Stran 1 od 1
Kaj zdaj 5w-40 ali 10w-40???Dilema
Objavljeno: Po dec 15, 2008 10:58 pm
Napisal/-a imilet1
Pozdravljeni!
Moja Omega z 6 cilindrskim BMW TDS motorjem se počasi obrača na 300.000km in do sedaj je bila notri sintetika 5w-40. Servise delam na 10.000m do najvec 15.000km.Mnogi so mi rekli, da je dobro pri teh kilometrih dati malo gostejse olje 10w-40, ker naj bi bilo v motorju že nekaj lufta...Ali naj ostanem pri sintetiki ali naj nalijem mobilovo polsintetiko 10w-40?
PS:avto mi od servisa do servisa ne porabi olja
Objavljeno: Po dec 15, 2008 11:01 pm
Napisal/-a im nobody
če ti ne porabi olja bi točil sedaj istega oziroma originalnega
Objavljeno: Po dec 15, 2008 11:06 pm
Napisal/-a bass
Tako je. Dokler ne pije ni lufta. 5W varianta pa je tudi boljša za zimske dni.
Objavljeno: To dec 16, 2008 12:53 am
Napisal/-a imilet1
pomoje tuki olje ne igra vloge
Objavljeno: To dec 16, 2008 1:26 am
Napisal/-a dms
UDO1 je napisal/-a:Da ne odpiram nove teme. Renault laguna 1.8 8v letnik 94, prevoženih 125k km. Do sedaj se je točil 15w-40 (omv, spilo ga je cca 2L/15k km), na zadnjem servisu pa smo dali not 10w-40. Sicer so se menjale še svečke pa vsi filtri.
Sedaj se zdi, ko da avto malo manj potegne. Je možno, da se je z redkejšim oljem zgubilo malo kompresije?
Se mi zdi,da bo tu problem.
Objavljeno: To dec 16, 2008 8:18 am
Napisal/-a joztom
Olje nima vpliva na odziv motorja. To nekaj sami šraufate, ker servisi ne točijo OMV olj. Tako je tudi vprašanje ostalega materiala, zračni filter, sveče, kaj je vgrajeno. Tudi AfterMarket materiali so lahko zelo dobri, samo malo se moraš spoznati.
Objavljeno: To dec 16, 2008 2:42 pm
Napisal/-a Sarge
UDO1 je napisal/-a:Da ne odpiram nove teme. Renault laguna 1.8 8v letnik 94, prevoženih 125k km. Do sedaj se je točil 15w-40 (omv, spilo ga je cca 2L/15k km), na zadnjem servisu pa smo dali not 10w-40. Sicer so se menjale še svečke pa vsi filtri.
Sedaj se zdi, ko da avto malo manj potegne. Je možno, da se je z redkejšim oljem zgubilo malo kompresije?
To je zelo slaba ideja točiti noter "OMW" olja. Verjemi, da so ogromne razlike med olji.
Rajši privošči Laguni Elf Competition 10w-40 in verjemi, da bo poraba olja padla na okoli 0.5L na 15k km. Pa motor se bo boljše počutil z kvalitetnim oljem. V končni fazi se splača na dolgi rok
Liter Competition-a STI 10w-40 je 8€.
Objavljeno: To dec 16, 2008 4:43 pm
Napisal/-a UDO1
To je zelo slaba ideja točiti noter "OMW" olja. Verjemi, da so ogromne razlike med olji.
Sicer se napiše OMV in kolikor sem bral, naj ne bi bilo slabe kvalitete. JE pa res, da jst ga ne bi zlival v laguno, že zaradi tega ne, ker je 15w-40, ampak gospa ni mela pojma in tko so pač svetovali na bencinski in to se je dolilo.
Hja neke razlike med olji sigurno so, ampak predstavljaj si, kakšno olje je bilo v tej laguni 15 let nazaj. Mislim, da so olja v vseh teh letih kar dosti napredovala in je praktično vsako z ustreznimi specifikacijami dovolj dobro. Druga je pri kakšnih novejših avtomobilih, ki majo predpisano sintetiko in se s tem oljem mažejo recimo tudi turbine... tu pa jst ne bi šparal.
To nekaj sami šraufate, ker servisi ne točijo OMV olj. Tako je tudi vprašanje ostalega materiala, zračni filter, sveče, kaj je vgrajeno. Tudi AfterMarket materiali so lahko zelo dobri, samo malo se moraš spoznati.
Ubistvu je tko, da se je omv olje (15w-40) dolival not po potrebi, na prejšnem servsu so pa mnda res dal not elf 10w-40.
