Stran 1 od 3

Privijanje platišč (Nm)

Objavljeno: So avg 02, 2008 3:15 pm
Napisal/-a sbukovec
A bi mi lahko kdo povedal, kaj se lahko zgodi, če se Alu platišča privija z previsokim navorom (Nm)?

Zgodba: Pri zadnjem rednem servisu so mi zamenjali zavorne ploščice spredaj in zadaj. Posledično so mi morali zaradi tega sneti alu platišča z avtomobila. Po opravljenem delumi mi jih je mojstr z pnevmatskim vrtalnikom spet nazaj na avto privil.
Ker se mi je zdelo, da je ta zadeva z pnevmatskim vrtalnikom kar precej hitra in močna me je doma zgrabila radovednost. Spraševal sem se s kolikšnem navorem mi je mehanik privil vijake. Vzel sem svoj momentni ključ in sem šel pogledat.

Jaz navijam...preverjam...navijam...itd. Na koncu sem prišel do 190Nm in vijak se še zmeraj ni premaknil za nanometer! Zato sem raje odnehal!

V moji servisni knjižici piše da se mora alu platišča priviti z navorom 103Nm. Zdaj imam pa privite skoraj šeenkrat močneje.
Zanima me, če se vijaki in platišče ob tej obremenitvi ne poškodujejo?

Hvala za odgovore!

Objavljeno: So avg 02, 2008 6:04 pm
Napisal/-a target_practice
KAj raje vidis, da je zategnjeno kolikor se da, ali da nekje ostanes brez kolesa?
Odkar so pnematska orodja se jih zateguje z njimi, in ce se to nepocne redno nima nic kaj biti.
V praksi bi se pokazalo ce bi ti dnevno to pocel in sicer po 4x 5x bi se poznalo na navojih, in na platiscu bi se konus malce deformiral.

Nevem kaj je z ljudmi, ko se tako spravljate na mehankarje, nevem a se na mesarje tudi spravite ker nereze mesa z ostrim nozem in ga mesari z topim, ali se spravljate na trgovce, ki vam na embalazi fasiranega mesa napisejo goveje meso, vmes je pa tudi nekaj(ponavadi kar velik delez) svinjskega?
Ali je to amerikanizacija? Se bomo cez 10 let tozarili vsepovprek?

Objavljeno: So avg 02, 2008 6:18 pm
Napisal/-a sbukovec
Nič nimam proti da se več zategne, če se pri tem nič ne poškoduje.

Objavljeno: So avg 02, 2008 6:30 pm
Napisal/-a target_practice
No zdaj si pa po netu poglej malce specifikacije pnevmatskih pistol in bos videl da se momenti zategovanja gibljejo do cca 240Nm pri 10tih barih pritiska.

Isci pod Impact Wrenches.

Objavljeno: So avg 02, 2008 6:57 pm
Napisal/-a Dom3n
Hm .. sicer bo tole čist nestrokovno mnenje brez kšnih Nm in podobnega ampak .. zadnje čase se mi dogaja da mi pri menjavi gum tako zategnejo kolesa da jih jaz (s ključem, ki je pri dvigalki) komaj odšraufam (pa nism glih en bogi revčk:)).

No skratka .. hočm povedat to da včasih so to mal bl pazl pa nobenmu niso kolesa stran letela.

Zdj si pa sam še predstavlite da eni ženski poč guma nekje .. ma nima šanse da odšraufa kolo stran pa zamena gumo (tud če zna :P) ker je tko dobr zategnen.

Objavljeno: So avg 02, 2008 7:03 pm
Napisal/-a SlaFko
Zategovanje vijakov s pištolo je stvar amaterjev in brezvestnežev.
Ene stvari se zategnejo na občutek ene z moment klučem, nikakor pa ne s pištolo... :roll:

Objavljeno: So avg 02, 2008 7:10 pm
Napisal/-a pocesnkII
drugace pa lita platišča na 110nm ali 11kg, jeklena pa po obcutko lahko pa enako ali pa kako kg vec.

drugace pa zategovanje z pistolo ---> lahko porines vijak skozi feltno sepravi da deformiras sedez alu feltne in potem lahko sam stran vrzez feltno , verjemi ne bibl prvi ki bi mu to ratal.

