Stran 1 od 1
Težave AX
Objavljeno: To mar 02, 2010 8:03 am
Napisal/-a Bosko001
Zdravo!
Ker bi nekateri menjal vse po vrsti, da bi odpravil napako, (na račun drugih), se obračam še na vas. Motor je 1.1i 40kw
Zadnja dva tanka se je poraba povečala iz 6 na 9 litrov, na začetku sem opazil le, da je prosti tek višji in da rabi cca 10 sekund, da se umiri, kasneje se je začelo daogajat, da ko sem pohodu gas, je prvo malo pocukal, naprej je šlo normalno. pred dnevi sem opazil, da če ga pohodim na mestu, zakadi črno. No, včeraj je pa postal skoraj nevozen. prosti tek še nekako drži, čeprav je nižji. da spelješ moraš imet vsaj 2500 - 3000 rpm, da pospešuješ, pa moraš čisto počasi dodajat gas, drugače ga začne dušit. Včasih še clo nazaj čez sesalni kolektor vžge. Podobno kot na Yugotu, ko je bil hladen in nisi dal dost čoka. Nad 5000 rpm gre skoraj normalno!
Doma imam rezervni uplinjač z vsem kar je gor, sem ga zamenjal in ni razlike.
Any ideas?
L.p.
Objavljeno: To mar 02, 2010 2:17 pm
Napisal/-a zzitop
Praviš, da je 1.1i in da ima vplinjač. Je to morda monobrizg od Bosch ali od Marellija?
Povej predvsem, kateri letnik je in bomo vedeli, če ima elektroniko ali je še klasika.
Predvidevam, da imaš novejšega od 1992 in da imaš motor HDY.
Dobro bi bilo povedati tudi, kako je bil vzdrževan, če so bili redni servisi, kdaj si nazadnje kaj menjal. Ter kaj si do sedaj že preveril.
Vsekakor pa bo potrebno lepo po vrsti, korak po koraku, da se najde napaka.
Črn dim pomeni, da je preveč bencina v zmesi in nepopolno zgorevanje. Zato tudi seka v kolektorju, ker se tam nezgoreli bencin vžge (Yugo efekt). Nekako bi lahko pri tebi pomenilo, da je preskočil jermen. Moje osebno mišljenje. Ali pa da ti senzor pozicije ročične gredi ne deluje. Vem, da se je pri AX-ih kvaril nek senzor in če se ne motim, ravno ta. Sicer je zraven še eden, ki ne vem sedaj, za kaj skrbi. Tudi lambda sonda bi lahko nagajala. Ter seveda vsi ostali senzorji (temperatura vode,...) Seveda, če imaš že elektroniko.
Potem pa tudi Ostale zadeve:
- če je dovolj vode oz. antifriza.
- Če termostat deluje (Ti gretje v redu deluje med vožnjo po cesti z 90 km/uro)
- So v redu svečke, kdaj si jih nazadnje menjal?
- Vžigalni kabli(ponoči, ko je čista tema, in je zunaj hladno in vlažno in avto že dolgo stoji, je mrzel, odpri motorni prostor in zaženi motor. In nato se ozri proti kablom. Če vidiš majhne modre iskrice, potem so pokvarjeni)
- Kdaj si nazadnje zamenjal zračni filter(treba na 40.000 ali 45.000)?
- Kdaj si nazadnje menjal filter goriva (Treba na 75.000 ali 80.000, nahaja se pri posodi za gorivo, če je po l. 1992)
- Preveri vse cevke okrog motorja, če so v redu nataknjene. Zračne snemi dol in poglej, če je kje kaka počena (predvsem te ki zapiraji in odpirajo loputo za topel zrak vem, da pri AX-ih popokajo z leti.
- Preveri, če ti v redu deluje loputa za topel/hladen zrak. (Pri hladnem motorju odstrani zadnji del cevi, zaženi motor, poglej v luknjo. Če je vse v redu, mora biti ta luknja zaprta z loputo, da jemlje samo topel zrak s kolektorja) Tudi tista membrana z leti preperi.
