Stran 1 od 3
Menjava zobate jermena!
Objavljeno: Po jun 23, 2008 10:55 am
Napisal/-a Proton-Blaž
Lp!
Prosim če mi lahko kdo opiše postopeK oz.vsaj nekaj fint pri menjavi zobatega jermena,španerja,klinastega jermena,vodne pumpe...Na kaj morem biti pozoren?
(Sam sem mislil tako zacahnam si use kje je bil jermen...Ne premikam nič in pol sam namestim nazaj novga tko kt je bil tasta--> grob opis)...Avto je Proton 313 L: 2000...
Kolko ohlaponosti v mm morata imeti jermena po špananju?...
p.s pa prosim ne mi govorit naj rajši odpeljem avtu k mehankarju...Vsak se 1x uči oz. vsi se učimo

....
lp pa hvala

Re: Menjava zobate jermena!
Objavljeno: Po jun 23, 2008 11:44 am
Napisal/-a HOLLAND
Proton-Blaž je napisal/-a:p.s pa prosim ne mi govorit naj rajši odpeljem avtu k mehankarju...Vsak se 1x uči oz. vsi se učimo

....
lp pa hvala

Še zmeri sem istega mnenja, da se mi zdi butasto, da se nekaj siliš o čemer nimaš pojma. Pač moje mnenje.
O postopku menjave in na kaj je treba bit pozoren pa je na tem forumu blo že kar en kup tem in je brezveze spet znova vse opisovat, tako ,da če malo poiščeš boš dobil vse kar rabiš.
Re: Menjava zobate jermena!
Objavljeno: Po jun 23, 2008 12:06 pm
Napisal/-a lublancan
Proton-Blaž je napisal/-a:Lp!
p.s pa prosim ne mi govorit naj rajši odpeljem avtu k mehankarju...Vsak se 1x uči oz. vsi se učimo

....
verjetno pri čem drugem ne reskiraš, da se bati zabijejo v ventile in ti uniči motor??
a maš 16v? potem verjetno rabiš posebno orodje, da boš fiksiral odmične gredi
drugače je pa potrebno dat motor v fazo, snet jermen, namestit novega in nove napenjalce, vodno črpalko, preverit če je sedel prav in ga napeti
svetujem obisk nekoga, ki je to že počel
Objavljeno: Po jun 23, 2008 12:20 pm
Napisal/-a Proton-Blaž
nevem zakaj bi mogo motor nekaj v fazo spet devat če lohk sam jermen snamem (pri tem pazim da se ne premakne niX)....Pol pa sam novga gor...nimam 16v ...ne rabiš nobenga posebnega orodja...Pač kaj se nekaj bunite..Šraufal sem tiste ko nimajo jermena ampak verigo in zato vprašam ker mi je to novo...
Objavljeno: Po jun 23, 2008 12:42 pm
Napisal/-a Dragan Klep
Jou BLAŽ
ti vedno nekaj hočeš sam ustvarjat
a si morda avtomehanik po poklicu???
po vprašanjih sodeč nimaš pojma o motorjih, pa ne da te žalim, niti najmanj, a če maš kanček časa da razmisliš o bedarijah ki jih pišeš in po odgovorih ostalih ki ti pišejo, je čas, da delo prepustiš AVTOMEHANIKU in njegovo delo tudi pošteno plačaš.
moje mnenje pač!!!!
Objavljeno: Po jun 23, 2008 12:44 pm
Napisal/-a Dragan Klep
plus tega, že ko boš jemal dol jermen, boš najprej španer odvil, pa menjal še vodno pumpo, in ziher boš nekaj premaknil vsaj za en zobnik !!!!!
Objavljeno: Po jun 23, 2008 1:08 pm
Napisal/-a Proton-Blaž
ne nism avtomehanik ...se pa učim za njega ja...pa doro viim da nea smeš tu nix vprašat...ayde
Objavljeno: Po jun 23, 2008 1:20 pm
Napisal/-a BoBeR52
Ah kaj ti pa je..kakorkoli že motor MORA biti v fazi.Edin če bi rad tvegal 600€ ?
Objavljeno: Po jun 23, 2008 2:27 pm
Napisal/-a lublancan
Proton-Blaž je napisal/-a:ne nism avtomehanik ...se pa učim za njega ja...pa doro viim da nea smeš tu nix vprašat...ayde
potem mislim, da je najbolje, da kupiš tole knjigo
http://www.tzs.si/eknjigarna/product_in ... cts_id=178
Objavljeno: Po jun 23, 2008 2:52 pm
Napisal/-a Proton-Blaž
Ok hvala za informacije

