Stran 1 od 2
Zobati jermen-vzdržljivost
Objavljeno: So nov 01, 2008 7:38 pm
Napisal/-a trust
Živjo
Koliko v resnici zdržijo zobati jermeni. Pa brez ne resnih odgovrov, ko mi je pred leti menjal mehanik jermen in, ko sem ga gledal je bil še v zelo dobrem stanju(za njim je bilo 100tkm+), edina stvar, ki mi je pokazal je ta, da jermen ima rahle komaj vidne razpoke, ko ga prepogneš na pol to naj bi bil znak za obrabljen jermen, ampak pomoje bi tak jermen zdržal še kakšnih +30tkm in več. Meni se zdi, da proizvajalci predpišejo veliko krajši rok recimo za dizla 90tkm za bencinjarja pa 100tkm oz.120tkm, da se lastniki avtov odločajo tudi za hitro menjavo le tega. Bolje prej, kot pa kasneje.
Kaj menite ali dejansko jermeni zdržijo več, kot prepiše proizvajalec ali "točno toliko", kot določajo proizvajalci....

ops: mal čudn napisal, ampak boste že zastopl
Objavljeno: So nov 01, 2008 7:46 pm
Napisal/-a Primoz_86
Sorodniku ga je na jugotu originalnega vtrgalo po 150kkm oz po 10 letih.
Itak da mora bit nekaj rezerve, ker če recimo voziš samo po mestu, motor polovico časa lavfa v prazno in ne šteje kilometrov.
Problem je ker pri koncu začnejo že napenjalci tulit, jermen se tudi raztegne, zato ga je pametno menjat na priporočen interval ali še prej če delaš večinoma kratke vožnje
Objavljeno: So nov 01, 2008 7:47 pm
Napisal/-a mevden
čist odvisno od vožnje pomoje in od sestave motorja.
mi smo enkrat na citroenu BX menjali prvič jermen mal čez 140k km. pa je reku mehanik da je že bil skrajni cajt. jst pa morm na vectri menjat na 60k km. 1.6 benciner.
je pa res ko ga prepogneš in so razpoke ga zamenjaš, sam če ga maš že v roki snetga in tud če ni razpok boš dal novega a ne. sicer pa to ni neki strošek če dela nepooblaščen servis. v lj je okol 60€ menjava+material
Objavljeno: So nov 01, 2008 7:52 pm
Napisal/-a trust
Sem slišal ja, da se pri Oplu prej emnjali zobati jermen.
lp
Objavljeno: So nov 01, 2008 7:57 pm
Napisal/-a C4V4L13R
hja, sj hvalabogu da je predpisano prej, kot bi sicer material zdržal. pa tud neka zaščita njim, ti zariba avto in kdo bo odgovarju? neko garancijo pač morjo met (proizvajalci jermen mislem).
drgač pa ketnca je zakon

Objavljeno: So nov 01, 2008 8:02 pm
Napisal/-a lisko
C4V4L13R je napisal/-a: drgač pa ketnca je zakon

Zobniki so zakon :P Ketna se vseen obrabi
Drgač stric je imel na ferozi ko jo je kupo 300.000km in ko je je peljal na odpad 500.000+ pa ni u mes menjal nobenga jermena in nič....samo olje in filtre.
Objavljeno: So nov 01, 2008 8:13 pm
Napisal/-a trust
Pa je to res, da jermen več zdrži, če je vožen na relaciji.
Objavljeno: So nov 01, 2008 8:14 pm
Napisal/-a trust
lisko je napisal/-a:C4V4L13R je napisal/-a: drgač pa ketnca je zakon

Zobniki so zakon :P Ketna se vseen obrabi
Drgač stric je imel na ferozi ko jo je kupo 300.000km in ko je je peljal na odpad 500.000+ pa ni u mes menjal nobenga jermena in nič....samo olje in filtre.
To ti pa ne vrjamem

