Stran 1 od 2
Dvigovanje zadka
Objavljeno: Sr jan 30, 2008 8:46 pm
Napisal/-a paskvale
Ne vem v kakšno poglavje sodi tale tema. Če sem falu, pa me prijazno popravi, ADM.
Za kaj se gre: veliko avtekov sem že vozil, pa nisem bil najbolje pozoren pri katerih in točno kako: Ko stojiš na mestu, maš zategnjeno ročno pa dodajaš gas, spuščaš ročno - vidiš, da se ti zadek spušča in dviga (ne vem zaporedja). Tega pojava pri svoji Lantri nisem opazil, pa pri prejšnjem Accentu tudi ne. Mislim, da tudi ne pri bratovem Mondeotu. Gotovo ni sam kakšna optična finta. Ne znam si razlagati v čem je štos.
Ali mi lahko nekdo na enostaven način razloži za kaj se gre?
LP

Objavljeno: Sr jan 30, 2008 8:58 pm
Napisal/-a abbe
lahko da je odvism od tega kasno podvozje mas zadaj.ce mas poltogo premo poj je to bol opazno ce mas pa posamicno vpetje (lantra ga ma) pa to ni tok opazno.
Objavljeno: Sr jan 30, 2008 9:36 pm
Napisal/-a sebaveh
Dvigovanje in spuščanje je najbolj izrazito le pri tistih, ki imajo zadaj vzdolžna ali vsaj poševna vodila. Kjer so kolesa obešena na ta vodila in ta primarno prenašajo težo avta. Poltoga prema spada tudi zraven. Pri avtih s prečnimi vodili ali s togo premo in Panhardovim drogom, tega ni. Sicer imajo taki tudi vzdolžne drogove, a bolj zato da ostanejo zadnje obese na mestu.
Objavljeno: Sr jan 30, 2008 11:02 pm
Napisal/-a lisko
sebaveh je napisal/-a:Dvigovanje in spuščanje je najbolj izrazito le pri tistih, ki imajo zadaj vzdolžna ali vsaj poševna vodila. Kjer so kolesa obešena na ta vodila in ta primarno prenašajo težo avta. Poltoga prema spada tudi zraven. Pri avtih s prečnimi vodili ali s togo premo in Panhardovim drogom, tega ni. Sicer imajo taki tudi vzdolžne drogove, a bolj zato da ostanejo zadnje obese na mestu.
Vsi nimajo nimajo vzdolžnih vodil..... pr nekaterih so sam listnate vzmeti.
Objavljeno: Sr jan 30, 2008 11:12 pm
Napisal/-a suhokranjec
To posedanje je posledica NAVORA.
Objavljeno: Če jan 31, 2008 1:06 am
Napisal/-a phoebus
Stvar je ful enostavna...kaki 2 leti nazaj je bila prav na tem forumu debata, kaj se zgodi z ritjo če greš nazaj in zategneš ročno (ali gre gor ali dol).
Pri veliko avtih so "roke ki držijo zadnja kolesa" vpete pred zadnjimi kolesi. zdaj pa pomisli; če boš šel nazaj in blokiral kolesa, bodo kolesa obstala, avto bo šel še vedno nazaj, torej se bo rit dvignila ker je tako vpeto. In če boš držal ročno i nhotel naprej, so bo rit spustila ker bo še avto naprej, kolesa pa ostala na isti točki.
Objavljeno: Če jan 31, 2008 6:41 am
Napisal/-a paskvale
To pomeni, da nisem nor. Vendar zadek spreminja višino tudi ča samo zategneš/odtegneš ročno. Pa pri tem ne siliš nič nazaj

. To je tisto, kar mi ni jasno.
Objavljeno: Če jan 31, 2008 10:31 am
Napisal/-a kljukec
paskvale je napisal/-a:To pomeni, da nisem nor. Vendar zadek spreminja višino tudi ča samo zategneš/odtegneš ročno. Pa pri tem ne siliš nič nazaj

