Stran 1 od 1
temperatura motorja
Objavljeno: Sr dec 02, 2009 11:47 am
Napisal/-a newc
Mam xsaro 16 16v letnik 2001. Pred kratkim sm zamenjau termostat ker se mi motor med vožnjo ni ogrel čez 75-80 °c. Zej je sicer bolje sam mi temperatura motorja se vedno niha 80- 90 in men se to ne zdi najbolj normalno. Nisem pa dolgo lastnik tega avta tako da nevem točno kaj je zanj normalno.
????????????????????
Objavljeno: Sr dec 02, 2009 11:49 am
Napisal/-a lancia hf
Vse je odvisno od samega termostata, če tako deluje, je to nrmalno.
Re: temperatura motorja
Objavljeno: Sr dec 02, 2009 11:57 am
Napisal/-a /miha\
newc je napisal/-a:Mam xsaro 16 16v letnik 2001. Pred kratkim sm zamenjau termostat ker se mi motor med vožnjo ni ogrel čez 75-80 °c. Zej je sicer bolje sam mi temperatura motorja se vedno niha 80- 90 in men se to ne zdi najbolj normalno. Nisem pa dolgo lastnik tega avta tako da nevem točno kaj je zanj normalno.
????????????????????
Če boš v navodila od avta pogledal bo verjetno pisalo, da je tako nihanje normalno.
Re: temperatura motorja
Objavljeno: Sr dec 02, 2009 12:08 pm
Napisal/-a newc
/miha je napisal/-a:newc je napisal/-a:Mam xsaro 16 16v letnik 2001. Pred kratkim sm zamenjau termostat ker se mi motor med vožnjo ni ogrel čez 75-80 °c. Zej je sicer bolje sam mi temperatura motorja se vedno niha 80- 90 in men se to ne zdi najbolj normalno. Nisem pa dolgo lastnik tega avta tako da nevem točno kaj je zanj normalno.
????????????????????
Če boš v navodila od avta pogledal bo verjetno pisalo, da je tako nihanje normalno.
"Prekomerno segrevanje ima lahko različne vzroke, zato se obrnite na najbližji pooblaščeni servis citroen"
Neverjetna pomoč so ta navodila za uporabo :P Nevem pomoje sm jo pihnu ker nism dou originala not pa pol mogoče predougo pusti termostat odprt al nevem če je še kakšna fora. Mogoče v antifrizu ka sm nekje brau da različni različno delujejo v smislu temperature
Re: temperatura motorja
Objavljeno: Sr dec 02, 2009 12:22 pm
Napisal/-a lancia hf
newc je napisal/-a:"Prekomerno segrevanje ima lahko različne vzroke, zato se obrnite na najbližji pooblaščeni servis citroen"
Neverjetna pomoč so ta navodila za uporabo :P Nevem pomoje sm jo pihnu ker nism dou originala not pa pol mogoče predougo pusti termostat odprt al nevem če je še kakšna fora. Mogoče v antifrizu ka sm nekje brau da različni različno delujejo v smislu temperature
Točno to, samo narobe ni pa prav nič, saj to nastaja zdaj bolj izrazito zaradi mraza, poleti bo manj nihalo.
Objavljeno: Sr dec 02, 2009 2:21 pm
Napisal/-a Firediver
Glede na Autodato ti povem, da termostat pri Xsarah odpre:
- za dizel motor pri 83°C
- za bencin motor pri 89°C
Objavljeno: Če dec 03, 2009 1:16 pm
Napisal/-a newc
Evo rešeno problem je bil v termostatu, ki očitno že nov ni vredu zapiral.
Objavljeno: Če dec 03, 2009 1:44 pm
Napisal/-a p206cc
Pozdravljeni,
torej kolikor razumem vam pri novem termostatu temperatura vode ne niha med 80 in 90. Ker pri mojem avto (enak motor) temperatura niha enako. Ko sem o tem spraševal na servisu (pooblaščenem citroen) so mi zagotavljali, da je to normalno.
P.s. Koliko je bil nov termostar.
lp
Objavljeno: Če dec 03, 2009 1:51 pm
Napisal/-a xsara
tudi meni pri istem motorju, kar precej niha, termostat je pa dober, očitno je tak način delovanja termostata normalen...........
Objavljeno: Če dec 03, 2009 2:54 pm
Napisal/-a madpanter
Objavljeno: Če dec 03, 2009 2:58 pm
Napisal/-a lancia hf
To kar si napisal je pa problem v termostikalu, in ne v termostatu

Objavljeno: Če dec 03, 2009 5:14 pm
Napisal/-a čare
To da temperatura niha je nekako normalno za prvih nekaj kilometrov ko se termostat prvič odpre in temp občutno pade in nato še ene 2X mogoče dokler se vsa voda ne ogreje na enako temperaturo in se potem tudi nihanje več ne opazi.Veliko novejših vozil (tudi VW) pa ima že cager tako narejen da ne niha.Vsaj po cagru ne.
Objavljeno: Če dec 03, 2009 5:15 pm
Napisal/-a čare
Madpanter pa če se Xsara segreje do skoraj 100 stopinj le poglejte če deluje prva stopnja ventilatorja (če ima avto klimo ima skoraj sigurno tudi 2 hitrosti ventilatorja) in delovanje termostikala.
