Stran 1 od 2
Kaj se dogaja z avtom v ovinku?
Objavljeno: Sr feb 27, 2008 10:08 pm
Napisal/-a mišek
Se opravičujem, če se komu zdi butasto vprašanje, samo mene pa vseeno zanima.
Torej recimo pelješ v en ovinek 60 km/h in čisto malo potegneš volan in lepo zvoziš, brez nagibanja, lepo za robom ceste. Potem pa recimo skozi isti ovinek pelješ 90 km/h in moraš dosti bolj navit volan, avto se nagiba pa še itak ponavadi gre izven linije - v primerjavi s nižjo hitrostjo.
Zdaj pa vparašanje! Kaj se v tistem trenutko dogaja z avtom?
Ali to pomeni, da rahlo drsijo gume izven ovinka (čeprav to ni opazno)?
Eno je tudi, ker so gume višjega preseka, da se v ovinku zvijajo.
Ali je še kje v podvozju in volanu kaka fora?
Skratka kje je vzrok, da moraš pri večji hitrosti volan zavijat s večjim kotom, če hočeš narediti enak radij kot pri nižji hitrosti?
Ali je to drsenje gum, ali kaj drugega?
Objavljeno: Sr feb 27, 2008 10:28 pm
Napisal/-a Scorp84
Kadar drsiš, se v kabini pojavi hrup ki prihaja iz podvozja. Ti ponavadi drsenja ne čutiš zaradi servo volana pa še marsikej bi se našlo zakaj ne. Avto pa ti gre iz ovinka, ker pride do drsenja ti pa volan še bolj obrneš kar povečaš da sprednji del še bolj drsi. Raje na cesti ne preizkušaj kakšen je optimalen oprijem, pa še po možnosti dobi avto brez servota. Ali pa pejt gokart voziti, je še najbolj varno.
Objavljeno: Sr feb 27, 2008 10:34 pm
Napisal/-a Scorp84
Pa še to, normalno je da avto ne more z večjo hitrostjo normalno izvoziti kot z manjšo. Prvo večina avtov ni narejena na tak način, drugo moči zna primanjkovati pri pospešku iz ovinka da ga obdržiš na istem radiju. Avta ne smeš kr tko pustiti ali bo sam izvozil ovinek. Velik folka dela te napake, zato imamo toliko mladih ki so že podzemljo, ker so zleteli iz ovinka. Enkrat že uspe, drugič ne.
Re: Kaj se dogaja z avtom v ovinku?
Objavljeno: Sr feb 27, 2008 10:34 pm
Napisal/-a abbe
mišek je napisal/-a:Se opravičujem, če se komu zdi butasto vprašanje, samo mene pa vseeno zanima.
Torej recimo pelješ v en ovinek 60 km/h in čisto malo potegneš volan in lepo zvoziš, brez nagibanja, lepo za robom ceste. Potem pa recimo skozi isti ovinek pelješ 90 km/h in moraš dosti bolj navit volan, avto se nagiba pa še itak ponavadi gre izven linije - v primerjavi s nižjo hitrostjo.
Zdaj pa vparašanje! Kaj se v tistem trenutko dogaja z avtom?
Ali to pomeni, da rahlo drsijo gume izven ovinka (čeprav to ni opazno)?
Eno je tudi, ker so gume višjega preseka, da se v ovinku zvijajo.
Ali je še kje v podvozju in volanu kaka fora?
Skratka kje je vzrok, da moraš pri večji hitrosti volan zavijat s večjim kotom, če hočeš narediti enak radij kot pri nižji hitrosti?
Ali je to drsenje gum, ali kaj drugega?
drsenje gum ce moras volan v istem ovinku pri vecji hitrosti bol obrnt.to pomen da si gume zaklenu.to ni dobr.drugic mau vec gasa dj pa bos lepse zvozu ovinek
razn ce gre za ksn nou avto kjer je volan na strom tm pa odvisn od hitrosti se tut volan drugace obnasa.vec "obratou" iz ene skrajne lege v drugo
Objavljeno: Sr feb 27, 2008 10:41 pm
Napisal/-a mišek
Scorp84 je napisal/-a:Kadar drsiš, se v kabini pojavi hrup ki prihaja iz podvozja. Ti ponavadi drsenja ne čutiš zaradi servo volana pa še marsikej bi se našlo zakaj ne. Avto pa ti gre iz ovinka, ker pride do drsenja ti pa volan še bolj obrneš kar povečaš da sprednji del še bolj drsi. Raje na cesti ne preizkušaj kakšen je optimalen oprijem, pa še po možnosti dobi avto brez servota. Ali pa pejt gokart voziti, je še najbolj varno.
Ne saj ne, da bi zdaj jaz bil neki divjak, samo tak s tehničnega vidika in fizike me zanima kako si to reakcijo avta razložit in kaj se takrat dejansko dogaja pod kolesi in podvozju.
Drugače pa pri meni se v avto sliši pri bolj grobo voženih ovinkih neki tak šum, ki ga po moje povzročajo gume, ker jih bolj zateguje.
Potem praviš, da to že pomeni neko rahlo drsenje?
Objavljeno: Sr feb 27, 2008 10:47 pm
Napisal/-a martk
za ta efekt je dostikrat kriva nastavitev zadnje preme, premajhen naklon, lahko so krive stare gume, lahko izrabljeni amortizerji...
Objavljeno: Sr feb 27, 2008 10:55 pm
Napisal/-a Scorp84