. To je tisto, kar mi ni jasno.
ja mogoče na klancu- drugače če je avto ustavljen ne
lp
Objavljeno: Če jan 31, 2008 10:47 am
Napisal/-a hrošč
To se meni zelo izrazito dogaja pri P 306, vcasih ce se se malo premikas pa zategnes rocno, pa jo potem spustis, se to zgodi. Na klancu pa seveda se tok bolj opazno. Tako da ni to nic posebnega. Na ravnem in pa ce stojis na mestu, se naj to ne bi zgodilo, mora se avto vsaj malo premikati.
Objavljeno: Če jan 31, 2008 10:56 am
Napisal/-a fičfirič
to je posledica momenta na sprednjem kolesu. zakaj misliš da imajo rwd avti večji oprijem pri pospeševanju na ravnem? ker ti hoče prednja kolesa uzdigniti (ker je tokrat moment na zadnjih kolesih) in kar teže razbremeniš na sprednjih toliko več odpade na zadnja,torej več oprijema.
je pa seveda dosti bolj opazno pri avtih z torzijo oziroma z tistim upetjem ki imajo tisto roko ki niha v smeri vožnje (nevem kako se jim že reče)
Objavljeno: Če jan 31, 2008 11:05 am
Napisal/-a alesdrolec
jest si to tko razlagam pač d se fedri raztegujejo in stskajo! če ni tko nej mi nekdo obrazloži pa bl po "kmečko"!!
hvala

Objavljeno: Če jan 31, 2008 12:35 pm
Napisal/-a daks
moja razlaga... ko maš zategnjeno ročno in daješ po malem gas in spuščaš sklopko, se hočejo sprednja kolesa zasukat u smeri naprej, ker pa maš zategnjeno ročno se ne morejo zasukat, posledično se praktično zasuka cel avto u kontra smeri in se zadaj posede
Objavljeno: Če jan 31, 2008 3:45 pm
Napisal/-a Žiiga
še bolj izrazito je če daš v rikverc z zategnjeno ročno

Objavljeno: Če jan 31, 2008 6:33 pm
Napisal/-a primozek69
@suhokranjec: napiši definicijo navora (fizikalno formulo),pa ti bo jasn,da si kiksnu
Objavljeno: Če jan 31, 2008 7:31 pm
Napisal/-a paskvale
M = r×F
Zakaj naj bi torej suhokranjec klatil v prazno?
Objavljeno: Če jan 31, 2008 7:52 pm
Napisal/-a Nejko87
joj.. še niste nč odkril
si videl katro? ali pa axa?
zadnji krak torzije je pod kotom glede na cesto... na karoseriji je višje pro kolesu je nižje...
ko hočeš naprej hoče krak postati vodoraven... zato počepne dol. ker avto "razteguje".
če greš nazaj pa krak hoče it dol... čer je kolo pri miru avto pa potiska nazaj.
seveda če maš ročno.
tega nebi bilo če bi bili kraki torzije čisto vodoravni.
avto ne skače, oz. skoraj nič če maš narejeno... hmm
honda civic bingo recimo. ali pa nissan micra star tip, ali pa vse listnate vzmeti... itd.
je pa roka pravokotno na kolo (tko kot imaš spredaj). potem ni važno ali vlečeš ali ne... avto ne bo skaku gor/dol...
ravno obratno bi bilo... če si lahko predstavlaš...če bi na axu dal zadnje kolo dol in bi avto vlekel.. levo desno. avto nebi skakal...
če bi isto pri hondi naredu, bi ... ko bi avto vlekel proč bi počepnil, ko bi se naslonil na bok bi ga dvignilo...
upam da sem na hitro pomagal...
sori za nerazumljiv jezik :P
lp
Objavljeno: Če jan 31, 2008 8:00 pm
Napisal/-a Nejko87
recimo torzija
ostalo pa še iščem
hehe
bo lažje tko.. pri motorju sicer guma ne drži...
predstavlji si da zadnjo feltno privežeš za drevo. za sprednjo pa privežeš avto :P
in vlečeš z avtom...
zadnja vilica se bo hotela dati v vodoravni položaj.. tko je recimo ax,katra,...
spet iščem
evo.. pri temu se ne bo zgodilo nič.. razen če vse skupi odtrgaš...

Objavljeno: So feb 02, 2008 7:39 pm
Napisal/-a primozek69
Zato,ker je navor pri avto sila krat ročica (glavna gred) in sam navor nima veze z dvigovanjem zadka.
Objavljeno: Ne feb 03, 2008 8:51 pm
Napisal/-a paskvale
Full hvala. Stvar mi je sedaj kristalno jasna.
Nejko87 - s slikami si prišel problemu neznanja do dna., hvala!
primozek69: Fora je seveda v navoru. ITAK, bi rekel fizik.

Aja, ti misliš navor motorja. Tisto res ne igra glavne vloge, sicer pa je navor odgovor.
Objavljeno: Ne feb 03, 2008 9:18 pm
Napisal/-a primozek69
Ni navor no, ker ne nastopa vrtenje,brez vrtenja pa ni mogoče govoriti o navoru. To bi kvečjem v fiziki primerjal z osnovnim paličjem,kjer nastopi križna sila med vpetimi elementi in gibljivim nosilcem,osnove dinamične mehanike.
Naprej ne bom razlagal.