Objavljeno: So avg 02, 2008 7:38 pm
Napisal/-a Pavka
Nobena platišča, ne železna ne aluminijasta se ne privijajo s pnevmatsko pištolo!
Za aluminijasta to še posebno velja - vedno z moment ključem

Objavljeno: So avg 02, 2008 8:02 pm
Napisal/-a f.taunus
Neodgovrono ravnanje tistega, ki je zategoval s pištolo. S pištolo se privije vijak, zategne se ga z moment ključem. :!:

Objavljeno: So avg 02, 2008 8:07 pm
Napisal/-a sašo5
...."pištola" mora bit naštimana tako, da kolo privije in nato z moment ključem dotegnemo vsak vijak recimo še za "četrt" obrata, preden klikne - in potem je to to.....

(osebno dotegnem alu vedno na 12 kg) ....... - potem takem bi pištole morale bit naštimane na 11 kg (spodaj je vijak in se da štelat......vendar... :roll: ) vulkanizerji kot vulkanizerji

P.S ampak na 20 kil stegnt...pa morš bit res pacijent... :roll:

Objavljeno: So avg 02, 2008 8:52 pm
Napisal/-a vugy
target_practice je napisal/-a:KAj raje vidis, da je zategnjeno kolikor se da, ali da nekje ostanes brez kolesa?
Odkar so pnematska orodja se jih zateguje z njimi, in ce se to nepocne redno nima nic kaj biti.
V praksi bi se pokazalo ce bi ti dnevno to pocel in sicer po 4x 5x bi se poznalo na navojih, in na platiscu bi se konus malce deformiral.

Nevem kaj je z ljudmi, ko se tako spravljate na mehankarje, nevem a se na mesarje tudi spravite ker nereze mesa z ostrim nozem in ga mesari z topim, ali se spravljate na trgovce, ki vam na embalazi fasiranega mesa napisejo goveje meso, vmes je pa tudi nekaj(ponavadi kar velik delez) svinjskega?
Ali je to amerikanizacija? Se bomo cez 10 let tozarili vsepovprek?


Ja kaj ti pa misliš da je bolše da šraufe pretegneš??? (sej šraufi tui niso vsemogočni)....pol pa ti res lahko nekaj vtrga....pa po možnosti ti še poškuduje felno

Objavljeno: So avg 02, 2008 11:45 pm
Napisal/-a black
Dobr si če ta šrauf vtrgaš...
Še čist vse feltne sem z mašino zategnu (pa jih ni malo) pa ni se nobenmu šraufa pretegnilo,nobemmu ni kolo odletelo in seveda se tudi ni nobenmu odšraufalo.

Bolje zategnit preveč kot premalo :!:

Objavljeno: Ne avg 03, 2008 12:51 am
Napisal/-a graal
black je napisal/-a:Dobr si če ta šrauf vtrgaš...
Še čist vse feltne sem z mašino zategnu (pa jih ni malo) pa ni se nobenmu šraufa pretegnilo,nobemmu ni kolo odletelo in seveda se tudi ni nobenmu odšraufalo.

Bolje zategnit preveč kot premalo :!:


Že ogromno ljudi me je klicalo, da jim vibrira volan. Že ogromno X me je klical vulkanizer, da je felna tako zdelana, da ga je strah nanovo montirat. Že nemalokrat, me je klical prijatelj mehanik, da ne more odtegnit šraufa na koli. In že nemalokrat se je zgodilo meni, da sem za menjavo diskov porabil skoraj 3 ure, ker nisem mogel odtegnit kole.


Je pa razlika če ti priviješ z 2kg preveč al pa 15kg preveč! Najvažnejše pa je, da so vsi šraufi na isti felni zategnjeni enako. Moj vulkanizer vedno naredi 2 kroga z moment ključem pa ga to sploh nič ne stane =)

lp, Aleš.

Objavljeno: Ne avg 03, 2008 1:09 am
Napisal/-a lisko
H-FReAK je napisal/-a:
black je napisal/-a:Dobr si če ta šrauf vtrgaš...
Še čist vse feltne sem z mašino zategnu (pa jih ni malo) pa ni se nobenmu šraufa pretegnilo,nobemmu ni kolo odletelo in seveda se tudi ni nobenmu odšraufalo.

Bolje zategnit preveč kot premalo :!:


Že ogromno ljudi me je klicalo, da jim vibrira volan. Že ogromno X me je klical vulkanizer, da je felna tako zdelana, da ga je strah nanovo montirat. Že nemalokrat, me je klical prijatelj mehanik, da ne more odtegnit šraufa na koli. In že nemalokrat se je zgodilo meni, da sem za menjavo diskov porabil skoraj 3 ure, ker nisem mogel odtegnit kole.


