Vm buri duhove...
Objavljeno: Če apr 01, 2010 7:35 pm
Čeprav je tema že tudi na drugem forumu ampak mislim, da bi tule znala dobit več "znanstvene" podlage.
Torej tema je namenjena razmišljanju in pa možni odpravi posledic pri VM motorjih in nikakor ni povezana s kakršnokoli okvaro....
Od kar so počile glave skoz in skoz počasi razmišljam zakaj in kako ima motor sploh rešeno hlajenje. Prvo ko se zatopiš v motor ugotoviš tole:
Vodna črpalka potiska vodo v blok motorja. Ker je pretok črpalke omejen ( konstrukcija le te), se vsa voda poskuša razdelit po celem motorju. Že tukaj nastane problem. Črpalka se nahaja direkt pod prvo glavo oz. potiska vodo v okolico prvega cilindra. Do drugega cilindra pride voda že ogreta, do tretjega še bolj v četrtem pa je že rizično....Da je fora še večja ima samo prva glava ( pri vstopu v skupni vod) omejen pretok, ostale tri omajo enake luknje za pretok. Torej čisti fizikalni zakonu tukaj odpovejo. Prva glava ima največji pritisk (največji možen pretok), saj se nahaja direktno nad črpalko. Ostale tri pa imajo (glede na odaljenost od črpalke) vsaka nasljednja manjši pritisk(pretok), ker pa imajo vse enake premere pretoka....hitro ugotovimo ,da zadnja (četrta v tem primeru) dobi že tako ali tako ogreto vodo za nameček pa ima še dosti manj možnosti dosti velikega pretoka...
Na spodnji sliki je prikazano kje se voda zbira iz glav in nato gre preko termostat v kiler...
Sfaljen sistem že tukaj....Če bi šel po vrsti (in logiki ter fizikalnih zakonih) , bi morala prva glava imet najmanjši pretok ( bližina črpalke - največji pritisk - najnižja temp. vode) in potem postopoma do zadnje vedno večji (zadnja kot najbolj odaljena in z najbolj ogreto vodo) pa največji pretok.
Nasljednja prav tako šokantna ugotovitev pa izvira iz razmišljanja zakaj se kljub temu , da je motor dobro vzdrževan in servisiran, pokaže kot okvara počena glava (pa čeprav motor med vožnjo ne zakuha ali se kakorkoli pregreje pa čeprav je sistem hlajenja zgrešen že v osnovi in bi se že tukaj dalo marsikaj odpravit).
Motor se pregreje ko ga ugasnemo!!
Sliši se kot neverjetno ampak podatki ne lažejo....
Tole je neodvisen števček , ki prikazuje temp. skupnega voda nad glavami (sonda je bila pritrjena kr na skupni vod tako da par stopinj laže , ampak pokaže pa krivca..)
Med samo vožnjo kazalec ni prišel višje...delno zaradi laganja sonde delno pa zaradi tega ,ker termostat začne odpirat že pri 72tih stopinjah (nardil preiskus s kuhanjem in merjenjem temp.) Čeprav se mogoče sliši prenizko ampak naj kr bo tako saj vsi vemo da je temparatura lih ubijalec teh motorjev, poleg tega poleti dosega višje temparature (že merjeno) saj je tud zunjanja temp. večja. Pozimi pa je zadovoljivo ogrel kabino tako, da pustimo termostat na miru
Kazalec na armaturi je kazal tole...
In sedaj šok
Motor je sicer kazal delovno temparaturo ampak za sabo je imel pičlih 10km vožnje (torej je velika možnost ,da bi se ogrel še višje kot je razvidno iz gornjih slik). Po zaustavitvi motorja pa je kazalec (neodvisni termometer, ki je imel sondo na zunanjem delu skupnega voda. Torej že tu so izgube , glave pa so 10cm nižje...) začel počasi a vstrajno naraščati....
Ustavil se je nekako tule..
Kazalec na armaturi po vklučenem kontaktu je pokazal tole..
Enako stanje kot prej, pa čeprav ima motor 10 stopinj večjo temparaturo (če smo pikolovski se opazi razlika....ampak slikano je z razdalje 10 cm...iz prijetnega naslonjača udobnih ameriških zicev tega ni moč opazit) kar pa ni več mala razlika....
Če bi med kilerjem in motorjem dodali el. vodno črpalko ( z narjenim by pas-om mimo termostata) , ki bi se vključila po zaustavitvi motorja in bi delovala ša kasnješih 5 minut bi se teh težav rešili....Za nameček je bila zunanja temparatura zraka 15 stopinj. Sedaj pa dodajmo toplo poletno podnebje, temprature zaraka okoli 30-35 stopinj....ogret pleh ki se poleti ohoho segreje in pa zaustavitev na lepem sončenm parkirišču po nekaj 10km vožnje na "polno" po avtocesti.....motor bo zakuhal v trenutko. Pa čeprav ga bi par minut laufali na mestu....saj se motor začne ogrevat komaj ko se popolnoma ustavi....
Torej tema je namenjena razmišljanju in pa možni odpravi posledic pri VM motorjih in nikakor ni povezana s kakršnokoli okvaro....
Od kar so počile glave skoz in skoz počasi razmišljam zakaj in kako ima motor sploh rešeno hlajenje. Prvo ko se zatopiš v motor ugotoviš tole:

