Stran 1 od 1

Menjava akumulatorja

Objavljeno: Po okt 19, 2009 6:47 pm
Napisal/-a kiki13
Imam renault megane 1.6 16V, letnik 2005. Ugotovil sem, da mi na akumulatorju več ne sveti zelena lučka, kar pomeni, da se bo akumulator verjetno izpraznil. Ko smo zmerili napetost (ugašnjen avtomobil), je le-ta kazala 11,67 V. Mehanik mi je rekel, da je to še normalna vrednost, ampak je bolje, da ga preventivno menjam (nekaj je že narobe, če ne sveti lučka), saj prihaja zima.
Na internetu sem prebral, da bi morala napetost meriti nad 12 V, bolj natančno okoli 12,8 V pri ugašnjenem avtomobilu. Ko je prižgan, bi naj napetost bila med 13,5 in 14,5 V.

Zdaj pa me zanima, ali je izmerjena vrednost res že kritična (meril sem takoj, ko sem ugasnil avto)?

Naj še povem, da avtomobil še normalno vžiga.

Ker bom verjetno akumulator zamenjal, me zanima, na kaj moram biti pazljiv oziroma kakšen je postopek menjave - računalnik, dvig šip, radio.

Hvala za informacije.

Objavljeno: Po okt 19, 2009 7:08 pm
Napisal/-a sebaveh
Akumulator pri ugasnjenem motorju bo redkokdaj prilezel nad 12V, če sploh. Mogoče takoj po izklopu, pa še to le za nekaj sekund, mogoče minuto. Tako se mi zdi tvojih 11,67V čisto normalno. Pri tem tudi prižgi kakšen srednje močan porabnik (lahko kar luči) in opazuj napetost za koliko pade. Vse kar je nad 10,5 V je dobro, vsaj pa mojih opažanjih in izkušnjah. Med tekom motorja pa mora alternator seveda polniti z med 13,5 do 14,5 V.

Jaz bi z njim še vozil, dokler bi normalno užigal. Saj zdaj v mrzlih jutrih vidiš, če z lahkoto vžge ali ne. Ko se bo pa začel s težavo obračati, ali pa celo mrknile kontrolne lučke bolj kot ponavadi, potem pa ga le zamenjaj.

Objavljeno: Po okt 19, 2009 7:15 pm
Napisal/-a kiki13
Zakaj pa potem več ne sveti zelena lučka na akumulatorju?

Menjal bi ga zato, ker se lahko zgodi, da ne bom mogel niti v avtomobil (elektronika), ali pa bo žena kje ostala z otrokoma, kar pa ne bi rad.

Objavljeno: Po okt 19, 2009 7:37 pm
Napisal/-a sebaveh
Tisto ni ravno lučka, temveč bolj kot nek plovec in srebrno obarvana okolica. Zeleno se vidi takrat ko je dovolj kisline v akumulatorju, in se obarva srebrno ko je ni dovolj. In ravno zato nimam rad takih akumulatorjev, ker si potem prisiljen kupiti novega. Imam raje klasiko, ker lahko po potrebi nalijem vodo, vsaj v tem navadnem cenovnem razredu.

Če imaš ključ, boš prišel v avto tako, kot smo jih odklepali pred 20 in več leti. ;) Ključavnice so še vedno klasične mehanske, vsaj voznikova. Bi pa bilo dobro če poveš za kateri avto gre.

Objavljeno: Po okt 19, 2009 7:45 pm
Napisal/-a lisko
sebaveh je napisal/-a:Akumulator pri ugasnjenem motorju bo redkokdaj prilezel nad 12V, če sploh. Mogoče takoj po izklopu, pa še to le za nekaj sekund, mogoče minuto. Tako se mi zdi tvojih 11,67V čisto normalno. Pri tem tudi prižgi kakšen srednje močan porabnik (lahko kar luči) in opazuj napetost za koliko pade. Vse kar je nad 10,5 V je dobro, vsaj pa mojih opažanjih in izkušnjah. Med tekom motorja pa mora alternator seveda polniti z med 13,5 do 14,5 V.

Jaz bi z njim še vozil, dokler bi normalno užigal. Saj zdaj v mrzlih jutrih vidiš, če z lahkoto vžge ali ne. Ko se bo pa začel s težavo obračati, ali pa celo mrknile kontrolne lučke bolj kot ponavadi, potem pa ga le zamenjaj.


Torej mam jaz v vseh vozilih kaj jih premoremo doma nekaj narobe? Namreč napetost pri ugašjenem vozilo znaša vedno nad 12V....12.8 če smo natančni....

Objavljeno: Po okt 19, 2009 8:27 pm
Napisal/-a Firediver
lisko je napisal/-a:
sebaveh je napisal/-a:Akumulator pri ugasnjenem motorju bo redkokdaj prilezel nad 12V, če sploh. Mogoče takoj po izklopu, pa še to le za nekaj sekund, mogoče minuto. Tako se mi zdi tvojih 11,67V čisto normalno. Pri tem tudi prižgi kakšen srednje močan porabnik (lahko kar luči) in opazuj napetost za koliko pade. Vse kar je nad 10,5 V je dobro, vsaj pa mojih opažanjih in izkušnjah. Med tekom motorja pa mora alternator seveda polniti z med 13,5 do 14,5 V.

Jaz bi z njim še vozil, dokler bi normalno užigal. Saj zdaj v mrzlih jutrih vidiš, če z lahkoto vžge ali ne. Ko se bo pa začel s težavo obračati, ali pa celo mrknile kontrolne lučke bolj kot ponavadi, potem pa ga le zamenjaj.