Ta hrup se pojavlja pri vsakemu avtu ki sem ga dozdej vozil pri višji hitrosti. Pri težjih avtih se je ta hrup pri dosti nižji hitrosti pojavi. Glede na to da je to zelo majhno pa drsenje čez ovinek, ga ni mogoče čutiti. Se pa zato sliši ta hrup. Je pa odvisno od asfalta, na hrapavem se sliši, na zlizanem starem asfaltu pa ni tega slišati.
Objavljeno: Sr feb 27, 2008 11:04 pm
Napisal/-a mišek
martk je napisal/-a:za ta efekt je dostikrat kriva nastavitev zadnje preme, premajhen naklon, lahko so krive stare gume, lahko izrabljeni amortizerji...
Lahko razložiš to; nastavitev zadnje preme - premajhen naklon.
A ni to, prema kakšna je pač je, a se da tu še kaj nastavljat.
Jaz mam Cliota 2 in ta ja ma navadno togo premo zadaj, pač jeklena konstrukcija, ki togo povezuje zadnji kolesi. Gume mam nove, samo so še zdaj zimske, amortizerji so pa verjetno že res kaj načeti (98 let.;175.000 km)
Objavljeno: Če feb 28, 2008 12:15 am
Napisal/-a RED_line
jz sem samo nekaj ugotovil pri cliotu. to da ne drži en k! do 60km/h se avto še nekakor normalno obnaša. kasneje pa je čista loterija. kaj se dogaja pri 90km/h? popolnoma izgubi grip. verjetno zaradi premehkega vzmetenja (ali pa pokvarjenega v tvojem primeru) k se avto preveč nagiba in sile zato premočno vplivajo na avto, a avto pa jih ne zdrži. in zato preprosto začne drset in vse živo. krive so tudi gume katere so preozke. karoserija se tudi veselo pregiba. pri cliotu ni da ni.
Re: Kaj se dogaja z avtom v ovinku?
Objavljeno: Če feb 28, 2008 3:50 am
Napisal/-a esem
abbe je napisal/-a:drsenje gum ce moras volan v istem ovinku pri vecji hitrosti bol obrnt.to pomen da si gume zaklenu.to ni dobr.drugic mau vec gasa dj pa bos lepse zvozu ovinek
Precej avtov (predvsem starejših) s prednjim pogonom se za tvoj predlog ne zmeni in še bolj drsi oz je treba volan še bolj dodajati. Če pa v istotakem primeru odvzameš gas v ovinku, tak avto (predvsem starejši s p. p.) pogosto zadaj malenkost (kdaj tudi preveč - pri pretiravanju) odnese ven in volan manj motaš - to se najprej opazi na snegu. Torej ravno obratno.
Če se avto s p. p. "izvleče" iz ovinka z močjo motorja, to nima direktne zveze z volanom in drsenjem kot takim (oz kot posledico centr. sile) - v takem primeru pač ene sile (centrifugalne) "premaguješ" z drugimi (moč in vrtenje koles v smeri, kamor je obrnjen volan). Avto pa trpi...
Kar praviš, velja skoraj samo za avte z zadnjim pogonom, ki pa so v manjšini.
abbe je napisal/-a:razn ce gre za ksn nou avto kjer je volan na strom tm pa odvisn od hitrosti se tut volan drugace obnasa.vec "obratou" iz ene skrajne lege v drugo
Ni več obratov - volan s hitrostjo samo otrdi (je manj servo ojačan), s tem je manj posreden in imaš zato natančnejši občutek (pa še to ne velja za nekatere el. volane). Edini avti (morda še kakšen japonski itd eksot), ki se jim res s hitrostjo oz predvsem s hitrostjo sukanja volana (če hitro obrneš,se kolo bolj obrne kot če počasi - ob enakem obratu volana) spreminja število obratov volana, so nekateri modeli BMW-jev (doplačilo?), ki imajo v bistvu "menjalnik za volan" in le-ta ob hitrem obračanju spremeni razmerje - manj obratov. Torej to sploh ni vezano na servo - ta edino pomaga obračat in ne spreminja obratov.
Re: Kaj se dogaja z avtom v ovinku?
Objavljeno: Če feb 28, 2008 7:19 pm
Napisal/-a syncmaster
mišek je napisal/-a:Se opravičujem, če se komu zdi butasto vprašanje, samo mene pa vseeno zanima.
Torej recimo pelješ v en ovinek 60 km/h in čisto malo potegneš volan in lepo zvoziš, brez nagibanja, lepo za robom ceste. Potem pa recimo skozi isti ovinek pelješ 90 km/h in moraš dosti bolj navit volan, avto se nagiba pa še itak ponavadi gre izven linije - v primerjavi s nižjo hitrostjo.
Zdaj pa vparašanje! Kaj se v tistem trenutko dogaja z avtom?
Ali to pomeni, da rahlo drsijo gume izven ovinka (čeprav to ni opazno)?
Eno je tudi, ker so gume višjega preseka, da se v ovinku zvijajo.
Ali je še kje v podvozju in volanu kaka fora?
Skratka kje je vzrok, da moraš pri večji hitrosti volan zavijat s večjim kotom, če hočeš narediti enak radij kot pri nižji hitrosti?
Ali je to drsenje gum, ali kaj drugega?
Zapelji se s kakim Fordom, recmo Focusom, Mondeom, pa boš videl kaj pomeni lega na cesti... BMW je drvarnica v primerjavi z moneotovim podvozjem, preverjeno

