Stran 1 od 2
Optimalna poraba goriva
Objavljeno: Pe mar 20, 2009 6:42 pm
Napisal/-a abcabc
Živji
Od novega leta dalje si lastim vozilo Hyundai Accent l.98. Morda ima kdo v uporabi tak avto ali pa ga je vozil, motor je 1.5.Vedno sem vozil nekako do 4000 obratov, včasih pa tudi več, nikoli ne v rdečem polju. V naseljih vozim v čim višji brzini in s tem se poraba zmanjša, izven naselja včasih avto poženem tudi preko 100km/h, mestne vožnje je bilo cca 20%, kar nekaj km sem se prevozil po mestu, pa še v kakšno gužvo sem padel..... pa sem zadnjič malo računal, koliko bi mi porabil pri taki vožnji in sem naračunal, da mi porabi točno 7l/100km.
Potem pa sem mal prebral navodila in vozil striktno po navodilih proizvajalca. Optimalna poraba pri mojmu avto naj bi bila pri 2500 obratov, bilo je več kot 90% relacije, veliko več sem zaviral z motorjem, nikoli nisem avta pognal čez 3000 obratov, pa sem na en tank naračunal porabo 7.5l/100km.
Razlika v porabi ni velika, je pa razlika v tem, da mi pri 2500 obratih in striktni vožnji po navodilih porabi več kot pri več mestni vožnji, večkrat avto videl 4000 obratov in vožnja v čim višji brzini - torej 5 brzina pri 50- 60km/h (slabi za motor).
Sklepam iz tega, da so teli motorji narejeni, da se vrtijo. Medtem, ko kakšen vw motor pa velja načelo, čim višja brzina pri manjši hitrosti (ga imel).
Če vozim res penzionsko mi pa porabi pod 6l.
Objavljeno: Pe mar 20, 2009 6:46 pm
Napisal/-a Fiatfan
a nisi že ti pisu o tem,kako s čim manjšimi obrati voziti, da pokuri čim manj??
Objavljeno: Pe mar 20, 2009 6:48 pm
Napisal/-a roomeo
Hehe, čisto možno, moj 206 1.4 HDI je tko, če ga vozim lepo do 2.000 obratov (mestna), pije okoli 6.
Če ga pa (mestna tudi) menjam pri 3.000 obrati, je pa čudno manjša poraba. Sicer ni ekstremnega, ampak pol litra je skoraj razlike.

Objavljeno: Pe mar 20, 2009 7:13 pm
Napisal/-a profii
poraba je najmanjša pri tistih obratih, kjer imate največ navora oz. tam kjer se motor najmanj matra.
LP
Objavljeno: Pe mar 20, 2009 7:25 pm
Napisal/-a NoB0dy
pa ne pri vseh

Jaz imam civica 1.5 vtec in mi do 3.000 obratov dela na 12 ventilov in tukaj je tudi najmanjša poraba (med 2.000 do 3.000 obratov). Največji navor dosežem pri 5.200 obratih. Če bi se vedno vozil z 5.200 obrati dvomim da bi bila poraba pod 7,5.
Objavljeno: Pe mar 20, 2009 7:40 pm
Napisal/-a Fiatfan
NoB0dy je napisal/-a:pa ne pri vseh

Jaz imam civica 1.5 economic in mi do 3.000 obratov dela na 12 ventilov in tukaj je tudi najmanjša poraba (med 2.000 do 3.000 obratov). Največji navor dosežem pri 5.200 obratih. Če bi se vedno vozil z 5.200 obrati dvomim da bi bila poraba pod 7,5.
dela ti na 12 ventilov?? tole še pa nism slišu

pol men tud fiat bravo 16v dela do 3000obr na 12 ventilov?