Objavljeno: So nov 01, 2008 8:32 pm
Napisal/-a trust
KOPIRANO:
v moji servisni knjižici piše, da se zobati jermen menja na 8 let ali pa pri 160k km. V primeru, da je avto vožen zelo veliko pa naj bi se jermen zamenjal na 120k km.
To velja za Picasso 2.0 HDI.
Si pa upaj eni 160tkm, nekateri že pri 90tkm.
Objavljeno: So nov 01, 2008 9:31 pm
Napisal/-a Mgajvr
moj nekdanji opel kadett letnik 85 z motorjem 1.3 ohc ki naj bi mel 75 konjev, je jermen strgalo sredi zime pri okoli 330 000 prevoženih kilometrov. pa mi je na servisu zagotovil da ni bi lše nikol menjan.
Objavljeno: So nov 01, 2008 10:12 pm
Napisal/-a lisko
Mgajvr je napisal/-a:moj nekdanji opel kadett letnik 85 z motorjem 1.3 ohc ki naj bi mel 75 konjev, je jermen strgalo sredi zime pri okoli 330 000 prevoženih kilometrov. pa mi je na servisu zagotovil da ni bi lše nikol menjan.
Eto sonček pa imaš dokaz....če je pri stricu bil menjan na 280kkm (recimo, da ga je menjal prejšni lastnik ker stric ga ni nikoli) je potem še kamot zdržal 200 tisoč....
Objavljeno: So nov 01, 2008 11:14 pm
Napisal/-a cruiser1
lisko je napisal/-a:C4V4L13R je napisal/-a: drgač pa ketnca je zakon

Zobniki so zakon :P Ketna se vseen obrabi
Drgač stric je imel na ferozi ko jo je kupo 300.000km in ko je je peljal na odpad 500.000+ pa ni u mes menjal nobenga jermena in nič....samo olje in filtre.
Veriga je zakon ampak zobnoki so pa še boljš! Zakaj sploh delajo motorje z jermenom??

Men je to čist bedno! Samo dodaten strošek.
Normalno, da jermeni zdržijo več, kot je predpisano. Saj ne morejo točno na meter zračunat kdaj ga bo oddtrgalo. Tuki gre bolj za sigurnost, če proizvajalec pravi, da bo jermen zdržal 100.000km se zasčitijo! Naprej se voziš na lastno odgovornost. Verjetno kakšnih 10.000-20.000km komot prekoračiš kaj več je pa že precej rizkantno pomojem.
Sem pa pri chryslerju le baron prekoračil skoraj za 40.000km, ker sem enostavno pozabil, da ima motor jermen, pa ni bilo nič narobe. ko smo ga sneli je imel vidne razpokice. Morda bi pa vseeno še dolgo zdržal tudi, če ga nebi menjal. Morda sem imel pa zelo veliko srečo, da mi ga ni že odtrgalo. Nikoli ne moreš vedeti in zato prizvajalci določijo rok za katerega lahko garantirajo.
Pri fordu imam zobnike in nimam problemov z menjanjem

!!
Objavljeno: So nov 01, 2008 11:26 pm
Napisal/-a lisko
cruiser1 je napisal/-a:lisko je napisal/-a:C4V4L13R je napisal/-a: drgač pa ketnca je zakon

Zobniki so zakon :P Ketna se vseen obrabi
Drgač stric je imel na ferozi ko jo je kupo 300.000km in ko je je peljal na odpad 500.000+ pa ni u mes menjal nobenga jermena in nič....samo olje in filtre.
Veriga je zakon ampak zobnoki so pa še boljš! Zakaj sploh delajo motorje z jermenom??

Men je to čist bedno! Samo dodaten strošek.
Normalno, da jermeni zdržijo več, kot je predpisano. Saj ne morejo točno na meter zračunat kdaj ga bo oddtrgalo. Tuki gre bolj za sigurnost, če proizvajalec pravi, da bo jermen zdržal 100.000km se zasčitijo! Naprej se voziš na lastno odgovornost. Verjetno kakšnih 10.000-20.000km komot prekoračiš kaj več je pa že precej rizkantno pomojem.
Sem pa pri chryslerju le baron prekoračil skoraj za 40.000km, ker sem enostavno pozabil, da ima motor jermen, pa ni bilo nič narobe. ko smo ga sneli je imel vidne razpokice. Morda bi pa vseeno še dolgo zdržal tudi, če ga nebi menjal. Morda sem imel pa zelo veliko srečo, da mi ga ni že odtrgalo. Nikoli ne moreš vedeti in zato prizvajalci določijo rok za katerega lahko garantirajo.
Pri fordu imam zobnike in nimam problemov z menjanjem

