Clio: potresavanje segretih zavor
Objavljeno: Če feb 25, 2010 7:53 pm
Pozdravljeni.
Spet imam težavo s svojim kliotom (letnik 02).
Dogaja se, da avto ob zaviranju potresava. Jakost potresavanja je odvisna od temperature zavornega sistema. Kadar je avto hladen, mrzli diski in pakne se občuti rahlo potresavanje, bolj kot pa se segravajo, bolj močno se čuti potresavanje. Ni to neko gromozansko potresavanje, je pa toliko, da mi gre že precej na živce. Najprej sem sumil zvite diske oz. napako na ploščicah, zato sem zamenja oboje, pa z novimi ni bilo nič boljše. Na začetku je bilo sicer malo boljše, ko so se diski "einfarali" pa isto kot pred menjavo. Včeraj sem avto vzignil in preveril, če bi mogoče bila napaka na gumah oz. platiščih, pa je ni. Nič ne opleta. Sem dal avto na klocne, privil nazaj vijake brez gum (seveda z podložkami) dal avto v 5 in prevero, če so diski zviti. Tudi tukaj ni bilo videt napake. Nato pe sem snel zavorne čeljusti. Tukaj pa sem opazil prvo zadevo, ki se mi je zdela sumljiva, ker pa sem nepoznavalec in sem se takšnega dela lotil prvič in ker se je zadeva ponovila na obeh čeljustih sem misli, da je to normalno. Torej, ko sem pričel odvijat vijake za snetje dela čeljusti z zavornim cilindrom sem opazil, da je pri zgornjem "štiftu" bilo potrebno držat protimatico, da sem lahko odvil vijak za snetje zavornega cilindra, spodnji štift, pa je bil zablokiran in sploh ni bilo potrebno držžati protimatice. Enako se je zgodilo na drugi zavorni čeljusti. Ko sem čeljusti snel sem ta štift sicer poizkušal na protimatici losat, ampak se ga sploh ni dalo. Ker ni popustil sem raje prenehal, sčistil zavorne obloge, preveril zavorni cilinder in vse skupaj sestavil nazaj skupaj.
Seveda sem se nato poizkusil pelajt in zgodba je enaka, dokler so zavore hladne samo čisto narahlo potresava, ko se segrejejo pa prične bolj.
Ker mi danes ni dal miru tisti negibni štift sem šel zadevo preverit na Dialogys in glej ga zlomka, kolk to znam jaz razbrat bi se oba štifta morala prosto vrtet in dati tudi snet.
Zdaj pa si jaz zadevo razlagam po svoje in me zanima če je prav. Ker sta na obeh straneh štifta negibna se zaradi tega pomični del zavorne čeljusti ne more gibat, se zato vse vibracije direkto prenesejo na roke in posledično na karoserijo vozila. Sicer si ne znam točno razlagat, zakaj bi to vse skupaj bilo povezano še s temperaturo zavor, ampak za začetek pustimo malenkosti
Za lažjo predstavo prilagam sliko iz Dialogys-a
Spet imam težavo s svojim kliotom (letnik 02).
Dogaja se, da avto ob zaviranju potresava. Jakost potresavanja je odvisna od temperature zavornega sistema. Kadar je avto hladen, mrzli diski in pakne se občuti rahlo potresavanje, bolj kot pa se segravajo, bolj močno se čuti potresavanje. Ni to neko gromozansko potresavanje, je pa toliko, da mi gre že precej na živce. Najprej sem sumil zvite diske oz. napako na ploščicah, zato sem zamenja oboje, pa z novimi ni bilo nič boljše. Na začetku je bilo sicer malo boljše, ko so se diski "einfarali" pa isto kot pred menjavo. Včeraj sem avto vzignil in preveril, če bi mogoče bila napaka na gumah oz. platiščih, pa je ni. Nič ne opleta. Sem dal avto na klocne, privil nazaj vijake brez gum (seveda z podložkami) dal avto v 5 in prevero, če so diski zviti. Tudi tukaj ni bilo videt napake. Nato pe sem snel zavorne čeljusti. Tukaj pa sem opazil prvo zadevo, ki se mi je zdela sumljiva, ker pa sem nepoznavalec in sem se takšnega dela lotil prvič in ker se je zadeva ponovila na obeh čeljustih sem misli, da je to normalno. Torej, ko sem pričel odvijat vijake za snetje dela čeljusti z zavornim cilindrom sem opazil, da je pri zgornjem "štiftu" bilo potrebno držat protimatico, da sem lahko odvil vijak za snetje zavornega cilindra, spodnji štift, pa je bil zablokiran in sploh ni bilo potrebno držžati protimatice. Enako se je zgodilo na drugi zavorni čeljusti. Ko sem čeljusti snel sem ta štift sicer poizkušal na protimatici losat, ampak se ga sploh ni dalo. Ker ni popustil sem raje prenehal, sčistil zavorne obloge, preveril zavorni cilinder in vse skupaj sestavil nazaj skupaj.
Seveda sem se nato poizkusil pelajt in zgodba je enaka, dokler so zavore hladne samo čisto narahlo potresava, ko se segrejejo pa prične bolj.
Ker mi danes ni dal miru tisti negibni štift sem šel zadevo preverit na Dialogys in glej ga zlomka, kolk to znam jaz razbrat bi se oba štifta morala prosto vrtet in dati tudi snet.
Zdaj pa si jaz zadevo razlagam po svoje in me zanima če je prav. Ker sta na obeh straneh štifta negibna se zaradi tega pomični del zavorne čeljusti ne more gibat, se zato vse vibracije direkto prenesejo na roke in posledično na karoserijo vozila. Sicer si ne znam točno razlagat, zakaj bi to vse skupaj bilo povezano še s temperaturo zavor, ampak za začetek pustimo malenkosti

Za lažjo predstavo prilagam sliko iz Dialogys-a