Stran 1 od 1

naknadna montaža klime

Objavljeno: Sr mar 05, 2008 2:01 pm
Napisal/-a pehtran
Se tak poseg sploh izplača? Koliko pride, če ne grem ravno na uradni servis?
Hvala!

Objavljeno: Sr mar 05, 2008 2:21 pm
Napisal/-a ban
Pred parimi leti sem jst sprašval v BEJA, pa so rekl da pride 400.000 sit bivših.

Objavljeno: Sr mar 05, 2008 2:39 pm
Napisal/-a Grega_
Kateri avto?Že ima inštalacijo za klimo?
Meni se je splačalo, avto je že imel inštalacijo in vse luknje za cevi, vgradili smo kompresor,cevi,hladilnik,škatlo s filtrom klime vse priklopili na obstoječe konektorje in zadeva laufa. Cena 400 EUR. Klima je rabljena iz drugega identičnega avtomobila. Dela je bilo za eno dopoldne.

Objavljeno: Sr mar 05, 2008 4:29 pm
Napisal/-a sebaveh
Po številnih debatah v preteklosti, smo nekako ugotovili da je sicer veliko odvisno od avta in koliko ima kaj predpriprave narejene in prostora za to; v glavnem se pa nekako ne splača.

Takšen poseg imam jaz letos namen narediti v traktorju Goldoni 3070, letnik '97. Moral bom kupit eno klimo iz nekega avta - najbolje iz kakšnega manjšega in čimbolj preprosto. Računati moram na to, da tak tip kabine kot je, ni bila mišljena za klimo (kabine s klimo so precej drugače oblikovane in vse), marsikaj bo treba improvizirat. Gledal sem že nekatere komplete avtomobilskih klim na bolhi, za manj kot 250 €.

Trenutno pa me zanima sledeče:
- Je vseeno če vse aluminijaste cevi nadomestim z gumijastimi?
- Če že aluminijaste, kdo vse jih izdeluje, sploh v MB ali moji okolici? In približno koliko računajo?
- Glede kondenzorja (hladilnik ki je sicer montiran za odbijačem), ali lahko leži vodoravno, oziroma malo nagnjen in vodoravnega položaja? Ali pa mora obvezno biti v pokončnem položaju? (V našem novejšem traktorju je sicer skoraj vodoravno, glede avtomobilskih pa ne vem)

Sicer bom šel k enemu mojstru za klime v naši okolici, a vseeno vprašam še tu na forumu, če kdo kaj ve več.

Objavljeno: Če mar 06, 2008 10:05 am
Napisal/-a pehtran
Gre za golfa 3, letnik 1998 dizel..... V odličnem stanju, 50.000 km prevoženih, zelo ugodna cena, ker bi ga kupil od žlahte. Če ima pa prostor za inštalacijo... ? ne vem, ampak verjetno ja, ker ima večina golfov tega letnika že klimo.
miha

Objavljeno: Če mar 06, 2008 10:29 am
Napisal/-a Templar
sebaveh je napisal/-a:Trenutno pa me zanima sledeče:
- Je vseeno če vse aluminijaste cevi nadomestim z gumijastimi?
- Če že aluminijaste, kdo vse jih izdeluje, sploh v MB ali moji okolici? In približno koliko računajo?
- Glede kondenzorja (hladilnik ki je sicer montiran za odbijačem), ali lahko leži vodoravno, oziroma malo nagnjen in vodoravnega položaja? Ali pa mora obvezno biti v pokončnem položaju? (V našem novejšem traktorju je sicer skoraj vodoravno, glede avtomobilskih pa ne vem)


Aluminijaste so cevi iz razloga ker je hladilni plin noter pod pritiskom torej NE ne moreš dat gumiastih ker jih bo razneslo.
Edina možna menjava za aluminijaste bi bile bakrene take kot so na hišnih vgradnih klimah.

Če boš dal hladilnik klime vodoravno obvezno zraven ventilator, ki bo vlekel skozi klimo zrak(ne sme potiskat amapak vlečt!). Klime so spredaj pred odbijačem navpično ravno iz razloga hlajenja ko se avtomobil pelje, zato imajo avtomobili dodaten ventilator poleg tistega od motorja za vlek zraka ko avto stoji da se plin hladi.