Objavljeno: Pe mar 20, 2009 7:56 pm
Napisal/-a NoB0dy
Fiatfan je napisal/-a:NoB0dy je napisal/-a:pa ne pri vseh

Jaz imam civica 1.5 economic in mi do 3.000 obratov dela na 12 ventilov in tukaj je tudi najmanjša poraba (med 2.000 do 3.000 obratov). Največji navor dosežem pri 5.200 obratih. Če bi se vedno vozil z 5.200 obrati dvomim da bi bila poraba pod 7,5.
dela ti na 12 ventilov?? tole še pa nism slišu

pol men tud fiat bravo 16v dela do 3000obr na 12 ventilov?


kaj sm napisu....meu sm v glavi 4 sesalne ventile...pol sm pa kr odbil 4 ventile od 16-ih....moja napaka. Hotel sem reči da mi do 3000 obratov delujejo le 4 sesalni ventili.
Objavljeno: Pe mar 20, 2009 8:00 pm
Napisal/-a abcabc
roomeo je napisal/-a:Hehe, čisto možno, moj 206 1.4 HDI je tko, če ga vozim lepo do 2.000 obratov (mestna), pije okoli 6.
Če ga pa (mestna tudi) menjam pri 3.000 obrati, je pa čudno manjša poraba. Sicer ni ekstremnega, ampak pol litra je skoraj razlike.

Samo ti imaš dizla.
Objavljeno: Pe mar 20, 2009 8:03 pm
Napisal/-a abcabc
profii je napisal/-a:poraba je najmanjša pri tistih obratih, kjer imate največ navora oz. tam kjer se motor najmanj matra.
LP
Dve razliki. Tam, ko ima največ avto navora ne more biti najmanjša poraba.
Objavljeno: Pe mar 20, 2009 8:05 pm
Napisal/-a Fiatfan
NoB0dy je napisal/-a:Fiatfan je napisal/-a:NoB0dy je napisal/-a:pa ne pri vseh

Jaz imam civica 1.5 economic in mi do 3.000 obratov dela na 12 ventilov in tukaj je tudi najmanjša poraba (med 2.000 do 3.000 obratov). Največji navor dosežem pri 5.200 obratih. Če bi se vedno vozil z 5.200 obrati dvomim da bi bila poraba pod 7,5.
dela ti na 12 ventilov?? tole še pa nism slišu

pol men tud fiat bravo 16v dela do 3000obr na 12 ventilov?


kaj sm napisu....meu sm v glavi 4 sesalne ventile...pol sm pa kr odbil 4 ventile od 16-ih....moja napaka. Hotel sem reči da mi do 3000 obratov delujejo le 4 sesalni ventili.
pa to je pr useh 16 ventilcih?? se pravi do 3000obr delajo sam 4 sesalni ventili?
Objavljeno: Pe mar 20, 2009 8:07 pm
Napisal/-a adis
Objavljeno: Pe mar 20, 2009 8:11 pm
Napisal/-a abcabc
1 link: Kako naj vprašam že na zastavljeno temo, če je zaklenjena
2 link: Hvala za to povezavo
Objavljeno: Pe mar 20, 2009 8:12 pm
Napisal/-a abbe
Fiatfan je napisal/-a:NoB0dy je napisal/-a:Fiatfan je napisal/-a:NoB0dy je napisal/-a:pa ne pri vseh

Jaz imam civica 1.5 economic in mi do 3.000 obratov dela na 12 ventilov in tukaj je tudi najmanjša poraba (med 2.000 do 3.000 obratov). Največji navor dosežem pri 5.200 obratih. Če bi se vedno vozil z 5.200 obrati dvomim da bi bila poraba pod 7,5.
dela ti na 12 ventilov?? tole še pa nism slišu

pol men tud fiat bravo 16v dela do 3000obr na 12 ventilov?


