Stran 1 od 2
Zakaj kilometri in ne ure?
Objavljeno: Če jan 22, 2009 7:54 pm
Napisal/-a mihaing
Pozdravlljeni!
Ali ima kdo podatke zakaj je merilo o rabljenosti vozila kilometer in ne delovna ura. Po neki raziskavi sem bral, da povprečen avto stoji v prostem teku 15% časa, kjer pa ni zabeleženo nikjer.
Mislim da tak podatek ni zanemarljiv.
Če se ne motim imajo nekatera vozila že to informacijo (VW), koliko delavnih ur ima, zanima pa me tudi če mu zbiješ kilometre ali se mu zbijejo tudi ure, ker tako bi hitro razbral ali je realna kilometraža.
Ker ne veš kakšni so bili narejeni kilometri bi za moje pojme bil popolni podatek delavne ure in povprečni obrati, le tako bi vedel koliko je vozilo dejansko bilo obremenjeno.
Objavljeno: Če jan 22, 2009 8:16 pm
Napisal/-a maniaxxx
Ne vem če maš glih prav. Na primer avto , ki se 5 let fura sam po mestu ima npr 70000 km in xy ur, nek drug avto, vozen samo na relacije ima lahko 2x več km in isto ali celo še manj ur.
Objavljeno: Če jan 22, 2009 8:20 pm
Napisal/-a frgo
Saj avto, ki je vožen na relacije je tudi bolje ohranjen kljub 2x več kilometrom. Ampak Slovenci tega še ne razumemo, vsak avto ki ima za sabo 100000km je samo še za na odpad.
Objavljeno: Če jan 22, 2009 8:26 pm
Napisal/-a TriCikl
Zakaj bi bil kilometer merilo obrabljenosti vozila? Sploh dandanes ko je vse manj avtomobilov z realnimi kilometri. Števec kilometrov je pač praktičen iz drugih vidikov ne pa samo kot "obrabometer". Mimogrede ne trdim, da prevoženi kilometri niso dejavnik, ki vpliva na obrablenost vozila ampak, da to ni merilo obrabljenosti! Obrablenost vozila je veliko bolj odvisna od odnosa voznika do vozila ter rednih servisov in kilometri tu ne igrajo velike vloge.
Se pa strinjam, da bi bilo pametno če bi avto beležil tudi delovne ure oz. posledično bi se s tem podatkom dalo izračunati povprečno hitrost po kateri bi recimo lahko sklepal ali je avto več vožen po odprtih cestah ali po mestu.. Pa še to, če bi avto beležil delovne ure bi bilo najbolje če bi jih beležil diskretno, podatka koliko ur avto že deluje od začetka, nihče ne potrebuje med ševci ali pa na potovalnem računalniku.
Objavljeno: Če jan 22, 2009 9:12 pm
Napisal/-a gepl83
Tega ne vem, da bi imelo kakšno vozilo števec ur. Mogoče zanimiva ideja, da bi glede na obremenitev tekle tudi ure, podobno kot pri traktorju. Je pa res, da izrabljenost avta težko izražajo kilometri prevoženi. Moj jih ima 200.000, pa je notranjost kot nova, napram avtomobilom, ki imajo pol manj km. Je pa res da je prejšnji lastnik (nemec

) vozil izklučno relacije.
Objavljeno: Če jan 22, 2009 9:18 pm
Napisal/-a mihaing
Mislim da sem videl na potovalnem računalniku pri VW ali Fordu, ampak nisem siguren, vem pa da je bil podatek v urah.
Objavljeno: Če jan 22, 2009 9:54 pm
Napisal/-a profii
nekateri kamjoni štejejo kolikorat se je motor obrinil. res da je števila z kar veliko mesti, vendar je kar mirodajna.
Objavljeno: Pe jan 23, 2009 12:27 am
Napisal/-a _B3yBo_
gepl83 je napisal/-a:Tega ne vem, da bi imelo kakšno vozilo števec ur. Mogoče zanimiva ideja, da bi glede na obremenitev tekle tudi ure, podobno kot pri traktorju. Je pa res, da izrabljenost avta težko izražajo kilometri prevoženi. Moj jih ima 200.000, pa je notranjost kot nova, napram avtomobilom, ki imajo pol manj km. Je pa res da je prejšnji lastnik (nemec

) vozil izklučno relacije.
glej pri meni je 260.000 pa se zic ni poseden, rastrgan itd.
se pa zacenja na volanu lisa pojavlat tam kjer se vs cas drzi.. pa ni bil avto na relacijah.
veliko je tudi od kvalitete izdelave.
