Stran 1 od 1
Menjava sveck Xsara
Objavljeno: Če nov 06, 2008 11:55 am
Napisal/-a xsara14
Odlocil sem se, da bom sam menjal svecke na moji Xsari. Kakor sem gledal motor, moram najprej odstraniti odduske, potem odsraufati vzigalno tuljavo in nato pridem do sveck. A mi lahko kdo pove, ce rabim kaksen poseben kljuc, da jih odsraufam? In koliko moram zategniti svecke?
Objavljeno: Če nov 06, 2008 12:29 pm
Napisal/-a roberto-82
pri večini francozov rabiš (torkse) zategneš pa približno tolk z tako močjo kot jih boš odtegnu ni nevem kolk pomembno kako jih boš zategno pazit moreš da je ne znomiš al pa navoja odtrgaš.a si jih že gdaj pri kakem avtu menju

Objavljeno: Če nov 06, 2008 2:42 pm
Napisal/-a xsara14
Menjal bom prvic. Kljuc pa je baje navaden 16.
Objavljeno: Če nov 06, 2008 2:45 pm
Napisal/-a čare
čist tko en nasvet!! Če ne veš kako se boš pripravil in zadevo naredil potem le to prepusti strokovnjaku,da ne bo kakšne nepotrebne škode.
Objavljeno: Če nov 06, 2008 3:02 pm
Napisal/-a north789
morš previdno odšraufat pa pazt k novo daš not da negreš čes navoj ker če nebodo dobr not zašraufane loh kompresijo vn meče.
Objavljeno: Če nov 06, 2008 3:30 pm
Napisal/-a joztom
Nič posebnega ni menjava. Odviješ s ključem za svečo na podaljšku (Unior) po moje je na Xsari 16mm. Najprej preveriš režo na predpisanih 0,8 ali 0,9mm. Zaviješ najmanj en obrat z ROKO. Nato s ključem zategneš na 2,5kg pri svečah s podložkami in ravnim grlom, pri svečkah s koničnim vratom brez tesnila pa 1,5kg. Navoji naj se ne bi smeli mazati z oljem. PSA navodilo pa govori o tankem mazanju navojev z bakreno masto. V prilogi je navodilo za malo večji motor.
Objavljeno: Če nov 06, 2008 3:52 pm
Napisal/-a xsara14
joztom je napisal/-a:Nič posebnega ni menjava. Odviješ s ključem za svečo na podaljšku (Unior) po moje je na Xsari 16mm. Najprej preveriš režo na predpisanih 0,8 ali 0,9mm. Zaviješ najmanj en obrat z ROKO. Nato s ključem zategneš na 2,5kg pri svečah s podložkami in ravnim grlom, pri svečkah s koničnim vratom brez tesnila pa 1,5kg. Navoji naj se ne bi smeli mazati z oljem. PSA navodilo pa govori o tankem mazanju navojev z bakreno masto. V prilogi je navodilo za malo večji motor.
Hvala za navodila. Jaz imam kar navaden kljuc. A je potem bolje, da bi kupil moment kljuc?
Kupil sem pa svecke NGK BKR6EZ.
Objavljeno: Če nov 06, 2008 4:45 pm
Napisal/-a joztom
Moment ključ se vedno rabi, najboljši je od 1-15kg, kar se redko najde (Bauhaus). rabiš ga za vse, naj bodo kolesa 11kg ali sveče 2,5kg.
Objavljeno: Če nov 06, 2008 10:53 pm
Napisal/-a JEREMIJA79
joztom je napisal/-a:Nič posebnega ni menjava. Odviješ s ključem za svečo na podaljšku (Unior) po moje je na Xsari 16mm. Najprej preveriš režo na predpisanih 0,8 ali 0,9mm. Zaviješ najmanj en obrat z ROKO. Nato s ključem zategneš na 2,5kg pri svečah s podložkami in ravnim grlom, pri svečkah s koničnim vratom brez tesnila pa 1,5kg. Navoji naj se ne bi smeli mazati z oljem. PSA navodilo pa govori o tankem mazanju navojev z bakreno masto. V prilogi je navodilo za malo večji motor.
Kmalu boste začeli še ventilčke zategovat z moment ključem...

Moment kjuč se uporablja za glave in podobne stvari ne pa za svečke.Mislim da tisti ki rabi za zamenjavo svečk moment ključ žal ni primren za take posege.

Objavljeno: Pe nov 07, 2008 7:45 am
Napisal/-a joztom
Saj te nobeden ne sili v pravilno in strokovno delo, povemo le svoje izkušnje, če ti ni všeč spreglej pametne nasvete. Saj tudi končnike večina s kladivi razstavlja in trdi da to obvlada. Ko se matica končnika zapeče in se konus zavrti, kjer ni štiftan tip, večina reže s fleksarico, namesto da bi uporabila drobilec matic za 20€. Večinoma pa pri preverjanju najdeš pretegnjene sveče, ki nemalokrat tudi poškodujejo navoj v glavi ali pa skoraj odvite. Strokovni nivo takoimenovanega šraufanja si vsak določa sam.
Objavljeno: Pe nov 07, 2008 7:51 am
Napisal/-a Pavka
Kmalu boste začeli še ventilčke zategovat z moment ključem... jao... Moment kjuč se uporablja za glave in podobne stvari ne pa za svečke.Mislim da tisti ki rabi za zamenjavo svečk moment ključ žal ni primren za take posege. Idea
Za glave in podobne svari

Mogoče ti svečke zateguješ kar s kombinirkami

Če je v avtodata točno naveden moment zategovanja svečk, potem jih z vaservago najbrž ne boš zategoval

Kdor pa to počne vsak dan pa mu momenta skoraj res ni potrebno uporabljati.
Objavljeno: Pe nov 07, 2008 10:49 am
Napisal/-a xsara14
Ce morda koga zanima, sem nasel dobra navodila v anglescini:
http://www.ngk-sparkplugs.jp/english/te ... index.html
Objavljeno: Pe nov 07, 2008 10:56 am
Napisal/-a roberto-82