Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
stefan
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 55
Pridružen: Sr avg 29, 2007 11:40 am

moment ključ

Napisal/-a stefan Po apr 06, 2009 7:14 pm

Pozdravljeni

Na koliko Kg zategnem kolesa pri avtomobilu z moment ključem pri ALU in navadnih
"felnah" ?

hvala in LP
 
Uporabniški avatar
Slicker
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4594
Pridružen: Pe jul 23, 2004 12:38 am
Kraj: okolica Trebnjega

Napisal/-a Slicker Po apr 06, 2009 7:15 pm

12
 
Proton-Blaž
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 696
Pridružen: So dec 03, 2005 5:25 pm
Kraj: Mb

Napisal/-a Proton-Blaž Po apr 06, 2009 7:15 pm

12-13 KG oz. 120-130nM

lp
 
Uporabniški avatar
ANJCI
TÜV ekspertinja
 
Prispevkov: 1376
Pridružen: So jun 18, 2005 5:45 pm

Napisal/-a ANJCI Po apr 06, 2009 8:06 pm

Odvisno od platišča ( alu / jkl ) debeline ( M12, M14 ) , navoja ( 1.25, 1.50, 1.75 ) in konusa vijaka :) ..

Drugače se je pa to tem že pisalo ;)

Lp, A
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3149
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Po apr 06, 2009 8:39 pm

Z bakreno mastjo tenko namazane vijake se zategne na 11-12 kg.
 
Uporabniški avatar
splash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2352
Pridružen: To nov 16, 2004 9:27 pm

Napisal/-a splash Po apr 06, 2009 9:27 pm

ti lepo vzami gedoro pa tamal podalšek, pa račno, pa na roke zategneš kokr gre, potem pa še dvakrat gor skočiš pa je. tolko moraš zategnit da fajn zacvili.


:lol:
pravjo da 10-12 kg
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1287
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek To apr 07, 2009 7:20 am

splash je napisal/-a:ti lepo vzami gedoro pa tamal podalšek, pa račno, pa na roke zategneš kokr gre, potem pa še dvakrat gor skočiš pa je. tolko moraš zategnit da fajn zacvili.


:lol:
pravjo da 10-12 kg


Z račno se pa takih stvari ne zateguje, jo boš slej ko prej zjebal. Račna je za tam, kjer ne moreš naredit celega obrata pa, da ni prevelika sila zategovanja.
Pri kolesnih vijakih pa ni nobene potrebe, da bi sploh potreboval račno. Od začetka tako z roko zašraufaš dokler gre, potem pa T ključ pa s tistim zategneš.
 
On
Novinec
 
Prispevkov: 240
Pridružen: Po sep 04, 2006 9:03 pm

Napisal/-a On To apr 07, 2009 9:42 am

Pri opel astri H z 16 alu feltnami piše v servis manualu, da je zatezna sila vijaka na kolesu 110 Nm! Jaz vedno toliko zategnem in nikoli nobenih problemov :), aja pa ko menjam feltne z lahkoto odvijačim vijak in ni potrebno skakat po ključu :)

Lep pozdrav

In ne pozabi da moment ključ po uporabi odvijači, se pravi, da nima vzmet nobenega momenta, ker se zna zgoditi, da po dolgem času vzmet popust...
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3149
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom To apr 07, 2009 1:17 pm

To je odvisno od izvedbe, na Stahlwille tega ni treba, pa unim tipom na kazalec tudi ne, edino te tapoceni na vijak je bolj varno odviti-popustiti. Te dni je v Hoferju tekla akcija za kiloključ 10-250Nm, kar je idealno razmerje za amaterja s podaljškom in dvema glavama, cena pa okoli 20€.
 
On
Novinec
 
Prispevkov: 240
Pridružen: Po sep 04, 2006 9:03 pm

Napisal/-a On Sr apr 08, 2009 7:40 am

Če dvakrat na leto menjaš platišča je hofer varianta odlična in poceni, ker nima smisla dajat 150 Eur za moment ključ...
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Sr apr 08, 2009 10:29 am

On je napisal/-a:Če dvakrat na leto menjaš platišča je hofer varianta odlična in poceni, ker nima smisla dajat 150 Eur za moment ključ...

a je kdo dejansko testiral te moment kljuce po 20-50 eur kok so tocni?
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
Pravi_Diablo
Uporabnik
 
Prispevkov: 981
Pridružen: Po feb 12, 2007 7:12 pm

Napisal/-a Pravi_Diablo Sr apr 08, 2009 10:29 am

točno tako, čisto soliden je ta ključ iz hoferja..sem pa ugotovil , da sem poprej na roko zategoval med 120 in 130 - torej več kot je potrebno, zdej na kljucč pa 110 ;)
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3149
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Sr apr 08, 2009 10:33 am

Vsekakor zadosti za korektno zategovanje koles, ne pa da po ključu skačeš, da zacvili navoj. To deformira jekleno platišče ali razriva konuse na aluminijastih feltnah.
 
