motorja zaradi tega, ker se enostavno ne splača.
Drugače orodje ni problem - tudi moment ključ imam. Poleg tega imam doma v garaži tudi kanal, na katerem sem že marsikaj pošraufal

Zobatega jermena in semeringov pa res sam še nisem nikdar menjal.
Mašina drugače ne porabi veliko olja... Poraba je največja ravno zaradi tega spuščanja. Če se peljem kakšno malo daljšo turo lahko opazim potem kapljice ojla na sprednji levi zavesici, po levem pragu... tako da tu definitivno gre veliko olja, ker ga razmetuje po celi levi strani... Recimo v zadnjih 10.000km sem zraven dolil celo ta veliko 5 litrsko plastenko olja.
Objavljeno: Če dec 28, 2006 3:51 pm
Napisal/-a joztom
Najprej zamenjaj semering pa boš videl. Danes je to zares redka napaka, rešuje se z zamikanjem semeringa, kolikor se da, prej se pa gladi robove na fino, ali z naoljeno 2000-ko, z žlajf pasto in na koncu z usnjenim jermenom, tako kot zagonjene ojnice. Je pa to v luknji skoraj nemogoče dobro in varno izvajati. Ko menjaš semering, tam dobro podmaži, da novo ne zariba. Za menjavo jermena moraš povedati tip motorja za točne podatke ali jih sam preber iz AutodataCD-ja.
Objavljeno: Če dec 28, 2006 5:27 pm
Napisal/-a Marsovček
Poskusi dobiti kak repair manual za avto (če obstaja...).
Sicer za zobati jermen ne more biti take panike, za semeringe pa ne bi vedel.
Če rabiš kak info iz autodate ali pa par rok za pomoč, sporoči
LP!
Objavljeno: Če dec 28, 2006 6:27 pm
Napisal/-a wiliamskis
Jackal81; Tudi pri nas doma je problem s semeringom na glavni gredi in to ne pri avtu, ampak pri Fergusonu

, ja pri IMT-ju. Tako, da se bom tud jaz verjetno zdajle pozim spravil legendo na pol dat! Ker pa je poleg izrabljenega semeringa sigurno nažrta tudi gred, bi vprašal kako bi se to dalo rešit na obstoječi gredi, ali se lahko da semering , ki ima malo manjši notranji premer

Objavljeno: Če dec 28, 2006 6:40 pm
Napisal/-a xyxyxy
Zaradi obrabe na gredi, ki jo je povzročil stari semering se ne preveč sekirat, novi semering bo vseeno tesnil. Pri menjavi jermena pa zamenjaj tudi napenjalec, še posebej, če ni bil menjan pri prvi menjavi.
Objavljeno: Če dec 28, 2006 6:49 pm
Napisal/-a Jackal81
Autodata bo najbrž pri meni čez kakšno uro ali dve. :P
Motor tega Hyundaička je pa 1,5L z navadnim vplinjačem - brez servota, brez klime... (petvratna verzija avta). Kakšne bolj pametne oznake pa nikjer nisem zasledil.
joztom hvala za nasvete. Nekaj več pa le vem. Tole z zamikanjem semeringa - je to mišljeno samo malo zavrtet semering ali ga je treba prav namestit bolj zunaj/znotraj? Ni v tem primeru nevarnosti, da ga zabriše ven?
Bom počakal na Autodata CDje da malo pregledam in se seznanim kako je kaj s tem.
Drugače bom pri tem posegu zamenjal še olje - zdaj sem uporabljal Valvoline 15W-40 (bela plastenka), zdaj imam pa pripravljenega Valvoline MaxLife 10W-40, ki naj bi bil ravno za starejše motorje.
Sicer sem precej iskal kakšen repair manual na Googlu, samo zgleda da je Hyundai izdeloval pred letom '90 tudi nekega Ponyja, ki je bil čisto drugačen od teh, ki jih poznamo mi, poleg tega je imel pa še RWD.
Marsovček tudi tebi hvala za ponujeno pomoč. Bom sporočil če bo potrebno