!!
Vse je relativno....Res da so zobniki bolši ampak kaj pa se zgodi ko recimo spusti semering na zobniško gnani bosch pumpi? Raztrgat moraš pol avta da menjaš semering vreden 5 evrov....Kaj pa se zgodi če spusti semering pri jermensko gnani bosch pumpi ? Snameš jermen in jermenico ter menjaš semering.....Zobniki imajo zračnost... dobro španan jermen tega ne pozna..... zobniki rabijo dobro mazanje....jermen tega ne pozna..... zobniki so glasni.... jermen sploh ne slišiš.....
Glede stroškov je pa lažje nardit jermenski prenos kot pa verigo ali slučajno zobniški prenos.
Objavljeno: So nov 01, 2008 11:45 pm
Napisal/-a TrijoAdijo
Hm...kaj pa vem....vse je odvisno od motorja in od načina vožnje. Naprimer moj ex escort 1.8D je imel predpisano menjavo jermena, rolce in španerja na 60kkm. Za sabo je imel 60kkm. Ko smo ga sneli, je bil kot čigumi. Verjetno ne bi z njim naredu še 10kkm. Lastniku za mano je na 270kkm jermen utrgalo (prekoraču je interval za 10kkm), zvilo dva ventila in to je blo to. Na zdajšnjem avtu imam oboje: Jermen in verigo. Po tovarniških normativih se jermen menja na 150kkm ali 10 let. Jest sem ga prvič menjal na 84 kkm (bolje spriječiti nego liječiti).Ko smo ga dol potegnli, bi tko na oko reku, da bi zdržal nekje do 120kkm. Kaj bi bilo kasneje, ne vem. Vem pa, da bo naslednja menjava nekje na 145-150kkm.
LP!
Objavljeno: So nov 01, 2008 11:59 pm
Napisal/-a cruiser1
lisko je napisal/-a:Vse je relativno....Res da so zobniki bolši ampak kaj pa se zgodi ko recimo spusti semering na zobniško gnani bosch pumpi? Raztrgat moraš pol avta da menjaš semering vreden 5 evrov....Kaj pa se zgodi če spusti semering pri jermensko gnani bosch pumpi ? Snameš jermen in jermenico ter menjaš semering.....Zobniki imajo zračnost... dobro španan jermen tega ne pozna..... zobniki rabijo dobro mazanje....jermen tega ne pozna..... zobniki so glasni.... jermen sploh ne slišiš.....
Glede stroškov je pa lažje nardit jermenski prenos kot pa verigo ali slučajno zobniški prenos.
Z bosch pumpo jaz nimam in nikoli ne bom imel problemov, če sem iskren v bistvu sploh nevem kaj točno sploh je to. Vem samo, da je preklemano draga reč.
Je pa res, da ima vsaka stvar svoje dobre in slabe lastnosti. Mene glasnost zobnikov ne moti oziroma sploh nebi nikoli ugotovil, da je motor bolj glasen od jermenarjev, če to nebi bilo splošno znano saj to ni ravno kakšen velik hrup. In verjamem, da tudi večina ljudi nikoli nebi opazili kakšne hude razlike. Zobniki so pa vsekakor dobro mazani.
Verjetno je glavni razlog res cenejša izdelava motorja z jermenom.
Objavljeno: Ne nov 02, 2008 12:02 am
Napisal/-a roberto-82
Objavljeno: Ne nov 02, 2008 12:30 am
Napisal/-a sebaveh
Davnega leta '91, nam ga je utrgalo na takrat novi Vectri A, pri 8000 (osem tisoč) km. Zamenjali pod garancijo. K sreči je motor takšen da ventili ne udarijo skupaj. Vseeno pa pri tem avtu potem še vedno preskoči jermen za en zob, na vsake ca. 90 kkm. Vzrok neznan.
Jermenu nasploh najbolj škodi hitro spreminjanje vrtljajev - veliki kotni pospeški jermenic. Nekajkrat poskusi prestavit iz 5. v 2. na avtocesti, pa boš tam.

