Stran 1 od 2

Rja in posebna tekočina

Objavljeno: To mar 13, 2007 9:28 pm
Napisal/-a AM
Mene pa zanima kaj je to zaena tekočina, ki sem jo recimo tudi danes pri oddaji Wheeler Dealers na discovery chanel gledal, ko je rjo namazal z tisto tekočino in po 3 urah rje ni blo več oz. se je ta tekočina strdila in s tem tudi poškodovani del in preprečla nadaljno rjavenje... Pri oddaji je blo omenjeno samo da gre za neko posebno skrivnostno tekočino, ki otrdi zarjaveni del in prepreči nadaljno rjavenje pleha nobenega naziva kaj to je sploh.... In kje se to dobi...

Thx.

Objavljeno: To mar 13, 2007 9:41 pm
Napisal/-a Sokol
Ferosan!
Spremeni rjo v kovino

Objavljeno: To mar 13, 2007 9:47 pm
Napisal/-a milankregar
Sokol je napisal/-a:Spremeni rjo v kovino

To bi bil čudež. :mrgreen:

Ko rjo očistiš kolikor lahko, namažeš s ferosanom in se ostanki rje spremenijo v bel prah. Deluje zgolj površinsko, pomeni da ne razžira rje ... tako da brez drotpiršne vseeno ne gre.

Objavljeno: To mar 13, 2007 9:59 pm
Napisal/-a Sokol
Sej sem tak mislil samo sem pozabil dodati :D
Taka tekočina bi šla za med :D

Objavljeno: To mar 13, 2007 10:21 pm
Napisal/-a black
Podobno zadevo imamo v delavnici in je od firme Wurth http://www.wurth.si/.Rjo se očisti kolikor pač gre čez pa se namaže s to tekočino in se jo pusti 3 do 4 ure.Rji odvzame kisik al dušik al ne vem kaj (nisem kaj dosti od kemije odnesel :) ) tako da se stvar stabilizira in ne rjavi več naprej.Pol pa se čez normalno naprej dela.

Objavljeno: To mar 13, 2007 10:31 pm
Napisal/-a adis
kaj pa pol a ma ta tekočina kake slabosti da naprimer čez en čs oslabi in da se rja spet pojavi npr......

Objavljeno: To mar 13, 2007 11:36 pm
Napisal/-a esem
http://www.avtomobilizem.com/forum/view ... 217420d9e6

Sicer ima pa ferosan kot aktivno substanco fosforno kislino (kot Coca cola - seveda v manjši koncentraciji - zato je CC dobra za potemnele nete ali gumbe).

Objavljeno: Če mar 15, 2007 11:11 pm
Napisal/-a napi
Dobi se še nekaj drugega kot ferosan in od wurha, v sužbi mamo nekaj (morem pogledat etiketo na kartonu).
Princip delovanja je podoben ferosanu, rjo "razžere", na namazanem mestu pa se naredi nekakšen zaščitni sloj podoben kot bi bila izolacija od dinitrola nanešena "kao neka zaščita"
Problem je da tega ne moreš pobarvati oz se ne prime nč gor "kot bi bila mastna površina"

Objavljeno: Če mar 15, 2007 11:20 pm
Napisal/-a black
adis je napisal/-a:kaj pa pol a ma ta tekočina kake slabosti da naprimer čez en čs oslabi in da se rja spet pojavi npr......


Ne,ker itak čez daš temeljno barvo ali šprickit (mi to uporabljamo v ličarski delavnici).Nisem še videl da bi po tem postopu rja ponovno ven udarila.

Objavljeno: Če mar 29, 2007 6:59 pm
Napisal/-a HRIBERNIK24
pa saj tega je kr dosti že ferosana je 3,4 vrste nisn ziher

Objavljeno: Po apr 09, 2007 10:37 am
Napisal/-a torstorm
ferosan ni najbolj primeren za avtomobilski pleh.Uporabiti najboljše antikorozin (vsebuje tanin) ali pa por15 (www.por15.com)

To so zelo redke, tekočine ki gredo skozi debele plasti rje in ne zaščitijo samo kemično kot ferosan ampak tudi mehansko ,saj rja potem je kot da bi bila plastična (se spremeni kot ene vrste v barvo ).


Lp

Objavljeno: Po apr 09, 2007 8:50 pm
Napisal/-a Black_Racer®
Ma ferosan najbl priročn ima ga dost folka doma,pa dobi se povsod pa sam mal rjo z drotpiršno potegneš in z čopičem ferosan namažeš gor pa pustiš čez noč in je ;)

Objavljeno: Po jul 09, 2007 6:37 pm
Napisal/-a Perplexer
Kaj pa potem po dveh ali treh urah ? A pustis ta posusen sloj ki nastane gor ali ne ? Opazam da folk po forumih pise da namazejo, pocakajo da se posusi pol ga pa spet dol zbrusijo. Na piksni Ferrosan pa pise, da se samo namaze in pusti 2 do 3 use susit, pol se pa kar na ta sloj naprej nanasa temeljno barvo itd ker ta sloj deluje kot neka zascita pred nadaljnjim rjavenjem. Kaj je zdej prov in ali je pol sploh treba temeljno barvo cez ali lahko direkt kit / sprickit in barvo ter lak ? A kdo to tocno pozna ?

