Stran 1 od 1
ruženje v menjalniku
Objavljeno: Po nov 16, 2009 9:28 am
Napisal/-a laptop
Mesec dni po nakupu avtomobila ( espace III, 1,9 dti - 2001letnik ) sem ugotovil, da nekje nekaj kovinsko ruži. Ko sem avto dvignil, sem ugotovil, da prihaja zvok ruženje nekje iz menjalnika. Ružilo je v vseh prestavah, najbolj pa se je slišalo pri najnižjih obratih ( ko sem se komaj dotaknil plina ) in to v prvi prestavi. Če si sklopko stisnil, ali pa če je bil avto v leru, je ruženje prenehalo. Avto sem najprej odpeljal k enemu popoldancu, ki je ugotovil, da je iz menjalnika pri manšetnah puščalo olje in ko je preveril še nivo olja v menjalniku, je rekel, da ga manjka skoraj en liter. Olje sva potem dolila, vendar se situacija ni bistveno izboljšala. Odločil sem se, da avto peljem na servis, kjer naj bi mi naredili remont menjalnika. Na servisu je mehanik po poslušanju zvokov ugotovil, da naj bi ružila oba ležaja na diferencialu ( veliki in mali ). Ko je menjalnik razdrl, je ugotovil, da sta zjebana tudi dva ležaja na oseh, sklopka , potisni ležaj, neke dihtunge skratka kar nekaj vitalnih delov menjalnika. Nato mi je vse te ležaje zamenjal ( tudi tista dva na oseh ), vsa tesnila, manšetne, lamelo ( bila že pri koncu ), potisni ležaj, pa še tesnilo karterja in manšetno na levi osovini pri menjalniku. Naj omenim, da je mehanik izredno dober strokovnjak in se spozna na svoje delo. V menjalnik je nato natočil original elf olje. Ko sem avto odpeljal iz servisa, je bila sklopka resnično mehka ( prej sem komajda pritisnil nanjo ), prestavljalo se je odlično - mehko ( s tem tudi prej nisem imel nikakršnih problemov ), se je pa malce še vedno slišalo tisto rožljanje ( za 70% manj kot pred popravilom menjalnika ) Najbolj me zanima, od kje pride to ruženje in me upravičeno skrbi, da se zadeva ne bo, kljub remontu menjalnika zopet ponovila. Ruženje se sliši resnično veliko manj kot prej, vendar se še kar sliši. Ali ružijo zobniki ali še kakšen ležaj ali kaj drugega - nimam pojma. Če bi zadeva ostala nespremenjena, me ne bi motilo, bojim pa se, da bo zvok zopet vedno glasnejši. Ne vem, če je strah upravičen, zato prosim za kakršnokoli mnenje. Kaj je lahko vzrok tega ruženja kljub kompletnemu razdrtju in obnovi menjalnika. Če pa sklopko stisnem ali avto dam v ler, ruženje preneha. Obnova menjalnika je bila pred približno enim mesecem. Hvala za odgovore!
Objavljeno: Po nov 16, 2009 11:13 am
Napisal/-a skyliner
nisem nek strokovnjak ampak vseeno dva komentarja:
1. ali so zobniki res v dobrem stanju, da ni kater zobnik že načet, npr. na bočnih linijah, lahko tudi po vrhovih in ko pridejo v vprijem ropota... sam glede na to, da ti je rihtal mehanik ki se spozna, bi to že opazil.
2. dodaj mazivo, ki poveča viskoznost olja in se bo hrup zmanjšal. Mogoče bo menjlanik za odtenek "počasnejši" pri pretikanju.
Objavljeno: Po nov 16, 2009 2:12 pm
Napisal/-a laptop
Katero mazivo mi priporočate? Mislim, da bi mehanik videl, če so zobniki diferenciala slučajno poškodovani. Ležaji diferenciala ( veliki in mali ) pa sta bila menjana. Prav tako sta bila menjana dva ležaja pri prestavah. Je pa zadeva približno podobna tej temi :
http://www.avtomobilizem.com/forum/view ... highlight= ; samo da se pri meni najbolj sliši pri nizkih obratih ( ko npr. spustim plin preneha in ko se zopet dotaknem pedala za plin pa zopet začne ružiti). Saj, kot že rečeno, me tisto ruženje toliko ne moti, samo cvikam, da se bo zopet kaj zjebalo.
Objavljeno: Po nov 16, 2009 9:01 pm
Napisal/-a lisko
Pa si sigurn da prihaja iz menjalnika? Ker če je dobro sestavljen in pomenjani ležaji ter da so zobniki dobri potem ne bi smelo ružit....
Objavljeno: To nov 17, 2009 7:16 am
Napisal/-a laptop
sigurno je nekje okrog menjalnika. Najbolj pride zvok do izraza, ko speljem v prvi prestavi in malenkostno dodajam in spuščam plin. Zvok je sicer veliko manj izrazit kot je bil pred posegom v menjalnik, je pa še kar prisoten. Odločil sem se, da ga bom spremljal in čas bo povedal svoje. Če bo vedno glasnejši, potem bomo vsaj ugotovili, od kod prihaja. Me pa vse skupaj zelo živcira, saj me je poseg stal kar nekaj denarja. Me pa zanima, kaj bi še lahko bil vzrok ruženja okrog menjalnika in če je kdo pripravljen to pogledati.
Objavljeno: To nov 17, 2009 12:59 pm
Napisal/-a zzitop
Sicer ne vem, kako je pri tvojem avtu narejeno, ampak:
Si pomislil na notranji zglob (na menjalnikovi strani) polosovine? Ker če je tisti zglob(oz. ležaj ali kaj vem, kako je pri tvojem avtu narejeno) zanič, potem se ga sliši na pospeševanju in zaviranju z motorjem. Ni treba, da imaš ob tem pospeševanu in zaviranju z motorjem obrnjen volan do konca. Ni treba niti da je obrnjen.
