Stran 1 od 5
Menjava zavorne tekocine
Objavljeno: Pe feb 19, 2010 1:09 am
Napisal/-a Clio_16V
Sam bi se rad lotil menjave zavorne tekocine. Zanima me ali je sledeci postopek pravilen?
http://www.youtube.com/watch?v=KwQ-fv12 ... re=related
Se pravi odvijem pokrov posode zavorne tekocine, na vijaku za izpust zavorne tekocine na zavornih celjustih namestim cevko. Iz posode izcrpam olje, ki je se ostalo v posodi, nato vanj vlijem novega. Potem se recimo kolega usede v avto in pritisne na zavoro in drzi pritisnjeno

jaz pa istocasno odvijem vijak za izpust olja. Ko pritece nekaj olja vijak privijem, kolega se vedno drzi zavoro

Ko je vijak privit, kolega zopet pritisne zavoro, jaz ponovno odvijem vijak, ko pritece olje, kolega se vedno pritiska zavoro, jaz pa privijem vijak. Ko je vijak privit kolega spusti zavoro

To ponovim parkrat. Koncam kdaj? Ko v cevki vidim nekaj zraka, mehurckov?
Ce je kaksna posebna zanka, bi prosil ce se mi jo napise.
LP
Objavljeno: Pe feb 19, 2010 8:11 am
Napisal/-a GorazdO
končaš ko priteče sveže olje; začni na najdaljši cevki.
Objavljeno: Pe feb 19, 2010 9:05 am
Napisal/-a Volvo power
To se drugače dela z
aparatom, pri klasičnem "pumpaj-stisni-drži" se zna zgodit da odpove glavni cilinder.
Objavljeno: Pe feb 19, 2010 9:09 am
Napisal/-a Energetik81
Jaz delam to na sledeč način. Začnem pri posameznem kolesu, kjer skozi izpustni vijak spuščam staro tekočino. Ko se zgornji rezervoar popolnoma izprazni, začnem dolivat svežo tekočino. Nato še toliko časa izpuščam pri izpustnem vijaku, da priteče sveža. Ponovim na vsakem kolesu in vmes ves čas nalivam svežo tekočino, da ne pride v sistem preveč zraka.
Ko pri vseh kolesih priteče sveža tekočina, začnem z zračenjem. Pri vsakem kolesu posebaj - prijatelj naj parkrat pritisne na zavoro in zadnjič pritisne in drži (vijak naj bo zategnjen takrat!). Ko drži pedal pritisnjen, odvij izpustni vijak, pedal mu bo padel v podenj. Še vedno ga naj drži v podnu in ti zategni vijak. Šele nato lahko spusti pedal.
Postopek ponovi parkrat na vsakem kolesu, oz. vsaj dokler še kaj zraka uide iz izpustnega vijaka hkrati s tekočino. Seveda je dobro natakniti na vijak cevko, drugače boš imel vse mastno..
EDIT: @volvo_power, na tak način sem prezračil in zamenjal tekočino že vsaj 10x pri 4 različnih avtih, pa še nikoli ni bilo niti najmanjše težave z glavnim cilindrom..
Objavljeno: Pe feb 19, 2010 5:57 pm
Napisal/-a Fan
Energetik81 je napisal/-a:EDIT: @volvo_power, na tak način sem prezračil in zamenjal tekočino že vsaj 10x pri 4 različnih avtih, pa še nikoli ni bilo niti najmanjše težave z glavnim cilindrom..
Pozdravljeni
Se popolnoma strinjam s postom "Volvo power".