Sam vozim novga Focusa 1,8tdci sport in ga primerjam z najetimi avti tega razreda, ki jih mam za službene vožnje. Megane al pa Golf sta generacijo nazaj z lego in natančnostjo volana, da o drsenju in nestabilnosti pri kakem Seat Leonu al pa Alfi ne govorim. Mazda 6 ni blizu Mondeu, mogoče kvečjemu Focusu, pa je to 1 razred višji avto.
Re: Kaj se dogaja z avtom v ovinku?
Objavljeno: Če feb 28, 2008 7:49 pm
Napisal/-a el_diablo
syncmaster je napisal/-a:mišek je napisal/-a:Se opravičujem, če se komu zdi butasto vprašanje, samo mene pa vseeno zanima.
Torej recimo pelješ v en ovinek 60 km/h in čisto malo potegneš volan in lepo zvoziš, brez nagibanja, lepo za robom ceste. Potem pa recimo skozi isti ovinek pelješ 90 km/h in moraš dosti bolj navit volan, avto se nagiba pa še itak ponavadi gre izven linije - v primerjavi s nižjo hitrostjo.
Zdaj pa vparašanje! Kaj se v tistem trenutko dogaja z avtom?
Ali to pomeni, da rahlo drsijo gume izven ovinka (čeprav to ni opazno)?
Eno je tudi, ker so gume višjega preseka, da se v ovinku zvijajo.
Ali je še kje v podvozju in volanu kaka fora?
Skratka kje je vzrok, da moraš pri večji hitrosti volan zavijat s večjim kotom, če hočeš narediti enak radij kot pri nižji hitrosti?
Ali je to drsenje gum, ali kaj drugega?
Zapelji se s kakim Fordom, recmo Focusom, Mondeom, pa boš videl kaj pomeni lega na cesti... BMW je drvarnica v primerjavi z moneotovim podvozjem, preverjeno

