Stran 1 od 2

Obvezne zasencene luci

Objavljeno: To sep 11, 2007 5:40 pm
Napisal/-a MortaL
Moje vprasanje se glasi: Ali kot obvezne luci morajo goreti tudi zadnje luci, namrec vezal sem si sprednje zasencene preko releja tako, da se vzgejo ob vzigu avta, sedaj pa nisem sigur ali mi lahko za to policija kaj tezi. (zvecer in ponoci prizgem normalno luci...)

Re: Obvezne zasencene luci

Objavljeno: To sep 11, 2007 5:46 pm
Napisal/-a MacTron
khm... o tem bi se dalo razpravljat kajti novejsi modeli npr: audi imajo
sprednje zasencene dnevne prizgane ...medtem ko zadnje ne gorijo oz
samo zavorne ko je potrebno... ko pade mrak se prizgejo se zadnje in seveda spredaj
zasencene v kaksen primeru xenon... in v primeru slabega vremena podobno

torej odvisno ce ga bos preprical da to pride skupaj z avtom potem 100%
v nasprotnem primeru ne vrjamem ker je to nekako novejsi model

Objavljeno: To sep 11, 2007 5:51 pm
Napisal/-a cliort
Ti pa si legenda.

Ne vem zakaj naj ne bi bile prižgane zadnje luči.
A ti zadnji konec avta doma pustiš?
Al šparaš štrom, al ne vem v čem je fora.

Pa tle se sploh ne gre zarad policije.
Neverjetno kako nekateri gledajo na varnost v premetu preko policije.
Policaj bo mirno živel naprej, če teb nebodo gorele zadnje luči, če bo pa tebe en nabasau v tunelu recimo....

Objavljeno: To sep 11, 2007 6:14 pm
Napisal/-a _YUGO-GVX_
meni tudi ni najbolj jasno zakaj nisi vse skupaj vezal :roll:

Objavljeno: To sep 11, 2007 7:40 pm
Napisal/-a ave1977
Off: Avstrijci od danes naprej več ne sankcionirajo vožnje brez prižganih luči. Po njihovo je "zelena" dežela, bolj pomembna kot varnost.

On: v čem je smisel nepriklopljenih zadnjih luči?

Lp

Objavljeno: Sr sep 12, 2007 7:03 am
Napisal/-a MortaL
Ma razmislajte malo razumsko no...ni problem, lahko se danes priklopim zadnje luci, informativno me zanima ali je to dovoljeno.
Pa ne mi prosim o izbolsani varnosti tu bluzit, ce pri soncnem dnevu kdo samo zaradi pozicijske luci zadaj vidi avto mu placam pivo ali pa pregled vida. Ne recem za spredaj, jaz sem se jih zelo privadil, da jih nasproti lazje opazim.
Pa vezal sem si izkljucno zaradi policije - posledicno varnosti, ker pac obcasno pozabim vklopit (sicer zelo poredko) in mi ni za placevat. Ko pridem v avto se vedno prizgem luci in ni tu nobenega govora o zmanjsevanju porabe,....
Po vasi logiki potem mora tudi cez dan biti osvetlena armaturka, luci za tablico, ali pa jaz vse skupaj narobe razmisljam.

Objavljeno: Sr sep 12, 2007 7:11 am
Napisal/-a nebivedu
Del zasenčenih luči so tudi zadnje luči, kar pomeni, da morajo biti prižgane. Pa ne samo po zakonu, tudi tako je dobro, da so prižgane, saj jih veliko prej opaziš na cesti.

