Stran 1 od 1
altenator proba
Objavljeno: Pe apr 11, 2008 8:28 pm
Napisal/-a im nobody
Objavljeno: Pe apr 11, 2008 8:43 pm
Napisal/-a HOLLAND
Ja nisem ravno električist ampak mislim, da, če odklopiš kleme ni več sklenjen krog in bo vseeno crknu. Mogoče se motim.

Objavljeno: Pe apr 11, 2008 8:52 pm
Napisal/-a acom
Če boš odklopil kleme bo avto crknil. Alternator ustvarja magnetno polje z elektriko, ki jo dobi iz akumulatorja. Če se aternator vrti in nima napajanja, ne bo dal nič od sebe. Ko avto dela ti lučka za akumulator ne sme goret, če gori je nekaj narobe.
Si lahko kje sposodiš voltmeter? Pomeri in napetost mora bit (ko motor teče) nad 13,7V da je akumulator OK.
Objavljeno: Pe apr 11, 2008 9:06 pm
Napisal/-a dr.otkar
1.PRAVILO !
NIKOLI,NIKOLI ne snemaj kleme iz akumulatorja med delovanjem, ker tvegaš poškodbe alternatorja (regulator-diodna plošča) oziroma poškodbe na avtomobilski elektroniki zaradi prevelikega udara napetosti.
2. Če zadeva deluje potem je napetost višja od 13V pa do nekaj čez 15V.
Za zadnje se priporoča tudi pravilna izbira akumulatorjev.
Objavljeno: Pe apr 11, 2008 9:07 pm
Napisal/-a graal
poz!
2X strel v meglo.
1. Toko krog je še vedno sklenjen le 1 izvor napetosti je odstranjen. Zaradi vzporedne vezave to ne prekine tokokroga.
2. Če bi si alternator ustvarjal magnetno polje z elektriko, pol bi vskraval elektriko namesto proizvajal. Je pa res, da to kar si napisal, se zgodi ob Zagonu alternatorja. Za razliko od Dinamota, le-ta potrebuje neko začetno napetost, da se vzpostavi elektromagnetno polje.
Če odklopiš kleme, žal ni dovolj. Če je alternator popolnoma zanič pol se bo ugasnil, ampak motor za delovanje potrebuje minimalno energije, saj da se ustvari iskra je potrebno le nekaj J energije.
Voltmeter pa da je vsaj ene 14 V ko imaš prižgane luči, radio ....
lp, FReAK.
Objavljeno: Pe apr 11, 2008 9:11 pm
Napisal/-a Primoz_86
To odklaplanje klem je zelo praktičen način za skurit računalnik od avta ali kaj drugega.
Če alternator dela izveš tako da pri vžganem motorju pomeriš napetost na akumulatorju (mora bit recimo 14,5). Če ne dela bo med 12 do 13. Če je kakšna dioda prebita najlažje ugotoviš tako da na akumulator priključiš osciloskop in pogledaš obliko signala (signal mora biti enakomerno valovit - usmerjena 3 fazna napetost)
Objavljeno: Pe apr 11, 2008 9:13 pm
Napisal/-a Drocky

men pa nikor kazalec na armaturki ne prileze čez 12V, z prižganimi lučmi radijem in digitalno klimo. Pa nimam nobenih problemov pri vžigu al pa med vožnjo
Objavljeno: Pe apr 11, 2008 9:18 pm
Napisal/-a lisko
Drocky je napisal/-a::shock: men pa nikor kazalec na armaturki ne prileze čez 12V, z prižganimi lučmi radijem in digitalno klimo. Pa nimam nobenih problemov pri vžigu al pa med vožnjo
Ti cajgri so tko tko..... men cajger vedno kaže pod 12 voltov.... v knjigi piše da če pade napetost na rdečo polje potem je nekaj narobe..... v resnici pa ima 13.7 volta.
Objavljeno: Pe apr 11, 2008 9:55 pm
Napisal/-a zcmr
Preizkus alternatorja samo z multimetrom ce nimas na voljo osciloskopa:
1.Enosmerna napetost mora pokazat 14.3-14.6 V
2.Izmenicna napetost (kontrola diod) me sme dvignit cez 100 mA
Objavljeno: So apr 12, 2008 7:53 pm
Napisal/-a acom
H-FReAK je napisal/-a:poz!
2X strel v meglo.
1. Toko krog je še vedno sklenjen le 1 izvor napetosti je odstranjen. Zaradi vzporedne vezave to ne prekine tokokroga.
2. Če bi si alternator ustvarjal magnetno polje z elektriko, pol bi vskraval elektriko namesto proizvajal. Je pa res, da to kar si napisal, se zgodi ob Zagonu alternatorja. Za razliko od Dinamota, le-ta potrebuje neko začetno napetost, da se vzpostavi elektromagnetno polje.
Če odklopiš kleme, žal ni dovolj. Če je alternator popolnoma zanič pol se bo ugasnil, ampak motor za delovanje potrebuje minimalno energije, saj da se ustvari iskra je potrebno le nekaj J energije.
Voltmeter pa da je vsaj ene 14 V ko imaš prižgane luči, radio ....
lp, FReAK.
Freak tole kar si napisal zgoraj ni res. Preverjeno.
Sem menjaval akumulator, pa nisem želel radija "izgubiti", ker ima kodo. Avto sem vžgal (kleme iz drugega avta), odklopil kleme, nato pa odklopil akumulator v svojem avtu in avto je crknil. Alternator je bil pa brezhiben, še danes dela 7 let kasneje.
Alternator sam sebi ne more dati dovolj toka da bi potem proizvajal elektriko.
Objavljeno: So apr 12, 2008 9:39 pm
Napisal/-a lisko
Jugiči,fičeki,stoenke,petke....grejo vsi brez akuja....Zanimivo pa je avto pri višjih obratih začne trokirat čeprav nima ajnšprica ampak frgazer motor.
Objavljeno: Ne apr 13, 2008 12:43 am
Napisal/-a im nobody
mehanska blokada rotorja?
Objavljeno: Ne apr 13, 2008 10:11 am
Napisal/-a sebaveh
acom je napisal/-a:H-FReAK je napisal/-a:poz!
Za razliko od Dinamota, le-ta potrebuje neko začetno napetost, da se vzpostavi elektromagnetno polje.
lp, FReAK.
Alternator sam sebi ne more dati dovolj toka da bi potem proizvajal elektriko.
Pri tem delu se strinjam z @acom. 12 V ki jih daje akumulator, je neka referenčna napetost. In to napetost bo regulator v alternatorju prepoznal kot tisto, na katero mora spravit elektriko od sebe. Z njo bo ustrezno napajal rotor. Če akumulator odklopiš, regulator "ne ve več" kaj je 12 V in ne more regulirati napetosti iz alternatorja. Zato ne bo več napajal svojega rotorja, in iz statorskega navitja ne bo prišlo nič. Alternator bo dal od sebe premajhno napetost, da bi lahko električni porabniki sploh delovali.