Stran 1 od 2

menjava zobatega jermena -opis!

Objavljeno: Če mar 22, 2007 2:32 pm
Napisal/-a golobcek1
bi mi lahko prosim kdo opisal postopek zamenjave zobatega jermena, za avto clio motor d7f, iz lastnih izkušenj! rad bi namreč sam zamenjal jermen!
slike bi bile dobrodošle.
Hvala
LP

Objavljeno: Če mar 22, 2007 2:35 pm
Napisal/-a phoebus
Pa a veš da če boš kaj zasral, bye bye mašina? ;)

Objavljeno: Če mar 22, 2007 2:41 pm
Napisal/-a michelin
phoebus je napisal/-a:Pa a veš da če boš kaj zasral, bye bye mašina? ;)

ja bye,bye mašina 8)

Objavljeno: Če mar 22, 2007 2:49 pm
Napisal/-a kremenček
ne s***. Lp

Objavljeno: Če mar 22, 2007 3:39 pm
Napisal/-a Mad
... ne vem kateri avtomobil je ker ga nisem delal nikoli ... prvo odstraniš pokrove, ki ščitijo jermen pol daš motor na označbe(bunkica luknjica izboklina črtica grebenček), ki jih ima na motorni gredi in na odmični gredi - njenem zobniku ter glavi in bloku in fiksiraš motor pred obračanjem - na vztrajniku je ena luknja ALI na bloku luknja na jermenici odmične luknja in glavi luknja to moraš poiskat vstavit kak imbus istega premera, da se ti ne obrneta gredi - pol odtegneš napenjalec in snameš jermen - če ima vodno pumpo direktno gnano z jermenom jo je dobro menjati ker se pri menjavi spremeni smer pritiska sile na jermenico in začne puščati ohišje ... pri Renaultih je menda vodna pumpa gnana posebej torej ne rabi menjavati če ne pušča ... menjaš napenjalec in jermen , vrneš napenjalec v položaj kjer je bil z ključem po navadi kvadraten ključ obračaš ekscenter ležaja - koliko se napne je odvisno od motorja pol zategneš z matico... citroen ima na primer posebno pripravo z katero se obteži ključ, da je prav stisnjen jermen jaz ga po občutku stisnem ti si zariši kako je stal na en kos kartona in pol zategni na isto mesto ...WV ima oznako na napenjalcu ... to je to - vseeno vzami nekoga, ki je že delal z seboj naj ti vsaj preveri sproti kaj delaš ... L.p. Mad

Objavljeno: Če mar 22, 2007 10:25 pm
Napisal/-a Marsovček
Predpriprava: avto na cegle :D , stakneš - z akumulatorja, lahko odšravfaš kako svečko (da bo lažje obračati motor).

Potem odstraniš desno kolo, malo okolišnje plastike in z zgornje strani odmakneš kable & kar ti gre na živce :D. Odtegneš alternator, s tem popustiš napetost njegovega jermena in ga odstraniš.

Poleg štarterja vidiš eno luknjo v bloku. Skoznjo lahko vtakneš debel žebelj (ali kaj podobnega), ki ti zablokira vztrajnik, da lahko odtegneš glavno jermenico. Zdi se mi, da ima navaden - desni- navoj, a je zelo zategnjena. Ko jo odstraniš, se lahko malo pozabavaš s plastikami, ki pokrivajo spodnji del zobatca.

Zdaj pa bolj zares: motor moraš podpreti s spodnje strani. Jaz sem pod karter dal debelo plast cunj, nato široko desko in dvigalko. Deska omogoči razporeditev sile, cunje preprečijo deformacije, z dvigalko pa lahko za kak cm dvigneš/spustiš motor.
Desni nosilec motorja odmontiraš, nato še tisti veliki kovinski del, ki pokriva zgornji del zobatega jermena in na katerega pride nosilec. Sedaj bi moral videti jermen; če ga ne - odstraniš še kako plastiko.

Na zgornjem in spodnjem zobniku boš videl oznako, prav tako je oznaka na bloku. Sedaj odstraniš žebelj iz vztrajnika, na matico pesta natakneš kluč + vzvod, menjalnik v 5. in obračaš motor, dokler nista obe oznaki na zobniku poravnani s tistima na bloku. Pomagaj si z ravnilom.

Še enkrat preveri oznake.

Še enkrat preveri oznake :D

Lahko si zapomniš približno napetost jermena; oceniš jo med črpalko in spodnjim zobnikom. Potem odtegneš napenjalec, ga popustiš in snameš jermen.

And now: assembly is reverse of removal 8)

Najprej namestiš napenjalec, a ga ne zategniti. Nato znova jermen. Na sprednji strani (pri vodni črpalki) mora biti napet, na zadnji ohlapen. Potem potisneš napenjalec k jermenu in ga zategneš. Daš ga približno v tak položaj, kot je bil star, oziroma da je jermen enako napet. (na pol poti med črpalko in sp. zobnikom ga lahko obrneš za ~ 30 stopinj - se mi zdi, ne me držati za besedo!).

Preveriš oznake.

Spet natakni ključ na pesto in naredi enih par obratov motorja. Pojdi na pir in naredi še par obratov, nato preveri, če so oznake še vedno poravnane. Če so, zmontiraj plastiko in nosilce, vtakni žebelj v vztrajnik, zategni jermenico, namesti jermen alternatorja, priklopi akumulator, natakni kolo, odstrani dvigalo, cegle in gas :D .


