Stran 1 od 1

tesnilo glave motorja

Objavljeno: Po apr 28, 2008 11:39 am
Napisal/-a matjaz19
Zanima me če bi lahk sam menjal tesnilo glave motorja pri fiat puntotu l.97, al mora to mehanik nardit. Pa kakšno orodje potrebujem, al moraš jermen dol vzet al ni treba?
Hvala že vnaprej

Objavljeno: Po apr 28, 2008 11:50 am
Napisal/-a hribko
če si že delal kdaj kaj podobnega,lahko to sam narediš,jermen moraš dol vzeti,za zategovanje boš rabil moment ključ,ker moraš glavo zategniti z predpisanimi kilogrami.
zakaj pa moraš menjat tesnilo na glavi?
ko boš glavo motorja dol vzel,preveri če je kaj kriva,ponavadi jo zvije in zato teče olje potem ven,to se najraje taj naredi če ti avto zakuha.

Objavljeno: Po apr 28, 2008 3:18 pm
Napisal/-a čare
glede na to kako si zastavil vprašanje predvidevam da tega še nisi počel in da nimaš kaj preveč orodja tako da ti toplo priporaočam da pelješ avto nekomu ki to zna.

Objavljeno: Po apr 28, 2008 4:32 pm
Napisal/-a lisko
Če se lotiš lepo počasi in z glavo....imaš primerno garažo in primerno orodje.... potem lahko to nardiš sam. Mal najdeš kake podatke na netu....malo se znajdeš....potem daš glavo postružit nekomu... novo tesnilo in zategneš s predpisanim momentom, zložiš vse lepo nazaj in stvar rešena.... vsi smo se enkrat učili..... pred tremi leti sem sam nardil generalko na petki.. pa pojma o pojmu nisem mel o tem motorju sedaj pa ga nardim skupaj sred noči brez luči :P . Šravfat seveda znam...ampak mislim da to zna vsak ki zna vsaj ključ prijet v roko.

Objavljeno: Po apr 28, 2008 7:15 pm
Napisal/-a target_practice
Zadeva pri puntotu ni komplicerana. Ker ce se nemotim imas zih navadnega 8ventilca, tako da ni nevem koliko komplikacij okoli jermena.
Motor preden zacnes razstavljati postavis v fazo. Potem se lotis vseh tistih drobnarij okoli glave, kot so sesalni kolektor, izpusni k. razne cevkice ipd... Potem se lotis jermena. Za vsak slucaj si zacahnes vse kako je bilo, tako da ko sestavljas ni problemov. Pisi si sproti, kar nezapises, slikaj. Ko dobis glavo dol, jo neses obdelati (ravnanje poliranje). Ko bos sestavljal je priporocljivo menjati vse dihtunge semeringe... in edini specialni kljuc ki ga bos rabil je moment kljuc, mogoce tudi takega ki meri kote. Drugo so vecinoma 10 13 17 19 kljuci, ravni in krizni izvijac.

Objavljeno: Po apr 28, 2008 7:26 pm
Napisal/-a sašo5
target_practice je napisal/-a:Ko dobis glavo dol......

.....in povej mu še, da tudi ko bo vijake ven vzel, ni mus da bo glavo dobil dol

P.S. smo že na "flašncug" vezali in pustili celo noč viset, da je odstopila.......

Matjaž 19: pelji do nekoga ki ve zakaj se gre, če pa glih hočeš delat, potem pa naj bo vsaj pri "roki" nekdo, ki je že to delal..... kot nekakšen mentor...

Objavljeno: To apr 29, 2008 6:43 am
Napisal/-a joztom
Nekje je treba začeti, čeprav si izbral zahtevno delo, ki je sestavljeno iz glave in distribucije (faze). Odvijanje glave poteka s počasnim popuščanjem v obratnem zaporedju kot zategovanje, v nasprotnem primeru ti od tega zvije glavo. Odvisno od kilometrov, se glava ob snemanju tudi najceneje predihta (tefloni) pi mojstru. Za začetek del je treba imeti komplet gornjih dihtung, še najboljše so Elring (Mrak) ali Viktor Reinz. Ko boš dal premeriti ravnost glave, je potrebno sneti kolektor. Vijaki radi odletijo, rabiš si kje izposoditi orodje za odvijanje odlomljenih vijakov. Če najdeš počen izpušni kolektor, ga moraš dati zavariti komu, ki se na švasanje sive litine razume (počasno hlajenje v mivki ali pepelu). Pri sestavi je nekaj pravil. Najprej in najpomembnejše so luknje, ki jih moraš izpihati. Ostanek vode ali olja v luknjah raznese blok!! Naležne ploskve se očistijo ostankov tesnila s posebnim prepratom. Običajno firme predpišejo merjenje vijakov, ki ne smejo biti predolgi, če so predolgi so pretegnjeni in radi počijo. Zateguješ po predpisanem zaporedju in po nasedanju naprej s kiloključem, ponekod tudi kombinirano s kotomerom. V Autodata so osnovni podatki glede na motor. Preveri stopnjo obrabe cilindrov za vsak slučaj. Za jermen distribucije si trikrat preberi navodila in preveri kontrolne točke za fazo. Jermen se zateguje na predpisano mero, odvisno od tipa motorja so šponarji in preverjanje na obračanje jermena za 90°, ali na frekvencmeter v enotah SEEM ali najobičajneje z avtomatskim samonastavljivim Gates šponarjem. Zamenjaj še semering pri jermenici in vodno pumpo pa imaš mir in občutek, da si mehanik. Avta ne zaganjaj brez vode v sistemu, ravno tako ne polni vode po zagonu, garantirano zvije novo glavo. Vso srečo.

