Stran 1 od 1

Brisalci se ne vračajo v izhodiščni položaj

Objavljeno: To maj 08, 2007 10:26 am
Napisal/-a svadreb
Pozdravljeni. Imam težavo z brisalci pri avtu Nissan Almera, letnik 2001, N16.

Pri intervalnem delovanju se včasih niso vrnili v izhodiščni položaj, ampak so ostali na sredi šipe. Na forumu sem prebral vse o takih problemih in se odločil razdreti moj mehanizem. Razdrl sem elektromotor. Na rotorju očistil kolektor, kaj drugega za početi pa ni bilo. V ohišju elektromotorja je bilo še nekaj uporu podobnega in tri krtačke. Vse sem lepo sestavil nazaj. Žal pa napake nisem odpravil. Nasprotno, še povečal sem jo. Zdaj sploh nikoli brisalci ne grejo v izhodiščni položaj. Ko jih ugasnem, ostanejo tam kjer so. Pri intervalnem delovanju je sedaj en cel normalen interval, pri katerem grejo brisalci od začetka šipe do vrha in spet nazaj dol, razdeljen na nekaj kratkih, pri katerih se brisalci premaknejo za cca. 20 cm in ustavijo, pa spet za 20 cm in ustavijo itn. Sliši se rele, ki vklaplja interval brisalcev, sliši se njegov vklop in izklop in interval traja točno toliko časa, kolikor časa je rele vklopljen. Probal sem z drugim relejem, pa je bilo isto. Težava torej ni v releju.

Pred mojim posegom sem pričakoval, da bom v ohišju elektromotorja našel kak okrogel, krožni kontakt, ki daje kontakt ravno za en cikel brisalcev. Pa tega ni bilo. Razen če ni ta kontakt morda v ohišju "reduktorja" če temu lahko rečem. Mislim pa tiso ohišje, v katerega je vstavljena osovinica rotorja elektromotorja in iz katerega gre potem vzvod na brisalce. Ampak to ohišje "reduktorja" očitno ni predvideno za odpiranje, ker je zaprto s kovicami. Je pa na tem ohišju pritrjena neka v prozorno plastiko ulita elektronika iz katere gre potem priključek na konektor.

Ali se da še kaj popraviti, lahko še sam kaj probam, ali je treba zamenjati kompleten mehanizem?

Vnaprej hvala za vašo pomoč in nasvete.
LP
Svadreb

Objavljeno: To maj 08, 2007 11:01 am
Napisal/-a ronnie
nisanovih ne poznam ali se po sistemu kaj razlikujejo od drugih

običajno gredo na motorček 4 kontakti
+12v <>normalna hitrost
+12v <> povečana hutrost
+12v <> stala napetost ob kontaktu
in masa

v tvojem primeru gre verjetno za napako +12v stalne napetosti
preveri če jo sploh imaš:!:
običajno imajo še en kontak katerega ob štartu brisanja sklene
večji plastični zobnik > preveri :!:

Objavljeno: Sr maj 09, 2007 12:36 pm
Napisal/-a JoeLoe
Jaz sem na R5 imel podoben problem. Izkazalo pa se je, da je odpovedala varovalka!
Brisalci so sicer delali, vendar se niso vračali v izhodiščni položaj. Na možnost, da je zanič varovalka, me je opozoril starejši sosed, ki je imel isti problem.
Ja pa zanimivo, da so brisalci sicer delovali tudi s prekinjeno varovalko... le od kod jim štrom?!?!

Objavljeno: Sr maj 09, 2007 1:48 pm
Napisal/-a Firediver
To bo zato, ker ima dve ločeni varovalki - da se ob normalnem delovanju ob izključenem kontaktu brisalci vedno vrnejo v izhodiščni položaj (stalen plus preko prve varovalke) in da brisalci delujejo ob vključenem kontaktu (plus preko ključavnice in druge varovalke).

Nekateri drugi avtomobili (firme) tega nimajo in če odvzameš kontakt med brisanjem brisalci obstanejo.

Objavljeno: Sr maj 09, 2007 1:53 pm
Napisal/-a JoeLoe
Varovalke si preveril?

Objavljeno: Če maj 10, 2007 7:09 am
Napisal/-a svadreb
JoeLoe je napisal/-a:Varovalke si preveril?


Sem, pa imajo brisalci le eno 20A varovalko in ta je dobra.

Re: Brisalci se ne vračajo v izhodiščni položaj

Objavljeno: Če maj 10, 2007 9:25 am
Napisal/-a ronnie
svadreb je napisal/-a:Pozdravljeni. Imam težavo z brisalci pri avtu Nissan Almera, letnik 2001, N16.


Je pa na tem ohišju pritrjena neka v prozorno plastiko ulita elektronika iz katere gre potem priključek na konektor.




ja točno v tej plastiki se nahaja kontakt, katerega sklene vrteči plastični zobnik.
deluje pa tako:
ob kontaktu dobi +12v na ta recimo stikalo , ki ga ob vklopu pričetka brisanja
sklene vrteči se plastični zobnik in ostane sklenjen vse do zaključka intervala
s tem je zagotovljeno, da se brisalci vedno vrnejo v izhodišni položaj.

najprej preveri če dobiš na konektor ob kontaktu res +12v stalnega
če je napetost prisotna ti verjetno ne preostane drugega kot da razdereš
še ta reduktor kot mu praviš
ko ga boš razdrl ti bo vse jasno