Stran 1 od 2
moment ključ
Objavljeno: Po apr 06, 2009 7:14 pm
Napisal/-a stefan
Pozdravljeni
Na koliko Kg zategnem kolesa pri avtomobilu z moment ključem pri ALU in navadnih
"felnah" ?
hvala in LP
Objavljeno: Po apr 06, 2009 7:15 pm
Napisal/-a Slicker
12
Objavljeno: Po apr 06, 2009 7:15 pm
Napisal/-a Proton-Blaž
12-13 KG oz. 120-130nM
lp
Objavljeno: Po apr 06, 2009 8:06 pm
Napisal/-a ANJCI
Odvisno od platišča ( alu / jkl ) debeline ( M12, M14 ) , navoja ( 1.25, 1.50, 1.75 ) in konusa vijaka

..
Drugače se je pa to tem že pisalo
Lp, A
Objavljeno: Po apr 06, 2009 8:39 pm
Napisal/-a joztom
Z bakreno mastjo tenko namazane vijake se zategne na 11-12 kg.
Objavljeno: Po apr 06, 2009 9:27 pm
Napisal/-a splash
ti lepo vzami gedoro pa tamal podalšek, pa račno, pa na roke zategneš kokr gre, potem pa še dvakrat gor skočiš pa je. tolko moraš zategnit da fajn zacvili.
pravjo da 10-12 kg
Objavljeno: To apr 07, 2009 7:20 am
Napisal/-a mišek
splash je napisal/-a:ti lepo vzami gedoro pa tamal podalšek, pa
račno, pa na roke zategneš kokr gre, potem pa še dvakrat gor skočiš pa je. tolko moraš zategnit da fajn zacvili.
pravjo da 10-12 kg
Z račno se pa takih stvari ne zateguje, jo boš slej ko prej zjebal. Račna je za tam, kjer ne moreš naredit celega obrata pa, da ni prevelika sila zategovanja.
Pri kolesnih vijakih pa ni nobene potrebe, da bi sploh potreboval račno. Od začetka tako z roko zašraufaš dokler gre, potem pa T ključ pa s tistim zategneš.
Objavljeno: To apr 07, 2009 9:42 am
Napisal/-a On
Pri opel astri H z 16 alu feltnami piše v servis manualu, da je zatezna sila vijaka na kolesu 110 Nm! Jaz vedno toliko zategnem in nikoli nobenih problemov

, aja pa ko menjam feltne z lahkoto odvijačim vijak in ni potrebno skakat po ključu
Lep pozdrav
In ne pozabi da moment ključ po uporabi odvijači, se pravi, da nima vzmet nobenega momenta, ker se zna zgoditi, da po dolgem času vzmet popust...
Objavljeno: To apr 07, 2009 1:17 pm
Napisal/-a joztom
To je odvisno od izvedbe, na Stahlwille tega ni treba, pa unim tipom na kazalec tudi ne, edino te tapoceni na vijak je bolj varno odviti-popustiti. Te dni je v Hoferju tekla akcija za kiloključ 10-250Nm, kar je idealno razmerje za amaterja s podaljškom in dvema glavama, cena pa okoli 20€.
Objavljeno: Sr apr 08, 2009 7:40 am
Napisal/-a On
Če dvakrat na leto menjaš platišča je hofer varianta odlična in poceni, ker nima smisla dajat 150 Eur za moment ključ...
Objavljeno: Sr apr 08, 2009 10:29 am
Napisal/-a abbe
On je napisal/-a:Če dvakrat na leto menjaš platišča je hofer varianta odlična in poceni, ker nima smisla dajat 150 Eur za moment ključ...
a je kdo dejansko testiral te moment kljuce po 20-50 eur kok so tocni?
Objavljeno: Sr apr 08, 2009 10:29 am
Napisal/-a Pravi_Diablo
točno tako, čisto soliden je ta ključ iz hoferja..sem pa ugotovil , da sem poprej na roko zategoval med 120 in 130 - torej več kot je potrebno, zdej na kljucč pa 110

