Stran 1 od 1

Kalos - sonda - pomoč

Objavljeno: To dec 30, 2008 9:56 pm
Napisal/-a Svizec:)
Pozdravljeni!
Torej sestra ima Chevroleta kalos-a 1.4,61kw 48.000km,ki je do sedaj solidno služil svojemu namenu. Prejšnji teden pa se ji je prižgala lučka za motor včeraj je bila na pooblaščenem servisu in so ji rekli da je sonda prenahala sodelovat :cry:
Mene pa zanima če se da kako preveriti delovanje z "probir lampo"ali z multimetrom
ter kakšne morajo biti merilne vrednosti-konektor ima štiri kontakte.

lep pozdrav

Objavljeno: Sr dec 31, 2008 12:18 am
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni
Seveda se jo da izmeriti, vendar je potreben vmestnik, ki ga pa nima vsak v garaži. Najbolje je, da jo odvijete in ščistite - da bi odpovedala je še malo premalo prevoženih kilometrov.

Lep pozdrav

PS
Za točne podatke koliko ima merilno vrednost pa dopišite še tip motorja in letnik vozila.

kalos sonda

Objavljeno: Sr dec 31, 2008 9:36 am
Napisal/-a Svizec:)
Pozdravljeni!
Ja jaz tega vmesnika nimam,mslil sem če bi olupil kable in jo tako pomeril?
Tip motorja je SH1-211,letnik 2005

Hvala za odgovor pa lep pozdrav!

Re: kalos sonda

Objavljeno: Sr dec 31, 2008 3:22 pm
Napisal/-a Fan
Svizec:) je napisal/-a:Pozdravljeni!
Ja jaz tega vmesnika nimam,mslil sem če bi olupil kable in jo tako pomeril?
Tip motorja je SH1-211,letnik 2005

Hvala za odgovor pa lep pozdrav!


Pozdravljeni
Ta vaša namena s "kabli" pa ni preveč dobra. Po mojih podatkih so v ta vozila vgrajevali od 2004 do 2006 tip motorja:
- 16 ventilc F14D3 z 96KW
- navaden F14S3 z 61 KW
Tako, da vašega tipa motorja žal nisem našel.

Testiranje s testerjem:

S pregledovanjem in merjenjem odzivnega časa lambda sonde ( kisikova sonda ) lahko vidimo, koliko časa potrebuje signal za prehod iz niske do visoke napetosti in obratno. Če je ta čas večji od 100ms pri pretkatalizatorski kisikovi sondi, je le ta slaba in primerna za zamenjavo. Pri meritvah dobimo tudi o količini prehodov signala v časovni enoti preko srednje vrednosti 0,45V, kar nam ravno tako govori o delovanju kisikove sonde. Pri merjenju izhodne napetosti kisikovega senzorja se morata največja in najmanjša napetost signala gibati znotraj delovnih omejitev ( 0-1 V - cirkonijeva sonda, 0-5 V titanova sonda ). Tester preverja tudi dolgoročno gibanje signala sonde, ki mora veš čas fluktuirati od 0,1 V do 0,8 V. Če se to ne zgodi vsaj enkrat v dveh sekundah pri normalnih obratovalnih pogojih v daljšem časovnem obdobju, potem dobimo napako zaradi vrednosti napetosti na kisikovi sondi izven delovnih omejitev. Vzrok za to ne tiči vedno v delovanju kisikove sonde, ampak se velikokrat nahaja v delovanju samega motorja. Sonda samo meri rezultate delovanje motorja, medtem ko krmilni sistem ni več zmožen odpravljati napak v krmiljenju goriva in ostalih komponentah za pravilno delovanje.

Merjenje doma v garaži:

Delovanje sonde lahko preverimo z navadnim voltmetrom, ko ugotavljamo vrednosti, ki prihajajo na signalno povezavo med delovanjem vozila. Te vrednosti se morajo gibati od 0,1 do 0,8 V. Merimo na tretjem in četrtem priključku. Na prvem in drugem priključku pa merimo upornost ogrevalnega sistema na sondi, ki se za različna vozila ( tip motorja ) giblje od 3 do 6 OHM in se največkrat poškoduje pri poškodbah telesa kisikove sonde. Preveriti je potrebno tudi napajalno napetost ogrevanja sonde, ki mora biti enak 12V ( prvi in drugi priključek na konektorju ki je na napeljavi vozila ). Naslednji korak je odzivnost sonde pri obremenilnem testu. Tu pohodimo pedal plina dvkrat. pri tem v sistem dovedemo veliko količino goriva in s tem pomanjkanje kisika. Sonda mora takoj skočiti na maksimum in po največ petih sekundah mora preiti v svoje normalno alterrnirajoče delovanje. Pregledamo pa jo lahko tudi fizično - sondo odvijačimo in pregledamo onesnaženost senzorskega dela, stanje električnih povezav in njeno telo.
Velikokrat se zgodi, da je telo sonde poškodovano tako, da je potreben tlak v sondi pretrgan in sonda meri povsem napačne količine kisika. Zadnje čase se pojavlja vse več poškodb merilnih keramičnih konic ( ceneni ponaredki ), ki zaradi pregretosti počijo in skačejo v zaščitnem inox ovoju. Poškodbe nastanejo tudi pri žicah na konektorjih, saj so ti senzorji najbolj toplotno obremenjeni in žične povezave dostikrat zaradi starosti otrdijo in počijo ter na konci prekinejo stik z računalnikom vozila

Menim, da sem vam podal dovolj preprosto razlago kako se meri kisikovo sondo.

