Stran 1 od 2
citroen AX-težava s hladilnim sistemom za motor+še nekaj...
Objavljeno: To nov 06, 2007 8:16 pm
Napisal/-a myster
težava je sledeča...hladilnik ali cevke niso nikjer pokjene, ampak v kiler sm lahk kr dolivo vode (po 1dl), pa nikol ni blo dovolj, men pa tudi ni bilo jasno kje spuša...nakar mi nekdo omeni da bi mogu sistem prezračit (ker tudi v avtu mi ne greje-samo takrat ko dolijem vodo in temperatura motorja je mal pred rdečim in se vozim ko po jajcih)...zdj me zanima kje so kaki šravfki za odzračevanje, da jaz ta zrak spravim in nalijem vodo(mogoče naskicira za lažjo predstavo)...ker tudi se bliža zima in morem nujno dodat antifriz...no če so možno tudi druge okvare...kr z besedo na dan
lp
Objavljeno: To nov 06, 2007 8:37 pm
Napisal/-a Dariooo
ja ce nisi dobro prezracu sistema imas v sistemu mehurcke zraka in na njihov racun se ti avto pregreva.
Zdraj je tko..ne vem kako imas ti, ampak mislim da nimas ekspanzijske ampak da nalivas vodo kr v hladilnik ne? Tko, vijak za prezracevanje bi moral biti v najvisji tocki celotnega sistema ( logicno, ker zrak je lazji od vode in gre vedno gor...torej v tvojem sistemu naj bi bil zrak na vrhu).Ce tega vijakca nimas nikjer, vzemi kako cev dol (ko je vse skupaj hladno) in pol tam nalij not vodo.Pol pa ga zalaufaj da se vzge ventilator in zopet ugasne, pol pocakaj ce je vse oke...ce ni, dolij se vode in ponovi postopek...tako prej al slej se ti bo prezraclo...
LP
Objavljeno: To nov 06, 2007 8:43 pm
Napisal/-a myster
ja gre se za citroen AX 1.1 l. 94 TRE
prezračit je pač treba sistem?
Objavljeno: To nov 06, 2007 9:36 pm
Napisal/-a Dariooo
jah seveda...ce si ispustil vn hladilno tekocino, ko si jo pol na novo not nalil jo mores vedno prezracit..to ti je 1x1.....nekateri avto imajo recimo ekspanzijsko posodo, pa ko to nalijes (itaq je ona na najvisjem mestu) pa se samo prezraci...misim da tvoj ax bi moral imeti al na ohisju termostata kak vijakev al na kaki cevki kje okoli glave motorja....no ti glej najvisje tocke tokokroga
LP
myster je napisal/-a:ja gre se za citroen AX 1.1 l. 94 TRE
prezračit je pač treba sistem?
Objavljeno: To nov 06, 2007 10:58 pm
Napisal/-a Badmike
ko odprš havbo poglej na levo stran proti nosilcu amortizerja in požarne stene boš videl en ventilček na cevkah. Tukaj ga odzračiš:
Glej sliko
Objavljeno: Sr nov 07, 2007 1:11 am
Napisal/-a Mad
... Tam odzračiš en del sistema - grelec kabine moraš imeti odprt,(daš na gretje), da ti voda kroži skozi njega - motor mora delovati ! ... pol odzračiš še motor kjer sem ti narisal - tisti drugi zelen krog - imbus 5 ključ na ohišju termostata in končno lahko tudi odpreš na tistem delu hladilnik, kjer sem ti narisal puščico... to je na vrhu hladilnika en črn okrogel čep, ki ga zarotiraš za cca 90 stopinj ... tako si siguren da gre ves zrak ven iz sistema pustiš delovati motor, da se prižge ventilator tako boš videl če ti prav odpira termostat in takrat ti mora po cca 30 sekundah delovanja ventilatorja ta spet ugasnit - če se to ne zgodi in imaš problem z temperaturo je lahko vzrok tudi vodna pumpa ... včasih zna hladilni medij pojesti lopatice pumpe ... efekt je slabo kroženje vode in pregrevanje motorja ... L.p. Mad
AX
Objavljeno: Sr nov 07, 2007 7:16 am
Napisal/-a traktorist
ponavadi nimajo te mašine ekspanzijske posode. Na hladilniku imajo pokrovček z vzmetjo in ko naraste tlak v sistemu hlajenja stisne vzmet in vodo malo ven vrže skozi eno majhno luknjico ob strani (pri tem pokrovčku-čepu). Zato ti malo vode vedno manjka. Ni nič narobe če jo manjka 1 dl.
