Stran 1 od 2

Suzuki Vitara - OGROMNA poraba + lučka CHECK ENGINE

Objavljeno: Če nov 26, 2009 10:06 pm
Napisal/-a Negdo
Pozdravljeni! Sem nov na forumu in rabim pomoč...

Imam Vitaro 5, 1.6 16V, letnik 94. Avto imam približno 3 mesece, prej ga je imel moj dedek (1.lastnik). Z avtom se vsak teden vozim na relaciji Murska Sobota - Portorož in ima ogromno potrošnjo. Z enim tankom uspem prevoziti maksimalno 350km, in to z zmerno vožnjo (120 km/h na avtocesti). Na omenjeni relaciji mi potroši cel tank goriva. Čeprav vem, da za tak avto ne morem pričakovat majhne potrošnje, se mi to zdi precej preveč. Poleg tega se mi pa na armaturi prižge lučka CHECK ENGINE. Avto sem imel že pri 3h mehanikih, zamenjali so mi lambdo sondo, vse kar je v povezavi z izpuhom in lučka ne ugasne. Nato sem avto peljal na Suzuki servis in so mi rekli, da je števec pokvarjen in da mi zaradi tega toliko potroši. Kupil sem rabljen števec, lučka ni ugasnila in še vedno mi dosti potroši. Sem avto še enkrat peljal nazaj in zopet naj ne bi bil dober števec.

Je možno, da je stvar v števcu in sem naletel na 2 pokvarjena števca ali pa je še možna kakšna druga napaka? Ker več ne vem na koga se naj obrnem, avto pa bi rad obdržal, ker je res lepo ohranjen...

Objavljeno: Če nov 26, 2009 10:22 pm
Napisal/-a nebivedu
Kje si kupil lambda sondo? Če si kupil ponaredek, potem si naredil nič. Ponaredki na vitari ne delujejo dobro, če pa so ti še zanič skupaj zvezali, kar je čisto možno, potem ti predlagam kak boljši servis.
Imava enak avto, ki je imel enake probleme. Pregledat daj injektorje, če jih kje dobiš v kakem razbitem suzuki balenotu 1.6, jih vzami od tam in jih zamenjaj. Ponavadi shodi tretji injektor, lambda zaradi tega ne more normalno delati in ti javlja check engine.
Po nekaj časa (nama je delala 2 leti) avto zariba zaradi zanič injektorja.

Midva sva morala menjat mašino in sedaj lepo narediš 500km s 45 do 50 litri, ampak z gumami 245/80/15. Z manjšimi gumami bi bila poraba še manjša.


Aja, pa vitara ni za vožnjo s 120km/h po avtocesti, tega avto dobesedno ne mara. Probaj met malo lažjo nogo in se vozi od 90 do 100km/h, pa boš imel porabo vsaj 2 litra manjšo.

Objavljeno: Če nov 26, 2009 10:25 pm
Napisal/-a Vz_ace
a ti bi misliš, da če cajger zablokira na full, ti nikoli več ni treba tankat?;)

si pa ja lahko sam izmeriš in izračunaš, koliko ti troši avto...

Objavljeno: Če nov 26, 2009 10:26 pm
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni

Vozilo naj vaš mehanik priklopi na tester. Koliko litrska je posoda za gorivo?

Lep pozdrav

PS
Je že vse povedal "nebivedu"

Objavljeno: Če nov 26, 2009 10:38 pm
Napisal/-a knuspi
nebivedu je napisal/-a:Aja, pa vitara ni za vožnjo s 120km/h po avtocesti, tega avto dobesedno ne mara. Probaj met malo lažjo nogo in se vozi od 90 do 100km/h, pa boš imel porabo vsaj 2 litra manjšo.


Kako ne, sem vozil vitaro l. 98, 1.6, 140 km/h po avtoceti s prikolico zadaj :twisted:

Objavljeno: Če nov 26, 2009 10:40 pm
Napisal/-a Negdo
Za lambda sondo ne vem če je original ali ne, je pa nova. Avto sem za tem vozil tudi na Suzuki servis in so ga priklopili na tester, pa je tester pokazal napako na števcu.. Tudi pri mojem mehaniku je bila enaka napaka na testerju, se pravi števec. V števcu bi naj bil nek senzor oz. neka naprava, ki uravnava moč in porabo. Jaz nisem mehanik in se prav nič ne razumem iz teh stvari, zato iščem pomoč drugje. Sedaj pa ne vem, če naj kupim še tretji števec?