Objavljeno: Pe jan 23, 2009 7:37 am
Napisal/-a ronnie
Ja na BC ju se vidijo ure a ne v celoti temveč se pojem na 3000 resetira na 0
Na mojem pasatu je stanje ta trenutek tako
v zadnjih prevoženih 1469 km je povprečna poraba 7,7 l/100km
Motor je lavfal 40h in 25 min s povprečno hitrostjo 37km/h
Tusti ki pravite da so ure pomembne imete prav.
V mojem pimeru bi recimo v 40h lahko naredil več kot 4000 km.
Ne poznam toliko dobro VAG diagnostike da bi zatdil da se da ure itd.. razbrat.
A glede na to da v primeru Log Life servisa račumalnik računa poleg Km, ur tudi število vžigov do načina vožnje je servis lahko namesto 30K km tudi na 26K km.
Vse je odvisno od načina vožnje.
Tako da mogoče se da iz kakih cifr tudi razbrat kake pomembne podatke.
Moje trditev je taka:
avto ki ima 150 K km na avtocestah ni problem
boj se tistega ki jih ima 150K km po mestu
Objavljeno: Pe jan 23, 2009 10:03 am
Napisal/-a mišek
Sam pomoje pa tist, ko je skoz na avtocesti tudi ni najbolje za motor. Tist se ga bolj kot ne skoz tera v visokih obratih in je tudi kar precej obremenjen. Če recimo večinoma voziš nekje okrog 150 že more motor kar nekaj dat od sebe, če se pa voziš po lokalni cesti 90 pa je zato dosti manjša obremenitev motorja. Pa še obrati se malo speminjajo, na avtocesti ga pa recimo skoz goniš na 4500 obratih.
Kar se delovnih ur tiče je to pameten podatek ja. Ko sem še v srednjo šolo hodil smo imeli na šoli tudi avtobus za prevoze in avtošolo, smo ga med prakso večkrat pucali. Tist vem da je imel tudi števec delovnih ur.
Dejansko ti ure lahko povejo kako je bil avto vožen. Zdaj če ga je nekdo gonil v visokih obratih in nižjih prestavah, to pomeni, da je motor naredil več obratov kot pa nekdo, ki je naredil isto kilometrino z lepo normalno vožnjo.
Čeprav lahko je pa tudi drugi slučaj, ko ljudje avte preveč matrajo pri prenizkih obratih. Takrat bi pa imel malo delovnih ur in veliko kilometrov, dejansko bi pa bil motor zlo zmatran.
Objavljeno: Pe jan 23, 2009 10:19 am
Napisal/-a Energetik81
No, ja, poznam veliko ljudi ki se vozijo po AC v službo in se vozijo cca. 110km/h, to je skoraj optimalno za porabo in za živce. In taki avti so po mojm kot novi.
Ja delovne ure bi bile kar fina opcija, za ugotavljanje stanja vozila, pa recimo še število obratov motorja (verjetno ogromna cifra). Vse to se da pa po mojm skoraj zastonj implementirati v ECU, vsi podatki so na voljo. Samo zgleda da proizvajalci nimajo interesa. Potem pa lepo prikaz na BC.
Mišek, če motor dela pri nizkih obratih ni čisto nič "zmatran", saj je trenje vseh komponent veliko manjše, poleg tega tudi pospeški ojnic, batov, ventilov. Govorim o obratih, ko mašina še ne cuka in klenka (recimo nad 1400rpm). Veliko hujša je obraba in obremenitve pri visokih obratih. Jaz ponavadi z bencinarjem vozim
po ravnem (recimo do nekje 70 km/h) z 1500-1800rpm in mašina prede ko mucka, nobenega matranja ni.

Objavljeno: Pe jan 23, 2009 10:24 am
Napisal/-a ban
VAG grupa ma BC narejen tako, da ti kaže do 99.99 ur, potem se vrednosti nastavjo na 0. In potem začne števec znova tečt. Ali pa km, mislm da grejo do 9999, potem se resetirajo na 0 km. Lahko pa vzameš svinčnik in sproti beležeš števec časa, za vsakih 100 ur.