- Preveri, če so ventili pravilno nastavljeni( Pri hladnem motorju: 0,20 mm vstopni, 0,40 mm izpušni.
- Tesnilo glave (Preveri, če zmanjkuje voda, če je vedno bolj umazana, če so vodne cevi zelo trde. Tudi če je v vodi kaj olja in če je Na pokrovu za dolivanje olja bela snov kot majoneza)
- Prveri, če je v redu kompresija
- Ti žre preveč olja?
Te zadnje stvari najbrž niso vzrok, preveriti pa se splača
Te stvari sem se spomnil ta trenutek. LP
Objavljeno: To mar 02, 2010 3:24 pm
Napisal/-a Bosko001
Zdravo!
Ja, nisem bil dost natančen. Avto je letnik 94, 1.1i MM monobrizg. Avto je redno sevisiran, filter zraka in bencina, antifriz ter svečke sem menjal 8kkm nazaj, olje in filter pa prejšni mesec. Jermen bi blo treba menjat čez 12kkm, tako da bi blo možno, da je preskočil. Vode ne zmankuje, greje normalno (kazalec se giblje med 80 in 95'C), kabli so OK. Poraba olja je 1l na 10kkm. Grem zdajle preverit jermen, če je to ok, bom pa začel prestavljat dele iz kolegovega na svojga. (njegov je neregistriran in ima baje še vse razen MAPa. Ni pa rečeno, da so vsi deli tudi OK.
Javim!
L.p.
Objavljeno: To mar 02, 2010 4:24 pm
Napisal/-a Mad
Bosko001 je napisal/-a:Zdravo!
Ja, nisem bil dost natančen. Avto je letnik 94, 1.1i MM monobrizg. Avto je redno sevisiran, filter zraka in bencina, antifriz ter svečke sem menjal 8kkm nazaj, olje in filter pa prejšni mesec. Jermen bi blo treba menjat čez 12kkm, tako da bi blo možno, da je preskočil. Vode ne zmankuje, greje normalno (kazalec se giblje med 80 in 95'C), kabli so OK. Poraba olja je 1l na 10kkm. Grem zdajle preverit jermen, če je to ok, bom pa začel prestavljat dele iz kolegovega na svojga. (njegov je neregistriran in ima baje še vse razen MAPa. Ni pa rečeno, da so vsi deli tudi OK.
Javim!
L.p.
... MAP-a nima verjetno si mislil na tisto črno škatlico na razdelilcu - elektronika ali tranzistor vžiga.
... probaj pogledat ali je avto še z razdelilno kapo na odmični pa če mu dela stikalo/senzor za vrtljaje, ki je montiran notri v razdelilcu - če je motor od kolega pri roki popusti tista dva vijaka ki sta gor na razdelilcu
še prej si označi kje je bila kapa pa na tvojem tudi in daj v isto pozicijo kot je na drugem motorju ( zmeri od enega vijaka do točke ki si jo zarisal na ohišje pa na motorju tudi ! ) ... to je rado hodilo na prvih serijah .
Pol drugo kar bi tudi lahko bilo je, da ti je šla
sonda lambda - probaj zamenjat lambdo z tisto od kolegovega motorja če je kaj razlike ali si sposodi od nekoga dobro da sprobaš. ( po moje je sonda )
Jermen ti je šel težko - razen če si ga sam menjal pa premalo zategnil napenjalec ali pa ti ruži ko voziš ker tvoj avto dosti stoji na vlagi in bolj poredko vozi pa ga je vlaga zaribala ... drugače skoraj nemogoče da bi šel ...
Preglej še enkrat kable svečke in če ima dobre kontakte na elektroniki ter mase na karoserijo ( predrkaj vse priklope konektorje in jih pošpricaj z WD-jem ) ... tudi vžigalna tuljava mogoče zafrkava pa kdaj iskre ne da, ker je že slaba .
.. poglej tudi ključavnico za vžig, da ni tam kaj zakurjeno na kontaktih ... za kose si poglej na forum citroenar.com
LP M.