Kaj pa so injektorji?

Hvala za pomoč!

Objavljeno: Če nov 26, 2009 10:46 pm
Napisal/-a Negdo
Fan je napisal/-a:Koliko litrska je posoda za gorivo?


Rezervoar je 55-literski in z njim prevozim maksimalno 350 km.

Objavljeno: Pe nov 27, 2009 12:12 am
Napisal/-a nalcoq4
Jst mislm da je lambda ( pozanimaj se če je originalna ) avto ti pač daje prebogato mešanico posledično več pije. Injektorji so pa šobe.

Objavljeno: Pe nov 27, 2009 12:44 am
Napisal/-a Negdo
Ja, se bom pozanimal, če je original ali ni, stara pa je približno 4 mesece. Ampak če bi bila napaka pri lambdi sondi, bi najbrž to napako prikazalo na računalniku. Meni pa so na servisu rekli, da jim je izpisalo napako števca.

Med 'error' kodami sem našel tole:
24 VSS Vehicle Speed sensor failure , About 4 pulses per second at 25mph = normal. Detected at Fuel cut (De-Accel) - torej je le lahko napaka v števcu? In bi ta napaka lahko vplivala na porabo?

Ker so mi na servisu rekli, da ima števec nek senzor, ki uravnava porabo.

Objavljeno: Pe nov 27, 2009 5:29 am
Napisal/-a Firediver
Menjaj servis, ker tam ne znajo angleško..že splošni prevod pove, da je nekaj narobe na senzorju za hitrost vozila.

Objavljeno: Pe nov 27, 2009 7:13 am
Napisal/-a Žiiga
Firediver je napisal/-a:Menjaj servis, ker tam ne znajo angleško..že splošni prevod pove, da je nekaj narobe na senzorju za hitrost vozila.


:lol: :lol:

in to ni tako redka stvar. Veliko mehanikov nima niti osnov ozr ne zna osnov angleščine.. :?

Objavljeno: Pe nov 27, 2009 8:08 am
Napisal/-a nebivedu
Še enkrat. Imava doma avto, ki se je enako obnašal, preden je zaribal. Zanič je tako lambda kot injektorji. Napaka je v enem izmed injektorjev, ker ne prši bencina pravilno (ga kr zliva v cilinder) in lambda narobe odčituje, ker tudi njo zaliva.

Poišči kakega balenota na odpadu, ki ima lambdo in injektorje cele in jih zamenjaj s svojimi, pa povej, če avto še isto dela.

Če si iz ljubljane ali okolice, se lahko oglasiš, pa ti bolj podrobno razložim. Žena ima vitaro 5 vrat 94 letnik in na tem avtu sva doktorirala, kar se vsega skupaj tiče (od dviga avta, do mašine, predlave in podobno).

Objavljeno: Pe nov 27, 2009 9:26 am
Napisal/-a valvoline
prodaj in ne študiraj preveč. Z porabo 15l na 100km avtomatsko bankrotiraš.

Objavljeno: Pe nov 27, 2009 9:37 am
Napisal/-a montezemolo
ha, ma kolega tudi tak avto in kolikor se spomnim tudi on ni naredil več kot 400 km oz. še manj. pač toliko porabi...

Objavljeno: Pe nov 27, 2009 9:47 am
Napisal/-a alex3
Trivratna Vitara pri normalni relacijski vožnji ne bi smela porabiti več kot 10 litrov. Z lahko nogo pa se da doseči tudi 8-9 litrov porabe.

Objavljeno: Pe nov 27, 2009 10:12 am
Napisal/-a nebivedu
Midva imava na enaki vitari porabo med 9 in 10 litrov, prej ko so bili simptomi enaki, kot jih imaš ti pa sva imela 15. En injektor direktno vliva bencin v motor, namesto da bi doziral tako kot bi moral. Pri nama je bil tretji cilinder čist kot da bi ga spoliral zaradi tega.

Objavljeno: Pe nov 27, 2009 7:05 pm
Napisal/-a Negdo
Hvala 'nebivedu' za pomoč, bom to kar si napisal omenil mehaniku.
Danes sem bil pri enem mehaniku na primorskem, ki se ukvarja s popravilami in predelavami terencev in ima tudi sam Vitaro. Sva se zmenila, da mu naslednji ponedeljek pripeljem avto in bo namestil original lambdo in sprobal še ostale stvari.

