Stran 1 od 2
amortizerji
Objavljeno: Če nov 13, 2008 11:49 am
Napisal/-a SL
Pozdrav vsem. Moja težava je sledeča:
Kadar so temperature nižje od 10 stopinj, se pri vožnji čez ležeče policaje ali večje izbokline spredaj sliši močno pokanje in cviljenje. Pokanje in cviljenje sta močnejša če grem hitreje čez. Prav tako je pokanje močnejše pri hladnem avtu, pri "ogretih" blažilnikih pa precej manj. Poka in cvili neodvisno od naloženosti vozila. To se vsako jesen in zimo dogaja že tri leta, pred tem pa pokanja ni bilo. Poleti pa je vse OK. Večkratni pregled pri mehaniku, ki mi avto redno servisira, ni pokazal nič neobičajnega, podvozje naj bi bilo v celoti OK, tudi čez tehničnega gre vedno skozi.
Vseeno sumim, da je kaj narobe z gumicami oziroma zgornjimi ležišči prednjih amortizerjev. Stvar verjetno ni nevarna, je pa poslušanje takih zvokov neprijetno, saj dobiš vtis, kot da bo avto zvilo oziroma zlomilo.
Zanima me, če lahko kdo pomaga s svojimi izkušnjami in znanjem, oziroma informacijami, kdo se na Gorenjskem ali v Ljubljaniin okolici ukvarja s takimi stvarmi in približen strošek popravila. Ali je sploh smiselno popravljati, če ne vpliva na varnost?
Avto je nubira wagon, letnik 2000, 100K.
Objavljeno: Če nov 13, 2008 12:33 pm
Napisal/-a dskrab
Pojdi sem ...
http://www.amortizer.si/
ali pa ...
http://www.avtomehanika-dolinar.si
pa ti bodo sigurno znali pomagati.
Objavljeno: Če nov 13, 2008 12:38 pm
Napisal/-a joztom
Potokar (Dolinar) na Parmovi popravlja amortizerje, zastopnik za Monroe. Neprimerljivo boljše kot kakšna obnovljena j***a. Daewo in vsi korejci imajo zelo zelo slabe amortizerje, če niso slabi, so pa ponavadi s fedri v resonanco. Takega pokimavanja zadnjega konca ne vidiš pri nobenem avtu. Izjema v evropi je Audi A6, ki je do zdaj zelo rad falil na zadnji premi. Zanimivo, da Passat, ki je tudi iz hroščeve garaže, nima nobenih težav s tem. Sicer pa poglejte si te avte na dilatacijah na AC, pa sami presodite.
Objavljeno: Če nov 13, 2008 12:47 pm
Napisal/-a chevy
joztom je napisal/-a:Potokar (Dolinar) na Parmovi popravlja amortizerje, zastopnik za Monroe. Neprimerljivo boljše kot kakšna obnovljena j***a. Daewo in vsi korejci imajo zelo zelo slabe amortizerje, če niso slabi, so pa ponavadi s fedri v resonanco. Takega pokimavanja zadnjega konca ne vidiš pri nobenem avtu. Izjema v evropi je Audi A6, ki je do zdaj zelo rad falil na zadnji premi. Zanimivo, da Passat, ki je tudi iz hroščeve garaže, nima nobenih težav s tem. Sicer pa poglejte si te avte na dilatacijah na AC, pa sami presodite.
No da so zelo zelo slabi se ne strinjam s tabo in da to ne vidiš pri nobenem avtu je tudi...

Sklepam tudi, da se nisi še vozil v/z Daewoo-jam (Chevrolet-am) tako, da tudi klafanje v tri dni...Iz osebnih izkušen lahko povem, da amortizerji niso tako slabi, niso pa tudi najboljši :P Premehki so in v ovinkah se avto bolj ''nagiba'' (dinamična vožnja) zato, je pa potovanje še posebej na daljših relacijah neutrujajoče, udobno (mehki amortizerji). No če greš ''normalno'' v ovinek pa tudi ni čutit nekega nagibanja. Pa tudi so dokaj visoki (stock) ti Chevrolet-i napram nekaterih avtov. No mi imamo dva Chevrolet-a ki je v bistvu Daewoo tako, da nevem kako je s starimi Nubira-mi - verjetno so šli par korakov naprej z leti kot nazaj
Drgač pa pri maminem Aveo-tu tudi zadnje čase nekaj malo škriplje še posebej, če je bolj mraz zunaj (ležeči policaji, čez tire, kakšni kanali, itd.). Ni pa tako hudo, kot je opisal @SL v svojem post-u.
Objavljeno: Če nov 13, 2008 1:48 pm
Napisal/-a SL
Tudi jaz, ki sem uporabnik Daewooja že štiri leta, se težko strinjam o tem, da so blažilniki slabi, po mojem mnenju so celo malo pretrdi. Problem Daewooja je v premehkih vzmeteh, prešibkih prednjih stabilizatorjih, premajnih in preozkih gumah in v malo preveliki oddaljenosti od tal. Iz tega potem izhaja tudi več prečnega in vzdolžnega nagibanja ter podkrmarjenja. Slednjega se sicer da malce zmanjšati z boljšimi gumami. Misllim pa, da podvozje Daewoojev in Chevroletov normalno hitre vožnje prenese udobno in brez vsakršnih težav, dirkanju pa itak niso namenjeni.