Lep pozdrav

kalos sonda

Objavljeno: Če jan 01, 2009 10:21 am
Napisal/-a Svizec:)
Pozdravljeni!
Fan hvala za trud in tako izčrpen odgovor.sondo bomo pa malo očistli če bo kaj boljše ,če ne pa ,kar novo.

Lep pozdrav,ter srečno in zdravo 2009,tudi ostalim-uporabnikom!

Objavljeno: Če jan 01, 2009 12:54 pm
Napisal/-a lisko
Kaj bi se zgodlo če bi na konektorje (katere meri računalnik) pripeljal 0.7v? Ki bi seveda ves čas bili konstatni....račnunalnik bi skoz mislil da ima optimalno zmes?

Objavljeno: Če jan 01, 2009 2:47 pm
Napisal/-a fičfirič
A ni optimalna 0.45 V ?

Objavljeno: Če jan 01, 2009 3:07 pm
Napisal/-a mit 406
@lisko: verjetno bi ja, možno pa je tudi da bi ecu zaznal napako na lambda sondi, ker bi bila napetost na njej stalno enaka. to lahko enostavno probaš s potenciometrom in zaporedno uporom, drate napelješ nekam u kabino in sučeš potencimeter. verjetno se bo malenkost poznalo na moči in porabi. če hočeš ti narišem in inzračunam upor ter potenc.
tukaj je nekdo naredil simulator, glej faq. ta dela tako da napetost stalno malo niha.


aja, zakaj jaz nikjer ne vidim s kakšno sondo ima fant težave? avti imajo mali miljon sond...

Objavljeno: Če jan 01, 2009 6:13 pm
Napisal/-a Fan
mit 406 je napisal/-a:@lisko: verjetno bi ja, možno pa je tudi da bi ecu zaznal napako na lambda sondi, ker bi bila napetost na njej stalno enaka. to lahko enostavno probaš s potenciometrom in zaporedno uporom, drate napelješ nekam u kabino in sučeš potencimeter. verjetno se bo malenkost poznalo na moči in porabi. če hočeš ti narišem in inzračunam upor ter potenc.
tukaj je nekdo naredil simulator, glej faq. ta dela tako da napetost stalno malo niha.


aja, zakaj jaz nikjer ne vidim s kakšno sondo ima fant težave? avti imajo mali miljon sond...



Pozdravljeni

Vozila imajo od 1 do 8 sond ( lambda sonda, kisikova sonda ) vse delujejo po enakem zaporedju ( starejše imajo 4 priklope, novejše pa 5 priklopov - zaradi tega so hitrejše ) . Vse ostalo na vozilu pa so senzorji ( takšni in drugačni ).

"lisko"
V tem primeru bi ECU začel uporabljati stare podatke, ki jih je še posredovala sonda ( dokler je še delala in merila ciklus ), sam pa bi začel javljati napako. V koliko se to ne bi zgodilo se lahko zaradi napačne mešanice zažgejo valji ( bati ), ker ne bi bilo pravilnih eksplozij v motorju temveč efekt gorilca ( brenarja ).
Pred mnogimi leti ( ko še niso imeli motorji toliko nepotrebne elektronike ) je bil to kar pogost pojav ( napačno nastavljeni vplinjači ).

Lep pozdrav

Objavljeno: Če jan 01, 2009 9:34 pm
Napisal/-a mit 406
Vozila imajo od 1 do 8 sond ( lambda sonda, kisikova sonda ) vse delujejo po enakem zaporedju ( starejše imajo 4 priklope, novejše pa 5 priklopov - zaradi tega so hitrejše ) . Vse ostalo na vozilu pa so senzorji ( takšni in drugačni ).


o tem bi se dalo razpravljat, ampak je brezveze. sonda ali senzor lahko pomeni isto. oz če malo pomislim, sonda je del nekega inštrumenta, del opreme s katero opravljamo meritve, logiramo podatke,.. (temp sonda, vesoljska sonda, sonda za osciloskop,.. ) senzor pa je del naprave, ki daje krmilniku te naprave podatke o njej. se pravi, senzor vrtljajev, pretoka, gibanja, senzor temperature, senozor kisika v izpušnih plinih,.. in ji s tem omogoča izbiro pravi parametrov delovanja.

posploševanje da je lamda sonda, ostalo so pa senzorji je samo poenostavitev, ki se uporablja v nekaterih kontekstih (krogih).
sam nisem te stroke, pa vendar imam ogromno opravka z raznimi senzorji in sondami. zato tudi kompliciram tam kjer ni treba.

starejše imajo 4 priklope, novejše pa 5 priklopov - zaradi tega so hitrejše

to ni razlog da so hitrješe. ne pravim da niso, ampak to ni razlog. možno je narest sondo, ki bi imela le tri priklope, pa bo prav tako hitra, kolikor je hiter sam del, ki meri kisik. [/quote]