Objavljeno: Pe nov 27, 2009 7:26 pm
Napisal/-a Energetik81
Preveri še senzor temperature hldailne tekočine. Če kaže premalo, ti posledično daje prebogato mešanico.
Injektorji so 4, na sesalnem kolektorji tik pred glavo motorja.
Zgledajo pa nekako takole:
Slika

Objavljeno: Sr dec 30, 2009 1:20 pm
Napisal/-a Negdo
No, pa sem končno uspel odpraviti napako. Prav si imel Energetik81, termostat oz. senzor za temperaturo je bil pokvarjen, zato je cel čas kazal, da je avto mrzel in s tem posledično več potrošil.
Je pa še zmeraj neka napaka v števcu, da gori lučka Check Engine, ki pa ne vpliva na porabo ali na karkoli drugega. Zato bom mogel zamenjati tudi števec.

Pa hvala vsem za pomoč!

Objavljeno: Sr dec 30, 2009 1:54 pm
Napisal/-a nebivedu
Ni napak v števcu - si preveril lambda sondo? Zaradi nje gori stalno lučka check engine, če le ta ni originalna.


Ugasni avto, stakni B in C konektorja, ter daj kontakt pa povej kakšno kodo ti javi avto - lučka utripa v enem zaporedju, štej kratke blinke in potem mora biti en daljši vmes, pa potem spet kratki. cifra, ki jo pokaže je dvomestna.

Tukaj najdeš, kateri pini se staknejo in kje najdeš konektor
[url]
http://www.scribd.com/doc/22124690/SQ41 ... ual-2-of-2[/url]


Diagnostične kode vitara 1989 do 1995 - velja tudi za ostale avtomobile z 1.6 suzukijevim motorjem G16B

Koda 12 pomeni vse normalno.

13 lambda sonda, Oxygen Sensor circuit fail? "open circuit" ( detected on O2 sensor output not a direct heater monitor)
Test conditions: ECT>= 158o , RPM >= 2100., not in De-accel fuel cut, and charging eff. >= 38% (Alternator or battery not bad)

14 ECT senzor - senzor temperature - previsoka voltaža

15 ECT sentor - senzor temperature - prenizka voltaža

21 TPS Throttle Position Sensor Circuit too high V.

22 TPS Throttle Position Sensor Circuit too low V

23 IAT Intake Air temperature Sensor Circuit , too high V.

24 VSS Vehicle Speed sensor failure , About 4 pulses per second at 25mph = normal. Detected at Fuel cut (De-Accel)

25 IAT Intake Air temperature Sensor Circuit , too low V.

31 MAP sensor Pressure too high ( illegal low vacuum) (usually grossly in error) 8 valve only.

32 MAP sensor Pressure too low ( illegal high vacuum) (usually grossly in error) 8 valve only.

33 MAF (16valve only) Air Flow Sensor Circuit ,too high current input to ECU. >= 4.9mA detected.

34 MAF (16valve only) Air Flow Sensor Circuit ,too low current. , lower than 0.65mA detected.

41 Ignition Signal Circuit , the Ignition coil feed back line (A2 ECU pin) is dead , coming from the Ign. Supressor. (kills Injection too) & 6 pulse rule.

42 CMP or CAS, The CAM angle Sensor or the old name CMP Crank Position sensor. ( sets only during cranking for 3 seconds)

44 Idle Switch Circuit OPEN all the time. Part of TPS sensor. ( 5v all the time) or Maladjusted.

45 Idle Switch Circuit , grounded all the time. Part of TPS sensor. (too low) or Maladjusted.

51 EGR System or Sensor Circuit or Calif. EGR thermo probe REGTS fail. 1994 and newer. or most Calif. cars.

52Fuel Injector fail . ( 16V only) , ECT >= 158o, At Fuel cut mode (De-Accel) and for 3 seconds the O2 stays below 0.45V (a rich ind.)

53 Ground circuit fail at ECU . 8V manual says, Calilf. only cars. pin A4 on ECU is stuck open. on 16V manual this is the ECU FAIL Detected.

54 Fifth gear switch circuit (5speed manual)

71 test switch circuit

4 pinski konektor - če imaš 4 pinski priključek stakni pina B in C
Slika

6 pinski konektor - če imaš 6 pinski konektor pa pina 2 in 4
Slika

Kodo bereš tako:
CE zasveti, pavza, CE zasveti, CE zasveti, pavza - to bi bila koda 12.




Na najini vitari temperatura tudi ne kaže pravilno, pa so vsi senzorji novi - napaka na števcu, samo zato ne bom šel kupovat novega števca za 300 evrov.