Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 911
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Napisal/-a zzitop To jan 12, 2010 12:06 am

Seveda se da doma lepo naštelat ventile in ni neka znanost. Niti slučajno ne potrebuješ takih neverjetnih izkušenj.


Torej, če si vzameš čas in delaš natančno in počasi, se da zelo lepo naštelat.


In res, prvega v vago, štelaš 4
2. v vago, štelaš 3
potem v obratno smer.


To je skor univerzalni recept za 4 cilindre.


Vendar pa je vsaj za Katrco in Citroen AX malo drugače:

Valve fully open Adjust valves
No 1 exhaust No 3 inlet and No 4 exhaust
No 3 exhaust No 4 inlet and No 2 exhaust
No 4 exhaust No 2 inlet and No 1 exhaust
No 2 exhaust No 1 inlet and No 3 exhaust

To drugo, kar sem napisal, je pravilni tovarniški potek za ta dva avta, pa verjetno tudi za R5, pa še kateri drugi.

In če narediš pa prvem principu, in potem preveriš po tem druge, je nekaj odstopanja. Ampak ne veliko.


LP
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3149
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom To jan 12, 2010 8:13 am

Nastavljanje ventilov na ploščice v lastni režiji se ne izplača, ker potrebuješ komplet garnituro za prilagoditve rež. Ventili na klaviaturo so nekaj lažji, pa manj zanesljivi. Najprej zategneš klaviaturo na zahtevano tovarniško mero. Nato po eni od opisanih metod nastavljaš motor pri cca 20°C. Za topel motor so običajno drugačne mere. Orodje je bistveno, potrebuješ vsaj ravni obročasti ključ, ki se tesno prilega, ponavadi je 12mm, ter mali in ne razjahan francoz za vrtenje odmikača (nastavljanje) in ravne zanesljive špijone. Potreben je občutek in preverjanje z eno mero manjšim in večjim za zanesljivost nastavitve. Za resno delo se upoorablja specialni Facom ključ za ventile, ključ v ključu, z zunanjim ogrodjem s krono popustiš kontramatico, z notranjim ki sede na zarezano steblo vijaka pa nastavljaš in zadržuješ mero pri zategovanju. Potrebno je dosti izkušenj, ker se pri zategovanju kontramatice na mero zadeva rada spet razštela. Tudi zategovanje je kritično in še najbolje bi bilo to izvajati s kiloključem, pa se ne da, ker ne moreš utrditi stebla. V glavnem to je dobro prepustiti stroki, pa še tam se vidi dosti neizkušenih površnežev, ki okroglijo stebla in kontramatice zaradi slabega orodja (kombinirke npr.) in zategovanja brez občutka.
 
Renault_user
Novinec
 
Prispevkov: 290
Pridružen: Pe sep 11, 2009 6:29 pm

Napisal/-a Renault_user To jan 12, 2010 8:52 am

no, men je šel en mehankar nastavlat ventile in od takrat v prostem teku nihajo obrati za približno 50, mašina pa se začne kar nekam zaganjat in ima zelo nemiren tek, jo prekinja...Super kajne! :x
 
Volvo power
Novinec
 
Prispevkov: 208
Pridružen: Pe jul 18, 2008 1:05 pm
Kraj: kočevje

Napisal/-a Volvo power To jan 12, 2010 9:34 am

Renault_user je napisal/-a:no, men je šel en mehankar nastavlat ventile in od takrat v prostem teku nihajo obrati za približno 50, mašina pa se začne kar nekam zaganjat in ima zelo nemiren tek, jo prekinja...Super kajne! :x


Super....... samo to ni zaradi ventilov ;)
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 911
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Napisal/-a zzitop To jan 12, 2010 10:53 am

To je res, ko zategneš kontramatico, se lako razmak malenkost spremeni. Zato je treba po zategnitvi seveda spet preveriti.

Ko končaš vse ventile, greš ponovno z lističi spet čez cel postopek preverjanje. Torej vrtiš motor, dokler ne dobiš vage ali polnoodprtega izpušnega in preverjaš ostala dva ventila. In pri vsakem poskusiš s pravim lističem, potem pa še za eno stopnjo večjim, ki pod nobenim pogojem ne sme noter in weno stopnjo manjšim, ki je že ohlapen.


Ne škodi, če greš skozi vse še tretjič.


Vse skupaj pa nastavljaj pri mrzlem motorju, ko je avto že nekaj časa stal ugasnjen v garaži. Vsekakor nad 3 ure. Bolje cel dan.



