Stran 1 od 2

Optična nastavitev podvozja pri Španu (report)

Objavljeno: Po apr 21, 2008 6:52 pm
Napisal/-a polo84
Prosil bi vas za vaše mnenje o reportu, ki sem ga dabil danes po optični nastavitvi podvozja pri Španu (polo, letnik 2002)
Bom kar prepisal:
............................pred nastavitvijo.......min.......max........po nastavitvi
Front: caster: left...........4°18'.............3°58'.....4°58' ..........4°06'
.......................right........4°07' .............3°58' ....4°58'......... 3°48'

...........camber: left..........-0°42'............-0°58'......0°02'.........-0°48'
.........................right........-0°42' ............-0°58'......0°02' .......-0°48'

................toe: left ............0.9................0.0...........1.1.............0.6
........................right .......... 0.0................0.0...........1.1 ............. 0.6
........................total ...........0.9 ...............0.0 .......... 2.1...............1.2

Rear: camber: left ...........-1°30'.............-1°40' .........-1°20'.............-1°36'
......................right...........-1°36' ............-1°40' .........-1°20' ...........-1°36'

..................toe: left ............... 0.0................0.6...........1.6 ........... 0.0
......................... right...............1.6...................0.6............ 1.6 ......... 1.9
..........................total ..............1.6 ..................1.1 ............3.2 ......... 1.9

Ker nimam ravno pojma o tem, bi prosil za kakšno strokovno mnenje, predvsem za odebeljene številke, ki niso niti v območju med min in max vrednostjo.

Najlepša hvala!

Objavljeno: Po apr 21, 2008 7:32 pm
Napisal/-a zlabon
tuki maš vse razložen kaj so caster,camber in toe ;)
http://www.ozebiz.com.au/racetech/theory/align.html

sej spredi mislm da je tole še kar ok, sam zadaj mi je sumljivo, a je bil butnjen zadaj?

Objavljeno: Po apr 21, 2008 7:37 pm
Napisal/-a polo84
Nisem prvi lastnik, vendar ni nobenih znakov, da bi bil avto kadarkoli zaleten.
Caster je torej zaostajanje, camber je nagib, toe pa smer-hvala! Sem pa sedaj še bolj slabe volje, ker to pomeni, da je zadaj nekaj hudo narobe?

Objavljeno: Po apr 21, 2008 7:41 pm
Napisal/-a zlabon
ma nič ni hudo narobe, če se ti avto pelje naravnost, je vse kul :D

Objavljeno: Po apr 21, 2008 7:44 pm
Napisal/-a polo84
Ko volan držim naravnost, gre sedaj (po optiki) avto res naravnost, ko pa volan spustim, pa avto in volan potegne malce v desno. Sem premišljeval, da bi bilo to zaradi nagnjenosti ceste...pa nisem ravno prepričan. Sprašujem se, zakaj niso zadaj nastavili tako kot spredaj?

Objavljeno: Po apr 21, 2008 7:50 pm
Napisal/-a abbe
ker ce mas zadj premo se ne da nic nastavit.klepar lahko nastav
drgac pa ko spustis volan nebi smeu nikamor potegnt bi morau stat na miru.mogoce ni optia fajn nastelana.
pjt nazaj h spanu pa povej kako pa kaj.reklamiraj zadevo

Objavljeno: Po apr 21, 2008 7:52 pm
Napisal/-a zlabon
jah ne more bit enako nastavljeno, sej so tud meje drugačne. Drugače pa ne se tolk obremenjevat s temi podatki, če se avto pelje dokaj naravnost in ti ne radira gum je ok :D

Me pa ful zanima kolk se da nastavljat naprimer camber. Ker jaz bi pri sebi spredaj camber spremenil za kakšno stopinjo drugače kot je original...

abbe, odvisn kolk mu vleče v desno, če čist rahlo pol ni panike in je lahko tud zarad naklona ceste, sam tuki po tem izpisu se nekak vid da je to zarad zadnjih koles. Če mene vprašaš je model pri španu naredu kar je lahko...

Objavljeno: Po apr 21, 2008 7:57 pm
Napisal/-a abbe
odvisno od avta.pr men se ga sploh ne da stimat.

Objavljeno: Po apr 21, 2008 8:06 pm
Napisal/-a polo84
Ja, zadaj je poltoga prema. Torej, če prav razumem se to na optiki ne da nastavit. Ampak, kako pa klepar (brez optike) ve koliko in kam je treba poravnati? A ima kdo kakšen nasvet, kako (in kje) bi mi to znali zravnat, ali pa je OK? Ker sam ne vem, koliko velika odstopanja so to v praksi...