Knjigo že veselo prebiram doma hehe ...
Objavljeno: Po jun 23, 2008 3:08 pm
Napisal/-a Dragan Klep
no, ne se razburjat
saj ti vsak da svoje mnenje ali ne
to v kaj se spuscas je vseeno pac zadeva vredna premisleka, saj ob napacni izvedbi servisa, pac delas oz si naredil sebi v skodo, ce te pa ze zanima kako se nardi, pac gres do mehanika in verjamem, da bos lahko prisostvoval pri menjavi jermena itd...
vsaj to.
pa lep pozdrav in brez zamere
Objavljeno: Po jun 23, 2008 4:29 pm
Napisal/-a wira
Boljše,da zamenja jermen nekdo ,ki avto dobro pozna,menjava ni draga,mene je prišlo vse skupaj z materialom na 415 nekaj manj kot 80 eurov, menja se samo jermen,napenjalec po potrebi in se navadno menja pri drugi menjavi.Vodna črpalka se menja po potrebi oz. če in ko pogine.
Objavljeno: Po jun 23, 2008 6:13 pm
Napisal/-a Dario
Ma keri deci
Lepo je vprašal na kaj mora bit pozoren a nede?
Zdej pa če bo sam kaj zajebal? Pač njegov problem! Zato smo mi tukaj da obrazložimo kje se lahko zaplete in na kaj mora biti pozoren! Oziroma kaki bojo stroški tega!
Po odgovorih si pa itak sam odloči ali bo reskiral ali ne.
Ne pa da ga prepričujete da gre mehaniku, če hoče tako je pač njegova volja da tko naredi. Človk bi lahko miel 5 avtomobilov in bi se rad kaj navadil na njih, recimo? To je bil samo primer.
Tko da če kaj znate mu svetujte kako gre postopek in to je to čemu bi forum moral bit namenjen. Ne pa pametovanju

Brez zamere :P
Objavljeno: Po jun 23, 2008 7:03 pm
Napisal/-a Primoz_86
Ma če ima eno odmično nimaš kaj zasrat. Motor spraviš v tako pozicijo da so jermenice na cahnih, malo ga še premikaš, da sta obe strani jermena razbremenjeni, daš v folo, odstraniš jermen, zamenjaš pumpo, šponerje pa novega gor. Kar se zategnjenosti tiče pa ga napneš po občutku, pa pol magar do mehanika zapelješ, pa pogleda če je vredu napet. Ko sem prvič delal, sem naredil v dveh urah, zraven sem še čakal da se silikon strdi in vmes zamenjal svečke, sicer je precej odvisno od motorja, pri meni je šlo za fiatov Fire motor.
Lp
Objavljeno: To jun 24, 2008 7:26 am
Napisal/-a Proton-Blaž
Tak kot je rekeL Dario...Če zajebem zajebem sam,svoj avto ...Hvala za nasvete! Koliko zračnosti mora imeti zobati in klinasti jermen?
Objavljeno: To jun 24, 2008 7:54 am
Napisal/-a GEISTERFAHRER
Proton-Blaž je napisal/-a:Tak kot je rekeL Dario...Če zajebem zajebem sam,svoj avto ...Hvala za nasvete! Koliko zračnosti mora imeti zobati in klinasti jermen?
Ja toliko, kot jih majo zdaj ta stari...če boš preveč napel, bo lagerje zradiralo.
Objavljeno: To jun 24, 2008 8:16 am
Napisal/-a trs
ja mladi raziskovalec!
Ti kar sam zamenjaj jermen.Po opisu sodeč imaš veliko volje.Naučil se boš,čeprav na svojem avtu in boš vedel pomagat tudi drugim.Za**bat nimaš kaj,če boš pazil in delal po vrstnem redu.Jermen naj bo našponan tako,da ga na najdaljšem delu kjer "gre po luftu" lahko z dvema prstoma zasukaš za 90 stopinj.Navažnejše je koliko bo našponan.Od tega je odvisno,koliko časa bo vzdržal jermen,šponar in vodna pumpa.Če bo premalo,ti lahko preskočil,če bo preveč,ti pa zariba-blokira eden od vrtečih se delov po katerih potuje jermen. zobnik na odmični gredi ima točno ENKRAT več zob kot zobnik na glavni gredi "odspodaj".Pazi tudi v katero stran boš šponal jermen z rolco-šponarjem.Če se špona z vodno pumpo,si pa na stari pumpi pocahnaj položaj le te,da boš vedel položaj nove.menjaj vse dele,ki se pri takem servisu menjajo.Ko boš menjal vodno pumpo,bo iztekla hladilna tekočina iz motorja.Nalij novo in pravilno prezrači,da ti ne bo motor kuhal.Pa srečno.
Objavljeno: To jun 24, 2008 8:19 am
Napisal/-a joztom
Zobati jermen se meri s frekvencmetrom, enota SEEM je predpisana za vsak avto in pozicija, kje se meri. V novejšem času so vsi avti opremljeni z avtomatskim šponarjem na urico. Občasno pri Potokar prirejajo tečaje za pravilno montiranje Gates jermenov in SKF šponarjev. Nekateri na najdaljši stranici poskušajo zavrteti zategnjen jermen za 90°, ampak to ni zanesljivo in ne velja za vse primere.
Objavljeno: To jun 24, 2008 12:17 pm
Napisal/-a Proton-Blaž
trs je napisal/-a:ja mladi raziskovalec!
Ti kar sam zamenjaj jermen.Po opisu sodeč imaš veliko volje.Naučil se boš,čeprav na svojem avtu in boš vedel pomagat tudi drugim.Za**bat nimaš kaj,če boš pazil in delal po vrstnem redu.Jermen naj bo našponan tako,da ga na najdaljšem delu kjer "gre po luftu" lahko z dvema prstoma zasukaš za 90 stopinj.Navažnejše je koliko bo našponan.Od tega je odvisno,koliko časa bo vzdržal jermen,šponar in vodna pumpa.Če bo premalo,ti lahko preskočil,če bo preveč,ti pa zariba-blokira eden od vrtečih se delov po katerih potuje jermen. zobnik na odmični gredi ima točno ENKRAT več zob kot zobnik na glavni gredi "odspodaj".Pazi tudi v katero stran boš šponal jermen z rolco-šponarjem.Če se špona z vodno pumpo,si pa na stari pumpi pocahnaj položaj le te,da boš vedel položaj nove.menjaj vse dele,ki se pri takem servisu menjajo.Ko boš menjal vodno pumpo,bo iztekla hladilna tekočina iz motorja.Nalij novo in pravilno prezrači,da ti ne bo motor kuhal.Pa srečno.
Najlepša hvala! Hvala tudi drugim za odgovore.V kratkem ga bom tudi zamenjal