Je pa razlika če ti priviješ z 2kg preveč al pa 15kg preveč! Najvažnejše pa je, da so vsi šraufi na isti felni zategnjeni enako. Moj vulkanizer vedno naredi 2 kroga z moment ključem pa ga to sploh nič ne stane =)

lp, Aleš.


Dober si če si vsaj po treh urah odtegno.....jaz sem mogu razrezat tri matice na eni koli da sem sploh dobil kolo dol.....in pol ker je seveda američan....se matice iščejo pri vulkanizerjih ( ki jih seveda nimajo ker je navoj colski ) .....ampak jaz se tolažim, da je to američan in to pač lahko pričakuješ :D seveda pa je kolesa zategoval vulkanizer...

Objavljeno: Ne avg 03, 2008 1:22 am
Napisal/-a graal
Razumem, da sem mogel delat štalo po Porsche Maribor, ker so prijatelju na Passatu pretegnili 2 matici. Zadevo smo uredili po hitrem postopku. Ampak, da so pa vulkanizerji takšni lenuhi, da niso sposobni ene par matic z moment ključem privit je pa višek. Glede na to kako dvigujejo cene, bi mogli še felne spolirat ne da nebi zategnili, kot se spodobi.
Ravno preveril pri prijatelju vulkanizerju, ki je tudi vodja osebja priznanega vulkanizerja v Mb. Dejal mi je naslednje:

Kot stranka lahko zahtevate, da vam kolesa privijejo z moment ključem. Če vulkanizer tega ne stori, mu niste dolžni v celoti plačati storitve, saj je v knjižici priloženi avtomobilu natančno opisan postopek vijačenja platišč.

Potrdil pa je tudi, da je veliko težav z avtomobili oz platišči, kjer mehaniki preveč zategnejo vijake/matice in posledično se vijak in platišče v postopku oksidacije "zlepita" skupaj.

lp, Aleš.

Objavljeno: Ne avg 03, 2008 9:26 am
Napisal/-a target_practice
Ko ste pa ze vsi tako pametni, zakaj vozite avte potem k takim, ubistvu so vsi taki. Zakaj nedelate tega sami doma.

Objavljeno: Ne avg 03, 2008 9:59 am
Napisal/-a graal
target_practice je napisal/-a:Ko ste pa ze vsi tako pametni, zakaj vozite avte potem k takim, ubistvu so vsi taki. Zakaj nedelate tega sami doma.


Ubistvu vsi ne vozimo avtomobilom k takšnim. Tudi na servisu vnaprej opozorim na to. Na avtu šerbinek v Mb so mi zategnili (me ni bilo zraven) na recimo nekje 14kg, vulkanizer pa tako ali tako vedno zategne na 12kg.

lp, Aleš.

Objavljeno: Ne avg 03, 2008 10:11 am
Napisal/-a W|zz
target_practice je napisal/-a:Ko ste pa ze vsi tako pametni, zakaj vozite avte potem k takim, ubistvu so vsi taki. Zakaj nedelate tega sami doma.

Nimamo vsi doma orodja za menjavo in centriranje gum, tko da ob takih priložnostih moraš pač h vulkanizerju :)

Objavljeno: Ne avg 03, 2008 12:39 pm
Napisal/-a sbukovec
Lenuhi! Vsi avtomehaniki, ki ne uporabljajo momentnega ključa za privijanje platišč so enostavno preleni ali pa preneumni da bi to storili! Vseskupaj porabi za to max. 2min več.

Razočaran in zgrožen sem nad tem, kako se nekdo lahko tako poigra z tujo lastnino! :x

Objavljeno: Ne avg 03, 2008 2:42 pm
Napisal/-a target_practice
W|zz je napisal/-a:
target_practice je napisal/-a:Ko ste pa ze vsi tako pametni, zakaj vozite avte potem k takim, ubistvu so vsi taki. Zakaj nedelate tega sami doma.

Nimamo vsi doma orodja za menjavo in centriranje gum, tko da ob takih priložnostih moraš pač h vulkanizerju :)


No no, kolo se vedno lahko sam odmontiras in ga odpeljes k mehaniku.
Ampak je lazje jokati po forumih.
Ce mislite da ste toliko pametni, pa potem opozarjajte vase mehanike na to "malenkost".