Stran 1 od 2

Uničen navoj - aluminij

Objavljeno: So maj 26, 2007 5:35 pm
Napisal/-a Pero
sedaj pa jaz rabimm pomoč :oops:

na aluminijastem karterju je uničen navoj za vijak za spuščanje olja. Kako popraviti?

Ve kdo za kakšno dobro tesnilno pasto ki bo pritrdila vijak? Kakšno drugo stredstvo? Nebi rad delal nekaj na pol ali začasno, torej mora zadeva res delovati!

Kje dobiti večji vijak z finim navojem? Ima kdo za posodit primerne navojne svedre?

Vnaprej hvala.

Objavljeno: So maj 26, 2007 6:19 pm
Napisal/-a vuko87
meu sm enak problem ....pa sm odnesu enmu popoldancu k se dobr spozna na take stvari pa mi je naredu na novo navoj pa vijak ...za bivsih 8 -10 tisoc Slo tolarjev(sam nevem ce je v ceno vsteto tesnilo karterja,sm ze pozabu, je blo ene 5 let nazaj). Pomoje ti bo najbol da odneses enmu pa da zrihta kokr se spodob! A lohk se poves kako si uspel poskodovati navoj , kajti men ko so menjal olje...je delal en pripravnik in je poskodoval....k sm pri naslednji menjavi olja to opazil, mi pa itk noben ni hotel kriti stroskov :evil:

Objavljeno: So maj 26, 2007 8:18 pm
Napisal/-a bruki
Izvrtaš večjo luknjo ina nato vrežeš primeren navoj,
ter vstaviš posebno špiralo ki nadomesti star navoj.

Objavljeno: So maj 26, 2007 8:24 pm
Napisal/-a Mgajvr
najbolje je da se zapelješ do kakega avto servisače sam nekaj delaš ni nkol dobro, razen če se spoznaš na to. tesnila so pa drgač zlo poceni

Objavljeno: So maj 26, 2007 8:30 pm
Napisal/-a Mad
bruki je napisal/-a:Izvrtaš večjo luknjo ina nato vrežeš primeren navoj,
ter vstaviš posebno špiralo ki nadomesti star navoj.
... heli coile ali jeklena špirala navoj vrežeš v ležišče iz alu in jo montiraš pol je vse skupaj malo bolj sigurno ... ;) rabil sem jih tudi za stojne vijake ki držijo glavo v alu bloku in stvar es drži dobro ... druga možnost Pero je, da zavariš robove z Alu elektrodo in urežeš kompletno nov navoj ... danes so varilni aparati na alu žico z zaščitn atmosfero kar pogost pojav ... L.p. Mad

Objavljeno: So maj 26, 2007 10:37 pm
Napisal/-a Cash
Hja, zdej ne vem, kak avto imaš, ampak če misliš, da bi lahko bil kak na odpadu se zapelji tja in vzem drug karter.

Objavljeno: So maj 26, 2007 10:49 pm
Napisal/-a black
joj komplicirate

Zvrtaš večjo luknjo,narediš drugi navoj in daš nov vijak oz. čep z istim navojem not.
simpl k pimpl

Objavljeno: So maj 26, 2007 10:59 pm
Napisal/-a Cash
Ja, če imaš orodje, drugače pa ne, pa še čep morš imet. Kaj ni enostavneje na odpadu vzet drug karter?

Objavljeno: Ne maj 27, 2007 6:56 am
Napisal/-a Pero
HVALA vsem za odgovore.

Vuko: navoj nisem zjebal jaz, ampak sem takega dobil z avtom. Se ti da poiskat naslov kje je ta majster ki to uredi? Lahko tudi na PM.

Mad (& Bruki) Helicoil poznam, ampak kje se to dobi v Sloveniji?

Cash: avto je Daewoo nexia 16V, vem da bi lahko poklical odpade + serviserje, ampak je vikend, pa vprašanje koliko bi koštalo, pa še vedno je možnost da dobim zjeban karter. Torej raje vprašam če pozna kdo kakšno alternativno varijanto. Ta motor je sorazmerno redek pa vprašanje če bi mi kdo hotel prodati samo karter, ker se mu s tem ''uniči'' cel motor, pa ga ne more prodati.

Black: a mi lahko poveš kje bi dobil večji vijak z finim navojem + navojne svedre? Teoretično vem za to varijanto, ampak mora biti fini navoj ker je vijaka približno 0,5-1 cm globok, torej grobi navoj odpade....

Mgajver: malo se spoznam, ampak ko sem hotel zamenjati olje, pa še puščalo je pri čepu se je vijak odvil na roke, torej sem sedaj brez olja v motorju... pa tudi če bi prej odpeljal komu bi bila končna cena ista ali še večja.

Torej zaenkrat sta mi še najbolj všeč varijante: Vuko & Mad...

Sem pa iz LJ, torej mojstri na drugih koncih Slovenije odpadejo.

LP

Pero

Objavljeno: Ne maj 27, 2007 7:10 am
Napisal/-a trafo66
narežeš navoj. čist preprosto je. ampak kdo ti ga je uniču je pa res talent. jaz sem mel tako zategnjen vijak da sem ga odpuščal z dva metrsko cevjo nataknjeno na ključ in vseeno je še vedno cel.