Brez skrbi in LP
Objavljeno: Sr nov 07, 2007 7:18 am
Napisal/-a Toni-saxo
pri teh motorjih moras pocakat da zalaufa termostat (ventilator) potem pa prezraci motor ker prej ti ne bo spustilo zraka ven
Objavljeno: Sr nov 07, 2007 7:41 am
Napisal/-a myster
zanima me samo, kako se da ta del amaturke odvijačit?
pa še nekaj...enkrat se je palca (štanga) od prestavne ročice do menjalnika snela.pritrdil sem jo BP nazaj.pade mi dol tam pri menjalniku, ki je v sredini krogla (od mennjalnika), ki se potem namesti palca, zgoraj pa spodaj sta pa dve palčki ki "držijo" palco v nekem centru. spodnja palčka od zdaj naprej mi kar naprej pade...mogoč bom najdu kako sliko za lažjo predstavo
Objavljeno: Sr nov 07, 2007 10:01 am
Napisal/-a Kritik
@myster: Celega dela se ne da snet, da se pa sneti tisti predal, ki ga imaš tam zdraven in pa ploščico v sredinski konzoli, tam kjer imaš gumb za ventilator in drsnika za usmerjanje zraka in temperaturo.... Te zanima kako se ta mala ploščica sname?
Objavljeno: Sr nov 07, 2007 10:16 am
Napisal/-a Kritik
@myster: Opa, morda sem se celo malo zlagal.... lej loti se zadeve tako: Najprej butni ven tisti predalnik tam na desni, more it ven brez problema. Ko ga boš butnil ven boš dobil precej prostora, da boš lahko z roko segel zadaj, za armaturko, če se bo pokazala potreba po tem, pa še malo več svetlobe bo za delo naprej....
Naslednje butni ven radio z tistim kovinskim okvirjem.... poglej notri, mislim da sta na vsaki strani dva vijaka, ki držita zgornji del. Naslednja stvar je da vzameš klešče v roke in potegneš ven tista dva drsnika za zrak, nič bat sta samo nasajena notri. Potem enako potegneš ven še gumb od ventilatorja, ki je tudi samo nasajen. Predlagam da pri puljenju uporabiš kakšno cunjo, da ne boš poškodoval plastike s kleščam. Pod tem gumbom od ventilacije je en vijak, križni. Odvij ga in ven dobiš celotno ploščico, za katero se skrivajo tudi lučke za osvetlitev. Poglej v tej reži levo in desno, mislim da sta tu tudi dva vijaka ki držita ta sredinski del pritrjen. Če imaš pepelnik vzemi še tega in njegovo ohišje ven, poglej še tam za kakšne vijake. Morda obstaja kje še kakšen vijak, nisem ziher, ker tega nikoli nisem vlekel dol, tako da use extreme caution ko boš vlekel dol zadevo.
Upam da ti to kaj pomaga.
Objavljeno: Sr nov 07, 2007 10:44 am
Napisal/-a Badmike
tista palčica sem mel isti problem
Če dobro pogledaš je v palčici plastika katera je obrabljena in začela se ti je sneti!
To se da kupit novo ali pa narediš kot jaz ki sem ta del segrel da se je plastika zmehčala in nato še vrošo gor nataknil in še danes drži!