Objavljeno: Ne nov 02, 2008 8:36 am
Napisal/-a hermand
Renault megene coupe 1,6 16v l.1999ga je vtrgalo po 10letih in 108000 prevoženih km, pri renault cliu 1,4 16 l.2004 ga je vtrgalo pri 70000km.
Renault pa ima predpis na 5let ali 120000km.
LP
Objavljeno: Ne nov 02, 2008 8:47 am
Napisal/-a valvoline
Pr vseh avtih priporočljiva menjava od 60-70tkm. Španar pr vsaki drugi menjavi.
Brezveze je šparat na teh zadevah. Pač menjaš in maš mir. Če ga utrga so stroški popravila veliki pa tut ogromni odvisno od avta. Zdej če je kakšn avto star pa ni vredn več k par stotine evrov je druga zgodba. Pelji dokler gre pa čebo utrgalo avto daš na odpad

. Moj stari golf2 je imel 150tkm z tazadnjim jermenom gor in sem ga tako prodal naprej. Enostavno nisem imel cajta da bi ga zamenjal (zadevo lahka sam naredim ne rabim serviserja) ker je avto skoz laufal,in pač sem že razmišljal o nakupu novejšega.
Sem pa opazu da če pride mal olja notr tam nekje k je jermen,tako kot moj golf2 ker je tesnilo pokrovčka mal spuščalo jermen ostane k nov ker mu pač kkšna kapljica olja pade gor. Čista resnica,saj sem 2x preveru jermen vmes v kakšnem stanju je. Nobene razpoke utn.

Objavljeno: Ne nov 02, 2008 10:44 am
Napisal/-a lisko
cruiser1 je napisal/-a:lisko je napisal/-a:Vse je relativno....Res da so zobniki bolši ampak kaj pa se zgodi ko recimo spusti semering na zobniško gnani bosch pumpi? Raztrgat moraš pol avta da menjaš semering vreden 5 evrov....Kaj pa se zgodi če spusti semering pri jermensko gnani bosch pumpi ? Snameš jermen in jermenico ter menjaš semering.....Zobniki imajo zračnost... dobro španan jermen tega ne pozna..... zobniki rabijo dobro mazanje....jermen tega ne pozna..... zobniki so glasni.... jermen sploh ne slišiš.....
Glede stroškov je pa lažje nardit jermenski prenos kot pa verigo ali slučajno zobniški prenos.
Z bosch pumpo jaz nimam in nikoli ne bom imel problemov, če sem iskren v bistvu sploh nevem kaj točno sploh je to. Vem samo, da je preklemano draga reč.
Je pa res, da ima vsaka stvar svoje dobre in slabe lastnosti. Mene glasnost zobnikov ne moti oziroma sploh nebi nikoli ugotovil, da je motor bolj glasen od jermenarjev, če to nebi bilo splošno znano saj to ni ravno kakšen velik hrup. In verjamem, da tudi večina ljudi nikoli nebi opazili kakšne hude razlike. Zobniki so pa vsekakor dobro mazani.
Verjetno je glavni razlog res cenejša izdelava motorja z jermenom.
Ko bom sestavljal mojga američana ti bom pokazal kako zračnost ima bosch pumpa proti glavni gredi.....motor ne more nikoli letet u fazi.....vedno je par stopinj odstopanja....ampak ker je to traktorski motor z max. 4000 vrtljaji se mu to ne pozna dosti....si predstavljaš kaj se zgodi če se vžig premika samovoljno za par stopinj pri 7000+ obratih? Jermen pač tega ne pozna in vedno leti u fazi.....lahko doseže ogromne vrtljaje pa bo še vedno točen.....ni potrebno nobeno mazanje....menjava je enostavna....
Glede bosch pumpe in šob pri dizlu pa lahk razščistimo enkrat za vselej.... da to ni preklemano draga reč (že res da ko jo daš na obnovo je drago ampak koliko pa zdrži?) 330.000 prevoženih pa je motor prvič sploh odpiran...pa še to zarad enga semeringa ki lahko zdrži tud krepko več (tud pri drugih motorjih spusti kak semering...eneim pri 100 tisoč drugim nikoli...) ..kokrat je treba pri bencinarju u tem času menjat jermen ali pa svečke ki pa recimo za 4.7 motor sploh niso poceni?