Stran 1 od 1
Težave pri prestavljanju v 2. prestavo
Objavljeno: Po apr 21, 2008 10:02 pm
Napisal/-a tpober
Lepo pozdravljei.
Pri mojem fiat 500 opažam, že od kar sem kupil avto, da pri menjavi v 2. prestavo menjalnik zaškrka. To se ne zgodi vedno ampak le, ko je motor pod malo večjimi obrat npr. nekaj čez 2000 rpm. Se pravi, ko želim prestaviti iz 3. v 2. prestavo, ko ko ima avto 2000 obratov se sliši tisti značilen zvok brušenja zobnikov. To je opazno toliko bolj pri mtzlem motorju. Drugače pa pri sledečem prestavljanju ročica gladko teče Nevem v čem je fora. Izgleda, da ima menjalnik kot nekakšne težave s sinhronizacijo. Nevem, nisem iz stroke, vendar se s tem ukvarjam ljubiteljsko, zato vas prosim za vašo pomoč. Kdor bi karkoli vedel kaj je narobe naj mi prosim napiše, ker se mi že malček mudi, avto pa čaka rastavljen na kosih.
Še to, letnik izdelave je 1995, prostornina je 1.1.
Hvala in lp
Tadej
Objavljeno: Po apr 21, 2008 10:05 pm
Napisal/-a im nobody
mogoč sklopka
Objavljeno: Po apr 21, 2008 10:13 pm
Napisal/-a tpober
hmmm, nevem sklopka?
Ne, ker če bi bila sklopka bi bile težave ponoje pri vseh prestavah.
Zakaj samo v 2.?
Objavljeno: Po apr 21, 2008 10:14 pm
Napisal/-a im nobody
pol pa je sinhron hin...prvo kot prvo menji olje
Objavljeno: Po apr 21, 2008 11:07 pm
Napisal/-a hribko
probaj zamernjat olje in dodaj še kak dodatek zraven,men je na enem od prejšnih avtov to pomagalo
Objavljeno: To apr 22, 2008 1:14 pm
Napisal/-a tpober
Živjo hvala za odgovore.
Zdaj imam že menjalnik zdrt, tako da bom najprej tisti sinhron od 2. zamenjal potem bomo pa videli ali bo še škrkalo.
Imam še eno drugo vprašanje. Ko sem ravno zdiral dol menjalnik sem videl, da ima diferencial malo lufta. Hočem povedati to, da ko zavrtim eno polosovino se mi ne zavrti takoj tudi druga polosovina v drugo smer ampak ima nekaj milimetrov praznine in se tistih par milimetrov zavrti v prazno. Ali je to tolerantno (normalno) ali so toliko že izrabljeni zobniki, da jih je potrebno menjati?
Hvala lp.
Objavljeno: To apr 22, 2008 2:13 pm
Napisal/-a sebaveh
Zobniki se izrabijo le posledično, če niso ležaji dovolj in pravilno nastavljeni, oziroma zategnjeni. Podatke o dopustni zračnosti boš verjetno prej našel v kakšnem "service manual". Upoštevaj še to, da imajo nekateri ležaji in zobniki več zračnosi ko so hladni. Ko se zagrejejo med uporabo, pa so "ravno prav".
Objavljeno: So apr 26, 2008 5:43 pm
Napisal/-a tpober
Pozdravljeni, ponovno.
Danes sem razdiral menjalnik in kaj je bil vzrok škrkanja. Pri menjalni puši je vrglo postrani tiste zaskočne valčke in zvilo vzmeti, zato sta oba sinhrona bila rahlo nagnjena postrani.
Hvala in lp.
Objavljeno: Ne apr 27, 2008 10:44 pm
Napisal/-a tpober
Ponovno pozdrav vsem.
Da ne bom odpiral nove teme vam bom postavil še par vprašanji kar tukaj.
Torej danes, ko sem gledal potisno ploščo sem videl, da sta dva tista lističa, ali kako se jim reče, za cca. 5 mm zvita kot je vidno na sliki. Nevem sedaj ali naj zamenjam tudi potisno ploščo ali ne. Sicer pri sklopki med vožnjo nisem zaznal kakšnih znatnejših odstopanj od normalnega delovanja. Nevem, mogoče da sem lističe zvil tudi ob demontaži menjalnika, v kar pa zelo dvomim. Zanima me kako se kaže napaka, če so zviti ti lističi? Ali mogoče trese ob speljevanju, ali kaj?
Drugo kar je sem ugotovil, da sta 2 zobnika rahlo okrušena. Enega sem poslikal. Ali je potrebno menjati ali je to zanemarljivo in se ne tika?
Rahlo je odlomljen zobnik od menjalne puše za 1. prestavo. Odlomljen je bil že prej. V menjalniku pa dela odlomljenega zobnika ni bilo. Pomoje kakšnega posebnega vpliva na delovanje menjalnika ta del odlomljenega zobnika nima, ker ko je menjalnik v prestavi se menjalna puša postavi na del zobnika, katera površina je skoraj v celoti ohranjena se pravi prenos drži cca 95% površine zobnika, ko pa je prestava izključena se menjalna puša postavi na odlomljeno površino. Mogoče pa se pojavijo težave pri kalibraciji, ker se zobniki vrtijo pri veliki hitrosto in se pri uravnoteženosti zelo pozna tisti majhen delček zobnika ki manjka. Torej kaj naredit zamenjat ali ne?
Hvala, ker ste si vzeli čas.
Lep večer še naprej, Tadej
Objavljeno: Ne apr 27, 2008 10:51 pm
Napisal/-a hribko
zobnik raje kar zamenjaj,da ti nebo potrebno še enkrat razdirat,kar se pa tistih peres tiče,pa mislim da ni kake panike
Objavljeno: Ne apr 27, 2008 11:28 pm
Napisal/-a lisko
Potisno ploščo se tko menja v kompletu s sklopko. Oz. vsaj jaz jo bi. Glede zobnika po moje ni panike ker je odlomljen na začetku pa še to ne dost. Bolj me skrbi za tiste zobe na katerga pride puša sinhrona ( dober videno na slikci 2)
Objavljeno: Po apr 28, 2008 10:33 am
Napisal/-a tpober
Hvala.
Malo mi teži, ker sem že toliko denarja zbutal noter v ta avto, ki je bil kupljen za 500€. Verjetno bom šel na odpad iskat kar cel menjalnik se potem tiste zobnike zamenja in bo mir, zraven vzamem še tisto potisno ploščo, če je koliko toliko ohranjena, zato ker lamela je dobra. Ko bo šla drugič lamela bom zamenjal ves komplet. Upam da bo tako ok.
lep dan, Tadej