Re: Semeringi & zobati jermen
Objavljeno: Če dec 28, 2006 8:04 pm
Napisal/-a civic 99
Jackal81 je napisal/-a:Zadeva je takšna, da mi moj Pony "porabi" preveč olja. "Porabi" sem napisal zato, ker sem opazil, da je masten del v okolici semeringa na pogonski gredi, pa tudi na parkirišču večkrat opazim kakšno kapljico (ali dve).
Bil sem pri mehaniku, da je zadevo ocenil in povedal, da je treba poleg menjave semeringa menjat še zobati jermen, ker je verjetno tudi jermen precej prepojen z oljem.
Nabavil sem ustrezne semeringe (za pogonsko gred, odmično gred), zobati jermen, šponar za zobati jermen. Problem je le v mehaniku, ki me "nateguje" že kar nekaj časa v stilu... ta teden nimam časa, pridi naslednji teden... in to se vleče že več kot 1 mesec. Zato sem se odločil, da bom stvari zamenjal sam.
Menjavo zobatega jermena sem na tem avtu enkrat že videl (ok, je že nekaj časa od tega). Za menjavo zobatega jermena (kolikor vem) je najprej treba odšponat alternator in odstranit jermenice po katerih teče jermen alternatorja. Nato pa samo še plastiko s katero je pokrit zobati jermen.
Na jermenicah za zobati jermen vem, da so oznake v kašnem položaju mora jo biti, ko je jermen našponan. Avto ima 8 ventilov tako da je odmična gred samo ena in mislim da s tem ne bi smelo bit problemov.
Kaj pa glede semeringov?
Semeringi pa predvidevam da so pod obema jermenicama za zobati jermen.
Trenutno si predstavljam to tako, da starega potegnem ven (s kakšno žičko) in v ležišče potisnem novega. Je pri tem mogoše če kakšna finta na katero je treba pazit?
Avto je drugače Hyundai Pony 1,5 LS '92 letnik s prevoženimi 150.000km. Prvič pa je bil zobati jermen menjan pri 90.000 km.
Mehanik ti ni hotel naredit ker si sam kupil material. Ima prav saj samo pametnjakoviči si sami kupijo material pol pa dajo delat k mehaniku.

Re: Semeringi & zobati jermen
Objavljeno: Če dec 28, 2006 8:22 pm
Napisal/-a Jackal81
civic 99 je napisal/-a:Mehanik ti ni hotel naredit ker si sam kupil material. Ima prav saj samo pametnjakoviči si sami kupijo material pol pa dajo delat k mehaniku.

