Stran 1 od 2

peljal ko je gorela lučka za olje. Lahko kaj škode?

Objavljeno: Sr jul 16, 2008 9:05 pm
Napisal/-a ernest1b
Danes sem kupil rabljen clio 1.2 motor. Predno sem prišel do doma sem naredil cca 130km. Zadnjih 40km mi je vedno ko sem malo hitreje pripeljal v malo bolj oster desni ovinek požmigala lučka za olje, nato je ugasnila.

Doma sem preveril nivo olja. Ko sem dolil liter še vedno ni doseglo merila, po litru in pol je bilo malo nad minimumom.

Malo me skrbi, ker mi je potem kolega rekel, da moraš takoj ko vidiš lučko ob prvi črpali dolit gorivo in da lahko precej poškeduješ mašino.
Vprašanje: Je lahko prišlo že pri teh 40km do obrabe in škode na motorju zaradi pomankanja olja?

Objavljeno: Sr jul 16, 2008 9:11 pm
Napisal/-a im nobody
sej ti ni zaribal motor...drgač pa kriza bi bila če bi ti lučka skos gorela...takrat ugasneš avto zaradi preventive...če se ti pa v ovinku pržiga ga pa naliješ ob prvi priliki oziroma čimprej...men se tud prižiga v ovinkih na šipki ko pa gledam ko je mrzu motor ga je pa še dovolj.na ravnem seveda se to gleda. ;)

Objavljeno: Sr jul 16, 2008 9:42 pm
Napisal/-a C4V4L13R
pr fotrovi vectri lučka sploh ni gorela, sam avto je začeu ful čudno ropotat, precej kovinski zvok je meu. cca 1 tedn se je vozu tako, na konc, ko smo ga posodil starmu atetu za na morje in je šou preverit olje, ga ni bilo notri niti za kapljo :lol:, je zlil notr ene 4 al 5 kantic, pol je pa nehalo čudno ropotat :lol: :lol:

blo je pa hmal za servisom, pa fotr sploh ni razmišlu o tem, da neb blo olja, zato tud preverju ni...

aja, govorim o vectri 2.0 DTI :D

Objavljeno: Sr jul 16, 2008 9:43 pm
Napisal/-a AudiFreak
Poznam primer Toyote Avensis 2.0. Na servisu so iztočili olje, pozabili pa so ga potem nazaj nalit. Lastnik je prevozil 2000 km, pol pa je začel avto ružit kot diesel. Samo šel je pa še vedno.

Objavljeno: Sr jul 16, 2008 9:49 pm
Napisal/-a drot1625
Brez skrbi.Imam ravno tako clio 1.2 ,pa mi je podobno lučka utripnila v ostrem
ovinku.Doliu sem 1 liter olja ,motor pa deluje normalno naprej.

Re: peljal ko je gorela lučka za olje. Lahko kaj škode?

Objavljeno: Sr jul 16, 2008 10:50 pm
Napisal/-a uros_p
ernest1b je napisal/-a:Danes sem kupil rabljen clio 1.2 motor. Predno sem prišel do doma sem naredil cca 130km. Zadnjih 40km mi je vedno ko sem malo hitreje pripeljal v malo bolj oster desni ovinek požmigala lučka za olje, nato je ugasnila.

Doma sem preveril nivo olja. Ko sem dolil liter še vedno ni doseglo merila, po litru in pol je bilo malo nad minimumom.

Malo me skrbi, ker mi je potem kolega rekel, da moraš takoj ko vidiš lučko ob prvi črpali dolit gorivo in da lahko precej poškeduješ mašino.
Vprašanje: Je lahko prišlo že pri teh 40km do obrabe in škode na motorju zaradi pomankanja olja?


Jaz bi olje dolil :D

Lučka je opozorilna. Ko zažmirka se sigurno ni priporočljivo voziti še kakšen teden ali več. Teh 40km pa verjetno ni kaj hudega povzročilo, sploh ker se ti je prižigala občasno in v ovinkih.
Vsekakor pa doliješ olje takoj ko je to mogoče.

