Stran 1 od 2
opel astra hladilni sistm
Objavljeno: Sr maj 20, 2009 4:09 pm
Napisal/-a gasperizola
jaz mam problm z opel astro 1993 letnik.
noče mi uklopit ventilatorja od hladilnika tudi ob povišani temperaturi motorja nad 100°C. termo stikalo sem zamenjal pred kratkim. vntilator pa se začne vrtet če ga samega priklopiš.
Objavljeno: Sr maj 20, 2009 6:58 pm
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni
Preverite ali vam deluje termostat. Obe cevi ki peljeta na hladilnik morajo biti približno enako tople. V koliko pa imate možnost priklopa na tester, pa preverite temperaturo motorja ali se vklaplja termostat.
Lep pozdrav
Objavljeno: Če maj 21, 2009 3:41 pm
Napisal/-a gasperizola
Fan je napisal/-a:Pozdravljeni
Preverite ali vam deluje termostat. Obe cevi ki peljeta na hladilnik morajo biti približno enako tople. V koliko pa imate možnost priklopa na tester, pa preverite temperaturo motorja ali se vklaplja termostat.
Lep pozdrav
hvalaza vaš odgovor!
malo prej sem preveril ali sta obe cevi kateri vodita v hladilnik enako topli in bila sta enako topli na otip.
kaj je lahko še kakšna druga napaka možna? al kaj bi lahko še blo narobe da mi ne uklopi ventilatorja?
Objavljeno: Če maj 21, 2009 3:55 pm
Napisal/-a TOYOTA
kaj pa če bi sprobal samo ventilator, recimo direktno na aku zvež pa boš videl če sploh dela....mogoče je pa ventilator crknil oz je kje prišlo do prekinitve toka...
Objavljeno: Če maj 21, 2009 3:58 pm
Napisal/-a TriCikl
Varovalko in rele si preveril?
Objavljeno: Če maj 21, 2009 3:59 pm
Napisal/-a gasperizola
TOYOTA je napisal/-a:kaj pa če bi sprobal samo ventilator, recimo direktno na aku zvež pa boš videl če sploh dela....mogoče je pa ventilator crknil oz je kje prišlo do prekinitve toka...
tudi ventilator smo že probali samega priklopit in dela
edino da je mogoče kaka žica natrgana pa prihaja do kakega stika la kaj takega je tudi to možno ???
ventilator
Objavljeno: Če maj 21, 2009 4:00 pm
Napisal/-a kamal
Men se tut ni vklaplal ena dva meseca nazaj. so bli pa krivi konektorji na relejih, ni bilo stika. Tak da preverte releje. Men jih ni bilo potrebno menjati samo mal smo spucal pa je takoj začel vrtet.
Objavljeno: Če maj 21, 2009 4:02 pm
Napisal/-a TOYOTA
termostikalo?
Objavljeno: Če maj 21, 2009 4:06 pm
Napisal/-a gasperizola
[quote="TOYOTA"]termostikalo?[/quote
to je bilo menjano pred slabim mesecem
zdaj bom šov pregledat vso elekrtično napeljavo od ventilatorja od hladilnika če je mogoče kaj v tem narobe.
Objavljeno: Če jul 30, 2009 8:27 pm
Napisal/-a gasperizola
ta problem glede hladilnega sistema mi šeni uspelo rešiti in pridet do konca temu problemu... biu sem pri avto električarju kateri mi je pregledau električno inštalacijo od ventilatorja od hladilnika in je uredu, ponovno sem menjau termostilako vendartudito ni zadosti še zmeram mi ne užge ventilatorja. obecevi enaki gre v hladilnik in ena katera greiz hladilnikavmotor sta na otip enako tople. če poznakdo mogočeše kaj bi lahko bilo narobe kako to napako popravit bi res lepo prosil za nasvete.
hvala v naprej!
lp Gašper
Objavljeno: Če jul 30, 2009 9:03 pm
Napisal/-a gasperizola
še eno vprašanje glede tega hladilnega sistema kaj bi lahko jaz povezal direktno ventilator dabi ga lahko ročno upravljal( da bi ga sam prižgal ob potrebi?