Objavljeno: To mar 02, 2010 6:40 pm
Napisal/-a zzitop
Mislim, da ima MAP, glede na to, da je 94 letnik. In sicer takoj nad monobrizgom je ena cevka povezana gor. Gre pa ta cevka s sesalnega kolektorja.
Mad, morda imaš prav, prej bi to bila Lambda sonda kakor jermen za en zob.
LP
Objavljeno: To mar 02, 2010 7:42 pm
Napisal/-a Bosko001
Čestitam zzitop!!! Bil je JERMEN!!! In to za nekaj zob.

Tole je še en dokaz, da je potrebno ob nakupu VEDNO menjat jermen in vse kar žene. Pri meni je šel ležaj na napenjalcu, jermen se je zrahljal in preskočil. Morda še original?
Ima MAP, je na požarni steni, nanj pa pride vakum cevka.
Je pa zanimivo, da ko je bil hladen, je bilo pa skoraj dobro.
Zaenkrat hvala, sem pa siguren, da se še kaj slišmo!
L.p.
Objavljeno: To mar 02, 2010 7:56 pm
Napisal/-a zzitop
Malenkost!
Slučajno veš, za koliko zob je preskočil? Očitno še ne toliko, da bi lahko ventili udarili v bate.
Predvsem pa me zanima, če bo to rešilo vse težave. Tako da bi bilo vesel, če sporočiš.
LP
Objavljeno: To mar 02, 2010 8:14 pm
Napisal/-a Bosko001
Težko rečem za kolko zob, ker je bil jermen zelo razšponan. Na oko bi reku, da je odmična zaostajala od 1 do 2 cm.
Sem za probo prestavu material iz kolegovega in avto dela bp. Jutri grem na tehničnega, ki sicer poteče čez mesec, da vidim, če bo šel čez, kupim nove dele, drugače gre na odpad. Bolš dat denar za novejšega AXa ali 106ko. Za drugi avto pri hiši je bomba!
L.p.
Objavljeno: To mar 02, 2010 8:39 pm
Napisal/-a lisko
Že ko si omenil da gre nad 5000 obratov normalno je bilo sumljivo nekaj okrog pogonov ventilov....Ker časi odprtja ventilov niso štimali motor ni mogel zadihat in se je to nekak skompenziralo z obrati.....
Vem iz izkušenj ker sem tud sam imel jermen preskočen za en zob...in sicer odmična je zaostajala....motor je bil v spodnjem delu obratov mrtev pa čeprav je bil dizel...potem pa je ponorel obratih.
Objavljeno: To mar 02, 2010 9:27 pm
Napisal/-a zzitop
lisko, še jaz bi nekaj vprašal, če dovoliš:
Ali se več ali manj vsakič, ko avto zakuha, zvije tudi glava?
Govorimo o AX 1.1i l. 1993, tip motorja: HDZ. Avto ima zaprt sistem, brez ekspanzijske posode,Pokrovček spušča pri pritisku 1.4 BAR.
Kaj se mi je zgodilo:
Kontroliral sem nivo hladilne tekočine, na koncu pa sem pozabil namestiti pokrovček. Peljal sem se kakih 35 km. In ko sem se ustavil, sem to opazil. Avto sem pustil, da se je ohladil in drugi dan sem dolil tekočino, potrebno je bilo kakih 1.5 do 2 l (skupno je ima avto 4.8 l).
Lučka, da bi zakuhal, se sicer ni prižgala, predvidevam pa, da se ni zato, ker je bil zaradi pomanjkanja vode senzor v zraku. In ni čutil vročine.
Sedaj nekako zgleda v redu, ne zmanjkuje vode, vsaj za sedaj ni opaziti, cevi niso pretrde po občutku. Za mehurčke pa ne morem pogledat, ker pač nima ekspanzijske posode. Tudi tekočina za sedaj ni videti umazana.
Kakšna je verjetnost, da je z glavo in tesnilom kljub temu propetljaju vse v redu?