Objavljeno: Pe dec 04, 2009 12:30 pm
Napisal/-a newc
p206cc je napisal/-a:Pozdravljeni,
torej kolikor razumem vam pri novem termostatu temperatura vode ne niha med 80 in 90. Ker pri mojem avto (enak motor) temperatura niha enako. Ko sem o tem spraševal na servisu (pooblaščenem citroen) so mi zagotavljali, da je to normalno.
P.s. Koliko je bil nov termostar.
lp
Temperatura mi sedaj zaniha samo v prvih kilometrih ko motor še ni čisto ogret, opazi se pa samo nihanje milimeter gor dol ob črtice za 90C sam to je pomoje sam cagr tok občutljiv in je ok.
Nov original termostat na pooblaščen servisu je nekaj čez 13E
Objavljeno: Pe dec 04, 2009 12:37 pm
Napisal/-a newc
To pomoje ni pravilno delovanje termostikal. Čeprav so mi na servisu razložil da računalnik smatra motor za ogret na delovno temperaturo med 85-110C sam ta zgornja meja se men zdi zlo visoka. Optimalna temperatura naj bi bla približno 90C.
Objavljeno: Pe dec 04, 2009 12:42 pm
Napisal/-a lancia hf
Pri 110 stopinj že marsikašen avtomobil zakuha, tako da to je res kar preveč segreto.
Objavljeno: Pe dec 04, 2009 2:54 pm
Napisal/-a čare
No in zakaj so serviserji nesposobni??110 normalno??Ja prio zračno hlajenih motorjih ja.
Objavljeno: Pe dec 04, 2009 10:46 pm
Napisal/-a lisko
JAo jao jao.....Včasih mam občutek da berem otroški forum....
Že neštetokrat opisano na forumu....temparatura motorja ne sme nihat ed samo vožnjo in pika. To je dejstvo, ki se ga ne da spregledat. Termostat ne odpre v trenutko ampak začne odpirat počasi z višanjem temparature. Odpira SORAZMERNO z večanjem temparature. Podatek na termostatu je podatek pri kateri temp. je popolnoma odprt in NE pri kateri temp. odpre.
Torej po kmečko....
Zjutraj vžgemo motor. Le ta ima -5 stopinj. Počasi se motor segreva (cajger v kabini raste) in ko doseže nekje okrog 70 stopinj začne termostat POČASI odpirat. S tem se začne počasna cirkulacija vode skozi hladilnik ampak ta cirkulacija je še vedno premala da bi ohladila motor zato se le ta še vedno segreva dalje ampak vedno počasneje. In vedno bolj ko se motor segreva vedno bolj se odpira termostat ter vedno počasneje se motor približuje delovni temparaturi ( ogrevanje motorja med samo vožnjo NI LINEARNO) . Tako motor počasi in konstatno pride na delovno temparaturo in ni nobenega nihanja temparatura vsaj kar se tiče med vožnjo ne. Kaj druga je ko stojimo na mestu. Takrat pretoka zraka skozi hladilnik ni in se temparatura dviguje skoraj linearno vse dokler ne požene ventilator. Ampak potrebno se je zavedat da je ventilator prisilno ohlajanje motorja oz. Izhod v sili kadar normalnega pretoka zaraka skozi hladnilnik ni ( stanje v koloni , počasna vožnja). In ker je to "izhod v sili " je pač temparaturno območje malo povečano in približno požene ventilator na 96tih stopnjah ( malo bi blo smešno če bi se avtomobil med vožnjo pri 130km/h segrel na 89 stopinj in bi se vklopil ventilator ki nardi veter približno 50 km/h a ne? ) in ohladi motor na dobre 86 stopinj. Tako je zagotovljeno da se ventilator ne vklopi med vožnjo ( ker ne bi imel pomena) in da se motor na samem mestu ne pregreje.....takrat je možno opazit rahlo nihanje temparature in to je normalno. Nihanje temparature med vožnjo pa pomeni da nekaj ne štima.....po večini pa lažejo števci v kabinah....kot že miljonkrat rečeno, namontirajte neodvisen merilec temparature in začuda boste odkrili mnogo tople vode....
Spet kaj druga so motorji katerim za pogon ventilatorja skrbi visko sklopka. TI motorji imajo konstanten pretok zraka skozi hladilnik in jim temparatura niti na mestu ne sme nihat oz. mora lepo počasi zlezit na delovno. temp. in tam tudi ostat.
In tisto da je delovna temp. nekje od 85 do 110 bi se skoraj strinjal....edino mogoč bi jaz rekel da je zgornja meja nekje okrog 105 stopinj. Zanimivo , da ko sem pred leti sam delal teste (merilec zabit direkt v glavo neodvisno od temp. hladilne tekočine) je temparatura pri normalni vožnji dosegla 90-95 stopinj ( to je direkt temp. glave in ne hladilne tekočine), pri tiščanju skoraj 100 pri hudi vožnji navkreber pa celo do 105 pa avto nikoli ni zakuhal ali bilo z njim karkoli narobe.....Termostikalo ki prižge lučko v kabini sklene šele pri 117 stopinjah (zanimiv podatek a ne?)
Konkretno pri jeepu se rdeče polje začne šele pri 120tih stopinjah.....