kaj sm napisu....meu sm v glavi 4 sesalne ventile...pol sm pa kr odbil 4 ventile od 16-ih....moja napaka. Hotel sem reči da mi do 3000 obratov delujejo le 4 sesalni ventili.
pa to je pr useh 16 ventilcih?? se pravi do 3000obr delajo sam 4 sesalni ventili?
on ma vtec.mal si preber kako dela vtec.do nekje 5000 rpm dela samo po en sesalni ventil,glih zarad manse porabe.po 5200 pa dela vseh 8 sesalnih...
Objavljeno: Pe mar 20, 2009 8:27 pm
Napisal/-a uros11
abcabc je napisal/-a:profii je napisal/-a:poraba je najmanjša pri tistih obratih, kjer imate največ navora oz. tam kjer se motor najmanj matra.
LP
Dve razliki. Tam, ko ima največ avto navora ne more biti najmanjša poraba.
Zakaj ne? Kaj pa tam, kjer ima
motor največjo moč, ima najmanjšo porabo?! Ali pa tam, kjer se komaj vrti?
Pri največjem navoru se
motor najmanj matra. Krivulja črka U. Pred največjim navorom je poraba
motorja večja, po največjem navoru pa tudi.
Pri
avtu pa so še ostali dejavniki: trenje, upor zraka.
Objavljeno: Pe mar 20, 2009 8:37 pm
Napisal/-a abcabc
uros11 je napisal/-a:abcabc je napisal/-a:profii je napisal/-a:poraba je najmanjša pri tistih obratih, kjer imate največ navora oz. tam kjer se motor najmanj matra.
LP
Dve razliki. Tam, ko ima največ avto navora ne more biti najmanjša poraba.
Zakaj ne? Kaj pa tam, kjer ima
motor največjo moč, ima najmanjšo porabo?! Ali pa tam, kjer se komaj vrti?
Pri največjem navoru se
motor najmanj matra. Krivulja črka U. Pred največjim navorom je poraba
motorja večja, po največjem navoru pa tudi.
Pri
avtu pa so še ostali dejavniki: trenje, upor zraka.
NI res pravijo, da avto najmanj porabi pri 90km/h. Pri meni toraj v 5 brzini pri 2500 obrath gre 90km/h. Navor pa imam pri malo več obratih, kot 2500.
Objavljeno: Pe mar 20, 2009 8:50 pm
Napisal/-a Blinder
A nimajo samo nekateri vtec-i tisto zapiranje enega ventila? Tisti vtec-e 1.5 90 km je imel tole, za ostale pa nisem še slisal, da bi imeli tole funkcijo.
Ker hondasi majo kaksno staro hondo z 1.6 130km motorjem, 16v in brez vteca, pa mislijo, da ima motor not vtec, kern al kak se ze klice tisto ki bojo mele F1

Objavljeno: Pe mar 20, 2009 8:58 pm
Napisal/-a uros11
Kdo pravi, da najmanj porabi pri 90 km/h?
Avto porabi najmanj malenkost pod najvišjim navorom, ker se tam že pozna vpliv zraka, ki bistveno vpliva na porabo. Motor pa še vedno porabi najmanj pri max navoru. Vendar je ta ponavadi že v območju, ko se pri vožji avta že pozna upor zraka,.
Torej je najmanjša poraba avta funkcija najvišjega navora motorja in še znosnega upora zraka avta, kar pomeni nekje pred max navorom motorja.
Enkrat pišem motor, enkrat avto, ker je jasno razlika,,, pišemo pa očitno eno in isto...
Objavljeno: Pe mar 20, 2009 9:06 pm
Napisal/-a esem
Stokrat prežvečene teme. Dajte raje malo prebrat.
Npr - če ima pri največjem navoru najmanjšo porabo, bi npr za kakšnim počasnim kamionom porabil pri cca 20 km/h manj v prvi (kjer je npr bližje največjemu navoru!) kot v drugi. Očiten nonsense!
Pri porabi je najpomembnejši dejavnik (poleg upora, aerodinamike itd) ne obrati (navor itd), ampak "zahtevana moč" za neko pospeševanje (ali samo vzdrževanje hitrosti)! Po domače - koliko moraš pritiskat na gas, da dovolj potegne v neki prestav,
nima pa prevelikega viška ali manjka moči/navora. Če malo pritiskaš v nižji in precej v višji (npr nekaj klanca), čeprav je ta po obratih bližje največjemu navoru, bo v nižji porabil manj goriva. To zadnje je odvisno tudi od
nastavitev motorja (vbrizga) in nastavitev povečevanja dotoka goriva (z gasom in z obrati!), torej
je specifično za vsak motor posebej! (po domače - nekateri motorji dajo pri npr 1/4 gasa polovico max goriva v motor, drugi dajo polovico šele pri 2 ali celo treh četrtinah gasa. Samo primer!) Verjetno je tu razlog za večjo porabo 1,4 HDI. Pri bencinarjih se hitreje
povečuje dotok goriva,a se to na moči pozna šele pri večjih obratih - tudi od tu manjše porabe turbodizlov. Itd itd...
Never ending nor reading stories