Objavljeno: Pe jan 23, 2009 1:03 pm
Napisal/-a mišek
Energetik81 je napisal/-a:Mišek, če motor dela pri nizkih obratih ni čisto nič "zmatran", saj je trenje vseh komponent veliko manjše, poleg tega tudi pospeški ojnic, batov, ventilov. Govorim o obratih, ko mašina še ne cuka in klenka (recimo nad 1400rpm). Veliko hujša je obraba in obremenitve pri visokih obratih. Jaz ponavadi z bencinarjem vozim
po ravnem (recimo do nekje 70 km/h) z 1500-1800rpm in mašina prede ko mucka, nobenega matranja ni.

Ne bi rekel, da ni zmatran. Kaj pomeni, če dela pri nizkih obratih; Recimo, da bi se 50 km/h vozil v peti namesto v četrti (se najdejo taki, recimo moj sosed). Če vzameš predpostavko, da je enaka hitrost pomeni, da more dat motor v obeh primerih enako moč od sebe. Razlika je v tem, da v primeru pete prestave motor dela z nižjimi obrati, vendar zaradi tega z večjim navorom. To pomeni večje sile v ležajih, na same stene cilindra itd. Obratov je manj vendar večja sila, zaradi nizkih obratov je slabše mazanje in potem smo tam. Pa še motor pri tem več porabi in zamorjen postane.
To vem, da se dogaja, ker sem se nekajkrat vozil zraven soseda, ki ima Mercedesa A140 in človk se vsepovsod vozi v peti. Se pelje po ranini recimo 80 pride ovinek samo bremza na 50 pa kar v peti naprej, nič ne šalta. Prav slišiš kak se motor matra. Isto je pa ko se pelje kak klanc. Tam ko bi bila ravno prav druga se on pelje v tretji. In potem si lahko misliš kako je to, ko pri hitrosti nižji od 40 v hrib obira med ovinki.
Da je pa zamorjen sem se pa sam prepričal, ko sem se enkrat z njegovim avtom peljal v Maribor in tudi po avtocesti. Ko sem šel tja avto ni šel več kot 150 pa če si mu zlate ponujal. Nazaj, ko sem ga malo prepihal pa je že malo čez 160. Pije mu pa 8,5.
Zlo podobna zgodba je pa z dizli, ki pod 2000 obrati zlo švoh vlečejo. Sestrina Xsara 2.0 Hdi se pri 50 v četrti zlo grdo oglaša, če res ni čisto ravno. Men bencinar poje kot slavček pri tej hitrosti in prestavi. Zato se men dizli ne dopadejo, ker moreš kar naprej šaltat, čim ti obrati padejo tam nekje pod 1900. V peti prestavi ima dizel 2000 obratov pri 90km/h. Tako da se 70 nemoreš normalno peljat. Z bencinarjem ni problem. Tako da za dizle tudi ni dobro ga matrat z nizkimi obrati, ker še v bistvu prej zajamra kot bencinar.
zanič nad 100000
Objavljeno: Pe jan 23, 2009 1:33 pm
Napisal/-a rrobic
da je avto zanič nad 100000 lahko izjavi samo frgo, ki kot vidim vozi renaulta.
Vsi ostali se glih nebi strinjali s tem.
Re: zanič nad 100000
Objavljeno: Pe jan 23, 2009 1:48 pm
Napisal/-a esem
rrobic je napisal/-a:da je avto zanič nad 100000 lahko izjavi samo frgo, ki kot vidim vozi renaulta.
Vsi ostali se glih nebi strinjali s tem.
Frgo je izjavil tole
frgo je napisal/-a:Saj avto, ki je vožen na relacije je tudi bolje ohranjen kljub 2x več kilometrom. Ampak Slovenci tega še ne razumemo, vsak avto ki ima za sabo 100000km je samo še za na odpad.
In to ima povsem drug pomen, kot praviš ti. Ali bolje beri [sarc][/sarc] ali ne podtikaj.
Namen tega posta je izključno vnaprejšnje onemogočanje kregarije. Če bo kdo odgovarjal na te tri poste in vseeno začel kregarijo, bo avtomatsko dobil karton.