Objavljeno: Sr jul 16, 2008 11:53 pm
Napisal/-a HOLLAND
AudiFreak je napisal/-a:Poznam primer Toyote Avensis 2.0. Na servisu so iztočili olje, pozabili pa so ga potem nazaj nalit. Lastnik je prevozil 2000 km, pol pa je začel avto ružit kot diesel. Samo šel je pa še vedno.

Če ni blo prav nič olja noter to, da je prevozu 2000 km enostavno ni možno, ker čisto brez olja bi že po 200 m stopilo ojnične ležaje in še marsi kaj drugega!

Objavljeno: Če jul 17, 2008 6:40 am
Napisal/-a joztom
Avto se maže na dva sistema, eden je na črpalko, ki potiska olje v glavne, ojnične ležaje in odmično gred. Drugu sistem temelji na pomakanju ojnic v olje in oblivanje spodnje strani batov, kar maže cilindre, batne obročke in hladi motor. Ob izpadu olja ta del mazanja izostane. Ko pa je olja v motorju res malo, v ostrih ovinkih oljna pumpa potegne zrak, to je ta značilni zvok. Čisto brez poškodb tak motor ne more biti.

Objavljeno: Če jul 17, 2008 6:41 am
Napisal/-a RedBaron
Lučka ne opozarja na nizek nivo olja, ampak se prižge, ko je tlak olja prenizek, to pa pomeni, da pumpa ne dobi več dovolj olja in se začne oljni film trgati!!

Tako da blagodejnega učinka na motor ta tvoja vožnja ziher ni imela!!

Ne vem kako se lahko 40km voziš, če ti v vsakem ovinku gori lučka za olje?

Objavljeno: Če jul 17, 2008 9:15 am
Napisal/-a Ivan36
Se vidi, da je čas kislih kumaric, sedaj bo en napisal ,da je brez hladilne tekočine imel motor samo 50°C celzija po AC pri hitrosti 160kmh :D :shock: :roll: A je to kaj narobe za motor :?:

Objavljeno: Če jul 17, 2008 10:45 am
Napisal/-a AudiFreak
HOLLAND je napisal/-a:
AudiFreak je napisal/-a:Poznam primer Toyote Avensis 2.0. Na servisu so iztočili olje, pozabili pa so ga potem nazaj nalit. Lastnik je prevozil 2000 km, pol pa je začel avto ružit kot diesel. Samo šel je pa še vedno.

Če ni blo prav nič olja noter to, da je prevozu 2000 km enostavno ni možno, ker čisto brez olja bi že po 200 m stopilo ojnične ležaje in še marsi kaj drugega!


Tako je rekel moj predavatelj. Motor so mu pol menjali iz preventive, ker je tako zahteval. Tisto glede km jaz ne vem če je res. Rekel je tudi, da niti nebi vedel, če ne bi že pred tem imel enkrat dizla in zato pozna razliko v zvoku ( uni.dipl.inž.str. :roll: )

Objavljeno: Če jul 17, 2008 10:57 am
Napisal/-a Nejko87
RedBaron je napisal/-a:Lučka ne opozarja na nizek nivo olja, ampak se prižge, ko je tlak olja prenizek


Točno tko!
včasih... ko posveti lučka je lahko že prepozno...
zato redno kontrolirajte tekočine... in...
zapomnite si da rdeča lučka na armaturni pomeni STOP!

Objavljeno: Če jul 17, 2008 11:01 am
Napisal/-a Karletto
včasih je dobro tudi zapisat v kako knjižico v avtu -> stanje kilometrov, vrsto/ znamko olja, koliko si dolil in do kje si dolil (na šipki)

Objavljeno: Če jul 17, 2008 11:02 am
Napisal/-a SlaYeR
Fantje, če je motor brez KAPLJICE olja ne narediš niti par km, kaj šele 2000 km :D :D :D :D . Druga štorja je ča ga precej manjka...