Objavljeno: Ne maj 27, 2007 7:40 am
Napisal/-a Maxx
Še najbolje je da karter vzameš dol, ker ko vrežeš večji navoj nastanejo opilki ,ki jih boš pa težko spral iz karterja.Opilki pa veš da niso za v motor,karterja pa tudi ne moreš oprati od vznotraj če je zmontiran.
Jutri pa neseš karter k Profilu v Virmaše pri Šk.Loki in ti bo zrihtal za malo denarja.

Objavljeno: Ne maj 27, 2007 7:46 am
Napisal/-a myster
sosed je imel tut ta problem, ker je aluminij.zvrtal je tako zelo vlko luknjo-mislim da okoli fi 22mm.vrezal je navoj in na šihtu podrejal iz železa "vijak" ko je v sredini ime še eno luknjo za vijak M8 in majhen podalšek (pri dolžini) pri tej luknji, kjer je do roba vijaka tist podaljšek malo zbrušen da je lahko prijemal s ključem in je tudi bol sigurno

Objavljeno: Ne maj 27, 2007 9:29 am
Napisal/-a Pero
Trafo: če je jeklen karter, pa če je tesnenje na konus se res rabi veliko da se ga odvije, če je pa aluminjihast karter pa stara bakrena podložka ki se jo nekaterim zdi škoda zamenjat... potem imam pa probleme.

Maxx: delam na tem da snamem karter, upam da mi bo uspelo brez da bi moral sneti še izpuh :jao: so kar konkretno zarustane matice! Če odnesem k temu mojstru sem ti dolžan za :pivo

če ima kdo kakšno bližjo varijanto naj (prosim) pove.


Myster: hvala za nasvet, ampak je malo prezakomplicirana varijanta.

Objavljeno: Ne maj 27, 2007 10:27 am
Napisal/-a dj_em
če nebi rad mel zartustan vse ne daji železa oz. jekla na aluminij ;)

srečno

Objavljeno: Ne maj 27, 2007 12:59 pm
Napisal/-a myster
dj_em je napisal/-a:če nebi rad mel zartustan vse ne daji železa oz. jekla na aluminij ;)

srečno


pozabil sem povedat da nism zihr da je dal železn...strgarji vedo kaj je bol primernega za šravfanje.aluminij je preubčutljiv.

Objavljeno: Ne maj 27, 2007 1:10 pm
Napisal/-a dj_em
myster je napisal/-a:
dj_em je napisal/-a:če nebi rad mel zartustan vse ne daji železa oz. jekla na aluminij ;)

srečno


pozabil sem povedat da nism zihr da je dal železn...strgarji vedo kaj je bol primernega za šravfanje.aluminij je preubčutljiv.


sej se ne gre zato ampak zato ker ti bo začel korodirat samo od sebe... zarad tega...

Objavljeno: Ne maj 27, 2007 5:12 pm
Napisal/-a Pero
DJ: vem kaj misliš, ampak v mojem primeru mora biti tako, pa tudi na marsikaterem avtu je kombinacija Alu/Jeklo.

Pri meni ni problem galvanskega člena dveh kovin, ampak da en k****n ni zamenjal poceni bakrene podložke, in da je pritegnil/pretegnil vijak. :roll:

sicer pa: odvil sem vse vijake na karterju, ki se vidijo in zgleda kot da tesnilo drži karter... pa je bil potem čas za kosilo, kasneje je deževalo... verjetno jutri nadaljujem z kladivom da karter odstopi od bloka.... Potem bom pa karter odnesel do koga ki bo (upam) uredil zadevo.

torej za ta čas če ima kdo kakšne pametne nasvete kako urediti navoj....

Objavljeno: Ne maj 27, 2007 9:38 pm
Napisal/-a dj_em
verjetno je najbolje da probaš najdet nekje rezervne dele.. drugače pa da probaš narediti tako kot je bilo v originalu..
še vedno kak odpad če ti rata.. drugače pa kar se tiče samega konstrukcijskega problema pa bi verjetno kak strojnik ti vedel več povedat.

če tko na hitr pomislm bi blo dobr da dobiš mal širši vijak na katerga bi vrezu navoj... povrtaš mal večjo lukno... vrežeš navoj daš tesnilo itd... pa bi pol to moral bit to

srečno pri problemu

Objavljeno: Ne maj 27, 2007 9:43 pm
Napisal/-a black
dj_em je napisal/-a:če tko na hitr pomislm bi blo dobr da dobiš mal širši vijak na katerga bi vrezu navoj... povrtaš mal večjo lukno... vrežeš navoj daš tesnilo itd... pa bi pol to moral bit to

srečno pri problemu


točno to
Navojni sveder bi moral imeti vsak strugar ali pa v kakšni orodjarski delavnici.Za to ni potrebno snemati karterja dol.
Tiste par opilkov,ki pa ostanejo v karterju zaradi vrtanja in vrezovanja pa spraviš ven tako da skozi luknjo za dolivanje olja zliješ deci al pa dva bencina.

Objavljeno: Ne maj 27, 2007 9:50 pm
Napisal/-a nebivedu
Če imaš sedaj M8 navoj in ga je pobralo, dobi samo vijak M9 in ureži navoje v aluminij za M9. Pa imaš vse narejeno.

Če sm jst lahko pred leklerkom v dežju urezal nov navoj v aluminijats blok motorja (še prej pa točno tak vijak šel iskat na barje in trkal voznikom tovornjakov po kabinah, če imajo tak vijak), ter priivil nazaj šponar, da je avto delal naprej, boš pa tut ti v en karter urezal nov navoj.