Vodna črpalka potiska vodo v blok motorja. Ker je pretok črpalke omejen ( konstrukcija le te), se vsa voda poskuša razdelit po celem motorju. Že tukaj nastane problem. Črpalka se nahaja direkt pod prvo glavo oz. potiska vodo v okolico prvega cilindra. Do drugega cilindra pride voda že ogreta, do tretjega še bolj v četrtem pa je že rizično....Da je fora še večja ima samo prva glava ( pri vstopu v skupni vod) omejen pretok, ostale tri omajo enake luknje za pretok. Torej čisti fizikalni zakonu tukaj odpovejo. Prva glava ima največji pritisk (največji možen pretok), saj se nahaja direktno nad črpalko. Ostale tri pa imajo (glede na odaljenost od črpalke) vsaka nasljednja manjši pritisk(pretok), ker pa imajo vse enake premere pretoka....hitro ugotovimo ,da zadnja (četrta v tem primeru) dobi že tako ali tako ogreto vodo za nameček pa ima še dosti manj možnosti dosti velikega pretoka...
Na spodnji sliki je prikazano kje se voda zbira iz glav in nato gre preko termostat v kiler...

Sfaljen sistem že tukaj....Če bi šel po vrsti (in logiki ter fizikalnih zakonih) , bi morala prva glava imet najmanjši pretok ( bližina črpalke - največji pritisk - najnižja temp. vode) in potem postopoma do zadnje vedno večji (zadnja kot najbolj odaljena in z najbolj ogreto vodo) pa največji pretok.
Nasljednja prav tako šokantna ugotovitev pa izvira iz razmišljanja zakaj se kljub temu , da je motor dobro vzdrževan in servisiran, pokaže kot okvara počena glava (pa čeprav motor med vožnjo ne zakuha ali se kakorkoli pregreje pa čeprav je sistem hlajenja zgrešen že v osnovi in bi se že tukaj dalo marsikaj odpravit).
Motor se pregreje ko ga ugasnemo!!
Sliši se kot neverjetno ampak podatki ne lažejo....
Tole je neodvisen števček , ki prikazuje temp. skupnega voda nad glavami (sonda je bila pritrjena kr na skupni vod tako da par stopinj laže , ampak pokaže pa krivca..)

Med samo vožnjo kazalec ni prišel višje...delno zaradi laganja sonde delno pa zaradi tega ,ker termostat začne odpirat že pri 72tih stopinjah (nardil preiskus s kuhanjem in merjenjem temp.) Čeprav se mogoče sliši prenizko ampak naj kr bo tako saj vsi vemo da je temparatura lih ubijalec teh motorjev, poleg tega poleti dosega višje temparature (že merjeno) saj je tud zunjanja temp. večja. Pozimi pa je zadovoljivo ogrel kabino tako, da pustimo termostat na miru

Kazalec na armaturi je kazal tole...

In sedaj šok

Ustavil se je nekako tule..

Kazalec na armaturi po vklučenem kontaktu je pokazal tole..

Enako stanje kot prej, pa čeprav ima motor 10 stopinj večjo temparaturo (če smo pikolovski se opazi razlika....ampak slikano je z razdalje 10 cm...iz prijetnega naslonjača udobnih ameriških zicev tega ni moč opazit) kar pa ni več mala razlika....
Če bi med kilerjem in motorjem dodali el. vodno črpalko ( z narjenim by pas-om mimo termostata) , ki bi se vključila po zaustavitvi motorja in bi delovala ša kasnješih 5 minut bi se teh težav rešili....Za nameček je bila zunanja temparatura zraka 15 stopinj. Sedaj pa dodajmo toplo poletno podnebje, temprature zaraka okoli 30-35 stopinj....ogret pleh ki se poleti ohoho segreje in pa zaustavitev na lepem sončenm parkirišču po nekaj 10km vožnje na "polno" po avtocesti.....motor bo zakuhal v trenutko. Pa čeprav ga bi par minut laufali na mestu....saj se motor začne ogrevat komaj ko se popolnoma ustavi....