Stran 1 od 1

Fiat punto mk1

Objavljeno: Pe feb 05, 2010 10:13 am
Napisal/-a aklan86
Eno kratko vprašanje. na puntu 75 l.96 dela ventilacija samo na najvišji stopnji. Zanima me, ko enkrat razderem armaturo do te mere, da ostane samo še konzola z gumbi ali moram tudi to razdert (vse zajle, ...) ali se da ta gumb za ventilacijo in upore kako drugače ven spravit?

Hitrega odgovora bi bil zelo hvaležen.

Aja pa še to. Se potem to kupi novo ali se da popravit?

Objavljeno: Pe feb 05, 2010 7:53 pm
Napisal/-a Hribo
Pregorela ti je naka zadevca v tej zadevi kjer imas brzine stikalo zato dela najvisja brzina ostale pa ne .Lahko zalotas kabelj direkt preko te pregorete svari in bo vrjetno delovalo,ali pa menjas z kaksnim rablenim.Oprosti strokovmih izrazov ne poznam ampak zadevo večkrat videl katero pri nas resuje avtoelektricar,kateri hodi k nam kadar ga potrebujemo. lp

Objavljeno: Pe feb 05, 2010 8:01 pm
Napisal/-a bruki
Pregorela ti je termo varovalka na uporu gretja...lahko jo zamenjaš...
vendar je ne smeš zalotati....saj lot zaradi temperature spusti.
To pomeni da jo lahko le kratkostično oziroma točkovno zavariš.

lp

Objavljeno: Pe feb 05, 2010 8:57 pm
Napisal/-a aklan86
Hvala za odgovor. Se pravi sem na pravi poti? Ta termo varovalka se nahaja na zadnji strani gumba ali kje drugje?

Razumem zakaj ni dobro lotati, ampak ali se res tako zelo segreje? Katera varovalka bi pa to naj bila? Lahko kupim recimo v HTE in potem kratkostično spajkam?

Objavljeno: Pe feb 05, 2010 9:35 pm
Napisal/-a sebaveh
Za HTE ne vem, vem pa da sem v Čipu Maribor enkrat kupil termostikalo za nek drug projekt. V glavnem - to termostikalo je imelo faston priključke, zato ga v tvojem primeru niti ne bi bilo potrebno spajkati. Je pa res, da je bilo narejeno za tok do 10, mogoče 15 A. Koliko pa porabi ventilator pa bi bilo dobro prej izmeriti.

Objavljeno: Pe feb 05, 2010 10:58 pm
Napisal/-a Gricko
so ti vse brzine crknile na enkrat ali postopoma...najprej ena, potem druga....dokler ti ni delala samo še najvišja!

Ker pri punci (Punto mk 1) so crknili dejansko upori....nobene termične nisem videl zraven! Nadomestil sem jih z keramičnimi upori15W če se ne motim in je delalo dokler je bil avto pri hiši!
Upori pa se nahajajo v zračnem kanalu.....zraven motorja ventilacije (pod armaturo na sovoznikovi strani) , saj se sami po sebi zelo grejejo in jih ventilator hladi!
Armaturke ni treba nič razdirati....no saj pri meni je ni bilo treba

Objavljeno: So feb 06, 2010 9:58 am
Napisal/-a aklan86
Gricko hvala za odgovor.

Spodaj je slika. Je to to kar iščem? Je lahko še kaj drugega?

Zna kdo ugibat koliko je dela, če peljem k enmu avtoštromarju? Ali je bolje da grem odšravfat na kakega razbitega za 5€?
Je dejansko možno še kaj drugega? kontakte sem pregledal in je vse OK.

Slika Slika

Objavljeno: So feb 06, 2010 10:07 am
Napisal/-a čare
Če ti dela samo zadnja stopnja ki je direktna so ti šli upori k vragu.To je to kar si nalimal in noben štromar ti tega ne bo popravljal ampak ti boprodal nove,tako da dobo druge nove ali rabljene.

Objavljeno: So feb 06, 2010 10:20 am
Napisal/-a aklan86
čare hvala.

