Stran 1 od 1

MAP senzor

Objavljeno: Ne maj 03, 2009 12:04 pm
Napisal/-a noctiferia
Ali mi lahko kdo pove zakaj je ta senzor in kakšni so simptomi ce crkne oziroma ne deluje prav.
Hvala

Objavljeno: Ne maj 03, 2009 12:09 pm
Napisal/-a adis
GorazdO je napisal/-a:MAP Sensors Speed-Density systems (used on the 2000+ models) calculate the weight of air going into the engine by using a Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor, the Intake Air Temperature (IAT) sensor and the Perfect Gas Law. To accurately determine the correct weight of fuel needed, the ECU has a Volumetric Efficiency map stored in it which it uses to calculate how much fuel must be added for a proper Air/Fuel mixture.
#

Pros:
# Easy and inexpensive to implement
# Very durable

Cons:
# Does not compensate very well for changes in VE
# Not very accurate A/F Ratios under transient driving conditions (ie: non-WOT street driving)

http://www.avtomobilizem.com/forum/view ... highlight=

Objavljeno: Ne maj 03, 2009 12:45 pm
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni

MAP - Manifold Apsulute Pressure/ Apsulutni tlak sesalnega kolektorja/razdelilnika

Senzor tlaka vhodnega zraka ima zelo velik vpliv na količino vbrizganega goriva pri hitri spremembi odprtosti lopute - pritisk na pedal plina ( kick down ) ali spust pedala. Pri tem pride do hitre spremembe tlaka v sesalnem kolektorju. Tako je pri hitrem odprtju lopute potrebno hitro dodati količino goriva, ker se je tlak v sesalnem kolektorju povečal. Ko pa pedal spustimo se v sesalnem kolektorju tlak hitro spusti in pri tem je potrebno zmanjšati količino vbrizganega goriva.

Kontrola delovanja tega senzorja poteka tako, da se mora napetost v prostem teku motorja vedno gibati v mejah, določenih s strani proizvajalca motorja. Spremembe se odčitavajo pri hitrem pritisku na pedal plina in spustu pedala. Pri prvem mora tlak najprej narasti in nato pasti na višjo vrednost od prostega teka, pri drugem primeru pa ravno obratno ( višja vrednost pri konstantnih višjih obratih - zaprtje lopute - padec tlaka na veliko nižjo vrednost in nato dvig na tlak prostega teka ). Sprememba tlakov se morajo vršiti skoraj tako hitro kot sprememba vrtljajev motorja, vedno pa nekoliko s prehitevanjem.

Za merjenje potrebujemo tester/diagnostično napravo, merimo v PIDu ( Parameter ID/ Indetifikacija parametra - različno od proizvajalca ).

To je preprosta razlaga za MAP senzor in njegovo preverjajnje pravilnega delovanja.

Lep pozdrav

Objavljeno: Ne maj 03, 2009 1:12 pm
Napisal/-a noctiferia
Pol bi to lahko bil vzrok namreč kadar pedal za plin pritisnem do konca avto zamori ne potegne takoj kot bi nekje vlekel fouš zrak imel sem ga na testerju vendar ni pokazalo nič mi pa posledično gori kontrolna lucka na obratomerju gre se za megane 1.6 16v l.2001.Ali se da njegovo vrednost izmerit kako drugače npr.z multimetrom da bi vedel ce je res fuč.

Objavljeno: Ne maj 03, 2009 6:44 pm
Napisal/-a joztom
To je zelo pogosta napaka na Renaultu, ki dela z MAP namesto LMM kot nemški avti. Zamenjaj povezovalno cev na kolektor, vzemi npr Gates 4mm za bencin.

Objavljeno: Po maj 04, 2009 1:14 pm
Napisal/-a noctiferia
joztom je napisal/-a:To je zelo pogosta napaka na Renaultu, ki dela z MAP namesto LMM kot nemški avti. Zamenjaj povezovalno cev na kolektor, vzemi npr Gates 4mm za bencin.


Ali bi lahko malce bolj podrobno razložil

Objavljeno: Po maj 04, 2009 2:22 pm
Napisal/-a joztom
ECU na MAP senzor preračunava mešanico zraka in bencina 13,7:1 na podlagi obratov in podtlaka v sesalnem kolektorju. ECU na LMM preračunava to razmerje z merjenjem pretoka zraka. Dva identična elementa se enako segrevata z isto napetostjo, en element je v zaklonu in se greje, drugi je v sesalni cevi na poti zraka, kjer zrak hladi ta element v odvisnosti od hitrosti pretoka. Rezultat je prilično podoben, nekaj manj težav je z MAP kot z LMM, ker ko se obloge iz oljnih par iz iberlaufa usedejo na žarilni element, potem pač nekaj procentov pade točnost meritev in avto ni tako odziven. Pri MAP pa je pomembna tesnost sesalne cevi za loputo do ventilov. Ponavadi je MAP povezan s cevjo in je nekje na požarni steni, npr Megane ali Clio, nekateri PSA pa imajo MAP direkt privit z O-ringom na loputo. Starejši sistemi kot so bili na SAAB 99 turbo pa so imeli sesalni kolektor povezan z mehanskim dozatorjem bencina na kovinske membrane. To pa še redki vidijo, že takrat so samo v Celovcu kaj več znali (Herr Branko). To ti je isto kot oni bebavi dvojni fergazerji na Cooper S itd.

Objavljeno: Po maj 04, 2009 2:39 pm
Napisal/-a Energetik81
noctiferia je napisal/-a:
joztom je napisal/-a:To je zelo pogosta napaka na Renaultu, ki dela z MAP namesto LMM kot nemški avti. Zamenjaj povezovalno cev na kolektor, vzemi npr Gates 4mm za bencin.


Ali bi lahko malce bolj podrobno razložil


Senzor je z gumijasto cevko povezan na sesalni kolektor. Če je cevka počena/stinjena, MAP pač ne kaže pravega tlaka v kolektorju in posledično so količine vbrizganega bencina nepravilne. Preglej jo in po potrebi zamenjaj. Da se tudi sam senzor preveriti, pogledati je treba postopek v Autodata programu.
Mislim da se meri napetost na sponkah MAP v prostem teku, ko je tlak v kolektorju najmanjši oz. vakuum največji.

Objavljeno: Po maj 04, 2009 7:02 pm
Napisal/-a noctiferia
Vsem skupaj najlepša hvala za pomoč,obenem bi pa še vprašal ali je treba senzor po menjavi programirat ali zadostuje samo menjava in to naj bi blo to.

Objavljeno: Po maj 04, 2009 8:02 pm
Napisal/-a joztom
Nič se ne programira.