Objavljeno: Sr sep 12, 2007 7:29 am
Napisal/-a joztom
Stališče Nemcev je, da prižgane zadnje luči podnevi lahko napačno signalizirajo morebitno ustavljanje vozila. S tem se pozornost na štoplampe drastično zmanjša in luči podnevi ne priporočajo. V naši deželi je težko povezovati prometno zakonodajo s pametjo ali logiko. Tako lahko vsak pezde omejuje hitrost na avtocestah do mile volje, tja dol do 40, zgrajene avtoceste postavimo v izhodišču na 100 (proti Gorici), napake graditeljev popravljamo z omejitvami, ne pa s sanacijo nepretočnih delov. Plačali smo avtoceste za 130, dobili pa j***a z omejitvami. Ko presežeš kritično mejo števila omejitev, le-te postanejo neresne in jih nobeden ne spoštuje, ker je neracionalno tako vozit. To ubija na cestah in ne kaj drugega. Vse vpadnice so v razvitem svetu na 70 omejene, pri nas pa na veselje policije na 50. Komu ni jasno da na tako prometnih cestah ne morejo skakat pešci, biciklisti in ostali. Saj so lahko v stranskih cestah razne 30 cone, če je treba. Ampak naši prometni strategi bodo še kar sredi polja postavljali semaforje namesto krožišč (Brnik je živ primer kretenizma) ali pa 100 semaforjev na vpadnici v Mariboru.

Objavljeno: Sr sep 12, 2007 7:46 am
Napisal/-a cliort
joztom je napisal/-a:Stališče Nemcev je, da prižgane zadnje luči podnevi lahko napačno signalizirajo morebitno ustavljanje vozila.


Kej tazga pa še ne!
Mi ostali evropejci živimo v letu 2007, kje pa oni pa nevem.
V času napredne tehnilogije raznih LED diod in podobnih svetilnih teles, so se pametni nemci spomnili, da pozicijske vluči zavajajo.
Oprostite, ampak to mi je še bolj blesavo od hrvatov, ki jim sploh ni potrebno prižigati luči po dnevi.
Zakaj pa recimo, ne bi svetile samo luči na levem koncu vozila.



Se pa strinjam s tabo v smislu, da je zdaj že vsaki Q.....C strokovnjak, mi se pa vozimo tko kukr se njemu sprdne.
Nesreče se lahko samo preprečijo s prisotnostjo policije - moje mnenje.
Če je policaj 8ur v službi, bi po moji logiki moral biti na cesti vsaj 6.
Če se pelješ proti Kočevju, je toliko patrulj, da niti ne pomislim da bo vozil 55km/h.
Se pa peljem drugje po Sloveniji se pa pelje tud 70 Čez naselje, pol se pa peljem 60 sem pa največji b**** na svetu.

To je najbolj žalostno!

Objavljeno: Sr sep 12, 2007 7:53 am
Napisal/-a ronnie
se popolnoma strinjam z joztom
dodajam pa:
v Nemčiji ti na koncu tunela stoji tabla luči prečrtane
kar se pa tiče osebkov, ki so pri nas zadolženi za varnost v prometu
je pa tako kot, da tja nebi nobeden prišel glede sposobnosti opravljanja službe temveč po VIP varjanti.
edino pohvalim lahko zadnja dva oglasa za varnost na cesti.

Objavljeno: Sr sep 12, 2007 8:02 am
Napisal/-a ronnie
cliort je napisal/-a:
Kej tazga pa še ne!
Mi ostali evropejci živimo v letu 2007, kje pa oni pa nevem.
V času napredne tehnilogije raznih LED diod in podobnih svetilnih teles, so se pametni nemci spomnili, da pozicijske vluči zavajajo.


V Nemčiji se po cestah vozi ogromno starih vozil in v času izdelave o ledicah še sanjali niso.
Tudi tovorni promet je brez ledic.
Tako, da je njihovo razmišljnje praktično.

Objavljeno: Sr sep 12, 2007 8:14 am
Napisal/-a cliort
ronnie je napisal/-a:V Nemčiji se po cestah vozi ogromno starih vozil in v času izdelave o ledicah še sanjali niso.


Sej je pri nas isto, al pa še slabše.
Tovornjaki iz vsepovsod, razni Golfi II, ki imajo tako zatemnjene luči od izpuha, da res nevem al bremza, al ma parkirne, al mu sploh delajo luči, vsake tolko mu še lampe za rikverc posvetjo,....
To mene skbi.

Mi pa to ni čisto nič praktično!

Samo čakam, da se bo kdo kej tazga pri nas spomnil, ker itak vse kopiramo.

Objavljeno: Sr sep 12, 2007 8:46 am
Napisal/-a cordo
Če je v zakonu LUČI PRIŽGANE zakaj potem sploh debata al JA al NE. Sej jasno piše da mejte luči prižgane.
Sam kaka strara mama se včas pelje brez in to iz preprostega razloga: Je pač senilna pa pozab prižgat.

