Stran 1 od 3

PRAVILNO MENJAVANJE HLADILNE TEKOČINE

Objavljeno: So nov 10, 2007 9:56 am
Napisal/-a THE NIGHTRIDER
Ker se pri nas doma ukvarjam z popravili avtohladilnikov ( kilerjev), intercoolerjev, traktorskih hladilnikov, ter tudi hladilnikov za tovorna vozila bom napisal pravilen postopek. Najboljše je da je motor topel in ne vroč ker je večja možnost de se lahko potem poparite. Nato tisti ki imate zaščito pod motornim pokrovom jo odstranite. Pod hladilnik podstavite posodo v katero se bo stekala hladilna tekočina. S kleščami najboljše s papagajkami dopnite objemko na spodnji cevi na hladilniku in jo odmaknite, nato pa lepo in ne na silo ( ker lahko cev odlomite) snamite spodnjo cev pri tem pa pazite, da se ne opečete in tekočino prestrezite v posodo. Za boljši pretok odvijte pokrov na raztezni posodi. Ko tekočina po večini steče z usti sunkovito pihnite v raztezno posodo da tekočina ki se zadržuje še not gre lepo ven. Počakajte da se motor dodobra ohladi, kajti hladna voda v vroč ali topel motor ni dobro za motor. Nato pa OBVEZNO ( ne tako kot na servisu in kot delajo večino mehanikov, ko potem kar nalijejo novo tekočino, v motorju pa je še strara tekočina in godlja ki se not nabere) s CURKOM VODE iz cevi spirajte skozi raztezno posodo( in tisti ki imate pokrov na hladilniku tudi tam - oboje), ( tisti ki jo imate pa na hladilniku pa v hladilnik) vse dokler ne začne iz snete spodnje cevi teči čista voda. Nato zopet pihnite v razt. posodo da odteče vsa voda. Zatem nataknite nazaj sneto spodnjo cev na hladilniku in pritdite nazaj objemko. Pri antifizu PA NE ŠPARAT in kupovat tistega v Šparu ali tistega modrega in rdečega( RDEČ antifriz je bolj agresiven). KUPITE antifriz takšnega kot ga imajo večino japoncev in korejcev se pravi RUMENO-ZELENE FLURESCENTNE barve primer je antifriz od AUSTROCEMA(jaz sem ga že veliko prodal, za avtomobile tudi za del. stroje tovornjake in je do dobra preizkušen, zdrži do PET in več let in pri tem ne izgubi praktično nič na lasnostih in je vseskozi lepe barve in ne smrdi po razkrojenem) ali pa en ameriški ki je tudi zelo dober, da se vse dobiti. RENAULTOV antifriz pa NI DOBER ker pušča usedline in je zelo agresiven kar pa lahko požre celice in hladilnik speri( sem imel že veliko primerov). VODA MORA BITI OBVEZNO DESTILIRANA. Hladilna tekočina ja najboljše če se meša antifriz/voda: 50/50 ali 60/40 tako da zdrži tam nekje do -37˙stopinj. Ko ste nalili antifriz vžgite avto in pustite raztezno posodo odprto in bodite vseskozi zraven, da tekočine slučajno ne vrže ven(bolj redkokdaj) in preden se začne motor zagrevati proti delovni temperaturi OBVEZNO ZAPRITE RAZTEZNO POSODO da v primeru ko začne voda bolj krožiti in se ustvari določen pritisk (tam okoli 1 bar je pritiska) , da vas hladilna tekočina NE POPARI. Ppočakajte tako dolgo, da zalaufa ventilator in se tako hladilni sistem do dobra prezrači. Po potrebi še dolijte antifriz če ga je premalo vendar samo do maximuma. Nekateri hladilni sistemi pa imajo odzračne ventile na sami cevi ali na hladilniku. Postopek je isti samo da tam počakate tako dolgo da skoz ventil pri vžganem avtu prične nemoteno teči hlad. tekočina. ANTIFRIZ je dobo menjati vsaj na vsakih 5 let, tisti ki imate RUMEN antifriz, tisti z drugačnim antifrizom tudi VW ( RDEČ) pa na vsaki 2 - 3 leti. Če je antifriz moten in smrdi po razkrojenem in ima čuden vonj GA ZAMENJAJTE, saj ni tak strošek pa še boljše je za celoten sistem, vodno pumpo in sam motor!! :con :pivo :wiihuu

Objavljeno: So nov 10, 2007 12:55 pm
Napisal/-a paskvale
Matr, si se pa razpisal. Pa se še vedno ukvarjaš s hladilniki? Če se, ti pripeljem svojo Lantro, da mi zamenjaš HT.