Objavljeno: Po jul 09, 2007 9:55 pm
Napisal/-a Badmike
@esem
Vidim da si omenil kokakolo. Ali veste da se krom lepo da spolirat z kokakolo?
Drugače sem sprobal že dosti odstranjevalcev rje a res je pada drotpiršna pa mora bit zraven nekdo je omenil Por15 je tudi zelo dobra stvarca saj ferosan tudi ni slab potrebno potem lepo pofarbat in je vse ok!

Objavljeno: Po jul 09, 2007 11:57 pm
Napisal/-a dj_em
ok da najprej razčistmo osnove korozije..

brez kisika tut ni korozije.. do te pa pride preprosto zaradi prevelike razlike med galvanskima členoma kovin...
v avtomobilskem primeru med Zn ( cinkom ) in Fe ( železom ) ker ima železo bolj negativen potencial kot cink bo zato žrtvovana kovina železo.
Dokler sloj Zn ostane nepoškodovan oz. dokler ne pride voda ki vsebuje kisik v stik z Fe je vse lepo in prav.. ko se pa ta zaščitni sloj poškoduje pa voda pobera elektrone od Fe ter se spreminja nekako tako
H2O ; O2; OH- + Fe2+ in nastane Fe(OH)2 ter potem naprej Fe(OH)3 (oborina) ali znana bolj pod imenom rja...

torej tko nekako poteka korozija Fe...

ferosan pa tko kot je blo napisan odstrani samo rjo površinsko.. tko da v globino ne gre... pač najbolj je če je komi začetek tega... pomoje da ni tok hudo.. uglavnem ne puščite vode zraven k to je hudič.. zato tut napreduje rja.....

;) lp

Objavljeno: To jul 10, 2007 12:31 am
Napisal/-a esem
Hvala za razlago.

dj_em je napisal/-a:brez kisika tut ni korozije.. do te pa pride preprosto zaradi prevelike razlike med galvanskima členoma kovin...


Zdaj pa prosim razloži še, kako pride do korozije (še bolj preprosto?), če je samo železo - torej ni razlike med dvema galvanskima členoma. Morda tudi, kako pripomore relativno majhna vlažnost (brez vode oz kondenza).

BTW - oksidirata oz korodirata tudi baker (postane zelen) in aluminij in sploh velika večina, če ne vse (?), kovin - običajno potemnijo. V bistvu je to definicija kovin, da reagirajo na prost kisik, za razliko od ostalih elementov, ki za to rabijo zunanje impulze (npr. vžig) ali katalizatorje.

malo več o tem tu - + linki
http://en.wikipedia.org/wiki/Corrosion

(obstaja tudi rja v slowiki-ju, a je tako napisana, da je za posrat.)

Objavljeno: To jul 10, 2007 7:34 am
Napisal/-a paskvale
Za tiste, ki želite vedeti resnico. To je link do mojega seminarja, ki sem ga napisal lani.
http://mafija.fmf.uni-lj.si/seminar/fil ... revlek.pdf
:P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P

Za odstranje rje, in vsakršne druge umazanije (razen olja in madežev iz umetnih mas) ZELO priporočam AntiKalk, ki naj bi sicer bil samo za odstranjevanje vodnega kamna.

Objavljeno: To jul 10, 2007 7:39 am
Napisal/-a paskvale
Pa še replika na pisanje mojstra foruma, "dj_em"-a.
Če je kovina pocinkana, se ob poškodbi res naredi galvanski člen, toda ta povzroča razpad prevleke iz Zn, ne pa železa. Ravno zato pa se cinka. Je pa efekt takšen, kot si ga ti opisal, če namesto cinka uporabiš npr. nikelj.

Objavljeno: To jul 10, 2007 8:38 am
Napisal/-a joztom
Antikalk ni vsak enak, samo nekateri so H3PO4, to je fosforna kislina, ki oksid (rjo) pretvarja v fosfat. Od vseh prepratov je najboljši od Technocema v Ljubljani z imenom CHELADE. Je pa kar drago, plast rje postane modra, tekočina je v obliki rjavkastega mleka.

Objavljeno: To jul 10, 2007 10:53 am
Napisal/-a dj_em
@esem: dejstvo je da vlaga obstaja v zraku, če je nebi blo bi se tut mi kot ljudje posušil ;)
zato pa tut železo na zraku korodira čeprav ni "vlage" tko kot sem napisu postopek..
H2O ; O2; OH- + Fe2+ in nastane Fe(OH)2 ter potem naprej Fe(OH)3 dogaja se direktno v vodi ali na zraku.. razlog pač vlaga oz. raztopleji kisik v vodi ... in to ni na podlagi zaradi tega zinka ter galvanskih členov...

@paskvale: ja no pač propadajo obe kovini.. zato sem pa tut napisu da ob poškodbi zinka se zgubi zaščita.. zato pa začne tut Fe propadati ;) ravno zaradi raztopljenega kisika v vodi, kar pa tudi opisuje galvanska celica z elektrolitom,ki ne vsebuje kovinskih ionov ;)