Objavljeno: Če nov 13, 2008 2:13 pm
Napisal/-a joztom
Kakor koli ocenjujete, če vgradiš Monroe v kateregakoli Korejca je razlika potem kot noč in dan. Večina korejcev je zelo solidno narejena in vredna svojega denarja. Podvozje s svojo neusklajenostjo je pa davek za nižjo ceno.
Objavljeno: Če nov 13, 2008 2:55 pm
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni
V primeru menjave amortizerjev ste že dobili nasvet avtotrgovina Potokar, vendar sam menim, da vam nagajajo ležeji in zgornji nosilci amortizerjev kar pa ni poceni popravilo ( obstajajo samo original ). Nekaj ceneje se da urediti z naročilom iz Hamburga ( luka v katero pripeljejo vso azijsko robo za Evropo ), vendar je potrebno čakati do 20 dni da pride v Slo.
Sam bi se najprej prepričaj kaj je okvarjeno in šele nato bi razmišljal o popravilu.
Kar se pa tiče varnosti : ležeji in zgornji nosilci so zelo neprevidljivi kdaj se razpadejo - lahko čez deset let ali pa pet minut. V vsakem primeru pa takrat ko se to zgodi nimate oblasti nad vozilom.
Lep pozdrav
Objavljeno: Če nov 13, 2008 5:23 pm
Napisal/-a miko 55
Ko sem jaz menjal amortizerje sem še tiste ležaje menjal, pa ti povem da niso noben strošek. Stanejo tja do 40€, pa če prištejemo nekaj dela, ne bi smelo nanesti več kot 60€
Objavljeno: Če nov 13, 2008 6:45 pm
Napisal/-a gecco
jaz imam tudi en problem, za katerega ne vem točno kje je razlog, ampak močno sumim da so krivi amortizerji. No, gre takole...v desnem zavoju se vedno desno zadaj slišijo čudni sikajoči zvoki (predvidevam da to dela raztegnjen amortizer), isto se sliši tudi na kakšni večji luknji ali kuclu na cesti. Potem, če pogledam avto od zunaj je videti pri desni zadnji gumi manjši razmak med blatnikom in gumo kot na levi (izmerjena razlika 1cm)...desna guma pri bolj naloženem avtu tudi rada na kakšnem kuclu podrgne ob notranjost blatnika. Avto smo pri mehaniku dvignili in na takem visečem avtu izmerili obe roki ki nosita kolo (sem pač pomislil da so roke zvite), ampak sta bili razdalji identični...mehanik mi sicer trdi da amortizer ne bi smel imeti veze pri tem koliko je avto dvignjen, zato smo tudi zamenjali levo in desno vzmet, ampak to ni spremenilo nič, tako da vzmeti so očitno v redu...kaj bi še lahko bilo narobe?
avto je fiat stilo 04'
Objavljeno: Če nov 13, 2008 7:16 pm
Napisal/-a uros_p
Kaj so to ležeji? Kako to izgleda? Zgornji nosilci pa so menda tiste "šalčke" z luknjo na sredi? Sprašujem, ker tudi meni pozimi oz. ko je zunaj hladneje, rahlo zaškripa spredaj pri amortizerjih, kadar zapelejm čez ležečega policaja s hitrostjo višjo od recimo 5 ali 10 km/h.
@Avtor: ko boš rešil problem, bi te prosil če objaviš kaj in kje si popravljal. Lahko tudi na PM, če ti seveda ni odveč.

Objavljeno: Če nov 13, 2008 7:20 pm
Napisal/-a uros_p
@Fan: To sem pozabil - v večkateri temi sem zasledil, da odgovarjaš na vprašanja o problemih z avti raznih uporabnikov. Ne vem, če te je že kdo pohvalil, ampak tvoj trud je cenjen.
Objavljeno: Če nov 13, 2008 10:22 pm
Napisal/-a joztom
Res naj bi bilo to po ene 40€. Jaz sem jih menjal tam, kjer sem napisal in sem bil zadovoljen (Dolinar). Tisti, ki cele dneve samo to delajo, imajo izkušnje. Zgornji ležaj je praktično vrtljivi kovinski krožnik s kroglicami. Skozenj se privije amortizer.
Objavljeno: Če nov 13, 2008 10:38 pm
Napisal/-a esem
Poleg Fana zasluži pohvalo za trud tudi joztom. Pa še kdo...

Objavljeno: Pe nov 14, 2008 9:59 am
Napisal/-a uros_p
esem je napisal/-a:Poleg Fana zasluži pohvalo za trud tudi joztom. Pa še kdo...

Drži.