Servisi/mojstri/mehaniki/popoldanci/.......... uporabljajo različne tehnike za prezračevanje zavor/ menjava zavorne tekočine, pri takšnem posegu je vselej cca 5% možnosti okvare glavnega zavornega cilindra ali ventilov na ABSu. S tehniko, "pumpaj, pritisni, drž" pa se ta procent drastično zviša.
Razlaga:
Delovna pot tesnil je od 0 do 13mm, za to mejo se začne nabirati nesnaga ( trda usedlina ) in razjede na stenah. Torej pri tehniki "pumpaj pritisni" se ta pot podaljša za cca 2 cm in pri vsakem odvitju prezračevalnega vijaka se tesnilo sprehodi čez nesnago ali razjedo na steni cilindra, to pa
lahko poškoduje ali celo uniči tesnilo, kar pa
ni pravilo. Vse je odvisno od tega kako redno se menja zavorna tekočina ( ali na dve do tri leta, kot je predpisano ali ni bila še nikoli ) in kolikokrat je bila pregreta ( po pravilu jo je nujno menjati - v pregreti zavorni tekočini je zaradi kemičnih in termičnih procesov cca 20% vode - ta pa poškoduje stene cilindra in je tudi edini krivec za slabše zaviranje/ali odpoved pri pregretih zavorah ).
Tukaj so še zelo važni dejavniki:
- s kakšno silo se med opravilom pritiska zavorno stopalko ( večja kot je sila, bolj je odprto tesnilo v cilindru )
- s kakšno hitrostjo se odvija prezračevalni vijak ( hitreje kot se odvije, hitreje pade zavorna stopalka - torej se tesnilo nima časa delno zapreti, ko leti čez nesnago )
- oznaka nove zavorne tekočine DOT 4 ali DOT 5.1 ( DOT 5.1 ima višjo stopnjo vretja in je posledično bolj suha, torej težje spira nesnago iz cilindra -
nikakor pa ni bolj agresivna )
Kakor pa sem že omenil, pa je pri redno vzdrževanem vozilu takšna okvara nična.
Lep pozdrav
Objavljeno: Pe feb 19, 2010 7:48 pm
Napisal/-a roberto-82
Energetik81 je napisal/-a:Jaz delam to na sledeč način. Začnem pri posameznem kolesu, kjer skozi izpustni vijak spuščam staro tekočino. Ko se zgornji rezervoar popolnoma izprazni, začnem dolivat svežo tekočino. Nato še toliko časa izpuščam pri izpustnem vijaku, da priteče sveža. Ponovim na vsakem kolesu in vmes ves čas nalivam svežo tekočino, da ne pride v sistem preveč zraka.
Ko pri vseh kolesih priteče sveža tekočina, začnem z zračenjem. Pri vsakem kolesu posebaj - prijatelj naj parkrat pritisne na zavoro in zadnjič pritisne in drži (vijak naj bo zategnjen takrat!). Ko drži pedal pritisnjen, odvij izpustni vijak, pedal mu bo padel v podenj. Še vedno ga naj drži v podnu in ti zategni vijak. Šele nato lahko spusti pedal.
Postopek ponovi parkrat na vsakem kolesu, oz. vsaj dokler še kaj zraka uide iz izpustnega vijaka hkrati s tekočino. Seveda je dobro natakniti na vijak cevko, drugače boš imel vse mastno..
EDIT: @volvo_power, na tak način sem prezračil in zamenjal tekočino že vsaj 10x pri 4 različnih avtih, pa še nikoli ni bilo niti najmanjše težave z glavnim cilindrom..
tako jo menjam tudi jaz že tudi kr nekajkrat pa nikoli ni prišlo do odpovedi glavnega celindra pa je mev avto tudi abs.