kake so možne poslediceče to nardim al kar koli
Objavljeno: Če jul 30, 2009 9:30 pm
Napisal/-a lisko
gasperizola je napisal/-a:še eno vprašanje glede tega hladilnega sistema kaj bi lahko jaz povezal direktno ventilator dabi ga lahko ročno upravljal( da bi ga sam prižgal ob potrebi?
kake so možne poslediceče to nardim al kar koli
Mislim da ta avto še nima toliko hudo opevane elektronike, da se problem ne bi dal rešit. Čudi me samo , da ti avtoelektričar ni znal l rešit problema ( moj nasvet: zapelje se še do drugega). Če imaš možnost ( ali pa kateri drugi, tudi tukaj s foruma) prilepi sliko oz. shemo elektro inštalacije ali samo krmilja ventilatorja pa bomo mal pretuhtal. Sam na žalost nimam kaj podobnega pri roki. Praviš da ventilator se ti vrti če ga priklopiš na elektriko....torej sam ventilator dela.Termo stikalo imaš verjetno na hladilniku? Si probal že to stikalo kratko sklenit (prebrikat konektor) ? Če ima preko releja skoraj ne verjamem , da bi imel brez napetostno proženje....torej moraš na enem izmed kontaktov imeti stalno +12 voltov....si premeril? Glede na to da se ti ta problem že pojavla nekaj časa, sklepam da se ti med samo vožnjo ne pregreva.....problem se pojavi samo v koloni ali ob stoječem avto? Torej termostat deluje (če bi crknil v zaprtem stanju bi motor venomer kuhal).
Glede tvojega vprašanja prisilnega hlajenja pa tako: Uničit ne moreš kaj, če boš le gledal da ventilatorja ne boš ukljapljal med samo vožnjo ( nad 40 recimo) v tem primeru bi se pač ventilator vrtel za brezveze in trošil energijo ter se seveda po nepotrebnem obrabljal (motor ki služi pogonu le tega) in pa da ne boš pozabil ugasnit ko boš izklopil motor, kar ti lahko izprazni aku.....drugih bojazni ni in dokler problema ne saniraš lahko kamot nardiš tko po domače.Ostalo pa po želji....vklopiš pač ko predvidevaš da se je motor začel gret preko normalne temparature.
Objavljeno: Če jul 30, 2009 9:42 pm
Napisal/-a a4
zdaj ne vem če ti paničariš, ali je pa stvar dejansko problematična
pozanimaj se, pri kateri temperatui se stvar vklopi
meni se še nikoli ni prižgal ventilator
mimogrede, v drugi temi sem prebral da je ohlajanje motorja na mestu enaka bedarija kot segrevanje na mestu. kdo zna to bolje razložit ?
ker pri ugasnjenem motorju voda ne kroži zna bit v motorju problem da se tam voda ful segreje
koliko je dejansko novega segrevanja pri 600vrtljajih ko avto na mestu dela po dolgi vožji in kako hitro se hladi če stvar kroži skoz hladilnik kjer je morda prižgan ventilator ?
se je smiselno obremenjevat s tem ?
Objavljeno: Če jul 30, 2009 9:56 pm
Napisal/-a gasperizola
Mislim da ta avto še nima toliko hudo opevane elektronike, da se problem ne bi dal rešit. Čudi me samo , da ti avtoelektričar ni znal l rešit problema ( moj nasvet: zapelje se še do drugega). Če imaš možnost ( ali pa kateri drugi, tudi tukaj s foruma) prilepi sliko oz. shemo elektro inštalacije ali samo krmilja ventilatorja pa bomo mal pretuhtal. Sam na žalost nimam kaj podobnega pri roki. Praviš da ventilator se ti vrti če ga priklopiš na elektriko....torej sam ventilator dela.Termo stikalo imaš verjetno na hladilniku? Si probal že to stikalo kratko sklenit (prebrikat konektor) ? Če ima preko releja skoraj ne verjamem , da bi imel brez napetostno proženje....torej moraš na enem izmed kontaktov imeti stalno +12 voltov....si premeril? Glede na to da se ti ta problem že pojavla nekaj časa, sklepam da se ti med samo vožnjo ne pregreva.....problem se pojavi samo v koloni ali ob stoječem avto? Torej termostat deluje (če bi crknil v zaprtem stanju bi motor venomer kuhal).
