Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
vinci
Novinec
 
Prispevkov: 303
Pridružen: Pe maj 24, 2002 6:41 am

Mast za vodila na zavornih čeljustih

Napisal/-a vinci To okt 07, 2008 10:48 am

Rabim mast s katerimi bi namazal vodila na zavornih čeljustih.Mora biti temperaturno odporna da ne rata vsa tekoča.Slišal sem da ima ATE neko mast za vodila pa me tudi zanima kje jo prodajajo?

Hvala.
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe To okt 07, 2008 11:15 am

po meni znanih informacijah lahku uporabis samo ate mast ker druge masti napihnejo gumice.
kje bi jo dobu.v ksni rtrgovini z mazili al pa v ksni z avtodeli bi tut znal met
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5033
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 To okt 07, 2008 11:32 am

..nič drugega kot grafitna mast (zelo natanko)

P.S lahko tudi s navadnim svinčnikom (recimo B) lepo "pobarvaš" preverjena zadeva in deluje......
 
vinci
Novinec
 
Prispevkov: 303
Pridružen: Pe maj 24, 2002 6:41 am

Napisal/-a vinci To okt 07, 2008 11:44 am

Hvala za odgovore.Sem našel od ATE mast temperaturno odporno namenjeno za mazanje vodil itd.Tako da jo grem kupit.Hvala še enkrat.
 
Primoz_86
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 684
Pridružen: So nov 20, 2004 4:58 pm

Napisal/-a Primoz_86 To okt 07, 2008 11:51 am

Kaj pa bakrena mast?
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3148
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom To okt 07, 2008 12:32 pm

Če misliš vodila, ki so pod malimi gumijastimi mehovi in pa montažo prašnih gumic, se mažejo samo z brezkislinsko specialno mastjo (ATE ali Castrol) To je poceni zadeva, modra tuba, imajo jo pa povsod, npr. Samming v hali A ali Potokar. Za zadnje ploskve ploščic in pa utor, v katerem se giblje ploščica, pa se uporablja keramična ali bakrena mast, odporna na temperaturo, ponavadi do 1200°C. Ta mast je tudi na tenko na vijakih za kolesa in konusu vijaka.
 
Uporabniški avatar
/miha\
Novinec
 
Prispevkov: 450
Pridružen: Sr okt 24, 2007 7:39 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a /miha\ So apr 03, 2010 11:46 am

joztom je napisal/-a:Če misliš vodila, ki so pod malimi gumijastimi mehovi in pa montažo prašnih gumic, se mažejo samo z brezkislinsko specialno mastjo (ATE ali Castrol) To je poceni zadeva, modra tuba, imajo jo pa povsod, npr. Samming v hali A ali Potokar. Za zadnje ploskve ploščic in pa utor, v katerem se giblje ploščica, pa se uporablja keramična ali bakrena mast, odporna na temperaturo, ponavadi do 1200°C. Ta mast je tudi na tenko na vijakih za kolesa in konusu vijaka.


Je tole sigurno pravilno? Katere znamke masti so OK?

Torej moram kupit:
- keramično/bakreno mast za zadnjo stran ploščic in njihova vodila + vijaki od koles
- brezkislinsko silikonsko mast za zadeve pod gumijastimi mehovi

Še vprašanja:
Razlika bakrena/keramična mast?
Se mesto dotika platišča in pesta maže? Verjetno potem lažje kolo dol dobiš? S katero mastjo oz. s čem se to maže?
Se čisto vse (kar je pač potrebno) pri zavornih čeljustih namaže z bakreno mastjo? Se pravi, da ne rabim druge za čeljusti?

Pa prosim za strokovne odgovore. Najlepša hvala.
Sam ne se kregat :P
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5033
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 So apr 03, 2010 2:40 pm

ena "zanimiva" mast (grafitna) predvsem letnica izdelave :D uporabljam bolj malo, večina za vodila zavor in nabe na pestah, nekoč tudi pri menjavi ležajev (z 101 in pony express :lol: ) prinesel ata nekje pred letom 1960 dve piksni, ta je zadnja malo nad polovico še notri...

Slika
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh So apr 03, 2010 10:59 pm

Ko sem letos menjal zimska jeklena kolesa za lite letne, sem po celem domačem mestu iskal tak bakren sprej, a ga nisem dobil. Nazadnje sem kupil belo mast v spreju in s tistim nasprejal pesto. Ali bo enako veljalo, ali pa bi bil vseeno boljši bakreni sprej?
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 911
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Napisal/-a zzitop So apr 03, 2010 11:17 pm

Mesto dotika platišča in pesta je seveda priporočljivo mazat, predvsem pa vijake, in ja, maže se z bakreno mastjo.

Z bakreno se pri zavornih čeljustih maže vse, razen kot si že sam ugotovil, vodila pod gumastimi mehovi, kjer je bolj priporočljiva silikonska mast, vendar je v redu tudi bakrena.

