Stran 1 od 3
Vzdrževanje klime (da/ne)
Objavljeno: To maj 13, 2008 10:10 am
Napisal/-a boklavdi
Živijo,
minilo je 6 let, od kar je bil avto postavljen na cesto.
Sedaj pa me zanima ali je vzdrževanje klime pomembno, priporočljivo ali ne tako pomembno.
Avto mi načeloma piha hladen zrak, tako da ne kaže na kakršnokoli okvaro.
lpB
Objavljeno: To maj 13, 2008 10:13 am
Napisal/-a adis
odgovor je
DA
od polnjenja klime do samega čiščenja z ustreznimi pripomočki ( je ena pena sam sm pozabu ime tega izdelka, katero našpricaš v klimo da ti jo očisti umazanije)
Objavljeno: To maj 13, 2008 10:16 am
Napisal/-a boklavdi
ima morda kdo kakšen namig, kam bi se izplačalo zapeljati, da je dobro opravljeno pa ne predrago?
Če se ne motim imajo trenutno na Renaultu nekakšno tovrstno akcijo?
Saj bom pogooglal, ampak vseeno.
lpB
Objavljeno: To maj 13, 2008 10:38 am
Napisal/-a adis
Objavljeno: To maj 13, 2008 11:19 am
Napisal/-a Blink-182-
Pri klimatski napravi je priporočljivo da se zamenja plin vsaki 2leti, prav tako je priporočljivo da se na 2leti zamenja filter na klimi, vendar se v praksi ponavadi menja po daljšem intervalu.
Plinu se lahko doda tudi barvilo, da se ugotovi če pušča in kje.
Če si iz okolice Škofja Loke me lahko za servis kontaktiraš na pm, da ne bom tu delal reklame.
Lp
Objavljeno: To maj 13, 2008 11:36 am
Napisal/-a cordo
A se plin menja ker se obrabi?
Objavljeno: To maj 13, 2008 11:40 am
Napisal/-a Blink-182-
Ne ampak zato ker uide v zrak, tudi če ni noben del klimatske naprave poškodovan plin s časoma uide, zato ga je treba "izsesati" ven in na novo napolniti, prav tako se ven potegne tudi olje, ter zamenja z novim.
Objavljeno: To maj 13, 2008 11:44 am
Napisal/-a SIMY001
Če ti klima hladi in ne ''smrdi'' potem jaz ne bi diral nič.
Saj veš pregovor''Ne diraj lava dok spava'' !
Objavljeno: To maj 13, 2008 11:54 am
Napisal/-a sašo5
SIMY001 je napisal/-a:Če ti klima hladi in ne ''smrdi'' potem jaz ne bi diral nič.
....točno tako, filter pa le menjaj enkrat letno..
P.S še namig, kako preveriš, če res o.k hladi;
Daš na LO, ventilator na II, odpreš reže ki pihajo v kabino in "vtakneš" notri digitalni termometer (namenjen prav za klime, sposodim si ga od lokalnega monterja klim) in če izpihuje 3-6 stopinj je dejansko vse o.k.
Objavljeno: To maj 13, 2008 1:55 pm
Napisal/-a RED_line
meni ven meče skoraj kocke leda. kaj naj si mislim? in kako zgleda to da klima smrdi?
Objavljeno: To maj 13, 2008 2:14 pm
Napisal/-a weta
vidim, da tukaj eni ne razlikujete kaj je klima in kaj je prezračevalni sistem v avtu.
kar se tiče prezračevalnega sistema v avtu, je potrebno občasno, vsako leto, vsaki dve ali pač pogosteje, odvisno koliko voziš in kje, menjat ali vsaj očistit filte, ki filtrira zrak, ki gre v kabino....to ni filter klime!!!. Ta filter imajo po večini vsi avti.
eventuelno je potrebno prečistiti prezračevalne cevi...tu se dobijo neke pene itd.
kar se tiče vzdrževanja klimatske naprave...če hladi, ne tikaj, ker če klima hladi, potem ne pušča. plin je lahko notri tudi 10 let brez problema.
kako preveriš če klima hladi...ni treba nobenih serviserjev itd...v režo na armaturki vtakneš vsak navaden termometer (recimo tisti, ki ga imaš doma na bojlerju za toplo vodo, v zamrzovalni skrinji itd....kot je napisal eden pred mano...če piha tam od2-5 stopinj je ok.
včasih pri vklopu ali izklopu klimatske naprave v avtu zasmrdi...kako to ugotoviš....ko ti zasmrdi že veš, da je to to. Takrtat je ponavadi potrebno sčistiti prezračevalne poti v armaturki, zamenjat protiprašni filter, mogoče očistiti hladilni radiator in to je to.
še enkrat..klimo se popravlja, ko ne hladi...vse drugo je vzdrževanje prezračevalnea sistema.
glede menjave plina vsaki dve leti....tisti, ki ga hoče, naj plačuje za svojo neumnost, mogoče bi mu predlagal, da ga zamenja pred vsako zimo in pred poletjem...za sigurno....
Objavljeno: To maj 13, 2008 3:51 pm
Napisal/-a RED_line
jasno!