Servisi se delajo dokaj redno, sicer ne pri pooblaščencu (pri 15 let starem avtu bi blo to mal neumno). Material pa je tak, kot je ... zračni filter, oljni filter, svečke ... velikih razlik pri teh zadevah pomoje ravno ne more biti, ker niso nek višek tehnologije + ti novi deli so bili enakih firm in modelov kot istrošeni filtri ter svečke.
Možno je, da se samo zdi, da je manj moči. Ampak glede na občutek bi reku, da potegne ene 10% manj, predvsem iz nizkih obratov....
Objavljeno: To dec 16, 2008 4:53 pm
Napisal/-a Sarge
@UDO1 Fora je v aditivih olja. Npr. čistila za čiščenje ventilom, izgorevalnih komor, dodatek, ki naredi sloj v majhnih raspokah in tako zmanjša porabo olja itd itd. Zato recimo določen avto pije recimo 1L olja na 5k km. Po menjavi z kvalitetnim oljem pa nič oziroma kak deci, dva. In ti povem, da če si prej toču OMW olje, zdej pa maš Competition-a, da se poraba bo zmanjšala. Naredi ene par tisoč km, pa mi poročaj.
Iz svojih iskušenj ti lahko, da je velika razlika med aditivi v olju. Predvsem pri današnjih high-tech motorjih se zelo pozna kvalitetno olje. Predvsem v porabi.
Ena moja izkušnja; Menjal sem olje na avtu okoli 80k km. Notr mi je serviser natankau Valvoline 10w-40. Olje je požrlo 1L na 5k km. Žrlo je ko zmešano. Pol sm pa nazaj dal Competitiona, je pa šlo 1L na 10-12k km. Kar je čisto normalna poraba za 8 let star avto. Sicer pa zelo pomaga menjava teflonov, če je poraba prevelika, ker otrdijo in ne dihtajo več tako dobro. Še posebej, če je avto recimo 15 let star, z malo kilometri in visoko porabo olja. Po menjavi ga nebo žrlo več nič, oziroma nekaj malega.
Objavljeno: To dec 16, 2008 6:06 pm
Napisal/-a joztom
Pri Elfu je fino, ker ima najboljša olja relativno poceni proti konkurenci. Tako se dobi Excelium 5W50 že po 12€, novejši in hujši sintetični 5W40 SRX po isti ceni, je pa primeren za motorje po 2002 z zahtevano višjo klasifikacijo. Ene tri avte nazaj sem imel R21, notri točil Excellium 5W50, pa to počnem še danes, ko sem že 13 let stran od Renaulta. Primerjalno s Castrol 10W60 je ravno 3x boljši, se vroč ne sklofa in mrzel ne reglja.
Objavljeno: To dec 16, 2008 6:14 pm
Napisal/-a Sarge
Se strinjam z joztom-om. Sicer je pa Castrol več ali manj precenjen. So pa bila včasih veliko boljša olja. Recimo GTX-3 pa to.
Objavljeno: To dec 16, 2008 11:46 pm
Napisal/-a imilet1
meni nihce ne odgovarja vec na moje vprasanje....
Objavljeno: Sr dec 17, 2008 12:46 am
Napisal/-a UDO1
Dokler ga ne žere je pomoje bolš kar 5w-40 točit. Sploh zdej med zimo in nizkimi temperaturami bo prej začelo bolje mazat z 5w-40.
Objavljeno: Sr dec 17, 2008 12:59 am
Napisal/-a dms
imilet1 je napisal/-a:meni nihce ne odgovarja vec na moje vprasanje....
Mislim,da bo tole tako.Indeks viskoznosti pri visoki temp. je enak,pri nizki se ti pa razlikuje za 5,Kar pomeni da ti je olje pri 5w40 pri temp.-25 stopinj se tekoce,pri drugem pa pri -20,tko da bistvene razlike mislim da ni.Najbolje za tvoj avto bo definitivno,da ulivas tisto olje,ki ga je za tvoj avto predvidel proizvajalec.
To je moje mnenje,ki ga,ce vam ni vsec,lahko mirne duse tudi preskocite.
Lp
Objavljeno: Če dec 18, 2008 8:24 pm
Napisal/-a adis
off:
vsi ostali, ki imate vprašanje o motornem olju, kaj vliti ipd. vprašajte v tej temi, ki sem jo z tem namenom tudi odprl
http://www.avtomobilizem.com/forum/view ... highlight=
avtorju te teme pa odgovorite na vprašanje, ki ga zanima