Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
yashica
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2362
Pridružen: Pe mar 23, 2012 1:45 pm

Re: moment ključ

Napisal/-a yashica Sr nov 26, 2014 8:49 am

Daedalus je napisal/-a:..,če uporabiš lepilo za navoje...


Nima neposredne zveze s kolesnimi vijaki pa vseeno...
Pred nekaj leti sem na maxi skuterju odstranjeval prednji disk in se je eden od vijakov odlomil. OK, ni problema, bo šel odlomljeni del iz platišča s pomočjo odvijača... ne tudi to ni šlo, ker se je top odvijač od snap-on podjetja zlomil :evil:
Ni mi ostalo drugega, kot peljati platišče orodjarju, kateremu je tudi uspelo polomit en sveder in na koncu sva ugotovila, da je samo ta vijak lepljen z lepilom za trajne zveze :evil: Po pregovarjanju je le privolil, da mi poskusi odstraniti vijak s potopno erozijo + vstaviti vložek kar je tudi uspelo.
1992 Fiat Uno 60 SX
1988 Peugeot 205 1.1 GR - Starodobnik
1991 Citroen ZX 1,6i Aura
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 911
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: moment ključ

Napisal/-a zzitop Sr nov 26, 2014 9:00 am

Očitno sem potem do sedaj delal neumnost, saj sem z bakreno mastjo mazal navoje IN KONUS, ter zategnil na predpisani moment.

Torej, konuse in njihovo ležišče v platiščih očistim in jih več ne mažem.
VENDAR, kako naj tem razmeram na podlagi podatkov s sledeče slike prilagodim moment? Zmanjšam/povečam za koliko?
Slika

Hvala
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: moment ključ

Napisal/-a Energetik81 Sr nov 26, 2014 10:22 am

Zanimivo to pri tem Puntotu.
Jaz samo navoje vsako leto pošpricam s keramično mastjo in zategnem s predpisanim navorom. Do zdaj je bilo še vse OK.
Keramična mast je tudi po 1 letu bremzanja in vročine še vedno lepo na vijakih.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Nikola_Tesla
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 616
Pridružen: So maj 12, 2012 8:43 pm

Re: moment ključ

Napisal/-a Nikola_Tesla Sr nov 26, 2014 10:59 am

Če navoj + konuse namažeš je vijačna sila (pri predpisanem zateznem momentu) precej preko dovoljenega --> poškodba platišč.
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 911
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: moment ključ

Napisal/-a zzitop Sr nov 26, 2014 11:02 am

Pa se v praksi jeklena platišča dejansko deformirajo? Verjetno je ta pojav viden predvsem pri alu platiščih, a ne?
 
Nikola_Tesla
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 616
Pridružen: So maj 12, 2012 8:43 pm

Re: moment ključ

Napisal/-a Nikola_Tesla Sr nov 26, 2014 11:17 am

Moja slaba izkušnja...

Pri vulkanizerju so mi pretegnili eno originalno jekleno platišče .... pa še to verjetno namenoma ko sem povedal da naj ne privija premočno ker so vijaki namazani.... res da v tisti naglici pred 15.11 ni uporabljal moment ključa ampak je samo na pištolo privijal ....

Ni bila toliko problem pištola ampak odnos pomočnika, ki je streljal po 20-30x na vsak vijak ....

Sam lastnik delavnice ko privija strelja od 5-8x največ... in je privito v mejah normale.

Pridem domov in s priloženim ključem (ročica cca 30cm) z roko nisem mogo odviti vijakov .... po ključu sem moral skakati da sem popustil (podmazane) vijake ... računam da je bilo privito nekje 28-36kg ... tako da originali platišč zdržijo kar precej.

No znak za pretegnjeno platišče je viden kot rahla krivina po obodu centrirne lukne... no platišče je še vedno uporabno.

***************

Od takrat dalje privijam platišča sam ... jim ne zaupam več ... je predraga njihova storitev :?