Objavljeno: Pe mar 20, 2009 9:24 pm
Napisal/-a NoB0dy
Blinder je napisal/-a:A nimajo samo nekateri vtec-i tisto zapiranje enega ventila? Tisti vtec-e 1.5 90 km je imel tole, za ostale pa nisem še slisal, da bi imeli tole funkcijo.
Ker hondasi majo kaksno staro hondo z 1.6 130km motorjem, 16v in brez vteca, pa mislijo, da ima motor not vtec, kern al kak se ze klice tisto ki bojo mele F1

jp. v 5. generaciji je to 1.5 vtec (90 konjev), nato so to imeli angleški civici z istim motorjem in pa 6. generacija civica 1.5 vtec (115 konjev).Vseh vtec in no-vtec motorjev pa ne mislim naštevati....lahko le potrdim da 1.6 (130 konjev) v starem crx-u in v 4. generaciji civica ni vtec. Takrat je bil motor z vtec-om imenovan I-VT, ki pa je bil 1.6 150 konjev, sledil pa mu je VTI. dovolj OFF.
Objavljeno: Pe mar 20, 2009 9:30 pm
Napisal/-a NoB0dy
esem je napisal/-a:Stokrat prežvečene teme. Dajte raje malo prebrat.
Npr - če ima pri največjem navoru najmanjšo porabo, bi npr za kakšnim počasnim kamionom porabil pri cca 20 km/h manj v prvi (kjer je npr bližje največjemu navoru!) kot v drugi. Očiten nonsense!
Pri porabi je najpomembnejši dejavnik (poleg upora, aerodinamike itd) ne obrati (navor itd), ampak "zahtevana moč" za neko pospeševanje (ali samo vzdrževanje hitrosti)! Po domače - koliko moraš pritiskat na gas, da dovolj potegne v neki prestav,
nima pa prevelikega viška ali manjka moči/navora. Če malo pritiskaš v nižji in precej v višji (npr nekaj klanca), čeprav je ta po obratih bližje največjemu navoru, bo v nižji porabil manj goriva. To zadnje je odvisno tudi od
nastavitev motorja (vbrizga) in nastavitev povečevanja dotoka goriva (z gasom in z obrati!), torej
je specifično za vsak motor posebej! (po domače - nekateri motorji dajo pri npr 1/4 gasa polovico max goriva v motor, drugi dajo polovico šele pri 2 ali celo treh četrtinah gasa. Samo primer!) Verjetno je tu razlog za večjo porabo 1,4 HDI. Pri bencinarjih se hitreje
povečuje dotok goriva,a se to na moči pozna šele pri večjih obratih - tudi od tu manjše porabe turbodizlov. Itd itd...
Never ending nor reading stories

Se popolnoma strinjam. Ker če bi bila najmanša poraba pri največjem navoru bi se vsi vozili samo s 1 in 2 prestavo. Le na avtocesti bi uporabili 3 brzino. Že logika ti to pove. Zdaj ali imam jaz čuden avto, da mi v drugi manj popije če vozim 50 km/h kot če bi peljal 50km/h s prvo in bi bil na meji največjega navora?