Stran 1 od 1

Garancija in prekoračitev 45-dnevnega roka

Objavljeno: To feb 12, 2008 12:07 pm
Napisal/-a Kuharca
Pozdravljeni,


V začetku decembra se mi je pokvaril avto, in sicer je "zaribal" motor nekaj tedov po rednem servisu. Avto je na pooblaščenem servisu na popravilu točno 2 meseca, kar pomeni, da so prekoračili 45-dnevni rok, kolikor ima proizvjalec/prodajalec časa, da odpravi napako. Avto je namreč star leto in pol ter zanj velja garancija.

Sedaj zahtevamo novo vozilo, iz avtohiše pa so nam sporočili, da se sicer z našo zahtevo strinjajo, vendar nam bodo obračunali uporabo našega vozila za čas, ko smo ga uporabljali. Kar konkretno pomeni, da smo nam ponudili enako novo vozilo (vendar slabša izvedba) z doplačilom.

Zanima me, če imajo pravico do obračunanja uporabe, saj v 20. členu ZVPot piše, da mora proizvajalec izdelek (citiram iz člena) "brezplačno nadomestiti z enakim novim in brezhibnim izdelkom."


Kaj vi menite o tem? Zanimajo me predvsem praktične izkušnje, če je kdo bil v podobni situaciji. Že vnaprej hvala.

Objavljeno: To feb 12, 2008 12:18 pm
Napisal/-a stardo
Nisem še bil v taki situaciji glede na vrsto izdelka. Sem pa bil v zvezi z mobilnimi aparati. Ne glede na to pa ZVPot govori isto za vse.

Na zastavljeno vprašanje si si praktično že sama odgovorila. Edina varjanta, da ne dobiš enakega izdelka je, če slučajno tega izdelka ne delajo več in ti ga nadomestijo z drugim (novejšim), ki ima iste lastnosti.

Lp

Objavljeno: To feb 12, 2008 12:23 pm
Napisal/-a c.o.b.
Kar konkretno pomeni, da smo nam ponudili enako novo vozilo (vendar slabša izvedba) z doplačilom.


zakaj pa slabša izvedba? če menjajo, morjo dat čist isti avto, razn v primeru kokr je zgori opisan, da se avta ne proizvaja več, sam na slabše pa nikakor ne morš pristat. za ker avto pa gre?

Lp

Objavljeno: To feb 12, 2008 12:25 pm
Napisal/-a Kuharca
Res je, ZVPot govori enako za vse izdelke, za katere se izda garancija.

Mogoče sem nerodno zapisala ... Sama zamenjava je nesporna in tudi v avtohiši priznavajo, da smo zaradi prekoračitve 45-dnevnega roka do nje upravičeni.

Zanima pa me, kaj pomeni besedica brezplačno - da mi lahko zaračunajo uporabo ali mi je ne smejo. Z drugimi besedami, če imam z zamenjavo kakšne koli stroške.

Objavljeno: To feb 12, 2008 12:27 pm
Napisal/-a Kuharca
Ne vem, zakaj slabša izvedba, najbrž je ta na voljo takoj, medtem ko bi za popolnoma enako izvedbo morali še počakat ...

Objavljeno: To feb 12, 2008 12:33 pm
Napisal/-a c.o.b.
lahko probaš to zvedet na uradu za varstvo potrošnikov, če se kle ne bo noben javu s konkretnimi podatki. tm bi zihr mogl vedet..

sam po moji logiki, ne bi smela plačat. npr. ti si se zmenila za nakup avta 1,5 let nazaj, takrt plačala ( oz. na kredit, leasing, položnice - to ni važn kako, ampak takrt si bla prpravlena denar reskirat in si ga), torej ti on takrt naprej pripada avto. če se je pa ta pokvaru tok zgodi oz. ga ne znajo popravt, je pa čist njihova stvar. uglavnem ti morš met avto od dneva nakupa do dneva ko ga boš prodala in ne bi smela jim plačt za uporabo avta če je biu le-ta tvoj. edin da dobiš zdej čist nov avto, je pa njihova stvar - bi pa v štartu nardil avto bolj zanesliv :D moje mnenje, je pa dost stvari nelogičnih na svetu...

Lp

p.s. ker avto?

Objavljeno: To feb 12, 2008 12:47 pm
Napisal/-a simimedi
Moja izkušnja - sicer ne z avtom, temveč trdim diskom. Malo pred iztekom garancije (ki je bila dve leti) mi je trdi disk crknil (oz. imel je nekaj slabih sektorjev). Pošljem zadevo v reklamacijo (Mimovrste.com), kjer so mi brez problema disk zamenjali z novim. V tem času so se seveda kapacitete povečale, tako da sem dobil namesto 200Gb celo 300Gb. Stvar je bila zamenjana pod garancijo brez kakršnihkoli stroškov zame (razen dostave na servis). Mislim, da bi to moralo veljati tudi pri avtu!

LP

Objavljeno: To feb 12, 2008 12:54 pm
Napisal/-a Kuharca
c.o.b., tako nekako tudi jaz razmišljam. Sicer pa sem klicala že zjutraj na Urad za varstvo potrošnikov in čakam odgovor (ga bom kasneje napisala).

P.S. Japonski terenc.

Objavljeno: To feb 12, 2008 5:50 pm
Napisal/-a stardo
Konkretno: Doplačaš (lahko) v primeru, da ti ponudijo boljše (močnejše, bol opremljeno,...) vozilo kot je bilo tvoje.

Moja (laična) razlaga: Osnova za garancijo je bil račun na katerem natančno piše kaj je predmet pogodbe in posledično na ta predmet se nanaša garancija za brezhibno delovanje. Hočem povedat, da ti oni morajo nadomestit izdelek s takim kot se nanaša račun oz. garancija in ne more bit odstopanj v tvoje slabo.

Objavljeno: To feb 12, 2008 5:58 pm
Napisal/-a Cash
Tako je kuharca, preberi pogodbo, ki vključuje tudi garancijo in v kakšnih razmerah se ta izvaja.

Objavljeno: To feb 12, 2008 6:10 pm
Napisal/-a AndrejD
Za Avte sicer ne vem

ampak za druge izdelke je tako da ti morajo dati drugo stvar ki je enaka ali boljša od te ki si jo nesel na popravilo. lahko ti tudi vrnejo denar - to je njihova odločitev. Slabšega izdelka pa ne smejo dat. Po moje je isto z avtom - pokliči na katero od brezplačnih svetovalnih pisarn.


Lp
Andrej

Objavljeno: To feb 12, 2008 6:16 pm
Napisal/-a stardo
Sej je tk ko sm prej napiso. Zakon o varstvu potrošnikov jasno govori za vse izdelke in jih ne deli na podskupine.

Objavljeno: To feb 12, 2008 6:16 pm
Napisal/-a kolesar
Kuharca je napisal/-a:c.o.b., tako nekako tudi jaz razmišljam. Sicer pa sem klicala že zjutraj na Urad za varstvo potrošnikov in čakam odgovor (ga bom kasneje napisala).

P.S. Japonski terenc.

a gre za rav4 (2.2 d4d 136 konjev)??

ker pri tem avtu poznam podobn primer..