Še ena stvar je cilinder in bat pod protiprašno gumo bata. Tam se maže z ATE mastjo, ker ta mast lahko pride v stik s zavorno tekočino.


Torej, v idealnem primeru potrebuješ Bakreno + Silikonsko in morda še ATE (pravo, obstajata namreč dva tipa) mast.



LP
 
Uporabniški avatar
noobie
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 538
Pridružen: To apr 13, 2004 9:30 pm
Kraj: Postojna

Napisal/-a noobie To avg 24, 2010 8:37 am

Bi še tukaj v tej temi nekaj vprašal za zihr, da ne bom delal traparij.

Bom menjal diske(TRW) ter ploščice (trusting) pri fiat puntu 1.3 Mjet 2004 letnik oz. sem menjal ampak bom še nekaj popravil.

Na slikah imate rdeče puščice, ki so označene z mazanje z bakreno mastjo ter rumena z ATE silikonsko (tista dva vodila, ki sta odeta z gumico).

Torej zanima me, če pravi mislim, da se na teh mestih maže z mastjo?
Ne vem ali je potrebno tudi tista vodila mazati malo z bakreno mastjo kamor se plopčice premikajo sem pa tja. To je na tej spodnji sliki.

Slika


Na naslednji sliki pa z rumeno tisto silikonsko mast, ostalo pa bakreno.
Pa z bakreno pač še zadnje strani zavornih ploščič kamor ga pritisne bat ter navojnico vijakov kamor pritrdiš feltno.

Slika

Me lahko popravite, če se motim?
Be happy
 
Uporabniški avatar
noobie
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 538
Pridružen: To apr 13, 2004 9:30 pm
Kraj: Postojna

Napisal/-a noobie To avg 24, 2010 1:00 pm

Ve kdo, ker bom popoldne menjaval? :roll:
Be happy
 
knuspi
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 56
Pridružen: Pe avg 25, 2006 11:20 pm

Napisal/-a knuspi To avg 24, 2010 1:27 pm

Bi se kar strinjal s tabo. Nevem edino, zakaj nisi vzel še trw ploščic, ker so boljše kot trusting. Pa pri ploščicah bodi pozoren, da se bodo lepo gibale po vodilih od čeljusti, še predno jih namažeš. Če gredo not natesno jih sam malo pobrusim z pilo ali brusnim papirjem, na mestih kjer blokirajo.
 
Uporabniški avatar
noobie
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 538
Pridružen: To apr 13, 2004 9:30 pm
Kraj: Postojna

Napisal/-a noobie To avg 24, 2010 1:37 pm

To misliš na tisti zgornji sliki kamor je tisti nosilec kamor so tri rdeče puščice. Tisti utor kamor se giblje ploščica levo in desno?
Be happy
 
knuspi
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 56
Pridružen: Pe avg 25, 2006 11:20 pm

Napisal/-a knuspi To avg 24, 2010 1:47 pm

Da.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3148
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom To avg 24, 2010 1:52 pm

Ploščice se preverijo in po potrebu upašejo na fino, da tečejo v ležišču. Ta del in zadnji del, kjer nalega bat, če nima teflonske prevleke, se maže z bakreno ali keramično mastjo za zavore. Vodila zaradi stika z gumo zahtevajo mast, ki ne nažira gume, npr. Ate ali Castrol za zavore, ki prodaja tudi manjše pakunge.
 
g
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 71
Pridružen: So maj 28, 2005 7:53 pm

Napisal/-a g Sr avg 25, 2010 5:14 pm

koliko pa stane tista tuba za namazat vodila in batek na zavornih celjustih?
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6389
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan Sr avg 25, 2010 5:41 pm

Pozdravljeni

"noobie"
Na zgornjih slikah čisto prav razmišljate.
Dodal bi samo,:
- da nabo kjer nalega zavorni disk, do svetlega ščistiti od rje, ter na tanko namazati z bakreno/aluminijasto mastjo

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
noobie
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 538
Pridružen: To apr 13, 2004 9:30 pm
Kraj: Postojna

Napisal/-a noobie Po sep 13, 2010 7:35 am

Še nekaj bi vprašal.
Pri Peugeotu 607 me zanima kako je z tisto prašno gumico na prvih zavorah.
Batka sta dva in me zanima kako menjati prašno gumico?
Če jo samo ven stržem pa potem novo not potisnem bo šlo ali je potrebno dati batek ven?

Kako je če ga daš ven? Samo pumpaš pa gre sam ven? Kako je z oljem v sistemu potem?
Nočem kaj zaj...
Be happy
 
Uporabniški avatar
Pavka
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 702
Pridružen: Po okt 16, 2006 4:08 am
Kraj: IZLAKE

Napisal/-a Pavka Po sep 13, 2010 9:58 am

Bat mora ven, potem je potrebno sistem prezraciti. Ce tega se nisi pocel ti svetujem, da to prepustis strokovnjaku.
Bolje se je slabo peljati kakor dobro hoditi
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 46 gostov