Še to, če avtomobil nima predinštalacije (lukenj in prostora) in nimaš rabljene (izpravne) klime iz identičnega vozila ki si jo dobil za male pare se vgradnja NE izplača. Z delom vred pride vse skupaj od 1600€ pa naprej odvisno od modela avtomobila. Mislim da bi bilo za Lantro bivših 340kSIT za Cliota so govorili 450 za Golfe pa od 490 dalje.

Objavljeno: Če mar 06, 2008 3:26 pm
Napisal/-a Grega_
Sebaveh: cevi klime dobiš tudi tukaj http://www.bolha.com/oglas2198367
Pehtran: poglej v prostoru mašine, ali je spodaj pri jermenici konektor za kompresor, potem pri meni poleg amortizerja je bil še prostor za rele, v notarnjosti avtomobila poglej tam kjer je pri teh golfih stikalo za vklop klime če je v ozadju za plastiko konektor s kabli itd., tako boš videl ali že imaš inštalacijo.

Objavljeno: Če mar 06, 2008 4:11 pm
Napisal/-a AudiFreak
Na VW servisu za A4 letnik 1996 okrog 2000€.

Objavljeno: Če mar 06, 2008 5:29 pm
Napisal/-a sebaveh
Malo sem si ogledoval cevi in klimo pri našem drugem novejšem traktorju. Od kompresorja gre dober meter gumijaste visokotlačne cevi (Goodyear A/C napis) do vznožja kabinskega A stebrička, blizu pedalov za zavore. Od tam pa po notranjosti A stebrička na vrh kabine (ca. 170 cm, verjetno aluminijaste cevi). Na vrhu kabine pa ta isti visokotlačni vod spet po slabem metru dolgi gumijasti cevi do kondenzorja (ki leži skoraj vodoravno, pod kotom ca. 30° - ima seveda še ventilator). Iz kondenzorja pa po ALU cevi v en valj (filter), iz njega pa do reducirnega ventila. Od tega ventila naprej pa je že itak nizek pritisk.

Mislim da je tu najvišji tlak običajo 25 Barov. Cevi za tak tlak običajno tudi niso problematične, saj vem da imamo takšne tlake tudi na škropilnici. Pa so cevi tam še daljše, cenejše, in spustijo le, če se kje preribajo. Seveda pa ne bi uporabil kar teh, temveč raje namenske za klimatsko napravo.

Pač, gumijaste bi dal najraje zato, da se izognem tem spojkam med gumijasto in aluminijsto cevjo. Ostrih pregibov in kolen pa verjetno tudi ne bom potreboval. No, mogoče največ dve - na vrhu stebrička kabine.

To, da mora kondenzor (hladilnik) imeti ventilator, mi je čisto jasno. Skrbi me le, kako se bo obnašal plin - namreč v tem hladilniku se ohladi in preide iz plinastega stanja v tekoče. Pri pokončni montaži je logično da bo kapljal iz zgornjega priključka proti spodnjemu. Če pa je skoraj vodoravno, ali malo pod kotom, pa nevem kako bo. :? Saj pri novem traktorju z original klimo to deluje (celo pri vožnji po strmem hribu navzdol, kjer skoraj naprej visi), za ta primer pa nevem... Mogoče obstajajo različni hladilniki za različne kote montaže :? :?:

Objavljeno: Po mar 10, 2008 10:13 pm
Napisal/-a sebaveh
Pa še eno vprašanje zaenkrat:
Glede jermenice na kompresorju - namreč skoraj vsi kompresorju na avtih imajo jermenice za ploščati jermen z vzdolžnimi utori. Na traktorju pa imam klinasti jermen. Sklopko in jermenico na kompresorju vem da gre razstavit, nevem pa, ali se dobi jermenica za klinasti jermen?? Da bi jo zamenjal, ali kako drugače prilagodil iz ploščatega na klinasti jermen. V skrajnem primeru bi lahko dal tudi strugarju narediti drugo jermenico, če bi šlo?