Sam vozim novga Focusa 1,8tdci sport in ga primerjam z najetimi avti tega razreda, ki jih mam za službene vožnje. Megane al pa Golf sta generacijo nazaj z lego in natančnostjo volana, da o drsenju in nestabilnosti pri kakem Seat Leonu al pa Alfi ne govorim. Mazda 6 ni blizu Mondeu, mogoče kvečjemu Focusu, pa je to 1 razred višji avto.
trikrat hura za focusa...
...d****

Objavljeno: Če feb 28, 2008 7:56 pm
Napisal/-a eentox
Kaj te je užalil, ker je povedal svoje mnenje in ni bil v prid Golfu oz. Vw-ju

Objavljeno: Če feb 28, 2008 7:57 pm
Napisal/-a tomzzi
@el_diablo +1
Se strinjam. Taka razlika pa spet ni. Sem testiral oba. Astro in Focusa pred nakupom pa nisem nikjer zaznal nekega superiornega podvozja glede na konkurenco. Lega je bila res da malce boljša. Oba z "navadnim" podvozjem. Ni pa razlika tako velika. Oziroma je vsaj jaz nisem opazil. Vozil sem pa po cesti po kateri vozim vsak dan saj le to najbolj poznam.
Re: Kaj se dogaja z avtom v ovinku?
Objavljeno: Če feb 28, 2008 8:06 pm
Napisal/-a kixs
mišek je napisal/-a:Se opravičujem, če se komu zdi butasto vprašanje, samo mene pa vseeno zanima.
Torej recimo pelješ v en ovinek 60 km/h in čisto malo potegneš volan in lepo zvoziš, brez nagibanja, lepo za robom ceste. Potem pa recimo skozi isti ovinek pelješ 90 km/h in moraš dosti bolj navit volan, avto se nagiba pa še itak ponavadi gre izven linije - v primerjavi s nižjo hitrostjo.
Zdaj pa vparašanje! Kaj se v tistem trenutko dogaja z avtom?
Ali to pomeni, da rahlo drsijo gume izven ovinka (čeprav to ni opazno)?
Eno je tudi, ker so gume višjega preseka, da se v ovinku zvijajo.
Ali je še kje v podvozju in volanu kaka fora?
Skratka kje je vzrok, da moraš pri večji hitrosti volan zavijat s večjim kotom, če hočeš narediti enak radij kot pri nižji hitrosti?
Ali je to drsenje gum, ali kaj drugega?
Bolj moras zamotat iz preprostega razloga... ker je moment avta pri vecji hitrosti vecji in sili na ravnost, morajo za enak radij zavoja gume bolj "delat" in edino z vecjim motanjem volana lahko povecas to silo gum, da bo avto drzal prvo smer in zapeljal v ovinek.
lp
Objavljeno: Če feb 28, 2008 8:10 pm
Napisal/-a el_diablo
eentox je napisal/-a:Kaj te je užalil, ker je povedal svoje mnenje in ni bil v prid Golfu oz. Vw-ju

zakaj bi me? ker pač vozim vw-ja? nehi no. itak je fokus najboljši kar se voznih lastnosti tiče......

Re: Kaj se dogaja z avtom v ovinku?
Objavljeno: Če feb 28, 2008 8:32 pm
Napisal/-a Drocky
syncmaster je napisal/-a:mišek je napisal/-a:Se opravičujem, če se komu zdi butasto vprašanje, samo mene pa vseeno zanima.
Torej recimo pelješ v en ovinek 60 km/h in čisto malo potegneš volan in lepo zvoziš, brez nagibanja, lepo za robom ceste. Potem pa recimo skozi isti ovinek pelješ 90 km/h in moraš dosti bolj navit volan, avto se nagiba pa še itak ponavadi gre izven linije - v primerjavi s nižjo hitrostjo.
Zdaj pa vparašanje! Kaj se v tistem trenutko dogaja z avtom?
Ali to pomeni, da rahlo drsijo gume izven ovinka (čeprav to ni opazno)?
Eno je tudi, ker so gume višjega preseka, da se v ovinku zvijajo.
Ali je še kje v podvozju in volanu kaka fora?
Skratka kje je vzrok, da moraš pri večji hitrosti volan zavijat s večjim kotom, če hočeš narediti enak radij kot pri nižji hitrosti?
Ali je to drsenje gum, ali kaj drugega?
Zapelji se s kakim Fordom, recmo Focusom, Mondeom, pa boš videl kaj pomeni lega na cesti... BMW je drvarnica v primerjavi z moneotovim podvozjem, preverjeno

