Stran 1 od 2

Poraba bencina pri gretju kabine pozimi

Objavljeno: Sr nov 11, 2009 11:12 pm
Napisal/-a mahlonc
Pozdravljeni!

Zanima me koliko se poveča poraba bencina pri vožnji z vključenim gretjem/pihanjem, recimo na polovico moči. Se to dosti pozna pri porabi?
Recimo da gre za avto s 80 konji, 1.6 mašina star 10 let

LP

Objavljeno: Sr nov 11, 2009 11:18 pm
Napisal/-a Blink-182-
tam do 3 litrov, priporočam da ugasneš vsakršno gretje. Če hočeš pa res nizko porabo, pa vključi hlajenje, ker se ti tako za kakšen liter zmanjša. :lol:



:rofl

Objavljeno: Sr nov 11, 2009 11:32 pm
Napisal/-a vugy
Blink-182- je napisal/-a:tam do 3 litrov, priporočam da ugasneš vsakršno gretje. Če hočeš pa res nizko porabo, pa vključi hlajenje, ker se ti tako za kakšen liter zmanjša. :lol:



:rofl


Enkrat sem gledo Auto Motor und Sport TV pa so neke teste delali....okrog 0,2 L več na 100km

Objavljeno: Sr nov 11, 2009 11:37 pm
Napisal/-a lisko
Blink-182- je napisal/-a:tam do 3 litrov, priporočam da ugasneš vsakršno gretje. Če hočeš pa res nizko porabo, pa vključi hlajenje, ker se ti tako za kakšen liter zmanjša. :lol:



:rofl


Predvidevam da ne veš dosti o delovanju motorjev.....

Je pa res da se samo zaradi gretja ne pozna kaj dosti , ker je toplota stranski produkt zgorevanja in se jo pač izkoristi v namen gretja kabine. Sigurno je pa res da se z vključenim gretjem na ful motor dosti počasneje ogreje na delovno temparaturo. Med tem pa leti pod "čokom" in takrat porabi mičkeno več....ni pa to razlike v litrih....mogoče deci ali dva al pa še to ne. Pozimi avti porabijo več zarad več vzrokov. Zimske gume grejo trše od letnih, motor v štartu leti dlje časa pod "čokom" , ....

Objavljeno: Če nov 12, 2009 8:14 am
Napisal/-a pugi89
zaradi tega ker maš gretje gor bo poraba minimalno večja, ni nobene očitne razlike, za manjšo porabo dej pa bol ozke gume gor, pa ti bo manj piv

Objavljeno: Če nov 12, 2009 10:37 am
Napisal/-a Klamzi
Pri gretju pa res ne moreš gledat na porabo, no edino če te zaj mimogrede pač zanima... To spregledaš tisti deci ali dva, glavno da je lepo toplo v avtu in da so stekla odrošena :roll:

Objavljeno: Če nov 12, 2009 12:25 pm
Napisal/-a IcEm4n
očitno človek raj zmrzuje v avtu za tist deci benza, k ga bo avto več pokuru (če ga bo) :lol: :lol: :lol:

Objavljeno: Če nov 12, 2009 12:27 pm
Napisal/-a sašo5
IcEm4n je napisal/-a:očitno človek raj zmrzuje v avtu za tist deci benza, k ga bo avto več pokuru (če ga bo) :lol: :lol: :lol:

enga tasga mamo na forumu :P ...poraba_poraba_poraba....da slulčajno kak decilitrček nebi še "mim"... :lol:

Objavljeno: Če nov 12, 2009 12:52 pm
Napisal/-a nebivedu
Zakaj pozimi avto porabi več kot poleti???

Mešanica bencina in zraka mora biti vedno v enakem razmerju (14 delov zraka in en del bencina). Ker je pozimi zrak bolj gost in hladen, je s tem bolj stisnjen. in ker zato pozimi v motor pride več zraka, mora računalnik dovajat tudi več bencina.

Zraven botrujejo pa še dodatne zadeve kot so drugačen gume z večjim trenjem, počasnejše ogrevanje motorja, kar pomeni dlje časa večji vbrizg goriva, pa najbrž več porabnikov - gretje zadnje šipe, ventilator bolj vrti, ker se hočemo rešit zarošenih šip in podobno.

Objavljeno: Če nov 12, 2009 12:58 pm
Napisal/-a sašo5
14,7:1 natančneje.........in menda je sedaj jasno, da gretje oz. "vklop" lopute, ki spusti vroč zrak v kabino ne more in ni krivec za "večjo" porabo. (voda itak kroži po celem sistemu, dandanes ni več ventila, ki bi spustil vročo tekočino v pečko)........"krivec" kot je predhodnik napisla = zima

Objavljeno: Če nov 12, 2009 1:00 pm
Napisal/-a nebivedu
Sašo od 13,5 do 14,7. Nekateri ruski avtomobili imajo možnost še manj, ker delajo tudi na petrolej (uaz recimo).