Objavljeno: Pe nov 14, 2008 10:24 am
Napisal/-a uros_p
joztom je napisal/-a:... Zgornji ležaj je praktično vrtljivi kovinski krožnik s kroglicami. Skozenj se privije amortizer.
Upam da ne smetim avtorju teme, ampak ker se mi zdi da gre za soroden problem, mislim da vprašanja ne bodo sporna.
Torej, ali je možno, da ta ležaj "jamra" samo kadar je zunaj hladno in pa dokler je avto hladen? Je to mogoče ta stvar, na sliki?
Drugače pa hvala za odgovor.
Objavljeno: Pe nov 14, 2008 12:21 pm
Napisal/-a Primoz_86
gecco je napisal/-a:jaz imam tudi en problem, za katerega ne vem točno kje je razlog, ampak močno sumim da so krivi amortizerji. No, gre takole...v desnem zavoju se vedno desno zadaj slišijo čudni sikajoči zvoki (predvidevam da to dela raztegnjen amortizer), isto se sliši tudi na kakšni večji luknji ali kuclu na cesti. Potem, če pogledam avto od zunaj je videti pri desni zadnji gumi manjši razmak med blatnikom in gumo kot na levi (izmerjena razlika 1cm)...desna guma pri bolj naloženem avtu tudi rada na kakšnem kuclu podrgne ob notranjost blatnika. Avto smo pri mehaniku dvignili in na takem visečem avtu izmerili obe roki ki nosita kolo (sem pač pomislil da so roke zvite), ampak sta bili razdalji identični...mehanik mi sicer trdi da amortizer ne bi smel imeti veze pri tem koliko je avto dvignjen, zato smo tudi zamenjali levo in desno vzmet, ampak to ni spremenilo nič, tako da vzmeti so očitno v redu...kaj bi še lahko bilo narobe?
avto je fiat stilo 04'
Če so plinski amortizerji, pa je plin ušel bi znalo bit to, ker plin kar močno tišči amortizer narazen. Amortizer sicer še dela? Ustavi nihanje takoj, ko ga zaguncaš?
Objavljeno: Pe nov 14, 2008 2:14 pm
Napisal/-a gecco
Primoz_86 je napisal/-a:gecco je napisal/-a:jaz imam tudi en problem, za katerega ne vem točno kje je razlog, ampak močno sumim da so krivi amortizerji. No, gre takole...v desnem zavoju se vedno desno zadaj slišijo čudni sikajoči zvoki (predvidevam da to dela raztegnjen amortizer), isto se sliši tudi na kakšni večji luknji ali kuclu na cesti. Potem, če pogledam avto od zunaj je videti pri desni zadnji gumi manjši razmak med blatnikom in gumo kot na levi (izmerjena razlika 1cm)...desna guma pri bolj naloženem avtu tudi rada na kakšnem kuclu podrgne ob notranjost blatnika. Avto smo pri mehaniku dvignili in na takem visečem avtu izmerili obe roki ki nosita kolo (sem pač pomislil da so roke zvite), ampak sta bili razdalji identični...mehanik mi sicer trdi da amortizer ne bi smel imeti veze pri tem koliko je avto dvignjen, zato smo tudi zamenjali levo in desno vzmet, ampak to ni spremenilo nič, tako da vzmeti so očitno v redu...kaj bi še lahko bilo narobe?
avto je fiat stilo 04'
Če so plinski amortizerji, pa je plin ušel bi znalo bit to, ker plin kar močno tišči amortizer narazen. Amortizer sicer še dela? Ustavi nihanje takoj, ko ga zaguncaš?
niso plinski. amortizer še dela, nihanje se ustavi takoj. Test na AMZS je pokazu 80%.
Objavljeno: Pe nov 14, 2008 2:37 pm
Napisal/-a Primoz_86
Če so original so po mojem kar plinski, še na puntiču mk1 so v originalu plinski (vsaj zadnji so 100%, za prednje ne vem).
Objavljeno: Pe nov 14, 2008 3:22 pm
Napisal/-a gecco
Primoz_86 je napisal/-a:Če so original so po mojem kar plinski, še na puntiču mk1 so v originalu plinski (vsaj zadnji so 100%, za prednje ne vem).
pol pa lahko da so...kje bi pa to lahko preveru? sam je lahko amortizer fuč tudi če tisti test na AMZS pokaže da je OK??
Objavljeno: Pe nov 14, 2008 3:32 pm
Napisal/-a Primoz_86
Kot jaz vem plinski amortizer še vedno dela nekaj časa normalno ko plin že uide iz njega, pač dela kot navaden oljni, dokler ne pride vanj voda in ostala svinjarija. Če je plinski bo pisalo gor da ga ne smeš odpirat ker je pod pritiskom, oz nekaj v tem stilu. Vsaj meni na zadnjih to piše. Počakaj malo, bo morda še kdo kaj več povedal.
Pa če ga imaš snetega takoj vidiš za kakšnega gre. Oljnega boš normalno lahko premikal, plinskega pa boš težko skupaj stisnil.