Objavljeno: Če jul 17, 2008 7:49 pm
Napisal/-a target_practice
V kolikor si se vozil in da se je lucka prizigala lahko pricakujes, trajne poskodbe na lezajih, ojnicah in batih. Cilindri zubijo sledi honanja, in temu sledi poraba olja.

Objavljeno: Če jul 17, 2008 8:09 pm
Napisal/-a im nobody
če se ti v ovinku prižge za 2-3 sek ne more biti nič narobe

Objavljeno: Pe jul 18, 2008 9:29 am
Napisal/-a target_practice
im nobody je napisal/-a:če se ti v ovinku prižge za 2-3 sek ne more biti nič narobe


Ma nemoj.
Si mogoce pomislil da imas v hitrejsem ovinku vedno nad 3krpm in da so to ze kar obrati. Zelezo na zelezo pri takih obratih, in pri takih obremenitvah kot so v motorju se ze kar pozna.

Vrjemi govorim iz lastnih izkusenj. Vsakic ko sem naredil obrat za 180°mi je posvetila lucka, in tisti motor danes pije cca pol litra olja vec, s tem da imam prisotne neke mikrovibracije v motorju.

Objavljeno: Pe jul 18, 2008 11:48 am
Napisal/-a Ogo
Ko se prižge lučka za olje pomeni, da moraš avto ustaviti, pregledati situacijo in odpraviti problem preden z vožnjo nadaljuješ. Nivo olja mora biti med MIN in MAX oznako na šipki, lučka pa se prižge, ko je nivo olja že orenk pod MIN oznako.

Opozorilne lučke v avtomobilu namreč niso za okras. In mi ni jasno, kako jih nekateri ne upoštevajo. Tako kot moj prijatelj z Vectro. Občasno se mu je prižigala lučka za okvaro na motorju in seveda on bit pameten, tega problema ni nikoli razčistil, tudi avto je servisiral pri fušarju, ki o kaki diagnostiki pojma nima. Dokler nismo šli na 1000 km dolgo furo v Nemčijo. In smo potem razčiščevali problem na nemškem avtobanu, na odstavnem pasu, ko motor ni hotel več vlečt in bi nas kmalu kak tovornjakar snel in poslal v večna lovišča. :?

Ogo

Objavljeno: Pe jul 18, 2008 12:37 pm
Napisal/-a joztom
Ni jasno navedeno, ali se je prižigala lučka od nivoja ali od pritiska, vsekakor pa je manjkalo skoraj pol olja. Če ima srečo, cilindri niso še porisani, ojnični ležaji pa stečejo in zaregljajo, ko zmanjka pritiska za nekaj časa. Ta dva sistema mazanja sta ločena, zato je treba paziti na nivo olja. Preveč olja izrazito klompa z ojnicami po mazalnem prostoru, rado povzroča dodatni pritisk in izriva semeringe na glavni gredi. Torej pri hladnem 2mm pod zgornjo max oznako. Če avto v ostrejših ovinkih zareglja in pokaže na pomanjkanje pritiska olja, torej pumpa zajame na prazno, je govora o vozniku, ki je tehnični analfabet. Vsak pa seveda po svoje, tako eni superdragi sintetični Motul ali Mobil1 na 10.000, drugi čaka na lučko in hodi po robu.

Objavljeno: Pe jul 18, 2008 1:57 pm
Napisal/-a dskrab
Je pa še nekaj v tem tvojem primeru ane. Da ti ne veš koliko dolgo se je ta bivši lastnik tega clio-ta vozil tako brez zadostne količine olja. Mogoče celo par tisoč km. Samo pomoje ni neke krize, če ti še ni začelo nič ropotati v motorju.

LP,
Dejan