Objavljeno: Sr nov 07, 2007 5:19 pm
Napisal/-a myster
no sedaj sem pa ugotovil napako...
prezračil cevi...vse lepo in prav.natočil vodo in antifriz...v kabini je začelo toplo pihat.vse lepo in prav.temperaturo je nabilo nad 90 stopinj.in kot ste rekli bi se mogel vklopiti ventilator (pa se ni)...ko je avto stal se je temperatura povpela nad 105 stopinj in razkiram in se peljem...kmalu temperatura začne padati na 95 stopinj in ko sem se vozil je držalo okoli 95.pri semaforju je pa se začel hitro dvigat temp.nakar mi je prišlo na misel da je ventilator zanič.snel sem tisto "vtičnico" in poizkusil s unim faznpriferjem (za štrom merit) za 12V in naredim ozemljitev.tam kontakt in lučka na šravfncegarju je svetila (čeprav ni bilo kontakta).čez 2 uri ko se je motor ohladi preverim še enkrat in lučka ni več svetila...kljub kontaktu
Objavljeno: Če nov 08, 2007 2:40 am
Napisal/-a Mad
myster je napisal/-a:no sedaj sem pa ugotovil napako...
prezračil cevi...vse lepo in prav.natočil vodo in antifriz...v kabini je začelo toplo pihat.vse lepo in prav.temperaturo je nabilo nad 90 stopinj.in kot ste rekli bi se mogel vklopiti ventilator (pa se ni)...ko je avto stal se je temperatura povpela nad 105 stopinj in razkiram in se peljem...kmalu temperatura začne padati na 95 stopinj in ko sem se vozil je držalo okoli 95.pri semaforju je pa se začel hitro dvigat temp.nakar mi je prišlo na misel da je ventilator zanič.snel sem tisto "vtičnico" in poizkusil s unim faznpriferjem (za štrom merit) za 12V in naredim ozemljitev.tam kontakt in lučka na šravfncegarju je svetila (čeprav ni bilo kontakta).čez 2 uri ko se je motor ohladi preverim še enkrat in lučka ni več svetila...kljub kontaktu
... Kakšna vtičnica ? misliš na termostikalo na hladilniku ? iz njega gredo žice na ventilator - če ti kljub kontaktu ko snameš desno žico ne sveti in je motor hladen to pomeni da deluje - ko se segreje na določeno vrednost (od avta odvisno - lahko je 86 ali 93 to pogojuje vrednost termostikala) se v njegovi notranjosti termoelement razširi in z tem naredi stik - poveže ventilator z baterijo ... ko je hladen te potrebe ni ... L.p. Mad
Objavljeno: Če nov 08, 2007 8:47 am
Napisal/-a Toni-saxo
no sm ti reku termostikalo pol zamenjej pa bo, ker ne vrjamem da je su ventilstor
Objavljeno: Če nov 08, 2007 5:29 pm
Napisal/-a myster
sem preveril...in menjal termostikalo...še vedno ni zalavfal ventilatorja...na kar sem potem ugotovil, da ima zanič rele.zato pa ventilatorja nikoli ni vklopilo...dobim drug rele iz enega starega AX-a in menjam.začelo mi je vklaplat ventilator...ampak še vedn me moti ko drži malo nad 90 stopinj...zakaj to? je zato ker ni antifriza?
Objavljeno: Če nov 08, 2007 6:25 pm
Napisal/-a im nobody
antifriz tle nima veze
Objavljeno: Če nov 08, 2007 11:52 pm
Napisal/-a Badmike
potem pa maš termostat ki je visokotemperaturni kot ti je MAD napisal!
naj te to ne moti na mojem bivšem AX-u je bilo enako in je delalo vse! To je normalno da ga kasno vklopi mislim da maš tam nekje okoli 95 stopinjskega notri!
Če pa bi rad bil ziher pa kupi manj stopinjskega pa bo!
Objavljeno: Pe nov 09, 2007 12:17 am
Napisal/-a JEREMIJA79
myster je napisal/-a:sem preveril...in menjal termostikalo...še vedno ni zalavfal ventilatorja...na kar sem potem ugotovil, da ima zanič rele.zato pa ventilatorja nikoli ni vklopilo...dobim drug rele iz enega starega AX-a in menjam.začelo mi je vklaplat ventilator...ampak še vedn me moti ko drži malo nad 90 stopinj...zakaj to? je zato ker ni antifriza?
Ne sekiraj se preveč in ga pusti pri miru(ne odpiraj ekspanzije)pa se vozi.

Objavljeno: Pe nov 09, 2007 12:21 am
Napisal/-a esem
Če boš menjal termostikalo, stori to šele na pomlad, te bo pozimi bilje grelo