Objavljeno: To maj 13, 2008 7:11 pm
Napisal/-a Strokovnjak
Med plinom je tudi olje, ki maže kompresor. Olje kot vemo ni večno in ga je treba menjati. Torej kdo plačuje katero neumnost, na recimo vsake 3 leta? In si luknjo v koleno zvrtam, če v sistemu po 5 ali več letih ne manjka vsaj 15% plina, da ne omenjam 10 let ...
Objavljeno: To maj 13, 2008 7:22 pm
Napisal/-a maestro
Ja to bi pa res lahko vedel, da je treba no. Saj se ti bakterije zaredijo.
Res pa je, da ne rabiš delat celotne generalke naenkrat, če trenutno nimaš zadost keša.
Objavljeno: Sr maj 14, 2008 8:22 am
Napisal/-a weta
strokovnjak...začni vrtat.
če zadeva ne pušča, je notri 100% plina. in tam ni kaj filat in menjavat. važno je spremljat ali klima še hladi in če hladi dovolj. To pa ni težko delo, ker itak zašvicaš, ko klima ne dela.
koliko % plina manjka je brezvezno vprašanje. Če piha ven 3 stopinje hladen zrak, pač zadeva dela in ni kaj filat.
ne bit neumni in plačevat dragih servisov brez potrebe, razen če vam evrčki tako zlahka pritekajo na vaš račun.
Objavljeno: Sr maj 14, 2008 9:14 am
Napisal/-a paskvale
Strokovnjak in weta - oba imata prav...po svoje. Plin je pač plin, z nadtlakom in jasno je, da počasi uhaja skozi mikro pore v atmosfero. Koliko ga zmanjka v nekem časovnem obdobju pa je druga stvar. Načeloma deluje klima 5 let brez problemov, čeprav ji že zmanjkuje plina. Po desetih letih bo še tudi hladilo, toda skoraj nič.
Tisto o 3-5°C pa je zelo odvisno kakšna je vstopna temperatura hlajenega zraka in koliko zraka hladiš (pretok). Če boš ti hladil 20°C na 5°C, pa se ti bo morda zdelo super in fajn, poleti pa si boš naštimal ventilacijo na maksimum, pa ti bo 40°C ohladilo morda le na 20°C in posledično bo temperatura v avtu zaradi klime padla le za kakšnih 5°C, pa boš razmišljal drugače.

Objavljeno: Sr maj 14, 2008 9:21 am
Napisal/-a juhica
ja jest tut ne vem zakaj menjate olje v avtomobilu, jest sam dolivam pa masina se vedno dela. sej veste, ne diraj lava dok spava. k bo ma masina ribnila bom pa olje menjal, nic prej...
Objavljeno: Sr maj 14, 2008 9:50 am
Napisal/-a gizmo
ja jest tut ne vem zakaj menjate olje v avtomobilu, jest sam dolivam pa masina se vedno dela. sej veste, ne diraj lava dok spava. k bo ma masina ribnila bom pa olje menjal, nic prej...
Bravo

Objavljeno: Sr maj 14, 2008 10:22 am
Napisal/-a ban
Pred dvemi leti sem dal na za servi sklime, menjavo olja in filanje plina 12 jujev. Mislm da to ni tak stroške če to delaš na vsake 3 leta.
Objavljeno: Sr maj 14, 2008 11:49 am
Napisal/-a sašo5
paskvale je napisal/-a:Tisto o 3-5°C pa je zelo odvisno kakšna je vstopna temperatura hlajenega zraka in koliko
Sestavni deli vsake toplotne črpalke, kot tudi klimatske naprave, so uparjalnik in kondenzator, kompresor ter ekspanzijski ventil, kot medij v sistemu pa imamo plin. Sistem deluje čisto preprosto; vse se dogaja v zaprtem sistemu, volumen plina je nespremenjen, zato je to izohorni proces. S kompresorjem plinu povečamo tlak, zato se ta utekočini (v kondenzatorju), posledica tega je, da se sprosti tolplota, ki se sprošča v okolico. Nato utekočinjen plin potuje naprej preko ekspanzijskega ventila do uparjalnika, kjer se ta plin zopet uplini. Posledica spremembe agregatnega stanja plina je ta, da odvzame toploto iz okolice in s tem okolico ohladi. Potrebujemo samo še kakšen ventilator, da pihamo zrak skozi uparjalnik, ga usmerimo v potniško kabino in imamo klimo v avtu. S pomočjo elektronike, ki krmili celoten proces pa dosežemo to, da lahko uravnavamo temperaturo v potniški kabini.
...nobene veze nima kakšna je vstopna temperatura zraka (višja je, dlje bo trajalo da doseže rec. 5 stopinj izpiha na režah.........) vsa umetnost.....
Še enkrat: pravilno je da izpihuje do največ 8c - če je več, ali bognedaj 20 kot je predhodnik napisal, potem definitivno plina manjka(le tega je v sistemih za okoli 0.5 kg) - in res je: s časoma "zginja" na ceveh, spojih ipd...(če imamo podatek, lahko tudi zmerimo pritisk, ki ga ustvarja kompresor.....)