Vam sporočim kak pa kaj
lp
Objavljeno: To jun 24, 2008 6:28 pm
Napisal/-a lisko
Res ne razumem včasih ljudi , ki imajo odgovore v stilu kot kao idi do mehankarja....ali pa zajebal boš....
Vse je enkrat prvič in ko ste prvič sexali verjetn tud niste spraševali vse po vrsti kak ga dat noter ali pa kak dolgo....ampak ste verjetno kje kaj prebrali ali kaj vidli in potem probali....in uspelo vam je ( vsaj nekaterim

)
Isto je pri avtu.....s tem pač da so tu zadeve malo manj intimne in pač nas ni sram vprašat kak in kaj.... če si kulčkaj logičn tip....če delaš lepo po vrsti....če si lepo vse zapišeš/zapomniš nimaš kaj zajebat.
Jaz recimo sem pred leti na dizlu prvič menjal jermen.... zaj ga snamem in montiram v noči brez luči.....kok more bit našpanan še zdaj ne vem... po občutko in tako dela že več kot 100 tisoč ( že drugi) ravno tako mikro jermen....zašpanam ponavadi tako da je na najdalši strani jermena pol centi zračnosti če ga pritisneš.
Pozabli ste pa ključno stvar. Ko se jermen zmontira ( kao že vse po cahnih), se proba z roko ( na glavno jermenico, ki je privijačena se da ključ in se motor ročno obrača), motor obrnit za en ( glavna gred za dva) obrata in se pogleda če cahni pridejo spet ponovno skupaj. To je najbolj pomembno!!! Se je že zgodilo da je bilo vse zmontirano na cahne..... ampak po dveh obratih glavne gredi so cahni prišli mimo.....vzrok je lahko narobe montiran jermen ( španan, ker ni vseen na kateri strani ga španaš...)
Aja pa btw....skoraj vse stvari , ki jih delam na obeh avtih delam prvič ali pa mogoče drugič....iz bobnov na diske nisem delal premontaže nikoli..... pa je ratal s prve.... jeepa še nikoli niti od blizu nisem videl pa sem mu že marsikaj menjal.... mogoče v kratkem sledi generalka.. bo men tud kdo reku naj pelam k mehaniku ?:D