Ne bo držalo. Sem šel k njemu čisto na začetku da ga povprašam kako in kaj in je on rekel naj nabavim dele in katere točno. Je pa drugače domači mojster - včasih je delal na Hyundai servisu, ki ga že nekaj časa ni več v Prevaljah.
Objavljeno: Če dec 28, 2006 9:26 pm
Napisal/-a joztom
Vsak se popolnoma avtonomno odloča, kako bo vzdrževal svoj avto, torej sam menda veš, kateri deli so najboljši zate. Menjava semeringa skoraj nikoli ne zahteva dodatnih del, torej poliranja ali kaj več, sama menjava z novim zadošča. Če je material pravi, ni težav. Pomembna je pravilna smer sukanja na semeringu (poznamo leve ali desne), ker praviloma polž (vzorec na gumi) vleče olje nazaj noter. Najboljši se dobijo pri
www.mrak.si (Elring). Zamikanje pride v poštev le, če je prostor za vgradnjo in izraba na gredi ostro in nerešljivo zagrizena. Kot zadnja rešitev je navariti material na gred in pobrusiti na mero. Vse to se tebi ne more primeriti, to bi veljalo izvajati edino za kakšne zelo zelo stare veterane, kjer zares ni več delov in samo teoretiziramo. Ne želim nikomur s foruma soliti pamet, ampak samo delim svoje izkušnje.
Re: Semeringi & zobati jermen
Objavljeno: Pe dec 29, 2006 9:20 am
Napisal/-a viola
Jackal81 je napisal/-a:Zadeva je takšna, da mi moj Pony "porabi" preveč olja. "Porabi" sem napisal zato, ker sem opazil, da je masten del v okolici semeringa na pogonski gredi, pa tudi na parkirišču večkrat opazim kakšno kapljico (ali dve).
Bil sem pri mehaniku, da je zadevo ocenil in povedal, da je treba poleg menjave semeringa menjat še zobati jermen, ker je verjetno tudi jermen precej prepojen z oljem.
Nabavil sem ustrezne semeringe (za pogonsko gred, odmično gred), zobati jermen, šponar za zobati jermen. Problem je le v mehaniku, ki me "nateguje" že kar nekaj časa v stilu... ta teden nimam časa, pridi naslednji teden... in to se vleče že več kot 1 mesec. Zato sem se odločil, da bom stvari zamenjal sam.
Menjavo zobatega jermena sem na tem avtu enkrat že videl (ok, je že nekaj časa od tega). Za menjavo zobatega jermena (kolikor vem) je najprej treba odšponat alternator in odstranit jermenice po katerih teče jermen alternatorja. Nato pa samo še plastiko s katero je pokrit zobati jermen.
Na jermenicah za zobati jermen vem, da so oznake v kašnem položaju mora jo biti, ko je jermen našponan. Avto ima 8 ventilov tako da je odmična gred samo ena in mislim da s tem ne bi smelo bit problemov.
Kaj pa glede semeringov?
Semeringi pa predvidevam da so pod obema jermenicama za zobati jermen.
Trenutno si predstavljam to tako, da starega potegnem ven (s kakšno žičko) in v ležišče potisnem novega. Je pri tem mogoše če kakšna finta na katero je treba pazit?
Avto je drugače Hyundai Pony 1,5 LS '92 letnik s prevoženimi 150.000km. Prvič pa je bil zobati jermen menjan pri 90.000 km.
zaradi tega ti ne more bit ne vem kako velika poraba olja.
jaz mam podoben problem ampak ne dolivam glih ne vem koliko olja v motor. če maš veliko porabo potem je motor malo v letih, sam to se je brez veze na starih avtih sekirat.
Re: Semeringi & zobati jermen
Objavljeno: Pe dec 29, 2006 10:50 am
Napisal/-a lublancan
civic 99 je napisal/-a:Mehanik ti ni hotel naredit ker si sam kupil material. Ima prav saj samo pametnjakoviči si sami kupijo material pol pa dajo delat k mehaniku.

Mehanik popravlja avte in ni štacuna, če zraven še to fura prou, drgač more pa tud on dele nekje kupit.
In, če ti prpelješ avto popravit nima veze al on kupi material al ga ti, važn je, da je material kakovosten in da je delo opravljeno tako kot je treba.
Kar se pa tiče pametnjakovičev, si pa to verjetno ti, ki misliš da če ma enak del iz iste tovarne, iz istega traku žig honda, da je potem boljši od tistega brez. Zraven se pa pustiš na suh nategnt za par tisočakov...
glede topica:
Menjava semeringa ni lih za začetnika, ker je treba snet jermenico, zbezat semering ven, novega namazat in ga lepo porint notr(enakomerno, da res sede), nataknt jermenico in potem postavit use v fazo. Če že maš avtodato, maš tm ponavad slikco kako nastavit fazo (kje morjo bit markerji). Pa ko končaš z jermeni je dobr pogledat še vžig pa to.
Objavljeno: Pe dec 29, 2006 12:28 pm
Napisal/-a joztom
Mehaniki radi sami nabavljajo material, ker jim tako pripada znatni rabat na letne nabave, ki ga individualist ne more prigospodariti. Ker z delom je danes težko veliko zaslužiti, če nisi uradni servis.
Objavljeno: So dec 30, 2006 8:42 pm
Napisal/-a Jackal81
Danes sem se lotil posega...
O tem "mojem mehaniku" imam tudi zdaj še slabše mnenje kot prej... Po njegovem strokovnem mnenju je spuščal semering pri pogonski gredi in naj bi zaradi tega mastil zobati jermen in cel sprednji del...(in takrat mi je tudi naročil kaj vse je treba kupit, da bo to zamenjal). Baje je imel takrat ko sem mu pustil avto za pregled celo toliko vse narazen, da si je vse ogledal - Bulšit - avta se ni niti dotaknil.
Danes lepo odprem vse - pridem do pokrova zobatega jermena - na zunanji strani je bil pokrov nekoliko masten - na notranji strani sem pričakoval oljno kopel... Odprem - zobati jermen je bil popolnoma suh - niti duha ne sluha o najmanjši kapljici olja. Za hec sem odstranil še spodnji pokrov zobatega jermena - isto. Vse suho - tudi za jermenico, kjer naj bi bil ta zloglasni puščajoči semering.
Potem takem se mi je seveda zdelo brezveze menjat vse skupaj - enostavno ni bilo več razloga da bi razkopal še naprej.
Sem pa namesto tega dobro očistil vse kar je bilo mastno in z nekakšno temperaturno odporno dihtmaso premazal točke, kjer se mi zdi najbolj verjetno da prihaja olje iz motorja. (okrog karterja, pokrov glave itd...).
Poleg tega sem pa še zamenjal svečke, oljni filter in olje (ki je po novem Valvoline MaxLife ki naj bi bilo dobro ravno pri takšnih motorjih, ki z navadnim oljem puščajo). Upam da bo vsaj malo pomagalo.
Objavljeno: So dec 30, 2006 11:39 pm
Napisal/-a civic 99
joztom je napisal/-a:Mehaniki radi sami nabavljajo material, ker jim tako pripada znatni rabat na letne nabave, ki ga individualist ne more prigospodariti. Ker z delom je danes težko veliko zaslužiti, če nisi uradni servis.
To je komentar