Objavljeno: Pe feb 19, 2010 8:22 pm
Napisal/-a trasher
roberto-82 je napisal/-a:tako jo menjam tudi jaz že tudi kr nekajkrat pa nikoli ni prišlo do odpovedi glavnega celindra pa je mev avto tudi abs.

Kaj, golf 2, tisti z zlomljenim volanom ima ABS?

Objavljeno: So feb 20, 2010 10:16 pm
Napisal/-a Energetik81
@Fan, dobra razlaga, na to nisem nikoli pomislil. Je pa res, da zračim skoraj vedno le takrat, ko menjam tesnila na cilindrih/batkih pri kolesih in ti tako nimajo nesnage in rje. Glede glavnega cilindra imam pa take izkušnje, da je tudi po veliko letih lepo čist in brez rje. Po 13 letih sem odprl glavni cilinder hidravlične sklopke, kjer nikoli ni bila menjana tekočina, pa je bil popolnoma čist.
Objavljeno: So feb 20, 2010 10:28 pm
Napisal/-a lancia hf
Kaj je že to menjava zavorne tekočine

Nikoli jo nisem menjal ali dotočil pa je AR, ki je bila najdlje pri hiši 10 let in je vse delalo brezhibno.
Pač je priporočljivo menjati, samo zakaj pa nebi vedel, saj je meni na AR 33 14 let star "bremz" olje delal brez problema

Objavljeno: So feb 20, 2010 10:36 pm
Napisal/-a /miha\
Angleži imajo primeren rek... ''Ignorance is a blessing.''
Če ne veš, zakaj jabolko pade, še ni rečeno, da ne bo.
Objavljeno: So feb 20, 2010 10:41 pm
Napisal/-a lisko
lancia hf je napisal/-a:Kaj je že to menjava zavorne tekočine

Nikoli jo nisem menjal ali dotočil pa je AR, ki je bila najdlje pri hiši 10 let in je vse delalo brezhibno.
Pač je priporočljivo menjati, samo zakaj pa nebi vedel, saj je meni na AR 33 14 let star "bremz" olje delal brez problema

Sej dela že brez problema.....če še imam v garaži ( v eni flaši) pa lahko prideš gledat kaka je zavorna tekočina po 14tih letih....Dejansko je bolj črno in skoraj že tako gosto kot motorno olje....Kot zanimivost pa je odzivnost zavor dosti bolša z novim oljem.
Fan: se strinjam z vami da je problem pri takem domačem odzračevanju ampak problem je lih v tem kar ste sami napisal. Finta pri odzračevanju je lih v tem da tisti ki sedi za volanom in pritiska pedal, ne sme nikoli pritisnit do podna....Napumpa, drži....popustiš vijak in njemu ne sme past pedalka v podenj ampak jo mora počasi in z občutkom pritiskat in predenj pride do konca moraš ti vijak že zapret.....Se prav po domače ne sme se obesit na pedalko....Mogoče jo samo mičkeno globje pritisne kot pri močnem zaviranju.....če se tega zavedaš in delaš po tem postopku potem po moje ni razloga da bi kaj odpovedalo...ker cilinder in tesnila še vedno potujejo samo po tistem delu kot med normalno uporabo. Pač treba je imet malo posluha oz. pameti bilokaj pač delaš....
Objavljeno: So feb 20, 2010 10:45 pm
Napisal/-a NoFX
lancia hf je napisal/-a:Kaj je že to menjava zavorne tekočine

Nikoli jo nisem menjal ali dotočil pa je AR, ki je bila najdlje pri hiši 10 let in je vse delalo brezhibno.
Pač je priporočljivo menjati, samo zakaj pa nebi vedel, saj je meni na AR 33 14 let star "bremz" olje delal brez problema

Saj se hecaš ne?

Sicer: pri pregretju zavor ti lahko zavorna tekočina zavre in pedal za zavore bo padel v tla, zavore pa ne bodo prijele nič. Naj ti mehanik zmeri zavorno tekočino.
Objavljeno: So feb 20, 2010 10:50 pm
Napisal/-a lancia hf
lisko je napisal/-a:
Sej dela že brez problema.....če še imam v garaži ( v eni flaši) pa lahko prideš gledat kaka je zavorna tekočina po 14tih letih....Dejansko je bolj črno in skoraj že tako gosto kot motorno olje....Kot zanimivost pa je odzivnost zavor dosti bolša z novim oljem.
To je sigurno, samo za tistih par cm razlike, jo pa sigurno negrem menjati. Čeprav se bo negdo verjetno zdaj našel, ki bo zopet šel v "extreme"

Res pa, da jo bom moral na Delti zamenjat, saj sem se do sedaj kar konkretno "obešal" na bremze.