Objavljeno: So nov 10, 2007 10:27 pm
Napisal/-a matjaz19
KATERA RAZTEZNA POSODA JE TO ? TISTA V KATERO NALIVAŠ HLADILNO TEKOČINO?

Objavljeno: So nov 10, 2007 11:01 pm
Napisal/-a P944
Ekspanzijska posoda. Ja, una, v kero not vlivaš

Objavljeno: So nov 10, 2007 11:17 pm
Napisal/-a lisko
Pri vseh avtih to ne velja:) Nekateri imajo še čepek na bloku motorja in pa pipico na spodnji strani kilerja. Sistem sicer velja enak le da tu odpremo pipico na kilerju in izvijemo čep na bloku motorja...Potem isto v raztezno nalivamo čisto vodo dokler ne priteče in iz kilerja in iz bloka čista voda....Zapremo pipico in vstavimo čepek in nalijemo antifriz...

Aja pa pri vw-audi grupi ne moreš čakat da se uklop ventilator ker imajo visko sklopko :)

Re: PRAVILNO MENJAVANJE HLADILNE TEKOČINE

Objavljeno: So nov 10, 2007 11:44 pm
Napisal/-a Nejko87
THE NIGHTRIDER je napisal/-a:( RDEČ antifriz je bolj agresiven)


nekaj časa nazaj sem se v eni debati kregal...
imel sem prav... rdeč začne tiščat ven!

drugače pa razmerja popravi 60/50 si se zatipkal...

mi poveš koliko škoduje motorju navadna vod iz pipe?
saj tistega vodnega kamna ni toliko.. ali pač?

Objavljeno: Ne nov 11, 2007 10:08 am
Napisal/-a matjaz19
JAz ma puntota l97.To se pravi če jaz hočem menjati antifriz v kilerju takop kot je napisal the naightrider samo spodnjo debelejše cev na posodi kjer ulivam noter antifriz dam dol in je to to?al moram še kje kaj dat dol kako cev. kolk sem gledaL kilerju ni dobene druge cvke samo na posodi so dve ena zgoraj in ena spodaj.Naj mi kdo pove če je to prav tako, da nartedim, in potem po tistem postopku kot je nightrider napisal.
hvala

Objavljeno: Ne nov 11, 2007 2:10 pm
Napisal/-a SpunkyRacer
matjaž....ti kr veselo na delo! ;)

Objavljeno: Ne nov 11, 2007 5:27 pm
Napisal/-a lisko
Na kilerju morš snet spodnjo cev na na posodi... eni avti majo pa na kilerju tudi pipico za izpust.

Objavljeno: Ne nov 11, 2007 6:27 pm
Napisal/-a PiLLLe
lisko je napisal/-a:Aja pa pri vw-audi grupi ne moreš čakat da se uklop ventilator ker imajo visko sklopko :)


Nimajo samo ti viskota (btw samo par modelov ga ima), imajo ga tudi bmwji merci ipd...
Pri teh cakas da se odpre termostat. Predn se odpre sta ti najdebelejsi cevi razlicnih temperatur. Ko se odpre se temperature izenacijo (zgorna in spodna cev na kilerju)

Objavljeno: Ne nov 11, 2007 6:52 pm
Napisal/-a lisko
No no videš že neki več vem :D Pa btw ko rata kiler topl ( termostat odpre) zaćne ventilator mnogo bolj ružit kot pa dokler je še kiler mrzel :)

SPOROČILO ZA PASKVALETA

Objavljeno: Po nov 12, 2007 9:39 am
Napisal/-a THE NIGHTRIDER
Ni problema ti kar pripelji pa bomo zrihtal, sam prej poklič. Gume si že zamenjal ko si na forumu nekaj spraševal, in sem ti odgovoril, če nisi pregledal poglej in si preberi. :pivo

SPOROČILO ZA LISKOTA

Objavljeno: Po nov 12, 2007 9:49 am
Napisal/-a THE NIGHTRIDER
Povej mi kateri v VW - Audi grupi pa ima visko sklopko, kakor jaz vem imajo navaden sistem s termostatom, razen morda V6 in več motorji. Je pa dobro da zalaufa ventiltor da obrne hladilno tekočino in dobro prezrači, tako da me ne učit. Ameriški avtomobili nekateri pa imajo drugače tako kot si napisal ja. :D :tomidelej:

SPOROČILO ZA NEJKOTA 76

Objavljeno: Po nov 12, 2007 10:16 am
Napisal/-a THE NIGHTRIDER
Hvala za opozorilo NEJKO (60/50) :D . Kar se pa tiče uporabe destelirane vode (namesto navadne izpod pipe) je pa zato da se ne nabira vodni kamen, saj se ne vidi tako ampak je in ta se nabere na stenah hladilnika in potem, ko ga odpreš (deklce dol poberem dol, se pravi plastični del hladilnika), potem pa vidiš kako se je nabral na stenah ki jih tudi zamaši. Saj je še pretok ampak ne takšen kot bi moral biti. Je pa VELIKO odbvisno tudi od ANTIFRIZA kakšen je noter, zato je najboljši tisti ki sem že napisal, torej FLURESCENTNO RUMEN. Najslabši so bili hladilniki od Renaultov, vzrok za to pa je bil njlihov original antifriz. V hladilniku se jim je nabirala kar taka godlja motna in požiralo jim jehladilnike. Imel sem VW LUPOTA 1.0 in mil po 25000 km RDEČ VW amntifriz požr glavo motorja (je bila kar porozna), tako da sem moral dato glavo zravnati in novo tesnilo, zamenjal pa sem tudi antifriz in sem dal notr rumenega in ni bilo potem nobenih problemov.

SPOROČILO Z MATJAŽA

Objavljeno: Po nov 12, 2007 10:39 am
Napisal/-a THE NIGHTRIDER
Ja cev na hladilniku tisto spodnjo moraš dol sneti, pa glej da boš z vodo dobro izpral in ven izpihal tisto vodo. Postopek naprej pa imaš opsan. Nekateri avtomobili imajo raztezno posodo že kar na hladiniku BMW, Citroen, Peugeot...Tam je postopek isti samo za odzračit imajo take ventilčke (ponavadi sta dva) za odzračit skoz katere potem priteče hladilna tekočina. Raztezna posoda pa mora biti OBVEZNO ko nalijete na novo antifriz ZAPRTA da ko se motor začne greti ( ko je motor še hladen mora biti raztezna posoda odprta da se odzrači, preden pa se motor zagreje na delovno temperaturo pa se mora zapreti) da vroča tekočina ne rukne ven in vas ne popari!!! :D ;)

Objavljeno: Po nov 12, 2007 12:02 pm
Napisal/-a acom
A tale antifriz od Pertola, take roza flourescenčne barve, ni dober? Je to ta, ki mu ti praviš rdeč?

ODGOVOR ACOM-U, GLEDE PETROL ANTIFRIZA

Objavljeno: Po nov 12, 2007 1:00 pm
Napisal/-a THE NIGHTRIDER
Petrolov antifriz ni dober in je dražji od AUSTROCEMA (flurescentno rumen), ki je najboljši za tak denar, kupite ga pa pakiranga po 3 litre je ceneje. Ali pa kupite amriškega ki se ga dobi v trgovinah z avtodeli. :D

Objavljeno: Po nov 12, 2007 4:31 pm
Napisal/-a marjan novak
Nightrider, bi lahko opisal še postopek menjave zavorne tekočine pri novejših avtih.
Predvidevam, da tudi to obvladaš, na forumu pa nisem zasledil podobne teme.

LP

Objavljeno: Po nov 12, 2007 6:12 pm
Napisal/-a matjaz19
nightrider če sem te prav razumel samo tisto debelo cev ki je na posodi gor dam dol , da steče antifriz ven, mal pihnem sperem z curkom vode in je to to pol pa po tvojih navodilih naprej najlepša hvala. sem še enkrat pogledal po kilerju pa res ni dobene cevi več gor damo na raztezni posodi sta dve.Tista spodnja pa gre direkt na vodno pumpo? sem gledal al je to prav al ne?

Objavljeno: Po nov 12, 2007 8:26 pm
Napisal/-a lisko
Matjaz če na kilerju nisi najdu dveh cevi pol nisi prav gledal.....kiler ma vedno dve cevi. Eno spodaj eno zgoraj.

THE NIGHTRIDER: če jaz na mojem snamem cev na hladillniku ne steče vse ven....ker je spodnja cev višja od sredine motorja. Tako da očitno tole s snemanjem cevi ne velja za vse avte. Ima pa čep na bloku motorja katerga odviješ in steče vse ven.