Re: Semeringi & zobati jermen
Objavljeno: So dec 30, 2006 11:41 pm
Napisal/-a civic 99
lublancan je napisal/-a:civic 99 je napisal/-a:Mehanik ti ni hotel naredit ker si sam kupil material. Ima prav saj samo pametnjakoviči si sami kupijo material pol pa dajo delat k mehaniku.

Mehanik popravlja avte in ni štacuna, če zraven še to fura prou, drgač more pa tud on dele nekje kupit.
In, če ti prpelješ avto popravit nima veze al on kupi material al ga ti, važn je, da je material kakovosten in da je delo opravljeno tako kot je treba.
Kar se pa tiče pametnjakovičev, si pa to verjetno ti, ki misliš da če ma enak del iz iste tovarne, iz istega traku žig honda, da je potem boljši od tistega brez. Zraven se pa pustiš na suh nategnt za par tisočakov...
glede topica:
Menjava semeringa ni lih za začetnika, ker je treba snet jermenico, zbezat semering ven, novega namazat in ga lepo porint notr(enakomerno, da res sede), nataknt jermenico in potem postavit use v fazo. Če že maš avtodato, maš tm ponavad slikco kako nastavit fazo (kje morjo bit markerji). Pa ko končaš z jermeni je dobr pogledat še vžig pa to.
Žabar fukjen ne žali drugih ker nisem tebi napisal o tem kdo naj nabavlja material

Re: Semeringi & zobati jermen
Objavljeno: Ne dec 31, 2006 1:05 am
Napisal/-a sonček
lublancan je napisal/-a:civic 99 je napisal/-a:Mehanik ti ni hotel naredit ker si sam kupil material. Ima prav saj samo pametnjakoviči si sami kupijo material pol pa dajo delat k mehaniku.

Mehanik popravlja avte in ni štacuna, če zraven še to fura prou, drgač more pa tud on dele nekje kupit.
In, če ti prpelješ avto popravit nima veze al on kupi material al ga ti, važn je, da je material kakovosten in da je delo opravljeno tako kot je treba.
Kar se pa tiče pametnjakovičev, si pa to verjetno ti, ki misliš da če ma enak del iz iste tovarne, iz istega traku žig honda, da je potem boljši od tistega brez. Zraven se pa pustiš na suh nategnt za par tisočakov...
glede topica:
Menjava semeringa ni lih za začetnika, ker je treba snet jermenico, zbezat semering ven, novega namazat in ga lepo porint notr(enakomerno, da res sede), nataknt jermenico in potem postavit use v fazo. Če že maš avtodato, maš tm ponavad slikco kako nastavit fazo (kje morjo bit markerji). Pa ko končaš z jermeni je dobr pogledat še vžig pa to.