Samo tukaj so pa bili "extremni" pogoji.
NoFX: Nekje sem že napisal da sem delal z AR. kot svi**a z mehom zadnjih cca5000 km ker sem jo hotel zaribati pa ni hotla, uničil sem pa sklopko, diske sem tudi tolikokrat pregrel, (enojni) da sploh nisem več štel. Res pa da se mi je 1X avtomobil skoraj vnel zaradi žarečih diskov, ratale so pa samo platišča osmojena.
1 slika:Končala je takole
2 slika:Je bila pa še v formi
Objavljeno: So feb 20, 2010 10:54 pm
Napisal/-a lisko
lancia hf je napisal/-a:lisko je napisal/-a:
Sej dela že brez problema.....če še imam v garaži ( v eni flaši) pa lahko prideš gledat kaka je zavorna tekočina po 14tih letih....Dejansko je bolj črno in skoraj že tako gosto kot motorno olje....Kot zanimivost pa je odzivnost zavor dosti bolša z novim oljem.
To je sigurno, samo za tistih par cm razlike, jo pa sigurno negrem menjati. Čeprav se bo negdo verjetno zdaj našel, ki bo zopet šel v "extreme"

Res pa, da jo bom moral na Delti zamenjat, saj sem se do sedaj kar konkretno "obešal" na bremze.

Samo tukaj so pa bili "extremni" pogoji.

Ne gre se za par cm....Gre se za pritisk na stopalko zavore....Če rečem na pamet da boš razumel... Prej si moral pritisnit s silo 500N da so kolesa obstala....sedaj je ta sila SAMO še 300N...Govorim na pamet , da se ne bo kdo obešal na to.....ampak razlika je očitna.
Objavljeno: So feb 20, 2010 11:07 pm
Napisal/-a lancia hf
lisko: Saj zato sem tudi napisal, da sem se na Delti obešal na bremzo kot "slon"(2Xzvil pedal za bremzo). Res pa da Delta MK l, ne blestijo ravno po dobrih zavorah.
Objavljeno: Sr feb 24, 2010 12:59 am
Napisal/-a Clio_16V
Torej "mehaniki" in mehaniki, kje kupujete olje (trgovina v okolici lj, kjer imajo kaksen popust ali pa nizjo ceno od konkurence)

DOT4 bo pravilna oznaka?
Koliko olja bom potreboval za renault clia 2004 letnik? Spuscat in odzracevat zacnem pri prednjem desnem kolesu, ki je najbolj oddaljeno od prednjih koles seveda, ali pri zadnjih kolesih?
Objavljeno: Sr feb 24, 2010 2:54 am
Napisal/-a zzitop
Sekvenca:
1.) Desno zadaj
2.) Levo spredaj
3.) Levo zadaj
4.) Desno spredaj
LP
Objavljeno: Sr feb 24, 2010 8:05 am
Napisal/-a Energetik81
Clio_16V je napisal/-a:Torej "mehaniki" in mehaniki, kje kupujete olje (trgovina v okolici lj, kjer imajo kaksen popust ali pa nizjo ceno od konkurence)

DOT4 bo pravilna oznaka?
Jst uporabljam kar Petrolovo tekočino z DOT4. Do zdaj nimam pripomb.
Mešaš lahko DOT3, 4 in 5.1. Razlikujejo se v glavnem po temperaturi vrelišča.
5.0 je na drugi osnovi.
Objavljeno: Sr feb 24, 2010 8:21 am
Napisal/-a mm46
Clio_16V je napisal/-a:Torej "mehaniki" in mehaniki, kje kupujete olje (trgovina v okolici lj, kjer imajo kaksen popust ali pa nizjo ceno od konkurence)

DOT4 bo pravilna oznaka?
Koliko olja bom potreboval za renault clia 2004 letnik? Spuscat in odzracevat zacnem pri prednjem desnem kolesu, ki je najbolj oddaljeno od prednjih koles seveda, ali pri zadnjih kolesih?
Jaz sem pred kratkim menjal in je bil liter dovolj...sicer je moj letnik 98, sam po moje ni razlike

Jaz sem kupil pri iksport olje motul dot5.1, cene se pa ne spomnem, ker sem takrat kupil še neki stvari zraven...
Objavljeno: Sr feb 24, 2010 8:41 am
Napisal/-a joztom
Zavorno tekočino se kupi najboljšo (Castrol ali Elf ali Bendix), sintetično z najvišjo točko vrelišča. Zavorna tekočina je higroskopna, navzema vlago nase in s časom pri čedalje nižji temperaturi zavre v čeljustih, kar resno ogrozi potrebna izrazita zaviranja, ker gre pedal nenapovedano do tal. Zato se jo praviloma menja na dve leti. pa to ni ne vem kakšen denar.