Hvala za odgovor in LP
Objavljeno: To mar 02, 2010 10:01 pm
Napisal/-a lisko
Zato smo tukaj da se sprašuje :P
NE da nimaš expanzijske posode ampak imaš zaprt sistem, ki uporablja expanzijsko kar za del hladilnega sistema. Obstajata dva tipa hladnilnih sistemov:
ZAPRT: kot imaš ti kjer voda nonstop kroži tudi preko expanzijske
in
ODPRT:
Kjer je posoda ločena od sistema in se v njo steka samo odvečna voda ( ko se segreje se voda raztegne) ko pa se ohladi pa jo potegne nazaj...
Kater sistem uporablja kter avto je pač odvisno od proizvajalca in pa od namena uporabe. Oba sta dobra in oba delujeta, ko sta ogreta ,pod pritiskom.
Hja glede tega kaj se je dogajalo v motorju ti težko povem. Mislim pa da boš imel kr prav da se lučka ni prižgala ker je senzor u zraku....ampak se pa tud segreje komplet ohišje tako da to ne bi smelo imet prevelikega vpliva. Mehurčke enostavno preveriš tako da pač (pri mrzlem motorju) odpreš expanzijsko in opazuješ. Lahko tudi pri toplem vendar pazi da se ne opečeš. Če pri toplem motorju meče prek expanzijske vodo potem nekaj ni vredu....
Pač opazuj stanje pod haubo in potem se bomo menli dalje.
Objavljeno: Sr mar 03, 2010 12:31 am
Napisal/-a Nejko87
Spusti zrak pri termostatu (imbus vijak) za vsak slučaj.
Če si imel prižgano gretje, in je delalo, potem ni problema.
Pri teh avtih je prvi znak izgube vode to, da gretje ne deluje.
Zadaj za motorjem levo sta cevi zelo visoko... Na vrhu je plastična kapica. Če bi slučajno kompresija nabijala v vodo se bo zrak nabiral tam
Če ga zdaj ni, potem pozabi na vse skupaj. LP
Objavljeno: Sr mar 10, 2010 3:51 pm
Napisal/-a zzitop
Očitno je vse v redu, kakor kaže. Vode ne zmanjkuje, niti ni umazana.
Pa kot kaže, sploh ni zakuhal, sicer ne vem, kako je to mogoče. Senzor je v bistvu temperaturno stikalo, ki sklene na maso. Vendar to stikalo sploh ni v vodi, ampak je prišraufano v eno luknjo na vrhu glave. Luknja je suha. Torej meri temperaturo glave in ne vode.
In lučka se ni prižgala. Žarnica sicer deluje, tudi ko sem premostil z žico kontakt direkt na maso se lučka prižge. Torej, obstaja več možnosti:
1.) Sploh ni zakuhal
2.) Stikalo ne deluje.
3.) morda samo na tem delu glave(desna stran), kjer je to stikalo, temperatura ni dosegla dovolj visoke temperature, drugje pa je.
4.)...
Upam seveda na prvo.
Hvala za nasvete, zelo pa bi bil vesel še kakšnega mnenja.
LP
Objavljeno: Sr mar 10, 2010 4:35 pm
Napisal/-a lisko
Lej če ti je delalo gretje in se ni prižgala lučka potem ne vidim razloga za paniko sploh, če praviš , da sedaj normalno deluje. Mogoče ( v skrajnem primeru) je dosegel rahlo čez 100 stopinj ali pa blizu. Kar pa še ni panično če je vse ostalo ok.
Torej pozabi na vse skupaj in teraj dokler gre.
Objavljeno: Sr mar 10, 2010 6:33 pm
Napisal/-a zzitop
OK, hvala
No, gretje ni delalo, ker nisem imel prižgano takrat. Je bilo toplo sonce.
Sicer pa termostat začne odpirat pri 88° C in je polno odprt pri 100 °C. Stikalo pa priže lučko pri 117 °C.
Očitno res ni nič hujšega.
LP
Objavljeno: Sr mar 10, 2010 11:30 pm
Napisal/-a myster
ja če si mel odprt pokrovček, ti je voda izparela.ker si se pa skos vozil, pa niti nisi opazil.