Uporabniški avatar
kolesar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2913
Pridružen: Pe sep 15, 2006 3:24 pm
Kraj: štajerska

Napisal/-a kolesar Sr apr 08, 2009 11:06 am

Pravi_Diablo je napisal/-a:točno tako, čisto soliden je ta ključ iz hoferja..sem pa ugotovil , da sem poprej na roko zategoval med 120 in 130 - torej več kot je potrebno, zdej na kljucč pa 110 ;)

kaki kluč je to iz hoferja?
ga še imajo?
 
Uporabniški avatar
GorazdO
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2109
Pridružen: So apr 17, 2004 8:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a GorazdO Sr apr 08, 2009 12:24 pm

Imajo ga tudi na avtoodelku v Bauhausu (sem ga kupil v Lj); nastavek 17 in 19; 1/2"; kratek podaljšek;
Hoferjev je imel še en nastavek (21?),... je pa drugače škatla enaka.
Power is nothing without Control; so Think, Feel, Drive...
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Sr apr 08, 2009 3:16 pm

GorazdO je napisal/-a:Imajo ga tudi na avtoodelku v Bauhausu (sem ga kupil v Lj); nastavek 17 in 19; 1/2"; kratek podaljšek;
Hoferjev je imel še en nastavek (21?),... je pa drugače škatla enaka.

21 je ja:) V hoferjih ga je zmankalo drugi dan....:D Bom pa ob primernem času ga testiral in povem točnost :D Pa tri leta garancije :)
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 911
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re:

Napisal/-a zzitop To nov 25, 2014 11:18 pm

joztom je napisal/-a:Z bakreno mastjo tenko namazane vijake se zategne na 11-12 kg.


@joztom, recimo pri običajnem 1.2 Puntu MK2 po Autodati piše sledeče:
Slika


Morda kaka informacija, logika, zakaj se naj NE bi mazalo kolesnih vijakov?

Hvala in LP
 
Nikola_Tesla
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 616
Pridružen: So maj 12, 2012 8:43 pm

Re: moment ključ

Napisal/-a Nikola_Tesla To nov 25, 2014 11:49 pm

Logika je lahko samo v tem da potem momenti ne držijo več.

Če namažeš vse je potreben zelo mali moment in drži bolj, kot pa v primeru, da skačeš po ključu če je vse zarostano in gre na suho.
 
Uporabniški avatar
yashica
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2362
Pridružen: Pe mar 23, 2012 1:45 pm

Re: moment ključ

Napisal/-a yashica Sr nov 26, 2014 6:40 am

Sam že kakšnih 20 let na rahlo mažem navoje očiščenih vijakov z bakreno ali keramično mastjo in ni nobenih težav z odvijanjem.
Delam točno to kar je napisal @joztom.

Se še dobro spomnim sorodnika onkraj luže, ki je bil do penzije eden od proizvodnih šefov tovarne specialnih gasilskih vozil in njegovih besed, da pri montaži koles mažejo vijake z "Anti-sieze" pasto in jih nato zategujejo na moment, ki je za 20% nižji od predvidenega(suh in čist navoj). Nikakor pa se ne maže samega konusa, kjer se vijak dotika platišča.
1992 Fiat Uno 60 SX
1988 Peugeot 205 1.1 GR - Starodobnik
1991 Citroen ZX 1,6i Aura
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: moment ključ

Napisal/-a Daedalus Sr nov 26, 2014 8:04 am

yashica je napisal/-a:Sam že kakšnih 20 let na rahlo mažem navoje očiščenih vijakov z bakreno ali keramično mastjo in ni nobenih težav z odvijanjem.
Delam točno to kar je napisal @joztom.

Se še dobro spomnim sorodnika onkraj luže, ki je bil do penzije eden od proizvodnih šefov tovarne specialnih gasilskih vozil in njegovih besed, da pri montaži koles mažejo vijake z "Anti-sieze" pasto in jih nato zategujejo na moment, ki je za 20% nižji od predvidenega(suh in čist navoj). Nikakor pa se ne maže samega konusa, kjer se vijak dotika platišča.


Tako je. Navoj vijaka ne služi kot preventiva proti odvitju ampak je zgolj "orodje" da s privijanjem dosežeš želeno vijačno silo. Kar preprečuje odvitje so razne varovalne matice, vzmetne/pahljačaste podložke in konusne naležne površine (ugrezni vijaki, avtomobilski vijaki). Bolj ali manj edini primer, ko z navojem rešuješ ta problem je če uporabiš lepilo za navoje, ampak to nikakor ni uporaba namenjena planirani (pogosti) demontaži vijaka.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 101 gostov