Sam vozim novga Focusa 1,8tdci sport in ga primerjam z najetimi avti tega razreda, ki jih mam za službene vožnje. Megane al pa Golf sta generacijo nazaj z lego in natančnostjo volana, da o drsenju in nestabilnosti pri kakem Seat Leonu al pa Alfi ne govorim. Mazda 6 ni blizu Mondeu, mogoče kvečjemu Focusu, pa je to 1 razred višji avto.
ahh ja...razlika v legi je že kak maš gume napumpane, kake gume maš gor, če je podvozje športno al običajno, kako dimenzijo gum maš na avtu, kakše motor je v avtu(zarad same razporeditve teže)
in ne focus se ne pelje boljše kot bmw, razen če nisi navajen zadnjega pogona, ali pa maš stil vožnje tak, da rajši sprednji konec avta loviš kot zadnji.
Glede vprašanja pa so tak že napisali pred mano kak pa kaj je. Avto je na meji in rahlo drsi, vendar še ne tak fejst, da bi gume cvilile.
Objavljeno: Če feb 28, 2008 9:14 pm
Napisal/-a joztom
Vprašanje je bilo, zakaj je treba bolj volan navijati pri višji hitrosti. Zato, ker ne znaš peljati v ovinek. Avto je treba že pred ovinkom prevagati, torej rahlo zategniti v smeri ovinka, da se teža premakne in v ovinku s pospeševanjem po potrebi z občutkom zategovati. Pridrveti v ovinek in v samem ovinku prevagati avto je pa zelo nevarno. Tako vozijo šoferji, ki niso imeli nikoli motorja. Kar poglej kako to na WRC-ju delajo, seveda imajo drugačne avte, ampak princip je isti. Edino formula 1 je nekaj manj občutljiva, pa vseeno, če se le da, tako vozijo v ovinek. Najboljše podvozje ima Citroen, ampak teh modelov z aktivnim podvozjem, ki se nagne le do 1,5° je pri nas samo par na cesti. Res je nekaj več vzdrževanja, gre pa komot 110 v krožišču Tomačevo ali 180 na ovinku iz Polja za Bežigrad.
http://www.citroen.mb.ca/Documents/Car/1.html
Objavljeno: Če feb 28, 2008 9:30 pm
Napisal/-a target_practice
No res da so aktivna podvozja neprimerljiva z navadnim, saj le ta drzijo kabino nekako horizontalno
To da pa on nezna peljati avta, bo pa sam doumil, ko bo letel z nosom ven, ali pa bo imel prevec dela z volanom ko mu rit vzame
Off:
Tomacevski rondo 130 bp, res da se pocutis kot da si na 2h gumah, pa vsakrsna sprememba gasa se pozna na zadku

je vesel
Ovinek na obvoznici iz jars proti polju 160 do 170za kaj vec zmanjka moci
Sikana v polju 85 not 85vn, s tem da vcasih ritka odskoci

Objavljeno: Če feb 28, 2008 10:23 pm
Napisal/-a mišek
Torej ta močnejši šum iz pod gum že pomeni neko manjše drsenje iz linije in to je potem vzrok, da je potrebno močneje zavijati.
Drugače pa z mojim avtom je vse vredu, to vprašenje sem postavil zgolj zato, da si razložim ali takrat dejansko drsijo gume ali pa je vrok kje drugje. ( Saj to se pi vseh avtih dogaja, da z višanjem hitrosti moraš močneje zavit - no vsaj pri teh, ki sem jih do sedaj sam vozil je bilo tako, samo pri enih je to bolj izrazito kot pri drugih).
Saj po logiki sem si jaz to razlagal, da more biti to tak, nisem pa bil čisto siguren ali še pride pri tem nagibanju do kake spremembe geometrije zaradi katere isti zasuk volana pri različni hitrosti ne pomeni tudi isti radij zavijanja.
In če je trše vzmetenje to pomeni manjše nagibanje in s tem tudi več teže na notranjih kolesi. Pri mehkem pa skoraj vsa teže pade na zunanja kolesa, ki te sile ne prenesejo in zato drsi. Je tako?
Pa še nekaj mi ni čisto jasno. Kakšno vlogo imajo amotizerji na nagibanje v ovinku? Jaz si razlagam, da je nagibanje odvisno od trdote vzmeti in pa načina vpetja koles, amortizerji pa samo omejujejo in blažijo nihanje.