Objavljeno: Sr apr 08, 2009 10:33 am
Napisal/-a joztom
Vsekakor zadosti za korektno zategovanje koles, ne pa da po ključu skačeš, da zacvili navoj. To deformira jekleno platišče ali razriva konuse na aluminijastih feltnah.
Objavljeno: Sr apr 08, 2009 11:06 am
Napisal/-a kolesar
Pravi_Diablo je napisal/-a:točno tako, čisto soliden je ta ključ iz hoferja..sem pa ugotovil , da sem poprej na roko zategoval med 120 in 130 - torej več kot je potrebno, zdej na kljucč pa 110

kaki kluč je to iz hoferja?
ga še imajo?
Objavljeno: Sr apr 08, 2009 12:24 pm
Napisal/-a GorazdO
Imajo ga tudi na avtoodelku v Bauhausu (sem ga kupil v Lj); nastavek 17 in 19; 1/2"; kratek podaljšek;
Hoferjev je imel še en nastavek (21?),... je pa drugače škatla enaka.
Objavljeno: Sr apr 08, 2009 3:16 pm
Napisal/-a lisko
GorazdO je napisal/-a:Imajo ga tudi na avtoodelku v Bauhausu (sem ga kupil v Lj); nastavek 17 in 19; 1/2"; kratek podaljšek;
Hoferjev je imel še en nastavek (21?),... je pa drugače škatla enaka.
21 je ja:) V hoferjih ga je zmankalo drugi dan....

Bom pa ob primernem času ga testiral in povem točnost

Pa tri leta garancije

Re:
Objavljeno: To nov 25, 2014 11:18 pm
Napisal/-a zzitop
joztom je napisal/-a:Z bakreno mastjo tenko namazane vijake se zategne na 11-12 kg.
@joztom, recimo pri običajnem 1.2 Puntu MK2 po Autodati piše sledeče:

Morda kaka informacija, logika, zakaj se naj NE bi mazalo kolesnih vijakov?
Hvala in LP
Re: moment ključ
Objavljeno: To nov 25, 2014 11:49 pm
Napisal/-a Nikola_Tesla
Logika je lahko samo v tem da potem momenti ne držijo več.
Če namažeš vse je potreben zelo mali moment in drži bolj, kot pa v primeru, da skačeš po ključu če je vse zarostano in gre na suho.
Re: moment ključ
Objavljeno: Sr nov 26, 2014 6:40 am
Napisal/-a yashica
Sam že kakšnih 20 let na rahlo mažem navoje očiščenih vijakov z bakreno ali keramično mastjo in ni nobenih težav z odvijanjem.
Delam točno to kar je napisal @joztom.
Se še dobro spomnim sorodnika onkraj luže, ki je bil do penzije eden od proizvodnih šefov tovarne specialnih gasilskih vozil in njegovih besed, da pri montaži koles mažejo vijake z "Anti-sieze" pasto in jih nato zategujejo na moment, ki je za 20% nižji od predvidenega(suh in čist navoj). Nikakor pa se ne maže samega konusa, kjer se vijak dotika platišča.
Re: moment ključ
Objavljeno: Sr nov 26, 2014 8:04 am
Napisal/-a Daedalus
yashica je napisal/-a:Sam že kakšnih 20 let na rahlo mažem navoje očiščenih vijakov z bakreno ali keramično mastjo in ni nobenih težav z odvijanjem.
Delam točno to kar je napisal @joztom.
Se še dobro spomnim sorodnika onkraj luže, ki je bil do penzije eden od proizvodnih šefov tovarne specialnih gasilskih vozil in njegovih besed, da pri montaži koles mažejo vijake z "Anti-sieze" pasto in jih nato zategujejo na moment, ki je za 20% nižji od predvidenega(suh in čist navoj). Nikakor pa se ne maže samega konusa, kjer se vijak dotika platišča.
Tako je. Navoj vijaka ne služi kot preventiva proti odvitju ampak je zgolj "orodje" da s privijanjem dosežeš želeno vijačno silo. Kar preprečuje odvitje so razne varovalne matice, vzmetne/pahljačaste podložke in konusne naležne površine (ugrezni vijaki, avtomobilski vijaki). Bolj ali manj edini primer, ko z navojem rešuješ ta problem je če uporabiš lepilo za navoje, ampak to nikakor ni uporaba namenjena planirani (pogosti) demontaži vijaka.