Glede tvojega vprašanja prisilnega hlajenja pa tako: Uničit ne moreš kaj, če boš le gledal da ventilatorja ne boš ukljapljal med samo vožnjo ( nad 40 recimo) v tem primeru bi se pač ventilator vrtel za brezveze in trošil energijo ter se seveda po nepotrebnem obrabljal (motor ki služi pogonu le tega) in pa da ne boš pozabil ugasnit ko boš izklopil motor, kar ti lahko izprazni aku.....drugih bojazni ni in dokler problema ne saniraš lahko kamot nardiš tko po domače.Ostalo pa po želji....vklopiš pač ko predvidevaš da se je motor začel gret preko normalne temparature.[/quote]
ja ta problem mi nastaja samo ko avto stoji na miru in da je mašina užgana. medvožnjo ni problemou. ja avtoelektičar mi je preko konektorja na termo stikalu (kot da bi termostikalo daslo stik naprej) povezal z baterijo in ventilator se je vrtel normalno. po tem sodeč je inštalacija vredu saj tako mi je on povedau. po tem mi je pač svetoval naj grem ponovo termostikalo in danes sem ga šou kupit in montirau sem si ga pa sem potem segreu mašina na 105 °C al lahko šekaj malo več inše zmeram brez efekta ventilator ne dela.
če z tem ročnim užiganjem ventilatorja mašini ne morem kaj hujšega nardit kakobi se to dalo povezat?
Objavljeno: Če jul 30, 2009 10:22 pm
Napisal/-a lisko
Si sigurn da je bilo 105 stopinj? Meril si z digitalnim termometrom ali si gledal po števcu temparature? Če si gledal po števcu ti svetujem , da si umisliš en termometer in preveriš dejansko temparaturo motorja. Saj je možno da te jezi sam termoelement kateri daje napačne podatke in ti misliš da ti avto kuha v resnici pa ima 70 stopinj....
Povežeš zelo enostavno.....od + aku greš prvo preko varovalke (10A bo dovolj) potem greš v kabino in preko močnostnega stikala (vsaj 10A) in nazaj na + ventilatorja. Dobro preveri kje je plus in kje minus na ventilatorju.....Če nisi vešč in če nisi siguren kako in kaj se raje zapelji do kakega električarja in daj tistih par evrov saj v nasprotnem primeru lahko skuriaš bilokaj na avto+avto ti lahko zagori med vožnjo in ogrožaš sebe in druge....
Objavljeno: Če jul 30, 2009 10:30 pm
Napisal/-a gasperizola
ja to sem gledal preko šteuca na armaturi. ja potem bom ju3 še to poizkusil izmerit temperaturo z drugim termometrom. kje pa naj bi to meril dabi dobil točnerezultate?
Objavljeno: Pe jul 31, 2009 8:22 am
Napisal/-a lisko
gasperizola je napisal/-a:ja to sem gledal preko šteuca na armaturi. ja potem bom ju3 še to poizkusil izmerit temperaturo z drugim termometrom. kje pa naj bi to meril dabi dobil točnerezultate?
Ne vem kak sistem hlajenja uporablja tvoj avto. Če ima raztezna dva ali tri priključke tako , da voda kroži prek nje potem lahko to posodo odpreš in v njo porineš termometer. Drugače pa na glavo nekje fiksno pritrdiš senzor termometra in potem opazuješ kako se ogreva. Ko namestiš termometer avto lepo zakurblaš in pustiš teči pod prostim tekom. Ne vem kok stopinjska imaš termostat in termostikalo. Nekje pri 70-80 stopinjah se mora začet ogrevat zgornja cev , ki gre v hladilnik in nekje pri 90-100 stopinj se mora vklopit ventilator.
Objavljeno: Pe jul 31, 2009 2:59 pm
Napisal/-a gasperizola
lisko je napisal/-a:gasperizola je napisal/-a:ja to sem gledal preko šteuca na armaturi. ja potem bom ju3 še to poizkusil izmerit temperaturo z drugim termometrom. kje pa naj bi to meril dabi dobil točnerezultate?
