Stran 1 od 1

Nasvet o menjavi zglobov

Objavljeno: Pe sep 21, 2007 9:47 pm
Napisal/-a Kyuss
Da preidemo direktno k stvari. Rabim oba nova zgloba leve in desne polosovine, administracijsko pa je stvar taka: zglobe bom nabavil pri Avstrijcih, ker so tam originali cenejši (v Sloveniji so običajno tudi uvoženi iz Avstrije), vendar imajo tam na servisu uro 56 EUR brez 20 % davka. Mi je skoraj spodnja čeljust odpadla ... No, prosil bi vas za nekaj napotkov, kaj vse nabaviti še zraven (razen manšet), na kaj naj računam (rjasta polosovina/zapletena menjava?), koliko tako delo zahteva (časa in denarja) ... Se splača to izvajati pri "domačem" mehaniku? Koliko okvirno naj sploh ponudim ceno? Je po menjavi potrebna optika? Ali naj ga kar odpeljem na nek lokalni večji servis in bodo tam poštimali za solidno ceno?

Resnično bi bil hvaležen za nasvete! ;) Sam tega absolutno ne bom izvajal, bi pa bilo izjemno pametno, če to res lahko naredi nekdo, ki se vsaj malo ukvarja z avti, da imam od tega tudi neke učno-praktične ure za prihodnost. ;)

Slava vsem sodelujočim!

Objavljeno: Pe sep 21, 2007 10:25 pm
Napisal/-a GorazdO
Menjava načeloma ni problematična; snet je treba polgredi, zbit zgloba dol (par dobro odmerjenih udarcev s kladivom po točno določeni točki), menjat manšeti, nova zgloba gor, mast, zapeti manšeti... in montirat polgredi nazaj.

Če snemanje polgredi ni preveč zapleteno (verjetno odvisno od tipa avta, vpetja,.. izkušenosti mehanika) bi moral biti v dobre pol ure fertik (sodim po svojem mehaniku... kjer menjava enega traja 10-15 minut; je pa res rutiner);
Verjetno je dobra ura dovolj za vsakega brez 2h levih rok?

Objavljeno: Pe sep 21, 2007 10:30 pm
Napisal/-a Mad
... Homokinetični zglob ... če se potrudiš sam zamenjati zglob bi mi prvo moral povedati kak avto imaš - eni ga lahko menjajo drugim se ne razstavi polos in gre cela proč ... Drugače je preprost poseg - prvo odstraniš varovalko na polosi ali razširiš matico, ki je zabita v utor proti odvitju in odviješ to matico z polosi dol - to lahko storiš ko je kolo gor kar ti je najlažje ... ko stoji avto z kolesi na tleh - ko ga dvigneš bo na nekem podstavku in je nevarno, da se ti prevrne ... naslednji korak je odviti kolo in pol odvijačiš ali amortizer in volanski zglob ali vertikalo pod pesto ter volanski zglob ( odvisno od izvedbe ) ... polos potegneš ven in odstraniš manšeto homokinetičnega zgloba ... če seveda se razstavlja zglob in odstraniš mast, da vidiš kje na osi je varovalka ali zatič ... pri R 5 in AX-u se ne razstavlja temveč celo zamenja ... Ko si odstranil varovalo ali zatič razstaviš zglob očistiš mesto kjer je vpet in zamenjaš z novim kupljenim ... manšeto natakneš gor in zaviješ kontra, da te ne ovira pri montaži ter sestaviš mehanizem daš varovalko razcepko obroček ali sornik ... pol manšeto in zglob napolneš z litijevo mastjo ali če dobiš zraven zgloba v kompletu mast ter očistiš rob kanala kjer sedi manšeta , jo stisneš z objemko ali daš vezico okrog ... da bo ostala v kanalčku in zopet po nasprotnem vrstnem redu razstavljene kose spet sestaviš ... drugače pa stane poseg okrog 30 - 40 eur pri kakem bližjem mehaniku ... L.p. Mad

Objavljeno: So sep 22, 2007 9:11 am
Napisal/-a Kyuss
Avto je mazda 323, 1995. No, ne bi bilo ravno treba opisovati postopka ... jaz samo rabim nekaj nasvetov, kaj vse kupiti, da ne bom trikrat letal v Avstrijo po dele in potem spet do mehanikov. ;)

Dodal sem še sliko, kako izgleda celoten steering sistem, če komu kaj pomaga.

Objavljeno: So sep 22, 2007 10:54 am
Napisal/-a GorazdO
Kupiš itak zglobe, fajn je menjat manšete... eventuelno še matice, če se katera poškoduje pri snemanju...

Objavljeno: So sep 22, 2007 12:21 pm
Napisal/-a Kyuss
Glupo vprašanje ... manšete so zvečjega univerzalne ali morajo ustrezati določenim specifikacijam?

Objavljeno: So sep 22, 2007 4:22 pm
Napisal/-a vuc
lej ponavad če kupiš zglobe dobiš itak zravn še manšete,šelne,matico in mast,a v anetu al pa motomatu nimajo zglobov drgač pa ni teško zamenjat

Objavljeno: So sep 22, 2007 8:36 pm
Napisal/-a ludvik
vuc je napisal/-a:lej ponavad če kupiš zglobe dobiš itak zravn še manšete,šelne,matico in mast,a v anetu al pa motomatu nimajo zglobov drgač pa ni teško zamenjat

Pravilno.

Objavljeno: Po sep 24, 2007 9:28 pm
Napisal/-a Kyuss
Opravljeno! Odločil sem se za delo v družbi dobrega prijatelja. Prijetno popoldne. ;)

Hvala vsem za odgovore in pomoč. ;)

Takole mimogrede kot zanimivost: originalni Mazdin zglob stane pičlih 384 EUR, aftermarket 108 v Avstriji, pri nas 70 ... Kar se tiče originalov, zelo žalostno, glede na to, da pa se recimo diske in ploščice splača kupiti originalne, ker preverjeno držijo 100.000 km. ;)

Re: Nasvet o menjavi zglobov

Objavljeno: To sep 25, 2007 12:32 pm
Napisal/-a Pero
Kyuss je napisal/-a:Da preidemo direktno k stvari. Rabim oba nova zgloba leve in desne polosovine....



Kaj sploh rabiš?

po napisanem izgleda kot da rabiš homokinetična zgloba polosi.... po slikah pa rabiš zgloba volanskega mehanizma - 2 različni stvari - 2 različni ceni - 2 različna postopka.

Objavljeno: To sep 25, 2007 12:54 pm
Napisal/-a Lumpy_
Ja na tisti sliki so druge stvari gor, ne homokinetični :lol:

drugače pa, sej je že zamenjal kolk sem razbral z njegovega posta zadnjega :P

Objavljeno: So dec 01, 2007 12:31 pm
Napisal/-a Kyuss
Sliko volanskega sistema sem dal zato, ker je Mad omenjal določene izvedbe podvozij, kjer je potrebno pri menjavi zglobov odklipiti še volansko os in podobno. Ciljal sem bolj na to, da bi mi kdo na podlagi slike lahko povedal, ali je tak postopek potreben ali ne.