Objavljeno: Po mar 10, 2008 11:38 pm
Napisal/-a kandy
pehtran veš težko da ma golf kaj pripravljeno za klimo. sem slišal da so delali v golf 4 pa ni bilo nič pripravljeno,sam če se znajdeš se splača.Tistega je prišlo 300-400 evrov..seveda sam delal.dele dobiš na odpadu

Objavljeno: Po mar 10, 2008 11:52 pm
Napisal/-a aygo
Ko sem imel Felicio 1.6 je imela že močnejši alternator in na jermenici prostor za jermen za povezavo s klimo.Tako da bi pri Golfu tudi pričakoval kaj podobnega.

Objavljeno: To mar 11, 2008 6:05 am
Napisal/-a Firediver
sebaveh je napisal/-a:To, da mora kondenzor (hladilnik) imeti ventilator, mi je čisto jasno. Skrbi me le, kako se bo obnašal plin - namreč v tem hladilniku se ohladi in preide iz plinastega stanja v tekoče.


Se mi zdi, da si malo pomešal..
Plin gre najprej v kompresor (kjer se stisne v tekoče stanje, ampak se pri tem ogreje), nato gre preko filtra v hladilnik, kjer se z zunanjim zrakom +ventilator ohladi (še vedno v tekočem stanju). Nato gre v izparjevalnik (tista "pečica" v zračnem kanalu za kabino), kjer ob prehodu plina iz tekočega nazaj v plinasto stanje odvzema toploto zraku, ki šiba v kabino. Pri tem se ustvarja kondenz, ker se pri ohlajanju zraka izloča vlaga na mrzli površini izparjevalnika.

Objavljeno: To mar 11, 2008 8:18 am
Napisal/-a Energetik81
Nene, plin se utekočini šele v kondenzatorju, kjer se mu, močno stisnjenemu, odvzame toplota. Baje je celo škodljivo, če se proces utekočinjanja začne že v kompresorju, ker se ta lahko poškoduje (tekočina ni stisljiva).
@sebaveh: možno je, kar si napisal, da mora biti kondenzator približno vodoravno. Vprašaj še na forumu http://www.strojnistvo.com. Tam delajo vse živo iz klim...

Objavljeno: To mar 11, 2008 10:37 am
Napisal/-a Templar
Energetik81 je napisal/-a:Nene, plin se utekočini šele v kondenzatorju, kjer se mu, močno stisnjenemu, odvzame toplota. Baje je celo škodljivo, če se proces utekočinjanja začne že v kompresorju, ker se ta lahko poškoduje (tekočina ni stisljiva).
@sebaveh: možno je, kar si napisal, da mora biti kondenzator približno vodoravno. Vprašaj še na forumu http://www.strojnistvo.com. Tam delajo vse živo iz klim...


Za informacijo:

Klima deluje po sistemu vplinjanja tekočega plina. Logika je v tem da se za vplinjanje porablja energija(edotermna reakcija) ki jo dobimo iz okolice, posledica je da se okolica ohladi(hladilni del klime) ker toploto porabi plin za uplinjanje. Da pa snov ki je sicer ob normalnem atmosferskem stanju plin spraviš v tekočino ji moreš povečat tlak okolja oziroma to snov s kompresorjem stisneš in dobiš tekočino. Pri tem pa NASTAJA toplota(eksotermna reakcija) katero je treba odvajat v okolico.

Objavljeno: To mar 11, 2008 11:33 am
Napisal/-a Energetik81
Templar, sej sm isto napisal, ampak plin se utokočini šele v kondenzatorju (hladilnik) ki je za kompresorjem, sicer bi prišlo do poškodbe kompresorja. Zato se mu pa reče kondenzator, ker tam plin kondenzira. Med kompresorjem in kond. pa je samo plin močno stisnjen a preveč topel, da bi se že utekočinil...

Objavljeno: To mar 11, 2008 1:54 pm
Napisal/-a phoebus
Sebaveh, a si ziher da nisi gledal alu cevi, oblečene v gumo (zaradi manjših temperaturnih izgub)?

Objavljeno: To mar 11, 2008 2:22 pm
Napisal/-a sebaveh
Sem prepričan da je bila gumijasta v celoti. Pač tisti del od kompresorja do vznožja kabine. In od vrha kabine do kondenzatorja. Mehka, lahko sem jo zvijal kolikor se jo je dalo, nekajkrat je pošteno navita in speljana okoli mašine... Vmes, v stebričku kabine pa je aluminijasta očitno.