Ne vem kak sistem hlajenja uporablja tvoj avto. Če ima raztezna dva ali tri priključke tako , da voda kroži prek nje potem lahko to posodo odpreš in v njo porineš termometer. Drugače pa na glavo nekje fiksno pritrdiš senzor termometra in potem opazuješ kako se ogreva. Ko namestiš termometer avto lepo zakurblaš in pustiš teči pod prostim tekom. Ne vem kok stopinjska imaš termostat in termostikalo. Nekje pri 70-80 stopinjah se mora začet ogrevat zgornja cev , ki gre v hladilnik in nekje pri 90-100 stopinj se mora vklopit ventilator.
vsem najlepša hvalazavašo pomočin vaš čas. danes sem poizkusil zmerit temperaturo in smo ugotovili da res neki laže tisti števec naarmaturi tako ventilator se mi užge.
tako da problem se je rešu
še enkrat hvala
lp Gašper
Objavljeno: Pe jul 31, 2009 7:25 pm
Napisal/-a lisko
gasperizola je napisal/-a:lisko je napisal/-a:gasperizola je napisal/-a:ja to sem gledal preko šteuca na armaturi. ja potem bom ju3 še to poizkusil izmerit temperaturo z drugim termometrom. kje pa naj bi to meril dabi dobil točnerezultate?
Ne vem kak sistem hlajenja uporablja tvoj avto. Če ima raztezna dva ali tri priključke tako , da voda kroži prek nje potem lahko to posodo odpreš in v njo porineš termometer. Drugače pa na glavo nekje fiksno pritrdiš senzor termometra in potem opazuješ kako se ogreva. Ko namestiš termometer avto lepo zakurblaš in pustiš teči pod prostim tekom. Ne vem kok stopinjska imaš termostat in termostikalo. Nekje pri 70-80 stopinjah se mora začet ogrevat zgornja cev , ki gre v hladilnik in nekje pri 90-100 stopinj se mora vklopit ventilator.
vsem najlepša hvalazavašo pomočin vaš čas. danes sem poizkusil zmerit temperaturo in smo ugotovili da res neki laže tisti števec naarmaturi tako ventilator se mi užge.
tako da problem se je rešu

še enkrat hvala
lp Gašper
Jao jao in za to si paničaru tri mesce

No sej iz izkušenj se učimo.....prvo se preveri temparatura z zunanjim preverjenim termometrom oz. vsi števci se preverijo z nekim zunanjim neodvisnim vendar točnim inštrumentom.
Objavljeno: Pe jul 31, 2009 9:33 pm
Napisal/-a gasperizola
lisko je napisal/-a:gasperizola je napisal/-a:lisko je napisal/-a:gasperizola je napisal/-a:ja to sem gledal preko šteuca na armaturi. ja potem bom ju3 še to poizkusil izmerit temperaturo z drugim termometrom. kje pa naj bi to meril dabi dobil točnerezultate?
Ne vem kak sistem hlajenja uporablja tvoj avto. Če ima raztezna dva ali tri priključke tako , da voda kroži prek nje potem lahko to posodo odpreš in v njo porineš termometer. Drugače pa na glavo nekje fiksno pritrdiš senzor termometra in potem opazuješ kako se ogreva. Ko namestiš termometer avto lepo zakurblaš in pustiš teči pod prostim tekom. Ne vem kok stopinjska imaš termostat in termostikalo. Nekje pri 70-80 stopinjah se mora začet ogrevat zgornja cev , ki gre v hladilnik in nekje pri 90-100 stopinj se mora vklopit ventilator.
vsem najlepša hvalazavašo pomočin vaš čas. danes sem poizkusil zmerit temperaturo in smo ugotovili da res neki laže tisti števec naarmaturi tako ventilator se mi užge.
tako da problem se je rešu

še enkrat hvala
vsaka šola neki stane...no ma saj sem se dosti novega naučil.
tako da še enkrathvala

lp Gašper
lp Gašper
Jao jao in za to si paničaru tri mesce

No sej iz izkušenj se učimo.....prvo se preveri temparatura z zunanjim preverjenim termometrom oz. vsi števci se preverijo z nekim zunanjim neodvisnim vendar točnim inštrumentom.