LP
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Napisal/-a čare To jan 12, 2010 1:06 pm

Renault_user je napisal/-a:no, men je šel en mehankar nastavlat ventile in od takrat v prostem teku nihajo obrati za približno 50, mašina pa se začne kar nekam zaganjat in ima zelo nemiren tek, jo prekinja...Super kajne! :x
al ti je pozabil kaj priklopit (kakšna cev) al je pa ventile preveč stisnil.
 
airwick
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 5
Pridružen: Po jan 11, 2010 4:33 pm

Napisal/-a airwick To jan 12, 2010 10:50 pm

Samo še eno vprašanje preden štelam: Lahko motor vrtim s ključem (na jermenico npr.) al ga moram nujno v prestavi met pa premikat cel avto??
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Napisal/-a čare To jan 12, 2010 11:04 pm

Eno kolo v luft pa v peto brzino pa na kolesu vrtiš.Simpl ko pasulj.
 
Nikola_Tesla
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 616
Pridružen: So maj 12, 2012 8:43 pm

Re: NASTAVITEV VENTILOV!

Napisal/-a Nikola_Tesla Ne sep 16, 2018 10:26 pm

Na koliko k-km se to dela ali odvisno od režima vožnje in tipa motorja (v mislih imam seveda 8 ventilski 1,2 bencinski motor D7F)?

Hvala za info.

lp.
 
rafunc
Novinec
 
Prispevkov: 108
Pridružen: Sr dec 25, 2013 10:04 pm

Re: NASTAVITEV VENTILOV!

Napisal/-a rafunc Po mar 09, 2020 1:57 am

Pozdravljeni,
Pa da ne odpiram nove teme. Mi zna kdo v praksi povedat, kako je s tem nastavljanjem ventilov. Za motor astre 1.6 se za nastavitev uporabljajo ploščice. Predlog za nastavitev naj bi bila med 100.000 in 150.000. Torej ali je potrebno dat nastavit ventile na ta priporočen interval ali se to dela po potrebi (ali na priporočeni interval samo preveriti)? Če je potrebna nastavitev, se potem to nastavi z ploščicami ali se zamenja dročnike (to je na nekem postu predlagal uporabnik foruma Fan)?
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4341
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: NASTAVITEV VENTILOV!

Napisal/-a Firediver Po mar 09, 2020 8:00 am

Premalo podatkov.

Za kateri motor točno se gre? Najbrž je med starejšimi primerki, ker ima Opel že lep čas hidravlične ventile, ki se jih ne nastavlja.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
rafunc
Novinec
 
Prispevkov: 108
Pridružen: Sr dec 25, 2013 10:04 pm

Re: NASTAVITEV VENTILOV!

Napisal/-a rafunc Po mar 09, 2020 4:17 pm

Opala, najverjetneje sem se pa res zmotil. Gre se za motor b16xer 2015 letnik. Imate prav ja...
 
rafunc
Novinec
 
Prispevkov: 108
Pridružen: Sr dec 25, 2013 10:04 pm

Re: NASTAVITEV VENTILOV!

Napisal/-a rafunc Po mar 09, 2020 4:55 pm

Evo, sem pa našel slike nastavljanja ventilov motorja Opel A16LET, ki ni tako grozno star motor, pa mi zgleda da se nastavlja ventile s ploščicami? Se slučajno motim?
Priponke
slika glave 1.jpg
slika glave.jpg
motor.jpg
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 271
Pridružen: To nov 03, 2015 9:46 pm

Re: NASTAVITEV VENTILOV!

Napisal/-a zk_eu Po mar 09, 2020 6:11 pm

B16XER ima hidravlične ventile. Nič se ne štela.
 
rafunc
Novinec
 
Prispevkov: 108
Pridružen: Sr dec 25, 2013 10:04 pm

Re: NASTAVITEV VENTILOV!

Napisal/-a rafunc Po mar 09, 2020 6:15 pm

Ja ja, sem ugotovil to. Me pa vseeno zanima iz zgornjih slik? Kaj to so te ploščice?
 
coco66
Novinec
 
Prispevkov: 340
Pridružen: Sr okt 09, 2013 2:14 pm

Re: NASTAVITEV VENTILOV!

Napisal/-a coco66 To mar 10, 2020 8:31 am

Stara sigurna tehnika se vrača, niso ploščice ampak je nekaj podobnega ,menjaš komplet dročnika ki ga dobiš v različnih dimenjah.Ventili niso hidravlični
 
rafunc
Novinec
 
Prispevkov: 108
Pridružen: Sr dec 25, 2013 10:04 pm

Re: NASTAVITEV VENTILOV!

Napisal/-a rafunc Sr dec 16, 2020 11:32 pm

edit mod
Predhodnega posta se NE citira


Ima prav coco66. Na A16XER/B16XER so mehanski dročniki. Kako je pa z vzdržljivostjo te zadeve ob rednih servisih? 250.000km?

https://www.youtube.com/watch?v=cafpsoJnlYw&feature=emb_title na 43:45 pokaže
 
coco66
Novinec
 
Prispevkov: 340
Pridružen: Sr okt 09, 2013 2:14 pm

Re: NASTAVITEV VENTILOV!

Napisal/-a coco66 Če dec 17, 2020 12:59 pm

Vsakih 150000 km se jih prekontrolira-v glavnem mora delat.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 95 gostov