Objavljeno: Po apr 21, 2008 8:30 pm
Napisal/-a primozek69
Avto maš zaleten,zato ni mogel naštimat. Tega se ne loti popravljat,če ti avta ne vleče,ali pa gum radira. Razen na mizo.

Objavljeno: Po apr 21, 2008 9:41 pm
Napisal/-a mega_ne
zlabon je napisal/-a:Me pa ful zanima kolk se da nastavljat naprimer camber.

jaz sem za cliota (kjer se v originalu ne da nastavljat camberja) kupu >TAKE< ekscentrične vijake, ki se jih ušravfa namesto zgornjih vijakov spodaj v amortizerjih - nevem kako majo drugi narjen - in potem štelaš nagib do minus 3 stopinje. sam pri tem nagibu kljub opravljeni optiki, ker ti kolesa ful skup potegne (toe-in) mi je še zmeri ful notranje robove požiral. priporočajo do 1,5 stopinje za vsakdanjo uporabo.
v mojem primeru bi bila "homemade" varianta, da bi povečal zgornjo luknjo na amortizerju in prestavil zgornji vijak bolj noter ali pa da bi iz ene strani pobrusil vijak in prestavil pesto bolj noter... samo se nebi s tem igral.
zgledal je pa >TAKOLE< - vrh sprednjega kolesa bi moral biti v originalu poravnan z robom blatnika tako kot zadnji

Objavljeno: Po apr 21, 2008 9:42 pm
Napisal/-a fare
primozek69 je napisal/-a:Avto maš zaleten,zato ni mogel naštimat. Tega se ne loti popravljat,če ti avta ne vleče,ali pa gum radira. Razen na mizo.
kaj je to miza?

Objavljeno: Po apr 21, 2008 9:55 pm
Napisal/-a Žiiga
ravnalna miza, zmer ti določene točke šasije in odmik le teh od določenih normativov in pol hidravlika opravi svoje delo ;)

Objavljeno: Po apr 21, 2008 10:42 pm
Napisal/-a fare
Žiiga je napisal/-a:ravnalna miza, zmer ti določene točke šasije in odmik le teh od določenih normativov in pol hidravlika opravi svoje delo ;)
Kje in kdo to dela? lp

Objavljeno: Po apr 21, 2008 11:39 pm
Napisal/-a hribko
to delajjo v avtoklpalrskah delvnicah

Objavljeno: To apr 22, 2008 3:15 pm
Napisal/-a čare
1.6 je zgornja meja ti imaš 1.9 kar ni nič kritičnega in ni nujno da je bil avto zaleten ampak tako pač je.Avta ti praviloma ne bi smelo vleči po optiki edino če ti ga je prej še bolj ali pa imaš že pobrane gume in se bo problem rešil če boš gume zamenjal med sabo ali pa kupil nove

Objavljeno: To apr 22, 2008 4:52 pm
Napisal/-a zlabon
čare je napisal/-a:1.6 je zgornja meja ti imaš 1.9 kar ni nič kritičnega in ni nujno da je bil avto zaleten ampak tako pač je.

poglej zadaj levo in desno. kaže da je malo zamaknjen

Objavljeno: To apr 22, 2008 6:57 pm
Napisal/-a čare
ja in kaj je narobe levo kolo ima špuro 0 desni pa 1.9mm/m in kje je problem ??

P.S. Delam na optiki že kr lep čas

Objavljeno: To apr 22, 2008 7:24 pm
Napisal/-a zlabon
aja ok, pol se ti pa opravičujem, samo meni je blo rečeno da to sigurn ni kul in da to pomen kao da je avto zaleten in da to pol radira gume. Sam nočem bit pameten če ti delaš na tem ;)

bi te pa prosil če mogoče veš za moj avto če se da camber nastavljat (toyota celica letnik 92, 1.6motor). Lahko na PM da ne bova svinjala teme

Objavljeno: To apr 22, 2008 8:00 pm
Napisal/-a polo84
levo kolo ima špuro 0 desni pa 1.9mm/m

Hvala! Nisem vedel, da so to mm/m. 1.9 se res ne sliši veliko, čeprav po drugi strani je pa to pri 130km/h oz 36m/s skoraj 7 cm/s vstran. To pa tud ni tako mal - težko verjamem da bo obraba gum enakomerna... :( so nove letos :roll: [/quote]