Torej mam jaz v vseh vozilih kaj jih premoremo doma nekaj narobe? Namreč napetost pri ugašjenem vozilo znaša vedno nad 12V....12.8 če smo natančni....


Lisko, ti preveč skrbiš za svoje avte, zato je napetost akumulatorja nadpovprečna.. :)

No, jaz vsekakor gledam na gladino elektrolita in akumulator zamenjam takrat, ko težko obrne. Kolikor sem bral, je za akumulator nepopravljiva škoda, če napetost celice (nominalno 2V) pade pod 1,75V - torej če je napetost akumulatorja pod 10,5V.
No, bolj kot to me skrbi, da elektronika prepozna prenizko napetost in odklopi zagon, čeprav bi brez te elektronike še (sicer težje) lahko vžgal..

Objavljeno: Po okt 19, 2009 8:31 pm
Napisal/-a kiki13
Saj 12,8 V je tudi optimalna vrednost, ki bi jo naj imel akumulator, ko je avtomobil ugasnjen. Vsaj nad 12 V naj bi bilo v njem - tako sem prebral na spodnjem naslovu ter še na drugih forumih.
http://faq.akumulator.si/


V vsakem primeru bom akumulator zamenjal, saj tudi če bi deloval še kakšno leto, bi se vedno spraševal, ali bo ravno danes zatajil.

Objavljeno: Po okt 19, 2009 9:12 pm
Napisal/-a Templar
Akumulator ima okoli 12V napetosti. Problem je da s staranjem grem po gobe notranjna prevodnost oz zmožnost ohranjanja kapacitete pod obremenitvijo. Akumulator je lahko po testu še čisto OK vendar se prikaže t.i. lažna kapaciteta, ker akumulator sicer kaže, da je OK pa v primeru obremenitev pa zdruzne.
To se dogaja z mojim akumulatorjem, ki je po parih hladnih nočeh zjutraj slabše zaganjal. Na testu ko je bil avto pri miru vse zaovoljivo. Ko pa se je avto 2X zaporedoma zagnalo in ugasnilo je že pri drugem zagonu napetost med zaganjanjem padla pod 10V(kar nebi smelo), to pa je znak, da akumulator peša in je le še vprašanje časa kdaj ne bo več šlo.

Objavljeno: Po okt 19, 2009 9:29 pm
Napisal/-a sebaveh
Govoril sem bolj za primer, ko akumulator že nekaj časa stoji brez da bi ga kdo zagnal. Pa še te napetosti sem meril prej dopoldne, ko je bilo še fajn mrzlo pri nas.
Drugače pa ima vsak malo bolj resni avtomehanik tudi tester za akumulator, ki ga lahko stestira koliko še da od sebe. Rezultat pa prikaže v %. Pri meni to naredi mehanik pri vsakem rednem servisu.
Nekaj o tisti zeleni piki se je debatiralo tudi tukaj

Objavljeno: Po okt 19, 2009 9:36 pm
Napisal/-a ban
Men je pa glih dones akumolator crknu, sem ga dal zmert pa ni blo nč od njega, tako da sem mogu novga kupt. Pa sem bil ob 80€ :evil:

Objavljeno: To okt 20, 2009 6:46 am
Napisal/-a joztom
Akumulator zamenjaj, tudi meni je šel te dni po gobe 3 leta star Banner, pa je gor trikrat pisalo, da je na testih "sehr gut". Najprej sem na Cobra detektorju videl da napetost pada pod 12V. Meritev avtoelektričarja je pokazala kapaciteto pod 50%, kar je kritično. Če je zadeva zdrava, ne gre pod 12V. Kupil sem po nasvetu avtoelektričarja na Petrolu Varta akumulator, ki naj bi bil dober in v Avstriji narejen. Sem si ogledoval še ene Yuassa pri Gama, pa se potem nisem odločil.

Objavljeno: Sr okt 21, 2009 12:25 pm
Napisal/-a kiki13
Včeraj sam meril napetost, ki je znašala 11,5 V (kar pomeni, da že pada in je akumulator slab). Zamenjal sem ga za bosch silver.

Prebral teme, ki jih je dodal sebaveh in od liskovega posta ugotovil, da če bi npr. lansko leto "zaprt" akumulator odprl in dolil destilirano vodo (ob pogoju, da to gre), se to verjetno ne bi zgodilo (to bom probal pri starem akumulatorju).

Objavljeno: Sr okt 21, 2009 1:00 pm
Napisal/-a Mgajvr
ko je enkrat akumulator slab ga ne rešiš več, mogoče še za kak teden 2.

Objavljeno: Sr okt 21, 2009 4:02 pm
Napisal/-a lisko
Mgajvr je napisal/-a:ko je enkrat akumulator slab ga ne rešiš več, mogoče še za kak teden 2.


Točno tako....ali največ en mesec.

Objavljeno: Sr okt 21, 2009 4:05 pm
Napisal/-a jay
sebaveh je napisal/-a:Akumulator pri ugasnjenem motorju bo redkokdaj prilezel nad 12V, če sploh. Mogoče takoj po izklopu, pa še to le za nekaj sekund, mogoče minuto.


zakaj pa je to dobro ?
Pri vseh avtomobilih kaj sem jih meril je bila napetost 12V-12.8V (tud, če je stal celo noč)
Pri gelnih tud 13V.

Vsekakor pa se splača dat nekaj več denarja za akumulator. Sploh v zimskih pogojih se to zelo pozna. Včasih se da "utrujene" akumulatorje malo spodbudit s pametnim polnilcem (ctek)