Objavljeno: To apr 29, 2008 7:42 am
Napisal/-a matjaz19
JAz sem narobe napisal.Ne mislim menjat tesnilo glaver na motorju ampak tisto tesnilo, ki je ba vrhu ko še je en pokrov je namreč mastno, pa bi rad menjal, tisti pokrov držijo 4.šraufi pa sem gledal pa ne rabim jermena dol devat.
Glava se odšraufa mal nižje dol ?
Fiat punto 1,1 l.97

Objavljeno: To apr 29, 2008 7:51 am
Napisal/-a sašo5
matjaz19 je napisal/-a:JAz sem narobe napisal.Ne mislim menjat tesnilo glaver na motorju ampak tisto tesnilo, ki je ba vrhu ko še je en pokrov je namreč mastno, pa bi rad menjal,

....no to bo pa šlo :D - ponavadi je to tesnilo "ventil deklna" je plutovinasto(na puntu je neke vrste guma)....važno je da očistiš tisti utor na deklu, da se lepo uleže nova notri, samo punto ma to bolezen, da potem zopet čez čas na tistih "polmescih" začne spuščat(vlažit)

Objavljeno: To apr 29, 2008 8:04 am
Napisal/-a matjaz19
ja to je tisti dekl ko so ventili pokriti tam ko je tudi tisti čep za olje, tu na sliki se vidi (da ne bo pomote to ni slika mojega puntota)
Mislim da nima kaj bit al moram kaj naredit al lahko kr odšraufam in menjam tesnilo spučem pa je to to?
Hvala za pomoč

Objavljeno: To apr 29, 2008 11:00 am
Napisal/-a hribko
to je pa čisto preprosto za zamenjat,tk ko si napisal,odšravfaš,spucaš in nazaj skup narediš(tu pa nerabiš kakega moment kluča),pač zmerno zategneš nazaj.

Objavljeno: To apr 29, 2008 3:54 pm
Napisal/-a joztom
To pa tudi mene čaka. Pri meni je zelo zapleteno, ker so štirje pokrovi od 24 ventilov pod sesalnim kolektorjem, nimajo tesnil in so lepljeni s silikonom. Tako mi včasih kaplja olja pade na enega (zadnjega) od dveh izpušnih sistemov in zasmrdi, olja sicer ne žre. Kiloključ je pri vseh aluminijastih pokrovih zaželen in priporočen, ker roki na 1,0 daNm ne verjameš, da je zadosti. V tvojem primeru je pri gumijastem tesnilu dovoljeno 1,5 daNm

Objavljeno: Sr apr 30, 2008 12:07 am
Napisal/-a Primoz_86
Ko odstraniš pokrov ventilov dobro očisti mesta kamor naseda tesnilo in namaži s temperaturnim silikonom utor na pokrovu in glavo. Če ne daš silikona je brez veze da se sploh spuščaš v menjavo, ker bo čez par mesecev spet spustilo. Če namažeš s silikonom boš problem rešil za zmeraj.

Malo pazi da ti ne letijo smeti v motor, ko boš imel podrto.

Objavljeno: Sr apr 30, 2008 12:08 pm
Napisal/-a lisko
Primoz_86 je napisal/-a:Ko odstraniš pokrov ventilov dobro očisti mesta kamor naseda tesnilo in namaži s temperaturnim silikonom utor na pokrovu in glavo. Če ne daš silikona je brez veze da se sploh spuščaš v menjavo, ker bo čez par mesecev spet spustilo. Če namažeš s silikonom boš problem rešil za zmeraj.

Malo pazi da ti ne letijo smeti v motor, ko boš imel podrto.


In pa namazat s silokonom ( še bolš s črno diht maso ) čist na tanko. Kajti ko zateguješ to maso potisne ven kok je je preveč in če to pride v motor.....ni lih dobro.