Re: Obvezne zasencene luci

Objavljeno: Sr sep 12, 2007 9:28 am
Napisal/-a sašo5
MortaL je napisal/-a:Moje vprasanje se glasi: Ali kot obvezne luci morajo goreti tudi zadnje luci,

Čist na kratko: NE

Re: Obvezne zasencene luci

Objavljeno: Sr sep 12, 2007 9:55 am
Napisal/-a nebivedu
sašo5 je napisal/-a:
MortaL je napisal/-a:Moje vprasanje se glasi: Ali kot obvezne luci morajo goreti tudi zadnje luci,

Čist na kratko: NE


Hmm, po zakomu piše da morajo, od kje tebi, da NE?

Objavljeno: Sr sep 12, 2007 10:24 am
Napisal/-a cordo
Citiram Zakon:
Uporaba luči na vozilu

61. člen

(1) Voznik motornega vozila ali skupine vozil mora voziti v cestnem prometu s prižganimi lučmi.
(2) Ponoči uporablja voznik iz prejšnjega odstavka praviloma žaromete z dolgim snopom svetlobe, ki jih mora pravočasno zasenčiti, ko mu prihaja nasproti drugo vozilo, skupina pešcev ali vlak, če vodi cesta ob železniški progi, ali če je spredaj vozeče vozilo tako blizu, da bi dolgi snop svetlobe motil voznika. Ob zasenčenju žarometov je treba prilagoditi hitrost vozila dolžini osvetljenega dela ceste. Vožnja samo s pozicijskimi lučmi (luči za označevanje vozila) v cestnem prometu ni dovoljena.
(3) Na cesti, osvetljeni s cestno razsvetljavo, ki zagotavlja dobro vidnost, in v predoru ni dovoljeno uporabljati žarometov z dolgim snopom svetlobe.
(4) Ob zmanjšani vidljivosti se praviloma uporablja zasenčene žaromete ali žaromete za meglo (meglenke) ali kombinacijo teh luči. Uporaba meglenk je dovoljena le, kadar je vidljivost manjša od 50 m. Uporaba zadnjih meglenk ni dovoljena na vozilu, za katerim vozi na majhni razdalji drugo vozilo (npr. v koloni vozil).
(5) Luči in odsevniki na vozilu med vožnjo ne smejo biti zakriti ali umazani.
(6) Voznik iz prvega odstavka tega člena mora voziti podnevi s prižganimi lučmi za dnevno vožnjo. Kot luči za dnevno vožnjo se lahko uporabljajo tudi zasenčeni žarometi, katerih svetilnost je v takem primeru lahko zmanjšana za največ 25%. Luči za dnevno vožnjo ali zasenčeni žarometi, ki se uporabljajo kot luči za dnevno vožnjo, so lahko prižgane, ne da bi bile sočasno prižgane pozicijske luči.
(7) Na vozišču ustavljeno ali parkirano vozilo mora biti ponoči in ob zmanjšani vidljivosti osvetljeno s pozicijskimi lučmi. V naselju zadostuje, da je vozilo osvetljeno s pozicijskimi lučmi na tisti strani vozila, ki je obrnjena proti sredini ceste. Označitev vozila s pozicijskimi lučmi ni potrebna na cesti, na kateri cestna razsvetljava zagotavlja dobro vidnost vozila ali če je vozilo ustavljeno ali parkirano na označenem parkirnem prostoru.
(8) Z globo 30.000 tolarjev se kaznuje za prekršek voznik, ki ponoči ali ob zmanjšani vidljivosti ali v predoru ne uporabi luči v skladu z drugim ali tretjim odstavkom tega člena.
[b] (9) Z globo 10.000 tolarjev se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju s četrtim, petim, šestim ali sedmim odstavkom tega člena. [b]

Objavljeno: Sr sep 12, 2007 10:55 am
Napisal/-a Salieri
cliort je napisal/-a:
joztom je napisal/-a:Stališče Nemcev je, da prižgane zadnje luči podnevi lahko napačno signalizirajo morebitno ustavljanje vozila.


