problem s števci
Objavljeno: Če jan 08, 2009 9:51 pm
Napisal/-a mare rc
Lep pozdrav
Moj kolega je podrl stevce pri renault megane in pol je nazaj dajal in mu za hitrost ne dela,drugi pa ne kacejo tocno.Kaj bi lohk bil vzrok za to??
Objavljeno: Če jan 08, 2009 10:49 pm
Napisal/-a sebaveh
Je šel kazalce dol jemat iz osi?

Objavljeno: Če jan 08, 2009 10:55 pm
Napisal/-a mare rc
sebaveh je napisal/-a:Je šel kazalce dol jemat iz osi?

ja dol jih je vzel ja.
Objavljeno: Če jan 08, 2009 11:25 pm
Napisal/-a sebaveh
Lep šmorn si je zrihtal.
V najslabšem primeru je kako os zvil ali zlomil, ali pa poškodoval jamice v kateri ležijo konice osi. Torej, naj poskusi na netu najdit, če obstaja kaka kombinacija tipk ali karkoli za "check" števcev. To je to ko se kazalci odklonijo za polno vrednost in nazaj na nulo - nekateri avti imajo to. Potem se bo lažje določilo v kakem položaju morajo biti.
Če ne gre, pa bo treba iti po daljšem (mučnem) postopku - vsak števec posebaj umerit:
-Za kazalec goriva narediš tako, da vzameš ven merilni plovec in ga premikaš z roko gor in dol. Temu ustrezno zamakneš in popraviš kazalec.
- Za temperaturo motorja bo treba segreti motor na normalno temperaturo in če je vse vredi s hladilnim sistemom, potem postavi kazalec na sredino. Oziroma tja kjer je bil pred posegom. Še bolje bi bilo, če bi meril napetost na temperaturnem tipalu in temu ustrezno popravil položaj kazalca. Za to pa bo seveda potreboval neko tabelo s podatki (temperatura / napetost ali upornost tipala) ki je ponavadi v servisnem priročniku - tega bo treba najti na netu.
- Za vrtljaje motorja lahko nekako uporabiš prosti tek, ki ga verjetno pozna (800 rpm), ali pa priključi skener na OBD, iz katerega bo tudi dobil dejansko vrednost vrtljajev.
Za hitrost pa si lahko preračuna iz vrtljajev in prestav. Ali pa uporabi kaki skriti menu za prikaz hitrosti če ga avto ima (kot naprimer VAG vozila na osrednjem displeju). Ali pa se naj pelje naproti kakšni obcestni tabli za meritve hitrosti.
Treba je še omenit, da imajo osi novejših števcev na sebi tuljave in povratne vzmeti. Žice iz tuljav gredo na palčke, s katerimi je merilnik nataknjen na ploščico. Zato jih nikoli ne smeš zasukati za več kot 360 °! Lahko presiliš vzmet in potrga žice! Starejši so sicer imeli samo magnete namesto tuljav, zato sicer ni žic za potrgati, ampak še vedno se jih ne sme sukati okrog za več kot polni krog.