Večina novejših pa ima razpon od 14,4 do 14,7 - odvisno od kvalitete lambda sonde.

Objavljeno: Če nov 12, 2009 1:01 pm
Napisal/-a sašo5
nebivedu je napisal/-a:Sašo od 13,5 do 14,7. Nekateri ruski avtomobili imajo možnost še manj, ker delajo tudi na petrolej (uaz recimo).

ja, načeloma maš prav, kajti 14:7 so optimalni pogoji pri vlažnosti 0

Objavljeno: Če nov 12, 2009 1:01 pm
Napisal/-a Mr_Jingles
nebivedu je napisal/-a:Zakaj pozimi avto porabi več kot poleti???


Ni res!!!! Poleti vozim z 18 col ter klimo imam porabo približno 6.2l/100km, pozimi z 16 colskimi platišči ter klimo na ECON pade poraba za liter torej caa 5.2l/100km.. Tako mi vsaj kaže računalnik, če se pa on laže se jaz tudi!!!

Objavljeno: Če nov 12, 2009 1:04 pm
Napisal/-a nebivedu
Mr_Jingles je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:Zakaj pozimi avto porabi več kot poleti???


Ni res!!!! Poleti vozim z 18 col ter klimo imam porabo približno 6.2l/100km, pozimi z 16 colskimi platišči ter klimo na ECON pade poraba za liter torej caa 5.2l/100km.. Tako mi vsaj kaže računalnik, če se pa on laže se jaz tudi!!!


Daj še pozimi tvoje 18col feltne na avto, pa potem govori. Zaradi prevelikih in pretežkih gum je tvoja poraba višja.
Sam imam na avtu gume v dimenziji 235/75/15 in imam porabo 10 litrov. Če dam na avto gume v serijski dimenziji 195/70/15, bom imel porabo 8 litrov, pa ni važno zima ali poletje, ker je ta poraba povezana z gumami.
Pri serijskem avtu ki ima poleti in pozimi enako dimenzijo gum, je poraba pozimi višja.

Objavljeno: Če nov 12, 2009 1:04 pm
Napisal/-a sašo5
Mr_Jingles je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:Zakaj pozimi avto porabi več kot poleti???


Ni res!!!! Poleti vozim z 18 col ter klimo imam porabo približno 6.2l/100km, pozimi z 16 colskimi platišči ter klimo na ECON pade poraba za liter torej caa 5.2l/100km.. Tako mi vsaj kaže računalnik, če se pa on laže se jaz tudi!!!

jaz tudi poleti vozim 18(245) in kaže neko povprečje 6.5 .....sedaj pa 16 (225) in danes zjutraj na relaciji 14 km = 7.2 najbolj normalne vožnje (10km AC-ja 3km meste) - ponavadi je na tej relaciji v vročih dneh 5,2 (z 18 col)

Objavljeno: Če nov 12, 2009 1:29 pm
Napisal/-a Firediver
nebivedu je napisal/-a:Zakaj pozimi avto porabi več kot poleti???

Mešanica bencina in zraka mora biti vedno v enakem razmerju (14 delov zraka in en del bencina). Ker je pozimi zrak bolj gost in hladen, je s tem bolj stisnjen. in ker zato pozimi v motor pride več zraka, mora računalnik dovajat tudi več bencina.

Zraven botrujejo pa še dodatne zadeve kot so drugačen gume z večjim trenjem, počasnejše ogrevanje motorja, kar pomeni dlje časa večji vbrizg goriva, pa najbrž več porabnikov - gretje zadnje šipe, ventilator bolj vrti, ker se hočemo rešit zarošenih šip in podobno.


Še en dodatek manjka in sicer (to je bilo najbolj očitno pri vplinjačih):
- treba je dovajat več bencina, ker se je na mrzle stene dovodnih cevi iz mešanice goriva in zraka izločalo gorivo in je posledično v valj prispela prerevna mešanica.

Malo off:
Zadnje čase opažam, da na a.com ni več dobrih konstruktivnih vprašanj, ampak se vse tičejo minimalnih podrobnosti o vožnji, delovanju motorja itd. Kmalu se bo nekdo vprašal, koliko mu več pokuri, če ima umazan ali čist avto, potem bo vprašanje, koliko bo avto manj pokuril, če je spoliran ali ne..itd.