Kej tazga pa še ne!
Mi ostali evropejci živimo v letu 2007, kje pa oni pa nevem.
V času napredne tehnilogije raznih LED diod in podobnih svetilnih teles, so se pametni nemci spomnili, da pozicijske vluči zavajajo.
Oprostite, ampak to mi je še bolj blesavo od hrvatov, ki jim sploh ni potrebno prižigati luči po dnevi.
Zakaj pa recimo, ne bi svetile samo luči na levem koncu vozila.



Se pa strinjam s tabo v smislu, da je zdaj že vsaki Q.....C strokovnjak, mi se pa vozimo tko kukr se njemu sprdne.
Nesreče se lahko samo preprečijo s prisotnostjo policije - moje mnenje.
Če je policaj 8ur v službi, bi po moji logiki moral biti na cesti vsaj 6.
Če se pelješ proti Kočevju, je toliko patrulj, da niti ne pomislim da bo vozil 55km/h.
Se pa peljem drugje po Sloveniji se pa pelje tud 70 Čez naselje, pol se pa peljem 60 sem pa največji b**** na svetu.

To je najbolj žalostno!


hrvati so sprejeli nekaj časa nazaj enak zakon kot mi pred leti... Luči morejo biti tudi podnevi prižgane (pa tudi bolj gledajo na to kot mi, mi vedno zabluzi na carini, če slučajno pozabim)..

Re: Obvezne zasencene luci

Objavljeno: Sr sep 12, 2007 11:56 am
Napisal/-a sašo5
nebivedu je napisal/-a:
sašo5 je napisal/-a:
MortaL je napisal/-a:Moje vprasanje se glasi: Ali kot obvezne luci morajo goreti tudi zadnje luci,

Čist na kratko: NE


Hmm, po zakomu piše da morajo, od kje tebi, da NE?

Kje si ti prebral da morajo goret ob dnevnih lučeh tudi zadaj ???
Novi A5 in BMW coupe že imata vezavo tako, da ob dnevnih lučeh(led diode) zadaj ne gori nič, ko pa pade mrak pa normalno s stikalom prižgeš kratke luči in ob enem zasvetijo tudi zadnje - pri zgoraj omenjenih in celo pri passatu(high-line) niti šalterja ni treba več prestavit, ker je senzor za temo vgrajen.
Še kaj nejasnosti?

Objavljeno: Sr sep 12, 2007 12:07 pm
Napisal/-a peters
joztom je napisal/-a:V naši deželi je težko povezovati prometno zakonodajo s pametjo ali logiko. Tako lahko vsak pezde omejuje hitrost na avtocestah do mile volje, tja dol do 40, zgrajene avtoceste postavimo v izhodišču na 100 (proti Gorici), napake graditeljev popravljamo z omejitvami, ne pa s sanacijo nepretočnih delov. Plačali smo avtoceste za 130, dobili pa j***a z omejitvami. Ko presežeš kritično mejo števila omejitev, le-te postanejo neresne in jih nobeden ne spoštuje, ker je neracionalno tako vozit. To ubija na cestah in ne kaj drugega. Vse vpadnice so v razvitem svetu na 70 omejene, pri nas pa na veselje policije na 50. Komu ni jasno da na tako prometnih cestah ne morejo skakat pešci, biciklisti in ostali. Saj so lahko v stranskih cestah razne 30 cone, če je treba. Ampak naši prometni strategi bodo še kar sredi polja postavljali semaforje namesto krožišč (Brnik je živ primer kretenizma) ali pa 100 semaforjev na vpadnici v Mariboru.


:clapclap :pivo Čestitam, odlično napisano!

Re: Obvezne zasencene luci

Objavljeno: Sr sep 12, 2007 12:07 pm
Napisal/-a 5cho
sašo5 je napisal/-a:Kje si ti prebral da morajo goret ob dnevnih lučeh tudi zadaj ???
Novi A5 in BMW coupe že imata vezavo tako, da ob dnevnih lučeh(led diode) zadaj ne gori nič, ko pa pade mrak pa normalno s stikalom prižgeš kratke luči in ob enem zasvetijo tudi zadnje - pri zgoraj omenjenih in celo pri passatu(high-line) niti šalterja ni treba več prestavit, ker je senzor za temo vgrajen.
Še kaj nejasnosti?


Predvidevam, da on nima nobenega od omenjenih modelov :)