Stran 1 od 1

Zobati jermen

Objavljeno: Sr feb 14, 2007 6:15 am
Napisal/-a JoeLoe
Če kdo ve, bi lepo prosil za nasvet: Zobati jermen se zateguje na pravo tenzijo pri segretem ali hladnem motorju?

Opazil sem namreč, da je pri novem jermenu na šponarju precejšnja razlika. Pri hladnem je inidikator na pravem mestu, pri segretem motorju pa kaže preveliko tenzijo.

Objavljeno: Sr feb 14, 2007 6:26 am
Napisal/-a trafo66
mislim da je najbolje zategnit pri hladnem motorju. jermenu ne bo nič ,če je bolj zategnjen razen tega ,če je preveč ga boš slišal. na mojem avtu mi pri hladnem motorju rahlo tolče po ohišju in ko par minut vozim potem preneha . tako da ga bom malo bolj zategnil ker se bojim da ne preskoči.
to je bolj amaterski nasvet iz prakse . kaj ti bodo pa rekli avtomehaniki ne vem.

Objavljeno: Sr feb 14, 2007 10:03 am
Napisal/-a RedBull™
Seveda,ko se jermen segreje,se zategne (skrči) zato ko si dajal skup in si dal točno na mero,bo pri segretem preveč. Saj se ti zihr more jermen slišat,ker je preveč našponan.

Objavljeno: Sr feb 14, 2007 11:10 am
Napisal/-a alexmazda
pri hladnem!

Objavljeno: Sr feb 14, 2007 11:34 am
Napisal/-a Cejko
RedBull™ je napisal/-a:Seveda,ko se jermen segreje,se zategne (skrči) zato ko si dajal skup in si dal točno na mero,bo pri segretem preveč. Saj se ti zihr more jermen slišat,ker je preveč našponan.


drgač se snovi krčijo pri nižaju temprerature.
∆l = l * α(jermena) * ∆T

lp

Objavljeno: Sr feb 14, 2007 12:11 pm
Napisal/-a Pudgar Uroš
Kolker vem, se jermen s segrevanjem raztegne, ne skrči.

Objavljeno: Sr feb 14, 2007 12:14 pm
Napisal/-a joztom
Jermen se zateguje (nastavlja) pri sestavi motorja, hladnega. Nastavlja se z aparaturo, ki se ji reče frekvencmeter. Merilno sondo daš na jermen na predpisano točko in zabrenkaš na jermen. Stroj pokaže ustrezno vrednost. Nekateri imajo grif in ocenijo to ročno z obračanjem jermena po osi, do kod se obrne. drugi merijo podajanje v mm pri navedeni kilaži obremenitve (npr vaga za ribe). Pri Gatesovem frekvencmetru je enota SEM, ne vem kaj to pomeni.

Objavljeno: Sr feb 14, 2007 8:01 pm
Napisal/-a JoeLoe
joztom je napisal/-a:Jermen se zateguje (nastavlja) pri sestavi motorja, hladnega. Nastavlja se z aparaturo, ki se ji reče frekvencmeter. Merilno sondo daš na jermen na predpisano točko in zabrenkaš na jermen. Stroj pokaže ustrezno vrednost. Nekateri imajo grif in ocenijo to ročno z obračanjem jermena po osi, do kod se obrne. drugi merijo podajanje v mm pri navedeni kilaži obremenitve (npr vaga za ribe). Pri Gatesovem frekvencmetru je enota SEM, ne vem kaj to pomeni.


Tukaj sem dal premalo informacij. Se opravičujem. Gre za dizla VW 1.9 SDI, jermen in napenjalec sta Gates-ova in napenjalec konvinski in je avtomatski, na vzmet, zato tenzije verjetno ni treba merit.
Štos je pa v tem, da pri prejšnjem jermenu take razlike ni bilo (med hladnim in segretim stanjem). Mislim, da je bil Dayco ali nekaj podobnega.

Objavljeno: Sr feb 14, 2007 10:10 pm
Napisal/-a DrMr
... "SEM" meter (Gatesovega testerja ne poznam) ne meri frekvenc, ampak napetost jermena s senzorjem pritiska, montiranem v kleščah, z katerimi okleneš jermen... je zelo ziher in točna zadeva... nekateri novejši Gatesovi jermeni, pa so tudi na zunanji strani vidno negladki - narebričani in se temperaturno drugače podajajo kot stari, ki so imeli menjalni interval krajši... če si na vzmetnem napenjalcu nastavil hladnega ne bo problema...

Objavljeno: Sr feb 14, 2007 10:19 pm
Napisal/-a JoeLoe
DrMr, hvala! In ostalim tudi hvala... se spodobi, ne?