Objavljeno: Pe jan 23, 2009 5:49 pm
Napisal/-a Energetik81
@Mišek: delno se strinjam. Pri enaki hitrosti je potrebna enaka moč motorja. Zdaj če znižaš obrate moraš povišati navor, pri višjih obratih pa je lahko navor manjši. Zaradi povečanega navora malo bolj trpijo vsi deli do menjalnika, ker na kolesih je pa enak kot prej. To je res. Ampak pri višjih obratih pa je trenje večje in obremenitve gibajočih se delov zaradi pospeškov. Glede mazanja pri nizkih obratih pa bi moralo biti zadovoljivo.
Kar se tiče porabe se pa ne strinjam. Sam vozim pri malih obratih in imam porabo manjšo kot prej, ko nisem šel pod 2500rpm.
Vprašanje je, kje je optimum. Saj tudi jaz peljem 55km/h v peti prestavi, ampak to samo na ravnem. Ko pridejo klanci/obremenitve/pospeševanje grem tud jaz čez 3000rpm in več.
Ajej, smo zabluzili. Skratka po mojm bi bilo beleženje vseh obratovalnih ur/obratov/povprečne hitrosti povsem enostavno z malo programiranja v ECU. Podatki za izračun so vsi na voljo, ampak proizvajalci zgleda tega nočejo.
Objavljeno: Pe jan 23, 2009 6:14 pm
Napisal/-a lisko
mišek je napisal/-a:Energetik81 je napisal/-a:Mišek, če motor dela pri nizkih obratih ni čisto nič "zmatran", saj je trenje vseh komponent veliko manjše, poleg tega tudi pospeški ojnic, batov, ventilov. Govorim o obratih, ko mašina še ne cuka in klenka (recimo nad 1400rpm). Veliko hujša je obraba in obremenitve pri visokih obratih. Jaz ponavadi z bencinarjem vozim
po ravnem (recimo do nekje 70 km/h) z 1500-1800rpm in mašina prede ko mucka, nobenega matranja ni.

Ne bi rekel, da ni zmatran. Kaj pomeni, če dela pri nizkih obratih; Recimo, da bi se 50 km/h vozil v peti namesto v četrti (se najdejo taki, recimo moj sosed). Če vzameš predpostavko, da je enaka hitrost pomeni, da more dat motor v obeh primerih enako moč od sebe. Razlika je v tem, da v primeru pete prestave motor dela z nižjimi obrati, vendar zaradi tega z večjim navorom. To pomeni večje sile v ležajih, na same stene cilindra itd. Obratov je manj vendar večja sila, zaradi nizkih obratov je slabše mazanje in potem smo tam. Pa še motor pri tem več porabi in zamorjen postane.
To vem, da se dogaja, ker sem se nekajkrat vozil zraven soseda, ki ima Mercedesa A140 in človk se vsepovsod vozi v peti. Se pelje po ranini recimo 80 pride ovinek samo bremza na 50 pa kar v peti naprej, nič ne šalta. Prav slišiš kak se motor matra. Isto je pa ko se pelje kak klanc. Tam ko bi bila ravno prav druga se on pelje v tretji. In potem si lahko misliš kako je to, ko pri hitrosti nižji od 40 v hrib obira med ovinki.
Da je pa zamorjen sem se pa sam prepričal, ko sem se enkrat z njegovim avtom peljal v Maribor in tudi po avtocesti. Ko sem šel tja avto ni šel več kot 150 pa če si mu zlate ponujal. Nazaj, ko sem ga malo prepihal pa je že malo čez 160. Pije mu pa 8,5.
Zlo podobna zgodba je pa z dizli, ki pod 2000 obrati zlo švoh vlečejo. Sestrina Xsara 2.0 Hdi se pri 50 v četrti zlo grdo oglaša, če res ni čisto ravno. Men bencinar poje kot slavček pri tej hitrosti in prestavi. Zato se men dizli ne dopadejo, ker moreš kar naprej šaltat, čim ti obrati padejo tam nekje pod 1900. V peti prestavi ima dizel 2000 obratov pri 90km/h. Tako da se 70 nemoreš normalno peljat. Z bencinarjem ni problem. Tako da za dizle tudi ni dobro ga matrat z nizkimi obrati, ker še v bistvu prej zajamra kot bencinar.
Vsak motor ima svoje meje in vsak se oglaša drugač. Tako da posploševanje da dizli niso to kar bi lahko bili, ker jih moraš kar naprej menjavat, nekak nima smisla....