Lp.
Zadnjič spremenil Nikola_Tesla, dne Sr nov 26, 2014 11:54 am, skupaj popravljeno 4 krat.
 
thunderbolt
Uporabnik
 
Prispevkov: 1373
Pridružen: So maj 21, 2011 5:40 pm

Re: moment ključ

Napisal/-a thunderbolt Sr nov 26, 2014 11:20 am

zzitop je napisal/-a:Pa se v praksi jeklena platišča dejansko deformirajo? Verjetno je ta pojav viden predvsem pri alu platiščih, a ne?


Tudi, tudi, preverjeno! :huh:
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 911
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: moment ključ

Napisal/-a zzitop Sr nov 26, 2014 11:26 am

Tudi jaz to VEDNO sam zategujem.

Si upa kdo izpostaviti in povedati, kako naj, glede na sliko (jeklena platišča):
Slika

Namažem/ne namažem? Če da, kaj namažem?

In posledično, kakšen moment uporabim?

Hvala :D
 
Nikola_Tesla
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 616
Pridružen: So maj 12, 2012 8:43 pm

Re: moment ključ

Napisal/-a Nikola_Tesla Sr nov 26, 2014 11:49 am

Zdravo

Moj primer pokaže, kaj se zgodi z originalnim jeklenim platiščem (prvovgradnja od renoja) če se ga privija na dvojni zatezni moment.

Namazan samo navoj vijaka ---> material se je že trajno plastično deformiral.

/////////////

Tako da če konus+navoj namažeš in privijaš na predpisano si že izkoristil celotno elastično področje materiala.

Opazne trajne poškodbe pri originalih še verjetno ni ... pri slabih kopijah pa lahko da si že globoko v plastičnem področju.

***********

Mogče je res zgornja meja 20% manj OD PREDPISANEGA pri namazanem navoju vijaka .... za originale.

///////////////////

Sam privijam po občutku z 20-30kg na ročici 25cm kar znese cca 50-75Nm (oz 40% pod predpisanim) in ni težav s samodejnim odvijanjem vijakov.

Naj še kdo poda svoje izkušnje.... sicer izkušnje te vrste ponavadi stanejo veliko €. :?

Lp.
Zadnjič spremenil Nikola_Tesla, dne Sr nov 26, 2014 12:21 pm, skupaj popravljeno 3 krat.
 
Uporabniški avatar
yashica
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2362
Pridružen: Pe mar 23, 2012 1:45 pm

Re: moment ključ

Napisal/-a yashica Sr nov 26, 2014 12:14 pm

Sem že napisal nekaj v tej smeri:
...zategujejo na moment, ki je za 20% nižji od predvidenega(suh in čist navoj). Nikakor pa se ne maže samega konusa, kjer se vijak dotika platišča.


Vse vrednosti so navedene za suh in očiščen navoj! Še za zategovanje vijakov posameznih delov motorja, se navajajo vrednosti brez mazanja oziroma, če se vijake maže je sila zategovanja znižana za 15-25%.

Na splošno so vrednosti take, da pri vijakih mazanih z oljem, zmanjšamo silo zategovanja za 15-25%, pri teflonskem traku in voskanih vijakih, celo za 50%. Pri kromiranih vijakih ni spremembe, medtem ko za vijake prevlečene s kadmijem velja reduciranje sile za 25% in za cinkane vijake 15%.

Očisti vijake in na rahlo namaži navoj, ter pusti konus suh. Zategni en povsem suh in očiščen vijak, na predpisano tovarniško vrednost in drug očiščen, ter na rahlo namazan z bakreno ali keramično mastjo, s 15-20% manjšo silo zategovanja in boš videl pri čem si, ko boš oba odtegoval.
1992 Fiat Uno 60 SX
1988 Peugeot 205 1.1 GR - Starodobnik
1991 Citroen ZX 1,6i Aura
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3149
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: moment ključ

Napisal/-a joztom Pe nov 28, 2014 10:25 am

zzitop, sem ti izčrpno odgovoril na ZS. Ker bi razni mojstri namazali navoje lahko tudi z navadno mastjo, obstoja možnost da se zaradi velikih temperatur le-ta dobro zapeče in bi bilo razstavljanje onemogočeno. Bakrena mast je pa ravno recept proti temu problemu (antseize). Težave so ponavadi s hitrostjo montaže, metanjem vijakov po pesku, vijačenje mokrih vijakov, zabijanje na 26kg itd... Tudi čiščenje naležne površine nikomur ne škodi, že drobni pesek na nabi, je na robu kar par mm opletanja. Za ta namen Wurth ponuja posebno čistilno ploščo?
 