Objavljeno: Če nov 12, 2009 2:16 pm
Napisal/-a Grega_
Evo moj primer: poleti poraba med 8 in 9 litri - 17 col gume, trenutno je poraba zadnji tank in pol, relacije cca. 7km v eno stran, nove zimske gume na 16 col in kaže okoli 10 litrov :oops:

Objavljeno: Če nov 12, 2009 3:52 pm
Napisal/-a esem
nebivedu je napisal/-a:...
Mešanica bencina in zraka mora biti vedno v enakem razmerju (14 delov zraka in en del bencina). Ker je pozimi zrak bolj gost in hladen, je s tem bolj stisnjen. in ker zato pozimi v motor pride več zraka, mora računalnik dovajat tudi več bencina.
...


Če bi tvojo smer nadaljevali, bi prišli do turba.
To kot glavni (ostalo je "dodatno") argument za večjo porabo težko vzdrži kritiko, saj je ob enaki mešanici in zato več "potrebnega" bencina (zaradi gostejšega zraka) tudi večja moč in če bi vozili enako hitro, bi posledično malo manj pritiskali na gas - ergo - poraba bi morala biti enaka, če ne celo manjša.
Da ne govorimo o tem, da je zaradi pogojev pozimi povprečna hitrost manjša (razen v primeru poletnih kolon).
Nekje drugje mora biti catch...

Firediver je napisal/-a:Še en dodatek manjka in sicer (to je bilo najbolj očitno pri vplinjačih):
- treba je dovajat več bencina, ker se je na mrzle stene dovodnih cevi iz mešanice goriva in zraka izločalo gorivo in je posledično v valj prispela prerevna mešanica.


V cevi izločeno gorivo ne steče ven, ostane notri in se tudi uporabi (verjetno manj učinkovito). Nekje nastopi ravotežje med viškom in izločanjem, kar zadnje "ustavi".

Z offom se žal povsem strinjam, a še enkrat se tudi v tej temi izkaže, da lahko tudi najbolj butasta vprašanja zavijejo v smer zanimive in konstruktivne debate.
Vsaj to....

Objavljeno: Če nov 12, 2009 3:58 pm
Napisal/-a lisko
Firediver je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:Zakaj pozimi avto porabi več kot poleti???

Mešanica bencina in zraka mora biti vedno v enakem razmerju (14 delov zraka in en del bencina). Ker je pozimi zrak bolj gost in hladen, je s tem bolj stisnjen. in ker zato pozimi v motor pride več zraka, mora računalnik dovajat tudi več bencina.

Zraven botrujejo pa še dodatne zadeve kot so drugačen gume z večjim trenjem, počasnejše ogrevanje motorja, kar pomeni dlje časa večji vbrizg goriva, pa najbrž več porabnikov - gretje zadnje šipe, ventilator bolj vrti, ker se hočemo rešit zarošenih šip in podobno.


Še en dodatek manjka in sicer (to je bilo najbolj očitno pri vplinjačih):
- treba je dovajat več bencina, ker se je na mrzle stene dovodnih cevi iz mešanice goriva in zraka izločalo gorivo in je posledično v valj prispela prerevna mešanica.

Malo off:
Zadnje čase opažam, da na a.com ni več dobrih konstruktivnih vprašanj, ampak se vse tičejo minimalnih podrobnosti o vožnji, delovanju motorja itd. Kmalu se bo nekdo vprašal, koliko mu več pokuri, če ima umazan ali čist avto, potem bo vprašanje, koliko bo avto manj pokuril, če je spoliran ali ne..itd.


Ne pozabi, da je celota sestavljena iz malenkosti :)

sašo5: voda res kroži.....ampak poleti jo ne hladi nič....pozim pa preko nje piha zrak z -5 stopinj.

Če mi bo bom za šalo nardil test in štopal koliko časa bo motor rabil da bo pognal ventilator na kilerju....enkrat z ugasjenim gretje enkrat pa na ful.

Objavljeno: Če nov 12, 2009 4:07 pm
Napisal/-a esem
lisko je napisal/-a:Če mi bo bom za šalo nardil test in štopal koliko časa bo motor rabil da bo pognal ventilator na kilerju....enkrat z ugasjenim gretje enkrat pa na ful.


Za koliko pa se poveča obremenitev alternatorja (in s tem malo večja poraba), ko se vžge ventilator? Še en argument, ki delno govori tudi v prid manjše porabe pozimi.

---------------------------------------------

Morda en glavnih faktorjev je vlažnost zraka, ki je pozimi drugačna kot poleti ali jeseni. Koliko bi to lahko vplivalo na delovanje motorja?