Če ne verjameš lahk kamot nardima testno vožnjo z jeepom . Pri 1500 obratih mu že lepo pomaga turbina, pri 1800 obratih dobi tisti "ruker" ko turbina "zagrabi" pri 2200 (se mi zdi) doseže največji navor.....nad 3500 obratov pa že sliši kako se matra.....
Je pač motor ki ima 2499ccm in pa "samo" 115 konjev.....Potem lahk zgodbo probama z dizli petko , ki ima 1590ccm in pa "samo" 55 konjev.....zgodba podobna....zelo lepo vleče pri nizkih obratih med tem ko druga nad 40km/h , prav slišiš kako motorju ne paše najbolj.....1.4 petka je podobno pa je bencinar...spet "samo" 60 konjev....mu dost bolj pašejo nizki obrati, visoki obrati mu samo povečajo porabo , željenega efekta pa ne prinesejo....
Pač vsak motor po svoje no ampak dost bluženja....
Sam se strinjam , da bi število delovnih ur bil konkreten podatek iz katerga bi se dalo razbrat ogromno.
Objavljeno: Pe jan 23, 2009 6:29 pm
Napisal/-a Templar
mišek je napisal/-a:Sam pomoje pa tist, ko je skoz na avtocesti tudi ni najbolje za motor. Tist se ga bolj kot ne skoz tera v visokih obratih in je tudi kar precej obremenjen. Če recimo večinoma voziš nekje okrog 150 že more motor kar nekaj dat od sebe, če se pa voziš po lokalni cesti 90 pa je zato dosti manjša obremenitev motorja. Pa še obrati se malo speminjajo, na avtocesti ga pa recimo skoz goniš na 4500 obratih.
Zdaj tu se ne morem 100% strinjat ker treba je vedet da kljub relativno visokim obratom(3000-4000) motorju ne dogaja ravno slabo. Ponavadi teče na delovni temperaturi(ali pa jo tukaj hitro doseže). To pomeni da je olje optimalno segreto, oljna črpalka ima pritisk da maže motor... To pa zagotovo ni slabše kot start stop 1.,2. ler....1. ler.... pri neogretem motorju ko je vse hladno, oljna črpalka lih komaj da ima pritisk... Je pa res da je dosti odvisno od motorja do motorja. Kljub vsemu zagotovo primestna vožnja od 80-100km/h pri ogretem motorju najmanj škodi.
Se pa strinjam z vsemi pred mano glede ur obratovanja. Samo tu je spet drug hec. Ko bi folk začel to čekirat bi raznorazni preprodajalci preprosto vrteli in prilagajali še te števce in bi bili spet na začetku.
Objavljeno: Pe jan 23, 2009 6:39 pm
Napisal/-a Ivan36
Hmm, da bi se jaz vedno vozil na 4500 rpm bi se peljal z 1.8 okol 155kmh ali 2.0 170kmh kar pa ni normalno ali je? Glede ur hmm ne bo šlo primer 1:45h v MB in 200km ali mesto konica 20km v istem času recimo

Objavljeno: Pe jan 23, 2009 6:43 pm
Napisal/-a mišek
Ja sej se strinjam, da ima vsak motor drugačen režim in svoje območje kjer zagrabi.
Jaz pač vem za tega dizla, ki je sedaj pri hiši in pa za 1.5 dci iz Cliota (82 KM), ki je tudi nekaj časa bil pri hiši. In more rečt, da je bil dci dost boljši v delovanju. Ni bilo take luknje, čeprav je po podatkih največji navor pri 2000 pri Xsari pa je pri 1900. Res je tudi, da je Xsara težja, ampak ni to glavni vzrok. Pri 50 ima v 4 prestavi 1500 obratov in to gre, če je res čist ravno in brez pospeševanja. Kakor se pojavi eno ali drugo pa postane glasen in prav čutiš, da mu ne paše. Tam nekje pri 1750 obratih začne vlečt prej je pa mrtel bolj kot vsak bencinar. Da se vsaj 60 pelješ je že dosti bolje pri 50 se pa res matra. Dci pa je bil boljši glede tega, je bolj zvezno potegnil pa potem pri 2000 obr. je bolj močno potegnil. S tistim Cliotom sem se rajš vozil, samo škoda, ko je po 4 mescih šel v totalko - sam ne po naši krivdi.
Se opravičujem, da je tema malo zašla.