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 911
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: moment ključ

Napisal/-a zzitop Ne dec 14, 2014 6:13 pm

Zelo ugodna možnost so Proxxon moment ključi v Nemčiji! Zavedati se je potrebno, da to JE profesionalno orodje, v Nemčiji ga cenijo kot zelo kakovostno. Ni sicer Stahlwille, a kvaliteta je vsaj na nivoju Uniorja.
Proxxon torej NI diskontno orodje, kot tisto v OBI ali Bauhaus-u. Cene:

1.) 40 - 200 Nm - 65,70 EUR
http://www.satberlin.de/de/Proxxon-Werk ... S-NO-23353

2.) 20 - 100 Nm - 56,90 EUR
http://www.satberlin.de/de/Proxxon-Werk ... S-NO-23351

3.) 6 - 30 Nm - 41,07 EUR
http://www.satberlin.de/de/Proxxon-Werk ... S-NO-23349

4.) 60 - 320 Nm - 83,87 EUR
http://www.satberlin.de/de/PROXXON-Werk ... S-NO-23354

5.) 3 - 15 Nm 47,30 EUR
http://www.satberlin.de/de/PROXXON-Werk ... er-3-15-Nm

Poštnina je 20€ ne glede na količino. Morda bi se splačalo narediti skupno naročilo in bi si razdelili tudi poštnino. Seveda tisti, ki živimo blizu.
 
Uporabniški avatar
Asterix
Uporabnik
 
Prispevkov: 1385
Pridružen: To nov 26, 2002 10:11 am

Re:

Napisal/-a Asterix So jun 04, 2022 7:55 pm

splash je napisal/-a:ti lepo vzami gedoro pa tamal podalšek, pa račno, pa na roke zategneš kokr gre, potem pa še dvakrat gor skočiš pa je. tolko moraš zategnit da fajn zacvili.


:lol:
pravjo da 10-12 kg


a kdo še drugače zateguje, če ni ravno mehanik? :P

vprašanje, bom menjal olje in filter sam, ker zgleda hudo enostavno. A moraš nujno imeti moment ključ za zategnit vijak na posodi in filter, ker ga seveda nimam?

Hvala
Kadim Lord, vozim Ford, v Avstriji mešam mord.
 
Uporabniški avatar
limas
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2192
Pridružen: Ne avg 18, 2013 8:01 pm

Re: moment ključ

Napisal/-a limas So jun 04, 2022 8:13 pm

Ne rabiš.
Zateguješ po občutku.
Opazoval sem na stotine menjav olja in nikjer nisem videl moment ključev.
 
Uporabniški avatar
Asterix
Uporabnik
 
Prispevkov: 1385
Pridružen: To nov 26, 2002 10:11 am

Re: moment ključ

Napisal/-a Asterix So jun 04, 2022 8:19 pm

Aha hvala.
Kadim Lord, vozim Ford, v Avstriji mešam mord.
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1155
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: moment ključ

Napisal/-a danci1973 So jun 04, 2022 9:25 pm

limas je napisal/-a:Ne rabiš.
Zateguješ po občutku.
Opazoval sem na stotine menjav olja in nikjer nisem videl moment ključev.

Jaz pa sem kar nekaj menjav olja opravil in velikokrat klel tistega pred mano z 'občutkom'... Tudi kakšne navoje smo že popravljali zaradi 'občutka'.

Asterix je napisal/-a:Aha hvala.

Za filter praviloma ne rabiš - zategne se ga 'na roko' (brez orodja - razen, če je za tvoj avto kako drugače predvideno).

Za čep pa je koristno imeti moment ključ - še posebej, če je tesnilo takšno, da se stisne - pri takšnih je 'občutek' lahko precej varljiv.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 40 gostov