Opisan postopek ne vključuje menjave vodne črpalke. Tudi to ni nič posebnega, le antifriz je treba iztočiti. Še dva nasveta:
1. motor se vedno obrača v smeri vrtenja, ne nazaj.
2. ko po montaži novega jermena obračaš motor, natakni spodnjo jermenico in jo za silo z roko pritegni. Če ne narediš tega, ti bo jermen vleklo z zobnika, pa boš (kot jaz) mislil, da je kaj narobe. Aja, pa ne pozabit vzeti žeblja iz vztrajnika. Preverjeno, avto ne vžge :lol: .


Še ena slikca:
Slika

Na zgornjem zobniku je več oznak; pravilna je tista, ki je na zobu. Na moji sliki ima zobatec tam belo črto.

Objavljeno: Pe mar 23, 2007 11:01 am
Napisal/-a danny
Tako kot je opisano. Jaz bi na tvojem mestu, glede da to počneš prvič, po končanem postopku, preden vžgeš avtomobil zavrtel motor za cel krog - da pridejo vsi štirje bati okrog.... Tako boš vedel če nisi prav ujel faze, da če bi slučajno prišla skupaj bat in ventil... Ti vsaj povilo ventile ne bo. Če pa zgrešiš samo za en zob na zobatem jermenu pač škode ne bo, ampak avto ne bo dobro laufal...

V glavnem nobena umetnost, samo z glavo je treba šraufat...

Objavljeno: Pe mar 23, 2007 11:59 am
Napisal/-a no_name
Tu maš sliko za motor D7F A730. Postopek ti je pa Marsovček lepo opisal.

Objavljeno: Pe mar 23, 2007 12:10 pm
Napisal/-a Neyo-Neyo
simpl k pasulj 8)

Objavljeno: Pe mar 23, 2007 12:14 pm
Napisal/-a Pavka
Še nikoli menjal??? Adijo mašina :lol:

Objavljeno: Pe mar 23, 2007 12:16 pm
Napisal/-a TUNING_BOY
Neyo-Neyo je napisal/-a:simpl k pasulj 8)



Js pa jermen znam menjat, pasulja pa ne znam skuhat :D :D :D

Objavljeno: Pe mar 23, 2007 12:17 pm
Napisal/-a Pavka
Jaz bi znal pa oboje.Vendar se raje lotim menjave jermena.To obvladam bolj kot kuho.Naj mu kdo pove, da naj si prej nabavi še torax ključe...

Objavljeno: Pe mar 23, 2007 12:37 pm
Napisal/-a golobcek1
hvala vsem za pojasnile!
:D
če pa kaj ne bo šlo bom pa vrgu avto stran! :roll:

Objavljeno: Pe mar 23, 2007 12:43 pm
Napisal/-a Neyo-Neyo
lej sj ni tok težko pač maš dva cahna za gledat zgornji in spodnji najlažje je tko da si s flomastrom zacahnš pol pa lepo daš nazaj tko kokr je blo ;)
vse je enkrat prvič samo natančn moraš bit pa bo ;)

Objavljeno: Pe mar 23, 2007 12:54 pm
Napisal/-a golobcek1
sam še eno vprešanje mam, mogoče ve kdo kako se semering zamenja pri glavni gredi?
pušča mi malček olje sam nisem siguren al na semeringu al pa na tesnilu pri karterju?
hvala še enkrat! :D

Objavljeno: Pe mar 23, 2007 1:13 pm
Napisal/-a Marsovček
Pavka je napisal/-a:Jaz bi znal pa oboje.Vendar se raje lotim menjave jermena.To obvladam bolj kot kuho.Naj mu kdo pove, da naj si prej nabavi še torax ključe...


To je ena redkih stvari na Renaultu, kjer ne rabiš torxev. :D

Objavljeno: Pe mar 23, 2007 3:09 pm
Napisal/-a alanq4
danny je napisal/-a:Tako kot je opisano. Jaz bi na tvojem mestu, glede da to počneš prvič, po končanem postopku, preden vžgeš avtomobil zavrtel motor za cel krog - da pridejo vsi štirje bati okrog.... Tako boš vedel če nisi prav ujel faze, da če bi slučajno prišla skupaj bat in ventil...


V vsakem primeru se na roke obrne motor pred prvim vžiganjem, tudi če si že 1000x menjal jermen.
Postopek so ti pa že opisali.

Objavljeno: Pe mar 23, 2007 3:17 pm
Napisal/-a Neyo-Neyo
golobcek1 je napisal/-a:sam še eno vprešanje mam, mogoče ve kdo kako se semering zamenja pri glavni gredi?
pušča mi malček olje sam nisem siguren al na semeringu al pa na tesnilu pri karterju?
hvala še enkrat! :D


simpl vn ga daš pa novga not ;)
sam jaz še zmeri k sm menju semeringe sm unga k sm ga vn daju zjebov :lol:

Objavljeno: Pe mar 23, 2007 3:21 pm
Napisal/-a joztom
Napisi na jemenu morajo biti kot na sliki in se prav berejo v smeri vrtenja. semering je pod spodnjim zobnikom, se ga splača menjati, ker kapljanje olja uniči tudi nov jermen. Kot vidiš je treba imeti kiloključ. Iz te slike iz Autodata je težko ravozlati, kako je gnana vodna pumpa, naj kakšen pove, ki je to že menjal ali naj objavijo celotni tekst za menjavo iz Autodata.

Objavljeno: Pe mar 23, 2007 6:34 pm
Napisal/-a Marsovček
Vodno črpalko žene hrbtna stran zobatca. Napenjalec je v bistvu tudi pritrjen na vodno črpalko. Če jo želiš menjati, je treba spustiti antifriz, nato pa odstraniti dve cevi s črpalke, sama je pa na blok pritrjena z morjem vijakov.

Glede navorov: za nastavitev napenjalca rabiš posebna orodja :roll: . Predpisan navor za matico napenjalca je 50 Nm, jaz priporočam malo manj, ker sem s 50 Nm uničil navoj :oops: .