In ta problem mehanik ne more drugače ugotovit, kot da:
1.) razdre zglob ali vsaj manšeto dol, vse skupaj natančno očisti in vizualno pregleda
2.) boljši in elegantnejši test: Se zapelje in pospešuje in zavira z motorjem.
Ker se sliši manj, kot si rekel in tudi drugače, mi diši po tem problemu, In tudi je glasneje, ko je močnejše pospeševanje in zaviranje. In ravno v prvi brzini je seveda najmočnejše, zato se takrat najbolj sliši. Z vsako višjo brzino ob polnem plinu in odvzemu pa vedno manj.
Seveda samo sklepam.
Ampak če se ugotovi, da je ta problem in tudi, na kateri polosovini je, bi bilo dobro preveriti še zunanji zglob. Tako, da se pri nizki hitrosti enakomerno hitro voziš v krogu s polno obrnjenim volanom. Najprej v eno, potem v drugo smer. Če v katero smer malo poka, potem je tudi zunanji zglob. Če poka v levo, je desni in obratno.
LP
Objavljeno: To nov 17, 2009 1:03 pm
Napisal/-a joztom
Verjetno je bolje pogledati za nadomestni menjalnik od kakšnega karamboliranega avta ali iz Italije z odpada. Če so glavni ležaji imeli luft so to fasali vsi zobniki in če je to predolgo trajalo ni možno rešiti zadeve v tišino.
Objavljeno: To nov 17, 2009 3:46 pm
Napisal/-a Prokarjon
Če si malo sposodim temo...
Kaj pa če tuli.... zelo tuli ko levo namotaš in spelješ... najbolj se sliši v prvi v krogu... v desno manj...
Definitvno niso ležaji, zglobi,... Torej ostane nekaj pri menjalniku ali diferencialu...
Ko se naravnost pelješ z gasom se ne sliši, čim spustiš gas v brzini se čisto potihoma spet sliši ooouuup ....oouup... ouuup (ciklično tuljenje, se pravi ni enakomerna temveč se glasnost zmanjšuje in povečuje v krogu)
Za kakršno koli informacijo hvala lepa.
Objavljeno: To nov 17, 2009 6:41 pm
Napisal/-a odprema
@laptop Moje mnenje je , da se še vedno slišijo ležaji menjalnika. Če avto teče na mestu v leru - osovina menjalnika se preko sklopke vrti, slišiš zvok, ko pa pritisneš skloplo zvok izgine, ker se osovina ne vrti. (diferencijal miruje) Verjetno je pri konstantni hitrost zvok tišji, npr. pri 70 km/h v četrti prestavi, močnejši pa ko spustiš gas ali pa ko ga pritineš - takrat obremeniš menjalnik. Če bi bili krvi zobniki bi jih mehanik sigurno opazil saj je imel ves menjalnik razdrt pa še zvok bi se med vožnjo od prestave do prestave razlikoval.
Priporočam ti, da avto pelješ še na kakšen pooblaščen servis, da ti ugotovijo kaj je narobe.
Objavljeno: To nov 17, 2009 7:28 pm
Napisal/-a laptop
Homokinetični zglobi sigurno niso. Zvok se od prestave do prestave tudi ne spreminja.Ko je avto na mestu in v leru ali pri stinjeni sklopki se ruženje nič ne sliši. Ko speljem, prične v nizkih obratih zopet ružiti in potem konstantno ruži v vseh prestavah. Ko pritisnem sklopko in zamenjam zvok popolnoma izgine, ko pa sklopko spustim in dodam malo plina, zopet začne. Se pa to ruženje kot že rečeno ne sliši tako glasno, vendar če ga sliši moja žena, potem je nekaj na tem. Se pa po remontu menjalnika sliši veliko manj, kot se je slišalo prej. Zadevo nameravam spremljati še naprej - če bo ružilo po malem, tako kot zdaj, se ne bom več nerviral, če pa bo zvok vse glasnejši, bo pa potrebno v Italijo po drug menjalnik ( če sploh je menjalnik ). Se pa nameravam prej pri kakšnem resnično dobrem mehaniku prepričati, kje tiči zajec. Če kdo katerega pozna, ki bi bil pripravljen zadevo preveriti, naj mi to prosim sporoči.Najlepša hvala za pomoč in odgovore.
Objavljeno: Pe nov 20, 2009 6:14 pm
Napisal/-a xsara
jest ti predlagam, da najdeš drug dober menjalnik, tudi jaz sem mel konstantne težave z menjalnikom in kljub neštetim posegom, je vedno nekaj ropotalo in tulilo, dokler seveda nisem našel dobrega rabljenega menjalnika, zdaj zadeva špila ko ura..........veliko manj glavobolov in živcev, predvsem pa denarja boš prihranil, če boš našel nadomestni menjalnik...........
Objavljeno: Po nov 23, 2009 7:31 am
Napisal/-a laptop
rade volje, je pa problem, da na menjalniku ni ploščice, na kateri piše oznaka menjalnika in posledično ne vem, kateri menjalnik paše na espace III, 1,9 dti, letnik 2001. Srčno upam, da se bo našel kakšen strokovnjak, ki te podatke ve. Baje paše tudi od lagune 1,9 dti??? ( je pa baje problem pri prestavnih razmerjih, ker so za vsak podoben avto različna )??? Ne bi rad nabavil menjalnik, ki potem ne bi bil pravi. Se pa priporočam, če ima kdo kašnega pravega na zalogi ali če kdo ve, kje ga dobiti.