Aja še neki sm mislu vprašat. Zdej ko mam ventilator dol, ali se splača kaj podmazat ali je bolje pustit tako kot je, da se še bolj prah ne nabira?

Objavljeno: So feb 06, 2010 10:29 am
Napisal/-a čare
Si si že sam odgovoril.

Objavljeno: So feb 06, 2010 10:51 am
Napisal/-a baucek
Ta dvojni izpuh na sredini me spominja na Mini Cooper S in mi ni všeč.
Če bi kupoval Poloja bi ga sigurno vzel v rdeči barvi :)

Objavljeno: So feb 06, 2010 11:47 am
Napisal/-a sebaveh
Če imaš instrument, ali pa ga ima kdo od sosedov, ga uporabi in izmeri upornost na kontaktih. Tisti valj zgoraj na vrhu pa je termovarovalka. Izmeri tudi njeno upornost! Če je samo ta varovalka šla, boš v HTE brez problema dobil drugo, le za pravilno tempersturo mora biti narejena - piše na njej. Njena menjava bo pa malo problematična, saj jo lahko že s spajkalnikom pregreješ in uničiš, sploh ker so priključki skrajšani. Lahko pa improviziraš s klemami ali tulci za stiskanje ali podobno...

Objavljeno: So feb 06, 2010 12:36 pm
Napisal/-a aklan86
sebaveh inštrument imam, ampak četudi ga izmerim mi vrednosti ne povedo nič, ker ne vem koliko bi morale biti. Razen če imaš kakšno informacijo, bi bil hvaležen...

Objavljeno: So feb 06, 2010 1:47 pm
Napisal/-a Firediver
aklan86 je napisal/-a:sebaveh inštrument imam, ampak četudi ga izmerim mi vrednosti ne povedo nič, ker ne vem koliko bi morale biti. Razen če imaš kakšno informacijo, bi bil hvaležen...


Pri ter. varovalki je point samo al je prevodna (OK) al pa ima zelo visoko upornost - prekinjena (NI OK)
Za R21 je pisalo, da je term. varovalka 210°C, bolj je vprašanje, zakaj je šla: se je kaj prekomerno segrelo, ali je crknila zaradi iztrošenosti..

Objavljeno: So feb 06, 2010 2:51 pm
Napisal/-a čare
Ah crkne zarad starosti in ja za prvo stopnjo motornega ventilatorja je bila 216° tukaj pa mora bit ravno tu nekje.

Objavljeno: So feb 06, 2010 6:50 pm
Napisal/-a sebaveh
Za vrednosti varovalke so že povedali, glede upornosti samih uporov pa je tudi podobno. Ker gre za razmeroma visoke tokove, bodo upori imeli nizko upornost. Pričakuj na manj kot 20 ohm pri vsakem. Pa tudi tu se vidi ali boš nameril visoko (neskončno) upornost --> prekinjeni upori. Ali pa upornost blizu 0 --> izpravni upori.

Objavljeno: Ne feb 07, 2010 1:07 am
Napisal/-a aklan86
No da pa izločim to varovalko, ki mimogrede, ko jo preizkusim z multimetrom, da signal (piskač) bi lahko naredil bypass za par sekund in bi moralo delalti?
Čeprav mislim da so vendarle upori slabi.

Mimogrede, popoldne sem brskal po eper-ju in našel za puntilaka dva rezistorja. Eden je 16€, drugi pa 48€. Če se bo izkazal da je pravi cenejši bom kupil kar novega.

Objavljeno: Ne feb 07, 2010 5:20 pm
Napisal/-a C5
Upori ne morejo biti slabi ali iztrošeni.
Ali delujejo ali pa so prekinjeni.
Termična varovalja ne more biti slaba ali iztrošena.
Ali deluje ali pa je prekinjena.
Vedno odpove ena stvar - termična varovalka ali upor, nikoli oboje. Termična varovalka odpove pri previsoki temperaturi, ki jo ustvarijo upori (počasno delovanje) ali pri previsokem toku (hitro delovanje). Upor pregori zaradi pregretja.
Namesto termične varovalke lahko vtisneš žico (polno, ne finožično), vendar v tem primeru upor ni varovan. Deluje pa, tudi dolgotrajno.

LP